LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sim Only van Simpel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lilian- Anna
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 20:30

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Lilian- Anna »

Hallo allemaal,
Had ik nu maar eerst even op het radar forum gekeken dan was ik er nooit aan begonnen!!!!! In aug.2008 70 euro betaald en op 21 jan.2009 kon ik dan eindelijk bellen met Simpel. De eerste maand is nog niet voorbij en ik ben al om administratieve redenen afgesloten???? Ze konden gewoon van mijn rekening incasseren indien nodig. Zag dat ik 6 euro boven mijn bundel zat. Ik heb geen sms of rekening o.i.d. gehad maar ben nu dus afgesloten. Heb er nu al schoon genoeg van! Morgen maar weer gelijk de klantenservice bellen.....tussen 9 en 17.00 uur (fijne openingstijden) Ben benieuwd......

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ben benieuwd......
Het is vast iets heel simpels :lol:

jerry39
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 11:56

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door jerry39 »

Ik ben nu sinds 3 maanden klant bij Simpel en begrijp echt niets van de klachten op dit forum. Ik heb mijn sim kaart netjes op tijd ontvangen en bel iedere maand super voordelig. Volgens mij zijn er weinig providers die daar tegen op kunnen. Heel soms ga ik over m'n bundel, maar dat kan je Simpel niet kwalijk nemen. Dat heb je toch zelf in de hand? Dan moet je een belfplafond instellen. Dat kan bij Simpel dus ook. Ik heb dat nu voor deze maand maar gedaan (recessie :? ) om eens te proberen. Dan kan je zelf aangeven voor hoeveel je maximaal wilt bellen. Ik heb dit uitgelegd gekregen van de klantenservice van Simpel, waar ik erg goed geholpen ben, dus ik denk dat alle klachten hieronder ook ontstaan doordat mensen gewoon niet goed lezen en luisteren. zo moeilijk is het niet..zelfs heel Simpel!

Sander Voorhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2009 11:47

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Sander Voorhout »

Het is een iets ouder topic, maar ik ben nu net op zoek naar een goedkoop abonnement. Nu las ik dat de abonnementen aangepast zijn. O.a. hebben ze nu 6 verschillende sim only abonnementen van Simpel, hier staat het duidelijk in een overzicht: http://www.simonly.eu/nl/sim-only-simpel/ en zie je dat het er 6 zijn. Nu lijkt het mij wat maar ik ben een beetje huiverig omdat ik uit het verleden allemaal slechte verhalen lees. Is vraag mij nu af of het beter gaat met Simpel? Heeft iemand ervaringen. Informatie zou fijn zijn.

stofzuigertje

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Sander,

op www.bellen.com lees je alle aanbieders en een forum met klachten over elke aanbieder.

Als je een goedkope wilt met weinig minuten is een prepaid soms beter.
www.aldi.nl of www.medionmobile.nl is erg voordelig als je weinig belde.

Tele2 heeft met Champion ook een leuk aanbod.
Vergelijk eerst goed en zowel prepaid als abonnementen vergelijken voor je iets neemt.

Prepaid weg gooien is makkelijker dan een contract van 1 of 2 jaar weg doen en ook bij lastig op te zeggen SMS diensten die erg duur zijn kom je er zo makkelijker van af door nieuwe kaart te kopen.

jroos4
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2009 17:00

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door jroos4 »

Op 23 september, tijdens mijn vakantie, verliep de borg van €200,00. Dit dient betaald te worden als je nog geen 2 maanden klant bent bij Simpel en je in het buitenland wilt bellen.

Na terugkomst, 3 oktober, zonder gebruik te hebben gemaakt van “het buitenland bellen”, gebeld met Simpel.

Komt erop neer dat als je dit bedrag niet terugvraagt het gewoon daar blijft staan. Zij hebben dit “gestald” bij DirectPay” en dit dien ik te bellen voor meer informatie. Op Email wordt door hen (DirectPay) niet gereageerd en bellen kost 0,50 per minuut.

Ik vind dit een onjuiste gang van zaken. Ik doe zaken met Simpel en niet met DirectPay. Nu, drie weken later heb ik nog geen reactie en niemand kan vertellen wanneer ik dit terug krijg. Slechte zaak.

esther 68
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:32

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door esther 68 »

Zeer slecht ervaring met dit simpele bedrijf. Mijn dochter was over het vaste bedrag heengegaan. Bij simpel konden ze het niet afschrijven omdat ze wijziging van het bankrekenng nr. niet in hun systeem konden of wilde wijzigen. Na een zoveelste poging is dit uiteindelijk gelukt. Ze schreven nu €15,- af voor deblokkerings kosten. Maar de telefoon bleef geblokkeerd Dus iedere maand het geld kwijt want de einddatum word niet doorgeschoven, maar ook de belminuten en smsjes niet. Dus wel geld inkasseren maar niks ervoor terug. :( :| Diep triest dit bedrijf.Drie maanden later het geld is eigenhandig overgemaakt kan ze nog steeds niet bellen.
Zo kan ik ook iets verkopen, je hoeft dan toch niks te leveren.

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Sevie »

VEEL problemen SIM wissel KPN netwerk naar T-Mobile - 06 dec 2010 13:50
Mensen, begin niet aan Simpel en die simwissel. Onderstaand ons relaas. 2 weken geleden keurig sim gewisseld en we kunnen sindsdien niet meer bellen, alleen nog telefoontjes ontvangen. Klantenservice houdt ons al 2 weken aan het lijntje. 6 keer contact gehad met Simpel. Elke keer moet je het probleem weer opnieuw uitleggen a 35 cent per gesprek. Nooit hoor je iets uit eigen initiatief van Simpel. Ook al gemaild naar [email protected], zie hieronder. Ook al contact gehad met klantenservice (Danielle Eemster). Na 5 keer bellen moet je dan een vragenlijst voorbereiden en vervolgens op eigen kosten weer terugbellen. "Godzijdank" gaat de technische dienst het nu in behandeling nemen (heeft men ook al eerder gezegd dat we op een lijst stonden en dat men het probleem al inzichtelijk zou hebben maar dat is nu kennelijk niet meer het geval).
We wachten lijdzaam af. Aangekondigd dat we onze beider abonnementen zullen stopzetten, dreigen met Radar, niets helpt! Ook wil men mijn abonnement ondanks de klachten niet beeindigen. Bij deze dus de reaktie die men bij Simpel kennelijk graag op internet wil zien!! Wat ik ook nog kwijt wil is dat ik 1 keer in per ongeluk bij een andere afdeling terecht kwam waar ze niet kunnen doorschakelen naar de klantenservice. Ja mensen, het is allemaal niet zo simpel daar!! En Nederland houdt van SIMPEL maar niet van SIMPEL.NL
WORDT VERVOLGD


Beste Michiel,

Vorige week dinsdag moest ik mijn simkaart wisselen vanwege jullie netwerkwisseling van kpn naar t-mobile. Het probleem is dat ik door de nieuwe simkaart niet meer kan bellen, sms versturen kan ook al niet.Het enige wat ik nog kan met mijn abonnement is telefoontjes ontvangen.
Ik heb vorige week woensdag gebeld met simpel (met mijn vaste lijn want e-mails beantwoorden ze tot op heden nog niet).Volgens hen was het een technisch probleem dat zo spoedig mogelijk opgelost zou worden. Afgelopen dinsdag weer gebeld, het probleem was gevonden , ik zou op een lijst gezet worden zodat ze wisten wie problemen heeft. Maar wanneer het probleem verholpen zou zijn kon hij mij niet zeggen. Ik betaal dus voor een mobielabonnement maar als ik wil bellen ben ik aangewezen op een vaste lijn!
Ik ben het gewoon helemaal beu, ik wil dat het probleem nu verholpen wordt. Is het maandag aanstaande (6 december) niet opgelost dan:
- komt deze kLACHT BIJ RADAR.NL
- schakel ik op advies van consuwijzer mijn rechtbijstand in om een beroep te doen op contractbreuk wegens wanprestatie van julie kant
- wil ik mijn abonnementkosten terug en mijn abonnement per direct beeindigen

Met vriendelijke groeten,

Manon-Rekers
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012 22:48

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Manon-Rekers »

Zijn er meer mensen die deze week problemen ondervonden door de zogenaamde vertraging bij Simpel? Of onterecht een blokkade hebben gekregen door zogenaamd onrealistisch veel belminuten over je bundel heen te zijn gegaan?

Hieronder mijn verhaal/vraag/klacht. Voor duidelijkheid. Ik heb een smsbundel van 1000 smsjes in de maand en een belbundel van 200 belminuten.

In de nacht van dinsdag 3 april op woensdag 4 april 2012 (vlak na middernacht, 00.03 uur) kreeg ik een sms van Simpel. Hierin stond het volgende:
Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik is een tussentijdse betaling vereist! Voor details zie onze email of bel de klantenservice op.

00.04 uur de volgende sms:
Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik wordt je simkaart geblokkeerd! Voor details zie onze e-mail of neem contact op met onze klantenservice.

Van deze smsjes schrok ik. Het leek mij dan ook verstandig gelijk mijn hotmail te checken.
Ook de e-mails bleken op dezelfde tijdstippen binnen gekomen te zijn als de smsjes. Alleen de inhoud week wat af. In de mail stond dat ik de blokkade op kon heffen als ik 50 euro ‘voorschot’ naar hun rekeningnummer over zou maken. Wat inhoudt dat ik nu minstens 4 dagen/tot de betaling verwerkt is, niet kan bellen of smsen.

Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan en kon onmogelijk zoveel over mijn bundel zitten. Dus die nacht nog gelijk een mail verstuurd naar Simpel en de volgende ochtend om 09.22 uur de klantenservice opgebeld. Met een erge omweg en lange wachttijd kreeg ik uiteindelijk een medewerker aan de telefoon. Wat bleek: het systeem van Simpel had een vertraging opgelopen, waardoor er nu nog van de maand maart belgegevens binnen kwamen. Ik zou in de maand maart ongeveer 180 belminuten over mijn bundel heen zijn gegaan en had de waarschuwing al veel eerder moeten krijgen. De medewerkster bood daar haar excuses voor aan en om het rare tijdstip. Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zit ik met die blokkade en de 50 euro die ik wel op móet hoesten, anders haalt Simpel de blokkade er niet af.

Deze mail mag u sowieso als klacht zien, maar ook de vraag aan u wat mijn recht hierin is. Door de vertraging kan ook de belspecificatie niet ingezien worden, oftewel ik kan niet bewijzen dat ik de maand maart echt niet zoveel gebeld heb als beweerd word. Ik zou dan meer dan 6 uur gebeld moeten hebben, wat gelijk staat aan ongeveer 13 minuten bellen per dag.

Nu heb ik die 50 euro gelijk over gemaakt om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen. Ik wacht tot ik de belspecificatie in kan zien op de site. In de hoop dat er inderdaad een fout gemaakt is: mijn sim-kaart te laat en onterecht geblokkeerd is. Maar wat dan?

Bedankt voor uw reactie/hulp.

vraagalex
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2007 16:51

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door vraagalex »

Als ik dit zo lees maak ik me ernstig zorgen over mijn nieuwe abonnement. Ik stap namelijk (met nummer behoud) op 7 december over op deze provider. Maak nu ook gebruik van *Bliep op het T-Mobile netwerk.

*Bliep bevalt redelijk, hoewel het bereik niet altijd even goed is. Ik hoop dat het bij Simpel [link verwijderd door de moderator] beter gaat. We gaan het zien!

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door nico..d »

Dit is een intussen een oeroud topic geworden, problemen bij Simpel zijn nog hetzelfde!

Gesloten