Re: Terugbetaalde zorgtoeslag niet kunnen corrigeren
Geplaatst: 27 jan 2008 21:01
Hallo,
Even een berichtje voor EsterV.
Je kan het negatieve bedrag van de zorgtoeslag gewoon vermelden bij de buitengewone uitgaven op je biljet van 2007.
Ik heb aangifteprogramma van 2007 effe gedownload, en het geprobeerd. Het lukte.
Het leek mij al heel vreemd, als dit niet zou kunnen, omdat je inderdaad meer betaald dan ontvangen hebt, als je over 2006 moet terugbetalen (en dit in 2007 moet doen), en voor 2007 geen of minder zorgtoeslag hebt ontvangen.
Dat ze je vraag bij de belastingtelefoon niet konden beantwoorden, is een heel slechte zaak, maar helaas realiteit, omdat daar mensen blijken te zitten met zeer geringe kennis. De simpele standaardvragen kunnen ze meestal wel beantwoorden, maar als het wat moeilijker wordt, dan lukt dat niet.
Wat eigenlijk had moeten gebeuren, was dat je zou worden teruggebeld door een medewerker van het belastingkantoor (waar jij bij hoort), maar de medewerkers van de belastingtelefoon spelen deze berichten steeds minder door. Ze schijnen daar op "afgerekend" te worden.
Als ":Tip"kan ik je hierbij nog zeggen : Als je een goed en juist antwoord wil hebben, kun je altijd het beste een brief schrijven met je vraag naar het belastingkantoor. Dan krijg je daarop schriftelijk antwoord, en dat is heel wat betrouwbaarder dan het telefonische antwoord van de b-tel. Is mijn ervaring tenminste.
Groetjes
Even een berichtje voor EsterV.
Je kan het negatieve bedrag van de zorgtoeslag gewoon vermelden bij de buitengewone uitgaven op je biljet van 2007.
Ik heb aangifteprogramma van 2007 effe gedownload, en het geprobeerd. Het lukte.
Het leek mij al heel vreemd, als dit niet zou kunnen, omdat je inderdaad meer betaald dan ontvangen hebt, als je over 2006 moet terugbetalen (en dit in 2007 moet doen), en voor 2007 geen of minder zorgtoeslag hebt ontvangen.
Dat ze je vraag bij de belastingtelefoon niet konden beantwoorden, is een heel slechte zaak, maar helaas realiteit, omdat daar mensen blijken te zitten met zeer geringe kennis. De simpele standaardvragen kunnen ze meestal wel beantwoorden, maar als het wat moeilijker wordt, dan lukt dat niet.
Wat eigenlijk had moeten gebeuren, was dat je zou worden teruggebeld door een medewerker van het belastingkantoor (waar jij bij hoort), maar de medewerkers van de belastingtelefoon spelen deze berichten steeds minder door. Ze schijnen daar op "afgerekend" te worden.
Als ":Tip"kan ik je hierbij nog zeggen : Als je een goed en juist antwoord wil hebben, kun je altijd het beste een brief schrijven met je vraag naar het belastingkantoor. Dan krijg je daarop schriftelijk antwoord, en dat is heel wat betrouwbaarder dan het telefonische antwoord van de b-tel. Is mijn ervaring tenminste.
Groetjes