LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door marinepik »

Als Oxxio alle klagers een bloemetje gaat sturen zal deze firma gauw falliet gaan vrees ik.
Ik heb begrepen dat u een zaak bij de Klachtencommisie Energie en Water hebt gewonnen tegen Oxxio, hoe lang heeft het bij geduurd voordat u bericht heeft gekregen van voornoemde Klachtencommisie nadat u uw klacht had ingediend.
Theo

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

Op de website van de SGC kun je nakijken hoe lang de behandeling van een geschil duurt. Voor energie en water geldt het volgende:
De gemiddelde behandelingsduur bij de Geschillencommissie Energie en Water bedraagt momenteel 4,9 maanden.
Een tijd geleden heb ik een geschil aangekaart bij de SGC. Ik had een flink bedrag van OXXIO te goed, maar kreeg maar steeds geen afrekening en dus ook geen geld terug, terwijl de contractperiode al 9 maanden was afgelopen. 5 dagen na aanmelding kreeg ik een bevestiging van de SGC met enkele aanvullende vragen. Toen ik dit had teruggestuurd en het klachtengeld (€ 25,00) had betaald, kreeg ik na 14 dagen bericht dat mijn klacht ontvankelijk was, en in behandeling genomen. (Hiervan kreeg ook OXXIO bericht van de SGC, al had ik ze natuurlijk ook zelf netjes ingelicht over het indienen van het geschil.)17 dagen daarna had ik de (correcte!)afrekening van OXXIO in de bus en 4 dagen later ontving ik mijn geld alsmede het klachtengeld terug van OXXIO. Dit alles dus binnen 2 maanden na aanmelding van de klacht bij de SGC, terwijl ik bij OXXIO al 9 maanden tevergeefs had geschreven, gebeld, gemaild etc. om mijn geld terug te krijgen.
Vaak laten energiebedrijven het dus niet aankomen op een officiële zitting en kiezen eieren voor hun geld, in de vorm van een eindnota of een schikking. Tip: eis ook een vergoeding voor gemaakte kosten, moeite en tijd die je er in hebt moeten stoppen etc. Ik heb al vaak gelezen dat dit ook (mits redelijk) wordt toegekend.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste JSP,
Ik begrijp dat jij de zaak bij de klachtencommisie heb terug getrokken.
Indien dit juist is vraag ik mij in alle eerlijkheid af wat hiervan de reden is geweest.
Had jij medelijden met Oxxio en heb jij je hart laten spreken of was jij misschien bang dat Oxxio anders het geld zou terug eisen.
Ik zou ze (Oxxio) hebben laten bloeden door de zaak gewoon door te zetten, dat verdienen ze gewoon.
Ze hebben echt geen medelijden met jou gehad, alleen eigen belang ligt hieraan ten grondslag.
Jammer dus!!!

Theo

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

Beste Marinepik (Theo),

had ik jouw vraag van 18.09 u. niet afdoende beantwoord?

Ik heb de zaak pas afgesloten toen ik het geld (MIJN geld) weer op de rekening had staan. Mijn enige bedoeling indertijd was een eindafrekening en mijn geld terug te krijgen, zodat ik (ik was inmiddels al lang overgestapt) het boek OXXIO zo snel mogelijk kon sluiten. Ik was die tent en hun medewerkers meer dan beu. Via de normale weg (Klantenservice) lukte dat niet, via de SGC kreeg ik wel op betrekkelijk snelle en gemakkelijke wijze mijn geld terug. (Hiervan heb ik andere voor mij belangrijke zaken kunnen betalen). Ik had helemaal geen belang om de zaak nodeloos te rekken, bovendien kon de SGC vervolgens haar energie in andere zaken steken. 4,9 maanden behandelingsduur is voor veel mensen best lang als je op je geld moet wachten.

Van medelijden met OXXIO was dus geen sprake!

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door r001 »

@ marinepik

zoals jsp de procedure bij de Geschillen Commissie beschrijft, zo gaat dat bij mij ook. Ik heb de Geschillen Commissie pas laat ingeschakeld omdat ik dacht dat ik het zelf ook wel binnen 5 maanden (gemiddelde duur zaak via SGC) kon klaren met Ox-kuch-xio.

Ik kan iedereen aanraden die problemen heeft met Oxxio, om dit aan te melden bij SGC. Zorg wel voor een goed dossier.

De ervaring leert mij dat bij Oxxio mensen werken die A) niets kunnen B)Niets willen C) niets mogen D)niets weten, etc etc.

Ze sturen wel mooie bloemen, dat kunnen ze dan weer wel, haha.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste jsp en r001,

Ik heb ook ellende meegemaakt maar dan met EnergieDirect waarvan op dit forum vele verhalen met ellende vermeld staan.
Ik heb 2 maal een zaak bij de Geschillencommisie tegen hen aangespannen die ik uiteraard (ik stond in mijn recht en had e.e.a. goed voorbereid) heb gewonnen.
Ik heb ze flink laten bloeden en heb deze zaken WEL doorgezet omdat ze het anders nooit leren.
Als je een kind zijn gang laat gaan als die iets heeft gedaan en deze daar niet voor straft doet hij of zij het geheid weer en zo moet je ook naar deze klunzen kijken en uiteraard ook zo behandelen. Dat is mijn mening en hoe een ander daar over denkt moet men zelf weten uiteraard.
Theo

wendie12
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2007 19:29

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door wendie12 »

ook wij horen hellaas weer van oxxio .
wij zijn vorig jaar overgestapt naar eneco en weg bij oxxio was eindelijk gelukt in januari en in april ging oxxio weer afschrijven wij weer bellen .
ze hadden een computerstoring en alle oude klanten werden weer ingeschreven alles werd geregeld en we gingen weer naar eneco. nu is in oktober weer afgechreven van onze rekening en zeggen ze dat dte niet accepteerd dat we naar eneco gaan .
daar komen ze na 6 maanden achter we betalen al die tijd gewoon aan eneco
we weten niet meer wat we hier aan kunnen doen

WE KRIJGEN HAAST EEN MAAGZWEER VAN DIE OXXIO

wendie

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

Wendie12,

wat jij zegt kan helemaal niet. OXXIO sluit geen ex-klanten opnieuw aan! En die 20.000 andere mensen die afgelopen jaar weer onterecht door OXXIO waren aangesloten, dat is ook allemaal niet waar!

Tenminste, dat vindt de redactie van het Tros-Radar forum. Anders hadden deze week ze de discussie hierover ("Oud medewerkers bevestigen: OXXIO belazert de boel") toch niet van het forum verwijderd?

Wat je in dit geval nog wel kunt doen lees je hier op de website van Consuwijzer. Als dat niet helpt moet je absoluut een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie.

Veel succes!

wendie12
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2007 19:29

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door wendie12 »

Ben ik net na ruim een half uur door het online formulier van de gischillencommisie geploegd - wat een onzzinnigheid trouwens - moet ik 25 EURO afrekenen. Kunnen ze dit niet van te voren melden :x
:idea:

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door r001 »

Dat formulier daar zitten wat veel stappen in inderdaad. Maar goed, als je oxxio gewend bent, dan is dat formulier een eitje.

De kosten zijn terug te vinden onder de tweede link in de linker kolom, onder "Inleiding". Je krijgt het bedrag terug als je in het gelijk wordt gesteld en die kans is volgens mij altijd heeeeel groot. Zeker bij zo'n wanboel als Oxxio.

Vergeet bij het indienen vooral niet om een onkostenvergoeding te vragen, denk aan de telefoonkosten van de Oxxio "Klantenservice", etc.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oxxio sluit geen mensen opnieuw aan........

Hallo JSP waar ben je al die tijd geweest??

Hoe kan het dan komen dat mensen die reeds bij Oxxio weg zijn en bij een ander energieleverancier zitten ineens weer rekeningen krijgen. Wanneer men dan belt, krijgt men soms ook te horen dat zij als actieve klant geboekt staan terwijl er helemaal geen contract aanwezig is.

Beetje raar vind je niet??

Dit gebeurd heel vaak bij Oxxio en kennissen van mij die er ook gewerkt hebben die beamen hetgeen wat pas in de pers heeft gestaan dus houd aub op met het beschermen van Oxxio.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

Maarten,

mijn bijdrage waar jij naar verwijst was een beetje spottend bedoelt. Sarcastisch, heet dat ook wel. Eigenlijk bedoel ik het tegenovergestelde. Als je het nog eens overleest zal het hopelijk wel duidelijk zijn.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

@ Polderboy,

ik geloof niet dat ik doorschiet in sarcasme. Iedereen die op dit forum de kritiek op OXXIOheeft gevolgd en heeft gezien dat dit klakkeloos werd verwijderd begrijpt wat ik bedoel. Ik heb je zojuist even het ontluisterende einde van de discussie op dit forum toegemaild.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Er zal nog wel wat water door de Rijn gaan stromen
Dat hoop ik wel ja, anders wordt het een beetje droog hier en blijven de toeristen weg :lol:

Back ontopic...

Mijn advies aan iedereen die in de clinch ligt met Oxxio:

-Bewaar álle correspondentie!

-Maak een overzichtelijk dossier en draai eventueel mails en dergelijke uit!

-Meld je geschil bij de SGC, maak je geen zorgen om die 25 euro, die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.

-Krijgt Oxxio nog geld van jou, of is het onterecht afgeschreven en heb je het terug laten boeken? Dan moet je dat bedrag eerst in het depot van de SGC storten en ook dat krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.

-Laat het rekeningnummer van Oxxio blokkeren bij de bank, zo kunnen ze niets meer van je rekening afschrijven!

-Heb je dat nog niet gedaan, hou dan goed je afschriften in de gaten, ook als je denkt allang van Oxxio af te zijn. Ze zullen een aantal malen per jaar proberen geld af te schrijven!

-Als je een brief van het incassobureau krijgt, mail hen dan je hele verhaal en print dat ook weer uit.

-Als je een geschil hebt geopend, zet dan alle nieuwe correspondentie gelijk in je dossier bij SGC, dat kan online.

-Mocht het tot een zitting komen, ga er dan zeker naar toe, da's lachen.

-Laat je vooral NIET intimideren door Oxxio, vaak hebben ze geen poot om op te staan!

Ik dacht dat ik er vanaf was, maar helaas wisten ze me weer te vinden.
Ik heb dit jaar al 2 jaarrekeningen gehad, eentje van 19 euro en nu weer van ruim 54 euro, maar ze krijgen lekker niks :lol:

Aan iedereen die deze weg nog moet gaan...sterkte!

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door r001 »

Ik ben nu gelukkig helemaal van Oxxio af. De zogenaamde Special Attention Desk (SAD...) van Oxxio heeft mij een schikkingsvoorstel gedaan, waar ik mij wel in kon vinden. Ik heb wat euro's gekregen voor het ongemak en ook een deel van mijn telefoonkosten is vergoed. Ook is mijn contact met Oxxio kosteloos opgezegd. Inmiddels heb ik gelukkig weer gas en stroom van een fatsoenlijk bedrijf door de leidingen:)

Het viel me wel op dat Oxxio maar al te graag wilde schikken en dat ze geen zitting bij de Geschillen Commissie wilden. Hoe dan ook ben ik blij dat door het inschakelen van de G.C. de dingen zijn opgelost. Al blijft het natuurlijk belachelijk hoe slecht Oxxio met klanten omgaat en dat ze keer op keer proberen de boel te bedonderen. Het blijft een schandalig bedrijf.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door hj44 »

Het is toch te gek voor woorden dat oxxio in eerste instantie de mensen probeert te bestelen.Als je de regels niet kent of je gaat er van uit dat oxxio te vertrouwen is ben je de sigaar en betaal voor iets waar deze zakkenvullers geen recht op hebben.Foutjes kunnen gemaakt maar zoveel als bij oxxio is niet normaal en worden ,volgens mij,daarom bewust gedaan om zoveel mogelijk bijeen te graaien.Ook betalen mensen om van het gezeur af te zijn en daar rekent deze roversbende op.

Gr. HJ

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door jsp »

Onlangs besteedde het dagblad De Pers aandacht aan de onfrisse praktijken van OXXIO, maar moest dit helaas weer rectificeren.
Deze week probeert het AD het met een artikel over 'Hoe u een voorkeursbehandeling krijgt bij OXXIO'. Via een link in dit artikel bereik je een bloemlezing uit 'de bizarre klachten over OXXIO' in het artikel 'Pest OXXIO zijn klanten soms expres?' (op deze pagina wel even naar beneden scrollen).

Volgens deze artikelen is de Special Attention Desk van OXXIO (SAD, what's in a name ... ) alleen opgericht om klachten uit de pers te houden en via schikkingen te voorkomen dat klachten bij de Geschillencommissieterecht komen.

Maar je moet natuurlijk niet alles geloven wat je in de krant of op het forum leest 8)

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door AGGB »

Lees mijn ervaringen met OxxiAU bij 'Wakker worden uit droom OXXIO', even scrollen, verderop.

Jammer dat ik niet wist van de oproep van AD om klachten bij hun te melden.

Wie weet word ik nog eens vrolijk van SAD.

Men schijnt daar nu heel hard aan het werk te zijn voor mij om de 3 1/2 jaar durende Kafka voorstelling te beeindigen.
Ik heb echter geleerd niet te vroeg te juichen bij de ramp die mij nu al 3 1/2 jaar treft.

De Geschillencommissie zal nog steeds door mij ingeschakeld worden, indien geen voor mij bevredigend resultaat bereikt wordt binnen de nu door oxxio voorgestelde en door mij goedgekeurde termijn.

Er wordt heel hard aan de zaak gewerkt, aldus een SAD man.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door Kyle »

wat een heerlijkje club Oxxio
ben dik tevreden klant

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Eindelijk geholpen door Oxxio? Lees en volg!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ja Kyle dat weten wij nu wel. Ga jij maar lekker dit malafide bedrijf de hand boven het hoofd houden. Wij weten wel beter.

Voorlopig heb is er ook weer bij mij een afschrijving geweest terwijl ik daar geen klant meer ben. Ook hebben zij nu 2 maal de kosten voor de eindafrekening afgeschreven.

Alles is aan hen afbetaald. Contract is opgezegd en dus betekent dat automatisch ook: INTREKKING VAN MACHTIGING. Hier hebben zij kennelijk nooit van gehoord. Dit bedrijf is strafbaar bezig. Bij Eneco heb ik deze problemen niet en als er problemen komen of er zijn, ben ik verzekerd van een nette afhandeling. Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt.

Gesloten