LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hapimag

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
joyron
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2006 12:28

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door joyron »

awisse,

Ik wil graag de punten van je moeder overkopen voor 14 euro de stuk. Ik heb zelf al 2 hapimag aandelen (sinds 2002) en dat is onvoldoende om in het hoogseizoen 4 weken te boeken.

Verder wil ik nog kwijt dat ik reuze tevrden ben over de Hapimag organisatie en vooral de accomodaties. Ik ben er inmiddels in vele geweest 2 x per jaar. Bovendien is het realtief erg goedkoop voor wat je er voor krijgt maar dat is afhankelijk van je eigen situatie. Mijn gezin bestaat uit 5 persoonen en ik maak voor elke vakantie een kosten baten analyse wel of niet via Hapimag. Omdat wij met 5 zijn betekende dat voor 100% Hapimag m.u.v. van de laatste 2 jaar in de USA vanwege de lagere dollar. Ben al 3 x in Florida geweest in Orlando Lake Berkley en Cedars op long boat key = super.

JOYRON

DutchBoy
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2008 21:58

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door DutchBoy »

De kwaliteit van de Hapimag appartementen is prima. Daar kan ik in het algemeen niets op aanmerken. Waar het wel aan schort is de financiele opzet. Alles is fijn tot je afscheid wilt nemen van je aandelen. Dan kan het eigenlijk niet of doen ze ERG moeilijk. Het management haalt alles uit om te verhinderen dat je je aandelen verkoopt. Verkoop je ze bijv. aan een vreemde dan moet die 500 Zwitserse Franken aan Beratungsgebuehr betalen. Zeg maar voorlichtingskosten. Hadden ze ook met een paar A4-tjes kunnen doen. Ze onderhouden geen markt in aandelen waar je vrij en snel kunt kopen/verkopen. Er is een stuwmeer aan aandelen die mensen willen verkopen. Dus: als je nog geen aandelen hebt, NIET kopen. Mensen die "tweedehands" kopen schijnen minder rechten te hebben dan mensen die duur rechtstreeks bij Hapimag kopen. Kan je via iemand anders een vakantie doorbrengen in een Hapimag appartement zeker doen.
Je weet wat een vakantie daar kost tot je afscheid hebt genomen van je aandelen. Dan blijkt dat de vakanties erg duur sijn.

gozzard44
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2007 13:14

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door gozzard44 »

:roll:Ik heb nog steeds 2 aandelen die ik alleen tegen een veel te lage prijs kan verkopen. Hapimag heeft ooit een terugkoopgarantie afgegeven maar door het grote aanbod kun je deze garantie wel vergeten. Het gevolg een vrije val van de oorspronkelijke waarde. Ook de bijkomende kosten voor een weekje verblijf in een van de locaties loopt behoorlijk op. Vooral in het voor- en na seizoen is het als je alle kosten bij elkaar optelt vaak goedkoper om in een goed hotel te gaan zitten. :wink:

clungel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011 13:43

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door clungel »

Helemaal eens met Dutchboy
Heb al 8 jaar twee aandelen voor terugkoop staan, denk niet dat ze ooit terug gaan kopen.

HapimagOnline
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:11

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door HapimagOnline »

Beste Radar lezers,
Dank voor uw feedback over Hapimag, en we zijn blij met de vele positieve ervaringen op onze resorts. Tegelijkertijd willen we graag uitleggen welke mogelijkheden Hapimag biedt als leden hun produkten willen terugverkopen:

1) De inwisseling van aandelen tegen een Residenz Select certificaat. Dit houdt een ‘zachte uitstap’ in van 750 Woonpunten over 5 jaar, zonder verdere jaarlijkse Onderhoudscontributies. Onze Consultants kunnen u hier meer over vertellen. Voor uw contactpersoon klikt u hier: http://www.hapimag.com/de/ihr-hapimag-consultant.htm

2) U kunt uw aandelen ook aanmelden voor bemiddeling. U bepaalt uw verkoopprijs zelf en wij zoeken een ander bestaand lid dat het aandeel van u overneemt. De laagstgeprijsde aandelen worden als eersten doorverkocht, en zo komt er steeds weer een nieuwe tranche aan bod. Als u hier meer over wilt weten dan kunt u contact opnemen met de Product Service in Zwitserland. Klik hier: http://www.hapimag.com/nl/help1.htm

Met vriendelijke groet,
Hapimag

eilander
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:04

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door eilander »

Welke truc Hapimag ook verzint het blijft een heel dure vakantie.
Natuurlijk hebben ze mooie accomodatie op mooie plekken in mooie omgevingen.
Ook de aangeboden "zachte uitstap" blijkt een harde uitstap te zijn. Ook dan krijg je de helft voor je aandelen van wat je er voor hebt betaald.
Hapimag garandeerde dat je na 7 jaar de marktwaarde terug kreeg -/- 15 %. Ze vergaten er bij te vertellen dat de koopprijs 2 keer de marktwaarde was. De helft was voor de verkoop organisatie in Nederland.
Dan blijkt nu de wachtlijst voor de toegezegde terugkoop 100 jaar lang te zijn.
Ook dat wordt niet vermeld, ze laten ons wachten.
Dit alles terwijl de onroerengoed prijzen de afgelopen 20 jaar nog steeds verviervoudigd zijn. Ook de jaarlijkse "onderhoudkosten" stijgen met ca 7% en de schoonmaakkosten zijn ook niet reeel.

Als we ons realiseren dat er de afgelopen tijd weinig aandelen zijn geweest die het beter hebben gedaan, kunnen we toch zonder frustraties gebruik maken van de mooie Hapimag accomodatie, als het tenminste niet volgeboekt is..

bouby007
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2012 09:09

Re: Hapimag

Ongelezen bericht door bouby007 »

We hebben al jaren aandelen en veel ervaring, lang niet altijd positief, met Hapimag.

Aan de ene kant is het duur aan de andere kant ook weer niet.

voor vragen staan we open.

Gesloten