LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douanerechten/invoerkosten/btw DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
menno874

Re: Douanerechten/invoerkosten/btw DHL

Ongelezen bericht door menno874 »

Angeleyez

Geplaatst op 17 Feb 2008 12:46 door Angeleyez

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb wel eens jeans in USA laten kopen en verzenden door een vriendin die daar woont.

Er is een bepaald bedrag (weet ff niet meer hoeveel, 50$?) tot waar je geen invoerrechten hoeft te betalen als het een 'gift' was (uit de verpakking,zonder prijskaartje/factuur en op de verzenddoos duidelijk 'GIFT' vermelden).

Dus liet ik twee jeans overkomen,1 per luchtpost,1 per boot. de douane houd de goederen nog wel eens een weekje vast en om te voorkomen dat ze beide tegelijk bij de douane arriveren liet ik ze via boot en vliegtuig komen. Luchtpost duurt een week,boot 6 weken.

Als alles binnen is,repeat if necessary

Deze manier is smokkel. :evil:

BTW en invoerrechten moet je gewoon betalen (bedrag wordt bepaald door de douane.) En welke manier van transport je kiest bepaald de prijs, want aan snelheid hangt een prijskaartje en vliegtuigen doen het nu eenmaal niet op water.

En wat je als ontvanger aan bijkomende kosten zijn moet je navragen bij de vervoerder.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ menno874,

Deze manier is smokkel.

BTW en invoerrechten moet je gewoon betalen
Beetje streng niet?
Meestal wordt in het land van herkomst ook al BTW berekend (Sales-Tax of iets dergelijks).

Annalies

Ongelezen bericht door Annalies »

Wie kan mij vertellen wanneer je precies invoerrechten moet betalen bij goederen via Internet uit de USA. Ik meen dat dit bedrag per 1 januari 2009 verhoogd is. Vandaag een pakket met waarde $ 47,56 ontvangen,verzendkosten via UPS $ 34,95.Bij aflevering in Holland nog eens € 21,21 betalen. UPS gebeld en die zeggen dat je 19% BTW moet betalen over het totale bedrag, dus voor de goederen en verzendkosten. Ook rekenen zij nog eens € 10,-- extra voor het inklaren van het pakketje. Is dit correct?

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Geen pakketten laten versturen vanuit de states via DHL en UPS, maar via USPS.
DHL en UPS doen doaneafhandeling en rekenen daar ook best geld voor, terwijl de USPS pakketten meestal gewoon doorfietsen en alleen bij steekproef worden gecontroleerd.

cindillious

Ongelezen bericht door cindillious »

Ik krijg binnenkort diverse giften opgestuurd uit amerika.
Dus als ik pech heb kan ik daar nog invoerrechten over gaan betalen...

Daar ben ik dan lekker mee....

en als er een manier is om dit te omzeilen noem ik dat niet smokkelen maar gewoon creatief met regelgeving lol

en wat ik krijg uit amerika is helemaal niet te koop in nederland anders had ik het niet laten overkomen uit amerika en me dan nog extra geld vragen ook??? Stelletje geldkloppers zijn het allemaal!

Het is eigenlijk niet eerlijk dat je over je kadootje nog extra mag gaan betalen maar ja dat is nederland met zoveel....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Douane mag bij erg lage prijzen ook de normale Nederlandse prijs rekenen dus over dit bedrag BTW en invoer rekenen.

In nieuwe verpakking is de kas groter dus zorg voor slordige niet passende oude doos met veel plakband dus amateur werk.

Een slordig pak zal eerder gratis door komen dan nette doos van officiële firma.
Dus slordig inpakken en privé adres als afzender.
Ook de firma waarmee het verstuurd word zoals eerder is van belang.

Verder kun je voor DVD beter in Duitsland of België kijken waar ze lage of geen betasting heffen als je het daar naar vrienden laat sturen.
Elk land heeft andere regels en bepaalde online bestelde goederen uit USA zijn erg bekend, dus die pakken ze als eerste.

Een aantal oude kleding stukken erbij als versleten sokken en onderbroek met sporen, en Niet meer vergeten sukkel erop werkt ook.
Dus met enkele oude en zonder kaartjes en flink gekreukeld komt elke broek als gebruikt toch gratis over.

vkuilenburg

Ongelezen bericht door vkuilenburg »

Quote Stofzuigertje: Dus slordig inpakken en privé adres als afzender

Dit haalt dus niets uit.
Ik kreeg vanmorgen een pakketje aangeboden, een doos met cadeautjes van mijn vriend uit Amerika.
Of ik 28,45 euro wilde betalen.
Hij komt morgen terug, want ik had hier natuurlijk niet op gerekend en had niet meer dan een tientje in huis :P

Geen idee wat er in het pakketje zit, want het is een verassing. (cadeautje voor mijn verjaardag)
Er staat duidelijk op aangegeven dat het een gift is, zo doen we het altijd, en dit is de eerste keer dat ik ervoor moet betalen.
Mijn vriend baalt hier stevig van, die vindt het hartstikke lullig.
En dat is het eigenlijk ook.
Ik ga betalen voor iets, en ik weet nog niet eens waarvoor.

Vind het best schandalig dat dit zo maar kan.
Er is voor de spullen betaald, en het pakketje is ook nog eens verzekerd.
Ik kon nu al zien dat het er uitzag of er flink mee gegooid was...
En als er dan dingen stuk zijn gegaan moet ik daar weer achterheen.

Waardeloos gewoon :cry:

Nu maar hopen dat alles nog heel is als ik er voor betaal morgen, dan komt de postbode het weer aanbieden...

Ik wens iedereen veel succes hiermee.
En ik ga ook zeker uitzoeken (nadat ik weet wat er in mijn pakje zit) of ik er dan terecht voor heb moeten betalen of niet!

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

vkuilenburg schreef:
Geen idee wat er in het pakketje zit, want het is een verassing. (cadeautje voor mijn verjaardag)

!
Werkt je vriend bij een crematorium? Dan kan het inderdaad dat ie met een verASSING komt. En dan nog wel voor je verjaardag........ :shock: :shock:

Ik zou blijer zijn met een verRASSING.

Gesloten