LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CO2 compensatie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: CO2 compensatie

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

Het hele gedoe over het milieu is een grote hype. De concentratie van CO2 in de atmosfeer is zo verschrikkelijk klein dat dat onmogelijk zulke verstrekkende gevolgen kan hebben.

We hebben een jaar of tien geleden de 'zure regen hype' gehad. Edje raketje Nijpels schreef toen een brandbrief dat als er niets gedaan zou worden we MAXIMAAL 20% van onze bossen zouden over zouden houden. Er is feitelijk niets gedaan en we hebben meer bos dan tien jaar geleden en de hele zure regen hype is overgewaaid.

De tegendocumentaire "The Great Global Warming Swindle" wordt niet uitgezonden omdat die niet politiek correct is.

Even een paar punten die voor mij belangrijk waren in de bepaling van de waarde van de huidige milieuhype. Er zijn er nog veel meer, maar zoek zelf ook eens wat uit :wink:
- Al Gore is GEEN wetenschapper maar een politicus, dus per definitie al onbetrouwbaar;
- Al Gore verdient een dikke boterham aan het hele verhaal;
- Al Gore heeft zelf de hoogste energierekening van de VS (en is dus waarschijnlijk de meeste verbruikende particulier ter wereld): Nogal tegenstrijdig als je dergelijke verhalen ophangt.
- Klimaatveranderingen komen in de hele geschiedenis van de aarde al voor, dus waarom zou er nu iets bijzonders aan de hand zijn?
- Een te groot aantal wetenschappers heeft gezegd dat hun naam ten onrechte vermeld staat onder het IPCC-rapport;
- Er zijn teveel verhalen en feiten bekend over onderzoeken die door het IPCC onder de tafel worden gehouden omdat ze wat anders aantonen;
- Het is bekend dat wetenschappers de feiten vaker verdraaien of tenminste zwaar overdrijven om fondsen te verkrijgen voor het doen van onderzoek;
- De aanpak van het milieubelijd richt zich met name op makkelijk te belasten en ongeorganiseerde doelgroepen: burgers en automobilisten;
- De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is zo belachelijk laag dat de invloed daarvan nooit zo ingrijpend kan zijn als beweerd wordt;
- Er is zo'n enorme commercie ontstaan rond alles wat met het milieu te maken heeft, dat zou sowieso al argwaan op moeten roepen;

Zo zijn er nog wel een aantal punten, maar ik schrijf dit ook maar even snel uit m'n hoofd. Milieu verkoopt, dat is wel duidelijk en daarom wordt de hype steeds groter en groter omdat de commercie nu eenmaal niet achter kan blijven!

Het is heel simpel. Als bedrijf A produkt X aanbiedt, en bedrijf B hetzelfde produkt, maar erbij verteld dat het zo milieuvriendelijk is en meer dan 50% van de klanten loopt vervolgens naar bedrijf B, dan zal bedrijf A vervolgens nog harder gaan roepen dat hun zelfde produkt NOG milieuvriendelijker is. De consumenten rennen voor hun leven naar bedrijf A, en er staat een nieuwe ondernemer op die denkt:"He, met dat milieu is goed geld te verdienen, ik ga nog harder roepen dat mijn produkt zo milieuvriendelijk is dat je jezelf kunt beschouwen als 'redder der mensheid' en dat zal wat opleveren".

We praten dus drie keer over hetzelfde produkt wat onder invloed van de milieuhype enorm wordt opgeblazen en de hype groter en groter maakt!!

Het schijnt zo te zijn dat over de gehele levensduur de als milieu-onvriendelijk betitelde Hummer H2 minder energie verbruikt dan de bejubelde Toyota Prius. Dat vraagt om nader onderzoek, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Gesloten