LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

tijerbolletje
Zelf heb ik ook aanvring met die man gehad maar ik laat mij niet weg wijs brengen, helaas beschik ik hier en daar niet helemaal over de juiste info betreft rechten en plichten dus zal ik mij af en toe terug moeten trekken.
dit is dus een moment om je terug te trekken, wegens gebrek aan juiste info

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Als je kans ziet aan mij al die verhalen door te spelen, dan kan ik proberen vastere voet binnen de media en politiek te krijgen. Momenteel ben ik bezig om aandacht via de media te vragen en heb ik al 1 contact met de politiek, maar ik ben gebaat met zo veel mogelijk verhalen over de bewindvoerders. Zoals je gezien hebt, vraag ik daarom in mijn eerste vraag.

Je kunt je verhaal (en alle mensen die je kent kunnen hun verhaal sturen) naar:

[email protected] of (sinds een paar dagen)
[email protected]

Of stuur het naar:

Sshuldsanering
t.a.v. Jan Dhaenens
Schuitevoerderslaan 3-A
1671 JX Medemblik

Op een andere manier kan ik niet meer duidelijker maken dat het mij serieus is en dat het gemeend is. Sommige mensen schijnen te denken dat ik niet serieus ben of zelfs geld van mensen wil aftroggelen, maar als ik dat zou willen, zou ik het echt wel anders doen. Ik ben bloedserieus om dit soort taferelen (die zeer ver kunnen gaan, heb ik inmiddels al moeten consteren) aan te pakken, omdat zo de schuldsanering niet bedoeld is.

Probeer zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Namen hoeft niet, maar is wel makkelijker om eventueel bij na te gaan (als ze dat willen, uiteraard). Bewindvoerders zullen NOOIT benaderd worden om personen niet in de (extra) problemen te brengen!

Alle verhalen zullen discreet dan meegenomen worden naar de media en de politiek. Alleen met heel veel verhalen krijg ik steeds meer een voet tussen de deur en kan ik wat doen. Momenteel zit ik al op 12 reacties waar ik iets mee kan, maar meer is altijd beter.

Help mij om dit aan te pakken.


Groeten,


Jan Dhaenens
Schuitevoerderslaan 3-A
1671 JX Medemblik

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

wat een onzin van Jan weer.
Probeer zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Namen hoeft niet, maar is wel makkelijker om eventueel bij na te gaan (als ze dat willen, uiteraard). Bewindvoerders zullen NOOIT benaderd worden om personen niet in de (extra) problemen te brengen!
Hoe denk je hoor en wederhoor te kunnen respecteren als je de bewindvoerders niet benaderd.

of wordt het een anonieme klaagbox, lekker gemakkelijk

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Ik wil geen mensen in de moeilijkheden brengen: als ik rechtstreeks bewindvoerders zou benaderen omdat er klachten zijn van één of meerdere van hun cliënten, dan zouden die bewindvoerders het de mensen moeilijk kunnen maken.

Zodra ik meer kan bereiken met politiek en media, zal er zeker meer over de bewindvoerders worden gesproken. Ook hun superieuren zullen dan benaderd worden om zaken te kunnen doorspreken.

IK wil dat er zaken duidelijker worden: enkele politieke partijen ben ik momenteel al mee in gesprek en ook heb ik iemand van de media gesproken die zeer geïnteresseerd is en met wie ik regelmatig contact onderhoud. Maar dat kan ik alleen doen als ik de mensen kan garanderen dat hun naam niet gebruikt wordt. Als mensen aangeven dat dat wel mag, dan zal ik daar zeker gebruik van maken als dat nodig is. Gelukkig heb ik al enkelen die daar in toegestemd hebben.

Maar zomaar lukraak gaan "schieten" lost niets op: het moet gefundeerd zijn, anders heeft het geen zin.

Denk eerst maar eens na, voor je begint te roepen.


Jan Dhaenens.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Janneman,
Zodra ik meer kan bereiken met politiek en media, zal er zeker meer over de bewindvoerders worden gesproken. Ook hun superieuren zullen dan benaderd worden om zaken te kunnen doorspreken.
Er moet over de bewindvoerders en met hun superieuren gesproken worden.

Klinkt niet echt als een redelijke oplossing. Het lijkt me dat je met de bewindvoerder in gesprek zou willen komen

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Beste seagoing racer2,

Allereerst zou ik het prettig vinden als U mij met Jan aanspreekt: het arrogante toontje staat mij niet aan. Ik probeer op een normale manier te communiceren: U verschuilt zich achter een schuilnaam, terwijl ik open praat met iedereen.

Verder heb ik geprobeerd MET de bewindvoerder te spreken, maar dat is iets wat niet lukt: zij maakt nergens tijd voor. Dan is het dus tijd om OVER de bewindvoerders heen te gaan en met hun superieuren (de politiek) te spreken.

Aangezien ik niet de enige ben die met dit probleem zit, maar velen met mij, zal er iets moeten veranderen. Ik gun niemand dat ze in de schuldsanering terecht komen, maar ik gun het de mensen die er in moeten wel, dat ze op een normale manier benaderd worden. Wij/zij hebben geen polio of iets dergelijks, en het is al erg genoeg als je die stap moet nemen, dus laat het ook op een menswaardige manier zijn.

Jan Dhaenens.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door antonh »

@Jantje Dhaenens,

ben je hier klantjes aan het zoeken?
Die zul je op deze manier niet vinden hoor,
Allereerst zou ik het prettig vinden als U mij met Jan aanspreekt: het arrogante toontje staat mij niet aan.
Zo als jij schrijft dat is pas arrogant.
Heb jij soms de wijsheid in pacht en ben je "de Heer" hier of het forum?

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Even voor alle duidelijkheid:

IK HEB GEEN KANTOOR, maar het lezen gaat schijnbaar moeizaam: U volgt de hele discussie en daarin heeft U al eens kunnen lezen dat IK geen kantoor heb.

Verder ben ik "de Heer" niet, maar wel meevoelend en meelevend: iets wat ik van U niet kan zeggen. Ik hoop voor U dat U nooit van deze regeling gebruik hoeft te maken. Ik gun het namelijk niemand.


Jan Dhaenens.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Janneman,

Het hele punt is dat jij persoonlijk een minder fijne ervaring hebt gehad met een bewindvoerder.
Waar dat aan ligt is iets anders. Je geeft totaal geen details ,het kan net zo goed jouw schuld zijn.

Nu heeft bij jouw de mening post gevat dat er struktureel iets mis is met de uitvoering van de WNSP waardoor onmiddellijke politieke actie noodzakelijk is. Behalve jouw ervaring, is dit verder nergens op gebaseerd.

Maar niks hoor, Meneer Jan heeft al contat met "de" politiek en wil de superieuren van de bewindvoerders wel eens spreken.

Wil je de superieuren de les lezen over het gedrag van hun ondergeschikten ?

Dat is pas arrogantie, of beter gezegd het is de reactie van een klein kind wat zijn zin niet krijgt.

Janneman, get a life

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Ik vind het jammer dat je niet kan lezen. Er zijn meer mensen die problemen hebben gehad en nog steeds hebben: ik hoop dat jij een keer van deze regeling gebruik zal moeten maken, zodat je dan kan ondeergaan wat velen met mij hebben ondergaan en ondergaan. Het is zo makkelijk oordelen vanuit je luie stoel. Probeer eens de andere kant te zien.

Verder deel ik je mee, hierna geen antwoorden meer te geven op mensen die mij of anderen denigrerend benaderen.

Get your own life.


Jan Dhaenens. (die wel zijn naam durft neer te zetten in tegenstelling tot menig andere).

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door roro25 »

Beste Jan,

Misschien wordt het dan tijd om afscheid van dit forum te nemen. Iedereen heeft hier zijn eigen mening en de bedoeling is dat we die van elkaar respecteren.

Ik heb mijn mening al enige tijd geleden gegeven en ik blijf daar ook bij. Eigen schuld dikke bult. Mensen die in de WSNP zitten mogen blij zijn dat er zo'n coulante regeling bestaat. Zou deze niet bestaan dan zal iemand failliet worden verklaard en dan heb je een iets groter probleem. Je gehele leven zal je achtervolgd worden zolang de schulden nog niet voldaan zijn.

en maar blijven ouwehoeren dat we zo zielig zijn. Ik heb nog niets van 'jouw problemen' gehoord waarmee jij te maken hebt gehad. Je wil alleen met andermans problemen proberen je eigen probleem aan te pakken. Een beetje triest hoor.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door antonh »

Beste Jan,
ga naar een land toe wat in ontwikkeling is.
Daar luisteren ze misschien wel en kunnen misschien ook lezen wat jou wel moeilijk afgaat.
Ik vind het jammer dat je niet kan lezen. Er zijn meer mensen die problemen hebben gehad en nog steeds hebben:

Dan wordt het stil he.......
Verder deel ik je mee, hierna geen antwoorden meer te geven op mensen die mij of anderen denigrerend benaderen.

En Janneman, ik zal je mijn naam ook dan vertellen.

"Anton Ongelooflijk"
Jan Dhaenens. (die wel zijn naam durft neer te zetten in tegenstelling tot menig andere).

En dat moeten wij geloven dat dat jouw naam is.
Internet kun je alle namen op zetten Janneman.
Veel succes verder.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Janneman,
Jan Dhaenens. (die wel zijn naam durft neer te zetten in tegenstelling tot menig andere).
Zoals je wel weet zijn de namen en email adressen bekend en geverifieerd bij de redactie van dit Forum. Daar weten ze dus precies wie ik ben.

Voor de rest ga jij totaal niet in op de stelling dat er niks mis is met WNSP.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, maar mocht dat zo zijn bij jouw. (absoluut niet te verifieren omdat je , behalve je eigen(?) naam, verder helemaal niks wat relevant is , zegt ), dan is dit nog geen reden voor politieke actie

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door antonh »

@seagoing racer2

jammer voor jou hoor.
Wie kontroleert namen en adressen?
Zoals je wel weet zijn de namen en email adressen bekend en geverifieerd bij de redactie van dit Forum. Daar weten ze dus precies wie ik ben.

schuldsanering
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2007 02:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door schuldsanering »

Mijn naam en adres staan in het begin van de forum: schrijf maar en je zult een brief terug krijgen van MIJ (als jullie het lef hebben ook jullie echte naam en adres aan mij te sturen, maar ja: veel geblaat, maar weinig wol, hé.): jullie verschuilen je achter verzonnen naampjes: zo durf ik ook kritiek te maken op anderen. Zodra jullie het lef hebben ook met je eigen naam te ondertekenen, zal ik verder weer met jullie in conclaaf gaan.

Jan Dhaenens
Schuitevoerderslaan 3-A
1671 JX Medemblik

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Janneman,
veel geblaat, maar weinig wol, hé
Dit is een forum. Het gaat hier als het ware om het geblaat

lineke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 14:17

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door lineke »

Ik ben nieuw, lees de discussie en vraag me af: waar gaat dit over? Is dit nuttig?

Ik wil een oproep doen. Ik ben projectmanager van het Servicecentrum Arbo en Re-integratie, voor mensen die in de particuliere beveiliging werken. Ook in deze branche neemt het aantal loonbeslagen toe. Ik zou graag van ervaringsdeskundigen horen / lezen hoe zij zichzelf en anderen hebben geholpen om weer "financieel" gezond te worden. Welke tips en truks kunnen zij andere die in de financiële problemen zitten geven. Zijn er misschien ook dingen die collega's kunnen doen, om je te helpen, of hebben collega's dit gedaan. Wat heeft geholpen? Heeft je werkgever misschien hup aangeboden? En wat vond je daarvan?

Wil je anderen helpen? Dan kan je dit nu door te reageren. Alle info wordt ananiem verwerkt en in de eerst komende nieuwsbrief, die volledig in het teken staat van "schulden problematiek" zal de meest leerzame reactie worden opgenomen.

Alvast bedankt, lineke

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door roro25 »

pas op voor de particuliere schuldhulpverleners.

Probeer eerst naar een instantie als de gemeentelijke kredietbank te gaan (hebben meestal wel een wachtlijst) die kunnen proberen de schulden te ordenen en eventueel een afbetalingsregeling treffen.
Schuldenaar kan zelf ook actie ondernemen. Niet noodzakelijke abonnementen (als kranten en tijdschriften, telefoon) opzeggen, uitgaven (bv auto de deur uit en op de fiets of OV, bij een goedkope supermart boodschappen doen) verminderen en evt dure leningen oversluiten.
Maak ook eens een overzicht van inkomsten en uitgaven. Dit wil ook wel helpen.

lineke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 14:17

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door lineke »

Beste roro25

Hartelijk bedankt voor je tips, wie heeft hier nog aanvullingen op? Kunnen collegás, leidinggevenden en / of werkgevers ook iets doen? Waar moeten zo op letten en hoe kom je hierover in gesprek?


groetjes Lineke

tijgerrr
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 okt 2007 18:05

Re: Mensen die in de schuldsanering (WSNP) zitten.

Ongelezen bericht door tijgerrr »

Voor degene die het weten !

Jaarlijks krijg je maximaal 255 euro retour mits jij weinig gebruik hebt gemaakt van de zorg. Mag de bewindvoerder dit verrekenen oftewel inhouden ?
Gezien dit geen inkomen is dacht ik dat hij dat niet zomaar mag inhouden.

Eveneens heeft de persoon waar ik het hier over heb ooit een keer wat voor mij betaald dit ging om een x aantal euros wat ik ter plekke niet bij me had.
Zodra ik thuis was heb ik dit via internetbankieren over gemaakt, ook dit heeft hij geint, mag dit ? Wel heb ik destijds bij vermeld waar het omging en dat het dus duidelijk geen inkomen was..

Graag hoor ik het van mensen die hier mee over weten.

Gesloten