LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Telfort?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1268877

1000 mensen tevreden+veel oplossingen. :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Fijn dat u wel goede ervaringen heeft,
Dank u voor uw positieve reactie. Mocht u nog een idee hebben die mij helpt om tot oplossing van mijn probleem te komen, dan lees ik dat graag.
bvd

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »


TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op dit moment nog niet, omdat - als ik goed geïnformeerd ben, Telfort nog niet is aangesloten bij de desbetreffende geschillencommissie.

Zodra ik een afschrift van de bank heb, waaruit blijkt dat het onterecht geïncasseerde bedrag gestorneerd is, kan ik weer actie ondernemen.

met dank
TdeHond

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Oops, Ik moet mijzelf corrigeren.
Zowel Green ISP als Telfort bv zijn bij een geschillencommissie aangesloten.
Mocht mijn tot nu toe eenzijdige communicatie met Telfort tot niets leiden, dan is het een prima suggestie.
Hartelijk bedankt!
ik vermoed - mister:)

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door HelFort »

Zit al meer dan twee maanden zonder internet, omdat ik niet kan activeren. Het "opleveren" had ook al overdereven lang geduurd.

MENSEN, BEGIN ER NIET AAN!!!

Telfort kan geen problemen verhelpen, dus als het fout gaat, dan ben je de l@l!

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

@helfort, dat lijkt me aanleiding op het contract op te zeggen wegens contractbreuk/wanprestatie en je heil ergens anders te zoeken, veel succes :?

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door HelFort »

Heb je helemaal gelijk in thefxr.
Maar dat is nu pas achteraf gezien dat ik dat beter had kunnen doen.

Je wordt in de eerste instantie toch aan het lijntje gehouden en hoop je dat het goed gaat komen. Vervolgens leggen ze de schuld dan weer bij KPN met een heel verhaal erbij dat die eerst in de centrale moeten doen en dat kan wel even duren blah blah blah.

Ondertussen denk je dan ook wel hoe lang gaat het duren als ik ga overstappen naar een ander, eerst moet ik hun in gebreke stellen, dan moeten ze de lijn vrijmaken, dan een aanvraag bij een andere provider etc. Of dat dan sneller zal gaan dan wachten tot ze problemen oplossen, ja achteraf gezien wel.

Maar het beste kan je toch niet aan Telfort beginnen, want je loopt een groot risico als er iets fout mocht gaan je dan geen internet hebt voor een lange tijd en/of dat je een strijd moet gaan voeren om er weer van af te komen.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door thefxr »

ik ben zelf al sinds nov tevreden klant van telfort, maar ze kunnen het succes niet aan, teveel aanmeldingen in te korte tijd.
De modems zijn ook op,vandaar dat iedereen meot wachten op hun aansluiting!
in dit draadje kunnen ze je miss wel verder helpen>
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1268877

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dank je voor de link
quote
Bron
Volledige Algemene Voorwaarden
Aangezien de voorwaarden wijzigen mag je je lopende abonnement bij Tiscali of 12move opzeggen. Dit staat ook op de website van beide providers:
quote:
12move
Indien u bezwaar heeft tegen de wijzigingen dan kunt u tot en met 9 december 2007 telefonisch uw abonnement opzeggen per 10 december 2007. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/min).
Wat ik mis bij deze info is:
Je zegt op bij 12move volgens de AV. Je schrijft er 2 brieven over naar 12move
+ 2 brieven naar Telfort, waarvan de laatste aangetekend met ontvangstbevestiging.
Je krijgt op 3 januari een excuus mailtje van 12 move, dat er in December 2007 geen abonnementsgeld voor januari afgeboekt had mogen worden omdat abonnement per 10 december 2007 beëindigd is
Op 8 januari boekt Telfort geld af en reageert niet op brieven dd 14/12/07 en 21/12-07
wordt vervolgd

Kombel
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2008 19:02

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door Kombel »

Ze zijn echt vervelend bij Telfort.
Sinds 14 december ben ik dan opgeleverd, maar ik kom maar niet on-line. Eerst heeft het al meer dan anderhalve maand geduurt voor ik werd opgeleverd, omdat ik de eerste keer 1 dag voor de oplevering een bericht kreeg dathet nietdor ging.
ik weet niet waarom ik maa niet online kom en telfort weet het ook niet er is nu al 3x een monteur van kpn langsgeweest.
Daar moet ik dan ook steeds een vrjie dag voor opnemen.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door HelFort »

Geplaatst op 03 Feb 2008 14:15 door thefxr ik ben zelf al sinds nov tevreden klant van telfort, maar ze kunnen het succes niet aan, teveel aanmeldingen in te korte tijd.
De modems zijn ook op,vandaar dat iedereen meot wachten op hun aansluiting!
in dit draadje kunnen ze je miss wel verder helpen>
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1268877
Begin december heb ik een basismodem ontvangen, terwijl ik een draadloos modem besteld had. Dit is op zich niet zo'n groot probleem.

20 december ben ik aangesloten en sindsdien heb ik wel verbinding met het BabyXL netwerk/adsl. Alleen kan ik niet activeren via het activatiescherm, waarom dat niet gaat, dat mag Joost weten. Telfort weet het in ieder geval niet en geeft KPN de schuld. KPN weet het ook niet en geeft Telfort de schuld. En dat vind ik wel een groot probleem.

Met mijn mobiele telefoon heb ik al een aantal keer de moeilijk te bereiken helpdesk gebeld, zonder bevredigend resultaat.

Het probleem is niet dat ik geen modem heb of nog lang moet wachten op de oplevering, maar dat het gewoon niet werkt sinds het opgeleverd is. Telfort zegt dat ik niet van het contract af kan, voordat er 12 maanden verstreken zijn. Even overstappen naar een andere provider zal niet zo makkelijk gaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u al schriftelijk en aangetekend uw probleem kenbaar gemaakt bij Telfort - lieftst met ontvangstbevestiging.
Belangrijk: lees algemene voorwaarden m.n. artikel 2. 4.9 en ook interessant: art 2 4.10


Quote Helfort
is. Telfort zegt dat ik niet van het contract af kan, voordat er 12 maanden verstreken zijn. Even overstappen naar een andere provider zal niet zo makkelijk gaan.
Naar boven

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geplaatst op 11 Feb 2008 21:07 door TdeHond
Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.

Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Ervaringen Telfort?

Ongelezen bericht door HelFort »

Geachte TdeHond,

Een paar dagen geleden heb ik dan aangetekend een brief verzonden.

Ik had al een paar brieven gewoon verzonden, maar zo is wel meer zekerheid.

Bedankt voor de tip!

Gesloten