LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stamboom

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Petty1950: Ja dacht laat ik eens aardig wezen maarja word ook niet gewaardeerd dus..
Idd mij iets in de schoenen schuiven gaat hem makkelijk af maar hij is een beetje boel dom dat hij een Jetdogs/K&kdogs hondje in ze maag heeft laten splitsen met een zogenaamd stamboom..
Dat noemen ze nu inlezen als je een pup wilt hebben , maarja wie voor een kwartje op de eerste rang wilt zitten moet op de blaren zitten en hoop voor je dat je hond RASZUIVER is :roll:

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Benzo: Ja mooi he zelf om hulp vragen dan krijgt hij hulp van diverse kanten en dan zo reageren, zal wel een snotneus wezen :P

Maarre ben wel benieuwd wat voor ras hij daar gekocht heeft zie net dat ze ook bullterriers verkopen...Helaas :cry:

JustBecause
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2008 21:41

Re: stamboom

Ongelezen bericht door JustBecause »

Het lange wachten op stambomen zou niet hoeven.
In drukke tijden kan het wel enige tijd duren voordat dezen klaar zijn.
Zelf heb ik eens 6 maanden moeten wachten. Bij mijn eerste hond duurde dit ongeveer 2 1/2 maand na aankoop. Dit kwam ook doordat er nog 1 pup over was. Zodra die verkocht werd en de nodige gegevens er waren, zijn de papieren opgestuurd. Dit is alweer een aantal jaren geleden. Tegenwoordig moet je de papieren al vrij snel na de geboorte opsturen zover mij bekent, waardoor ik zou zeggen je de stamboom eerder in huis zou moeten krijgen.
Dieren uit het buitenland geven extra tijd om de stamboomaanvragen te kunnen verwerken (goedkeuren).

Ik neem aan dat er een chip is geplaats door de Raad van Beheer, in andere gevallen (plaatsing door dierenarts) heb je dan te maken met een stamboomloze hond.
Een dierenarts geeft een chip met een ander begin nummer dan die van de raad van het beheer.

De chipnummers van de Raad van Beheer beginnen met: 52814 000 Zo was het een aantal jaren terug. Ik denk zelf dat dit nu nog het geval is.
Normaal gesproken krijg je ook een formulier mee waar de gegevens van de hond en chip op staan, zodat je wijzigingen kunt doorgeven.
Wat ik zou aanraden is: Bel de Raad van Beheer . Vraag of de stambomen in behandeling zijn, geef naam en chipnummer door.
Zijn de stambomen in behandeling of aanvragen binnengekomen kunnen deze mensen je dat vertellen. Ik heb het toendertijd ook gedaan met de stamboom waar ik 8 maanden op moest wachten (oorzaak betaling te laat). Mij werd ook doodleuk verteld dat de stamboom onderweg was, wat dus nog niet het geval was omdat meneer niet optijd betaald had (geen transactie mogelijk was).

Veel succes met dit!

Ik hoop dat wij hier nog horen, hoe het verloopt/afliep.

Gesloten