LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat norton slecht is weet ik al geruime tijd, buiten dat ik daar binnenkort ook een podcast aan ga weiden zal ik ook nog eens diep ingaan op het systeem van de symantec producten en waarom dat achterhaald is

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door BBCS »

Veel mensen vertrouwen nog steeds op Norton en zijn echt doof voor de huidige argumenten.

Sommige mensen reageren heel furieus als ik ze uitleg wat Norton tegenwoordig is.

Norton stond bekend als betrouwbaar en de "goede" naam zorgt ervoor dat Norton nog veel verkocht wordt.

Een zeer trieste zaak.

En dat geldt tegenwoordig al helemaal voor McAfee.

Een ander punt is dat de consumentenbond een test heeft gedaan naar de beveiligingen van de computers onder de consumenten.
Het resultaat daarvan is toch behoorlijk droevig.

En hoe komt dat?

De consument heeft een totaal verkeerd beeld wat internet nu werkelijk is en bij de cursussen wordt daar veel te weinig aandacht aan geschonken.
Een ander punt heeft ook met de houding van de consumenten te maken.
Veel consumenten willen niet met de beveiliging bezig zijn. Ze verdommen het gewoon om de beveiligingsprogramma's te gebruiken.
Als computermonteur zie ik dat heel vaak gebeuren.
Ik beveilig de computers toch vrij goed en ik leg de mensen uit hoe ze de programma's moeten gebruiken en als ik dan een paar maanden later terug bij die mensen kom, hebben ze die programma's niet meer gebruikt. Ik vind dat een zeer trieste zaak.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die het signaal wel goed oppakken en wel goed met de beveiliging bezig zijn.

Hoe het komt dat de consumenten niet met de beveiliging bezig zijn?
Ik denk dat ze er totaal niet in geïntereseerd zijn. Het boeit ze totaal niet.
Ik hoor ook wel eens dat ze er totaal niet mee bezig willen zijn.
Wel de lusten, maar niet de lasten.

Wat er aan te doen is?
Geen idee, misschien dat wij als computerwinkels en computermonteurs nog betere informatie moeten geven.


jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door jor »

En ook hier komt BitDefender Internet security2008 Als beste uit de bus.Geen slechte aankoop gedaan. :wink:

http://internet-security-suite-review.t ... eview.html

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

:wink:

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Ik ben het met grootvader eens.
Je sluit voor weinig geld een contract af voor ca. 3 jaar en hebt al die tijd geen zorgen.
Dagelijkse update (op werkdagen).

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dus weekend en feestdagen geen update, en hoe zit dat dan in de vakantie periode als die lui 3 weken met vakantie zijn. :lol:

jaro
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:27

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door jaro »

Ik had Panda internet security 2008 op 2 computers geïnstalleerd, wat een bagger. Pc wordt super traag (zelfs zo erg dat mijn vrouw er over begon te klagen en dat wil wat zeggen), van alles en nog wat wordt afgeblokt en kost de grootste moeite om de blokkering op te heffen. 1 pc besmet met een trojan/malware doordat Panda het niet bemerkte. De zooi er af gegooid en losse firewal, virusscanner en spywarescanner geïnstalleerd en het loopt weer gesmeerd.

henkfazer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:10

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door henkfazer »

Norton maakt je computer ongeloofelijk traag dus meteen weg er mee. Kaspersky Internet Security versie 6 is net zo goed als versie 7, mist alleen een paar opties die ik zelf nooit gebruik. Als je je licentie na 1 jaar verlengt betaal je nog zo'n 50 euro per jaar. Over de Kaspersky helpdesk ben ik niet 100% tevreden. Eenvoudige problemen weten ze snel voor je op te lossen maar als het echt lastig wordt dan word je samen met je probleem op de lange baan geschoven - is tenminste mijn ervaring.
Een gratis en (naar ik me heb laten vertellen) ook goed alternatief is de AGV - virusscanner (let op: alleen een scanner zonder firewall) die dagelijks wordt geupdated. Kun je downloaden van www.download.com; een vokomen betrouwbare en veilige site. :idea:

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

NijMeGen: ook in de vakanties automatische updates bij de Norman Virusscanner. Gebruik al sinds 1990 eerst de TBAV-utilities (Thunderbyte Antivirus Utilities) van SHARK dat later is samengegaan met Norman. Sindsdien nooit meer narigheid op de pc.

En Norton Internet Security: daar weten ze bij Symantec ook wel van dat het niet deugt; ze hebben er niet voor niets een Removaltool voor gemaakt.
Hiermee verwijder je in één keer alle Symantec (Norton) programma's. Nog even een registercleaner gebruiken (Registry Mechanic) en alle rotzooi van Norton is echt weg.

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Nog even ter aanvulling; toets in een zoekmachine (Google) het volgende in: mcpr.exe om de removaltool van McAfee te downloaden en Norton_Removal_Tool.exe voor de removaltool van Norton. Heel simpel, een kind kan de was doen.
Maar zorg er wel voor dat je eerst een goede vervanger voor je virusscanner hebt, want die moet je daarna wel meteen installeren.

janjel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:20

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door janjel »

Op 29 oktober heb ik een zogenaamde sleutel plus download garantie (totaal 70 euro) gekocht via Global Collect. Ik kreeg wel een mail maar nergens een link naar de sleutel of naar een update. Ik heb gebeld naar Global maar die hebben er niets meer mee te maken werd gezegt.
Bellen naar Symantec vergeet het maar een computerstem probeerd mijn inziens van alles om je weg te krijgen mede door te dreigen dat het telefoontje ook nog eens 10 euro gaat kosten.
Dan maar chatten vrije middag genomen want 's avonds kan het niet. De hele middag van 13.30 uur tot 17.00 uur in de wacht gehangen geen resultaat anders dan van nummer 24 naar nummer 8 gevorderd was.
Weg vrije middag. Dan nog maar weer een vrije middag genomen.
Na twee en half uur contact. Na een hele rij vragen die al in de chat vermeld stonden en steeds herhaald werden is het na drie kwartier eindelijk goed gekomen. Dit doe ik dus nooit meer! Dit kost mij te veel geld tijd en ergernis.

Jan

Dimov000
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2007 12:43

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Dimov000 »

Als betatester en extern advisor en consumer consulant van Symantec zie ik op dif forum een mix van halve waarheden en oude pijntjes. Sedert vs 2007 van zowel Norton Internet Security en Norton 360 wordt een volledig nieuw geschreven programma gebruikt die weinig tot geen geheugen inneemt op de achtergrond. Nl maximaal 128Mb in full service tot maar 34Mb in stilte. Hun sidebar gadget in Vista biwedt u 100% bescherming en in XP 99 %.

Anderzijds...de service is traag ivm met reorganisaties en het feit dat de klantenservice vanuit Dublin Ierland wordt verleend.
In Nieuwegein wordt het centrale process bewaakt...dus normaliter wordt je redelijk snel geholpen.

Daarbij...het verwijderen van Norton/Symantec produkten heeft al sedert 2 jaar een removal tool die 100% werkt en alles verwijdert. Ook verborgen registry files en directories.

Ik ben en blijf overtuigd dat Symantec een goed keus is en dat ook waarmaakt...in totaal 25 awards waarvan 20 onafhankelijke.

dimov000

PS. Via mijn mail kan ik bemiddelen bij symantec problemen door u rehtstreeks naar een mailadres hoofd klantenservice te verwijzen

gwubben
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2007 19:01

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door gwubben »

Ik zelf gebruik al jaren het relatief onbekende eScan van Microworld (India). het is gebaseerd op de bekende Kaspersky engine en updates.
In tegenstelling tot alle andere installeert het zich in de Winsock laag van Windows.
Het effect is wel het zelfde als de bewaking van je huis. het houdt de voordeur op slot en controleert alles wat er in of uit gaat. kortom al jaren ben ik er zeer tevreden over. het kost relatief weinig en krijgt hoge scores bij testen in het buitenland. De service is ook ok, via MSN krijg je 24 uur per dag gratis support.
Je kunt een proefversie vinden op www.escan.nl
Onbekend is onbemint helaas maar al te waar.

maas03
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2007 19:12

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door maas03 »

Hoi Kanovaarder,

Je informatie is voor een deel onjuist.
Je hebt het over een virsusscanner en spyware-scanners ( adaware e.d.)
Eén virusscanner op een PC is genoeg. Nog sterker.....meerdere virusscanners verdagen zich niet met elkaar.
Ik ken slecht één combinatie die werkt en dat is: Nod 32 tesamen met windows live one care.
En deze combinatie is erg goed!
Dus: er zijn virusscanners en spywarescanners....Niet verwarren!

Groet,
maas03

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

heb je het al op het kaspersky forum geprobeert?
http://www.kaspersky.nl/forum/

en domov, als je naar de chat gaat van symantec kunnen ze zelf nieteens vertellen wat er zo goed is aan hun product
en een corrupt systeem door het verwijderen van een virus is natuurlijk ook kwaliteit?
met die goedkope marketing trucjes ben je de expert in elk geval niet te snel af, er is geen security MVP die norton gebruikt

of..
Iedereen heeft hier een persoonlijk oordeel over. Sommigen vinden dat Norton/symantec één van de betere AV Vendors is en anderen vinden dat je beter Norton/Symantec kan mijden.
Ik behoor tot de tweede groep.

Ik vind persoonlijk Symantec nogal duur als je prijs-kwaliteit vergelijkt en ik merk ook op dat het helemaal niet zo goed is in detectie zoals ze beloven. Dagelijks stuur ik malware samples naar de Antivirus Vendors en Norton is meestal één van de Vendors die het nog niet herkenden als malware terwijl andere Vendors daarentegen al geupdate waren en deze malware normaal gezien moeten verwijderen.

Er zijn gratis scanners die evengoed, al dan niet beter in detectie zijn dan Norton.
Uiteraard is een betalende versie van een Antivirus produkt meestal wel wat "krachtiger" aangezien het meer opties heeft en detectie is iets uitgebreider dan.

Support bij Symantec is een ramp. Heb je een probleem, contacteer je hen, dan krijg je een mail terug waar ze je dan weer verwijzen naar iemand anders, contacteer je die, dan verwijzen ze je nog eens door.
Ben je dan uiteindelijk bij de juiste persoon terecht gekomen, dan in 90% van de gevallen zeggen ze gewoon je versie van Norton te updaten... maw, een nieuwe licentie kopen voor de nieuwe geupdate versie.

Alsook kan Norton verantwoordelijk zijn voor een enorme vertraging van je systeem. Dit is een algemeen gekend probleem.

Verder raad ik Norton ook niet aan voor personen die weinig tot geen kennis hebben van Security en de basisinstellingen van hun computer. Want op sommige systemen kan Norton voor problemen zorgen, draait het niet zoals het zou moeten draaien en dit is hier dan een kwestie van de software zodanig te tweaken zodat alles wel weer vlot draait. Symantec/Norton kent helaas nog altijd veel compaibiliteitsproblemen met andere software en hardware. Kortom, Norton is eerder een scanner voor de geavanceerde gebruikers en niet voor beginners.

Uiteraard heeft Norton ook zijn pluspunten. Zo is het uitstekend in het desinfecteren van File infectors (legitieme bestanden die gepatcht zijn door malware) waar andere scanners nog eens durven te falen.

van MVP miekiemoes
experts in newbie kunde gebruiken norton misschien.. maar daar zal het wel bij blijven
en het vervelendste aan norton buiten dat ie gewoon niet doet wat ie moet doen (hallo trage updates, slechte removal)
zijn die irritante gigantische meldingen die om aandacht schreeuwen
om te vertellen wat hij nu weer "gedaan" heeft
zelfs de firewall berichten moeten over het hele scherm verspreid worden zodat de consument de volgende dag nog denkt
"nou dat norton heeft toch maar weer mooi z'n werk gedaan
Ik had bijna toch een infectie"
voor de wtf firewall!
net zoals een werknemer die komt vertellen aan zijn baas hoe goed hij het prullenbakje van zijn buro geleegd heeft.

En dat zodra de licentie verlopen is je ineens een trojan downloader hebt is natuurlijk ook wel vreemd.. op een volledig gepatchte test PC achter een router (met firewall ect. ingeschakeld)
die niet gebruikt wordt (de PC wordt dus niet gebruikt voor prive doeleinde)

Pointer
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2004 23:43

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Pointer »

Er wordt veel gescholden op Norton van Symantec waar absoluut een kern in zit maar ik gebruik het al jaren gratis en heb tot nu toe nog nooit last gehad van een virus of worm. De virusscanner heeft tot nu toe alles wat naar binnen wilde afgevangen.
Het programma update zichzelf en bij veel nieuwe virus-activiteit ed. komt het voor dat er elke dag wel automatisch een update gedaan wordt.
Moet zeggen dat ik tot nu toe geen klagen heb, ik ben er goed over te spreken.

Een paar keer had ik technische ondersteuning nodig wat van een leien dakje liep ook via mail geen ergernis..?! De keren dat ik ondersteuning nodig had verliep het gladjes en goed, zowel per mail als telefoon. Een jaar of 3 geleden had ik 's avonds rond 22.00 uur makke, heb ondersteuning gevraagd wat ik bijna direct kreeg..

Het pakket pleegt wel een redelijk zware aanslag op je pc en zou ik ooit een andere virusscanner gaan gebruiken dan stap ik over op het gratis AVG, is ook een goede virusscanner je moet alleen wat meer instellen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het wel of niet ontvangen van malafide code heeft niets te maken met de kwaliteit van het product, daarmee bedoel ik dus of de malafide code wel of niet toegestuurd wordt.
en toegegeven, norton draaide hier minstens 5 jaar terug ook met relatief weinig problemen tot je wat actiever werd (geen illigale prut zoals warez)
op het internet
je gaat ringtones luisteren,hopla bedankt symantec dat je het virus weer eens niet kan verwijderen
of een keylogger, ik dacht ik heb norton ftw maar van die droom werd ik snel afgeholpen.. norton detecteerde zij dat het verwijdert was maar tegendeel werd dus weer bewezen
toen werd ik trouwens ook geïnteresseerd in malware xD
ervaringen van andere: kon niet eens een cookie verwijderen
maakte bij verwijdering systeem corrupt ect. ect.
bij kaspersky heb ik nog niet 1 probleem gehoord (waarvan ik hun dan een trail aanbood)
als je het risico wilt nemen dat je schijnveiligheid gebruikt zou ik vooral norton ect. blijven gebruiken, maar wil je een programma dat je niet loopt op te lichten probeer dan AVG, of een wat onbekendere antivir
je kunt natuurlijk ook trails proberen
http://www.matousec.com/projects/window ... esults.php
firewall resultaten van zowel norton als Mcafee zijn natuurlijk gewoon belachelijk slecht

idee
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2007 02:51

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door idee »

Hallo allemaal, ook ik heb Kaspersky en ben er heel, heel tevreden mee. Kocht het voor € 49,95 via de site van de RaBobank was een aanbieding. Voorheen met Norton gewerkt en dit was naar mijn mening een stuk minder, zeker de service.
Trouwens even een zegje aan Grootvader bij Kaspersky zijn ze uitermate vriendelijk en kundig als je een probleem hebt en kunnen ze ook doormiddel van een speciaal (tijdelijk linkje) je computer overnemen, IDIAAL.

lobo
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:34

Re: Norton Internet Security service.(telefoonisch-Email en chat

Ongelezen bericht door lobo »

De 'oude' Peter Norton van de DOS tijd had goede producten. Maar hij heeft nooit goed de switch naar Windows kunnen maken. Symantec heeft helaas ook erg brakke producten die meer problemen veroorzaken dan ze goed kunnen maken met hun bescherming. Wat mij daarnaast bij veel (betaalde) producten opvalt is de moeilijkheid van de instellingen en de lastige vragen tussendoor. Zelfs als je redelijk of veel van PC's weet krab je jezelf toch af en toe achter je oren over of een bepaald iets wel of niet mag of niet. Weet de doorsnee gebruiker veel? Verder is Kapersky goed, maar voor de doorsnee thuisgebruiker zou ik toch een combinatie van Avast, Windows Defender, Spybot en Ad-aware kiezen. Alles gratis, regelmatige automatische updates (Avast dagelijks of vaker per dag als nodig) en een betrouwbare combinatie.
Ik heb het al jaren en veel mensen om mij heen ook. Nooit virussen en eventuele ad- of spyware wordt afdoende door Spybot en Ad-aware verwijderd. De betaalde versies dan door bedrijven die een systeembeheerder (behoren te) hebben die alles goed afstemt.

Gesloten