LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sylviabijl
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007 12:59

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door sylviabijl »

Hoi Galspuger,

Jij hebt al een paar keer een aangetekende brief gestuurd naar Oxxio,
met een opzegging, toch.
Als dat zo is dan sta jij volgens de regels sterk want dit is juridisch bepaald.
Wij hadden ook een probleempje met een ander bedrijf en daar was het ook zo dat we al bij de eerste brief in ons recht stonden. Dus maar contact op nemen met dat incassobureau en blijven vechten voor jou recht. NIET BETALEN!!!!!!!!!!!!

Groetjes sylvia

sylviabijl
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007 12:59

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door sylviabijl »

Beste Kyle,

Oke jij kan positief zijn over Oxxio maar tot nu op heden is er nog niet eens een goed bericht waar dan ook van Oxxio geweest.
Ze beloven veel maar weten niet hoe alles werkt.
Ik heb melij met de mensen die voor dit bedrijf werken.
Ik hoop voor hun dat ze wel iedere maand op tijd hun salaris krijgen.
Want de administratie klopt nooit dus zal bij hun ook niet zo zijn.
Ze kunnen beter minder geld uitgeven aan reclames en dat geld wat ze dan hebben investeren in een betere administratie!!!!!!!!!!!!

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door r001 »

@ Maaten1234

Een betalingsoverzicht is bij Oxxio gewoon aan te vragen hoor. Waarschijnlijk doen ze er niet graag aan. Ik moest er ook meerdere malen om vragen en het duurde natuurlijk lang voordat ik dat ding uiteindelijk kreeg, maar goed, ik heb m, volhouden dus.....

Dat hun administratie niet klopt (net als de rest van het bedrijf) dat bleek ook uit hun overzicht. In mijn geval is het wel 83 euro in mijn voordeel: Oxxio heeft betalingen van mijn bankrekeningnummer ontvangen die ik nooit heb overgemaakt.
De (overigens zelfingenomen) medewerker van de Incasso afdeling moest lachen toen ik hem vertelde dat ik die betalingen nooit had overgemaakt. Nu lach ik omdat die zogenaamde betalingen dan toch in mijn voordeel zijn:) Toch blijkt maar weer dat Oxxio een bende is.

Als je op de website van oxxio kijkt onder vacatures, zie je bij veel functies staan dat ze uitval in het systeem hebben m.b.t. rekeningen e.d., hieruit blijkt hun kundigheid en hun goede administratie wel:)

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door Ronnio »

Dit is ook wel een leuk artikel over Oxxio:

http://www.depers.nl/economie/124469/Je ... o-af.html/


Ik zag gisteren een documentaire over Enron in Amerika. Vreemd dat ik daarbij ook aan Oxxio moest denken.Geld en goede manieren gaan blijkbaar slecht samen. Ik hoop dat de directie van Oxxio over enige tijd ook aansprakelijk gesteld gaat worden. Wat een stank.

Sterkte met het vergeten van Oxxio. :wink:

magihu
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 17:02

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door magihu »

Ook wij zijn slachtoffer van de praktijken van Oxxio. Twee jaar geleden na veel problemen afgemeld, waarna zij het presteren om dit voorjaar doodleuk ons af te melden bij onze nieuwe leverancier en weer bij zichzelf aan te melden. Natuurlijk deden ze dit zonder voorafgaande toestemming. Heb uiteindelijk de boel kunnen terugdraaien na interventie door de netwerkbeheerder, maar dit is natuurlijk crimineel!
Dachten we daarna eindelijk van Oxxio af te zijn, sturen ze pas geleden doodleuk (twee jaar na beeindiging contract!) alsnog een eindafrekening, zogenaamd door administratieve fouten nog niet eerder afgeschreven...Stom genoeg heb ik bij de aanmelding bij Oxxio een automatische incasso toegestaan. Stom, stom, stom! Heb nu de 'achterstallige' betaling laten terugboeken. Een reactie van hen zal nu wel snel komen....we wachten het af!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Blokkeer dat rekening nummer bij de bank!!!!!!!!!

Mjolnir
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 08:23

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door Mjolnir »

Ik ben in 2000 via een voordelige collectief contract dat mijn werkgever aanbod voor groene stroom bij Energiebedrijf.com terechtgekomen. Niet lang daarna is dit bedrijf opgeslokt door Oxxio en toen is voor mij de ellende begonnen. Halverwege 2006 kreeg ik een jaarafrekening van Oxxio voor de periode 2004-2005. Daarbij stond doodleuk dat er binnen 10 dagen een bedrag van meer dan €3000,- van mijn rekening zou worden afgeschreven. Ik schrok natuurlijk enorm hiervan en begreep niet waar dit bedrag vandaan kwam. Op de NUON jaarafrekening van dezelfde periode stonden een begin- en eindstand van respectievelijk ongeveer 15000 en 17000 KwH. Op de Oxxio eindafrekening was de beginstand echter 0 en had ik dus opeens een verbruik van 17000 KwH in plaats van de correcte 2000 KwH.
Ik heb vervolgens Oxxio gebeld hierover. De call-center medewerker raadde me aan om te zorgen dat er niet genoeg geld op mijn rekening stond zodat het niet afgeschreven kon worden en een correctieverzoek in te dienen. Ik heb daarom het correctieformulier, een begeleidende brief en kopieën van de NUON jaarafrekeningen aangetekend opgestuurd.
Ik heb vervolgens ook meteen gebeld om te vragen hoe lang de afhandeling van het correctieverzoek zou duren. Maximaal 6 weken was het antwoord. Deze periode werd zowel door personeel van het call-center als van de facturenafdeling genoemd.
Na 7 weken (ik had ze al iets meer tijd gegeven) gebeld om te vragen wat de stand van zaken was. Ik kreeg toen te horen dat deze verzoeken 8 weken duren. Ondertussen werd al wel het nieuwe (incorrecte) maandelijkse termijnbedrag van €150 geind.
Na 9 weken heb ik wederom gebeld en ik kreeg te horen dat Oxxio nog twee weken de tijd had om het verzoek af te handelen. Toen ik vroeg waarom de termijn opeens weer langer was kreeg ik te horen dat ik mijn correctieformulier niet correct ingevuld zou hebben, dat Oxxio het formulier naar mij had teruggestuurd, dat ik het gecorrigeerd had en dat Oxxio het weer ontvangen had maar dat daardoor wel de klok weer bij nul begint. Aangezien ik het formulier nooit teruggekregen had en het dus ook niet gecorrigeerd heb wilde ik het formulier zien. De medewerkster reageerde hier geïrriteerd op en verbrak de verbinding. Ik ben vervolgens steeds terug gaan bellen maar steeds zonder resultaat tot ik een, zo te horen, wat oudere dame te spreken kreeg die het ook een raar verhaal vond en mij een kopie heeft gestuurd. Het bleek inderdaad mijn formulier te zijn maar iemand heeft hier met pen dingen doorgestreept en daarna dezelfde informatie er weer bij geschreven.
Ik heb hierop Oxxio gebeld en hen van fraude beticht maar hun antwoord was “bewijs het maar!”. Ja inderdaad, hoe bewijs ik dit. Ik heb een aangetekende klacht naar het Oxxio hoofdkantoor gestuurd maar hier nooit een reactie op gekregen.
Uiteindelijk heeft het vier maanden geduurd tot mijn correctieverzoek behandeld was en ik een nieuwe eindafrekening ontvangen heb. Ik heb zelfs wat geld teruggekregen maar hier durf ik niet over te juichen want twee maanden geleden haalde Oxxio opeens meer dan €200 van mijn rekening. Toen ik belde om te vragen wat dit moest voorstellen bleek dat Oxxio geld, dat ik in 2001(!) van Energiebedrijf.com had terug gekregen i.v.m. teveel betaalde voorschotten, had teruggehaald. Volgens Oxxio had ik dat geld onterecht teruggekregen van Energiebedrijf.com. Dit verhaal loopt nu nog dus ik ben voorlopig nog niet van Oxxio af......

sylviabijl
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007 12:59

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door sylviabijl »

Wat een k..bedrijf is dit nu echt dat oxxio.
Ik wist niet wat ik starte met het bericht hierover.
Wat een ellende ze weten volgens mij niet wat ze aanrichten.
Mensen die klant waren bij dit bedrijf weten beter, maar ik zou de nieuwe klanten al van te voren willen melden: NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan niemand dit bedrijf stop zetten ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fritsvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2006 20:37

Re: Oxxio administratie klopt nog steeds niet.

Ongelezen bericht door fritsvl »

Beste mensen,

De enige manier om uit de problemen te komen (als je in je recht staat) is een klacht indienen via consuwijzer en het incassobureau ervan in kennis stellen. Zij schorten meestal de betaling op tot dat de geschillencommissie een uitspraak heeft gedaan en.... in de tussentijd alle stukken bewaren om in te brengen bij de behandeling van de klacht.
Geen schikking treffen met Oxxio, want die wordt niet nagekomen. Altijd om behandeling vragen. Schakel zonodig ook je rechtsbijstandverzekering hier bij in.
Sterkte.

Gesloten