Pagina 2 van 3

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 12 feb 2008 14:13
door Mendoza
@Menk

Je zegt dat een aparte dhcp-server niet word ondersteund. Hoe zit je netwerk in elkaar? Snap ff niet waarom het niet mogelijk zou zijn.

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 12 feb 2008 21:36
door mariet118
Ik was bij Planet en dacht te kunnen bezuinigen door over te stappen naar Orange, per jan. 08. Orange zei dat ze een maand eerder moesten zitten, omdat het wel een paar weken kon langer zou kunnen duren. 3 Dec word ik gebeld: Hartelijk Gefeliciteerd als nieuwe klant bij Orange! Ik zei ik heb nog geen Livebox, dus ho wacht en heb Planet tot 10 jan. O geen probleem, U kan gewoona ADSL + bellen met Planet. Mooi toch? De volgende middag was ik zonder internet en telefoon!!!! Niets meer. gebeld met kpn, later met Orange. Uiteindelijk bleek dat O mij afgesloten had.Maar inmiddels moest ik voor hun steeds naar KPN bellen en voor die weer Orange. Donderdags kwam een brief, terwijl ik 2 dagen thuis zat omdat Orange zei dat de livebox verstuurd was, dat het nog een maand kon duren, of meer.
KPN en Orange gebeld, KPN om te vragen og ik nog terug kon, ja, dat kon, als Orange opgezegd was. Het werd een grote ellende. Heb gebeld, mobiel voor eer dan 40 euro, uiteindelijk hebben ze mij geclosed, maar mijn nummer niet geporteerd, zodat ik niet aangesloten kon worden door KPN. 2x een nieuw pakket aangevraagd voor Planet, op aanraden van KPN. Het enige dat ik kreeg waren brieven dat de lijn gesloten was en het pakket gesloten was. Toen ik dacht eindelijk telefoon en internet te krijgen kwam weer een brief van KPN, waaruit ik begreep dat er niets kwam! 3 jan. was dat, bleek ik eerst telefoon aan te moeten vragen, wat gebeurde, moet zeggen die meneer deed werkelijk alles voor me!
Orange schreef ik 2 brieven, buiten de klachtenbrieven, met een rekening van de telefoonkosten+ het niet kunnen gebruiken van Planet. Het enige wat ze doen is: 2x 1,33 van mijn bank afschrijven, zonder dat ik weet waarvan, dus wordt het gestorneerd. Dat inplaats van te reageren op mijn brieven en geld op mijn rekening storten! IK RAAD NIEMAND Orange aan: ZEER SLECHT

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 19 feb 2008 19:49
door Gaby28
Wij zouden 19 november aangesloten worden. Toen we 3 weken geleden nog steeds geen internet en bellen hadden was de maat vol. Mijn mobiele telefoonrekenening rees inmiddels de pan uit. We hebben orange opgezegd en contact opgenomen met XS4all die ons binnen een week van internet en bellen hebben voorzien.

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 25 feb 2008 10:39
door ex burger
...WEG BIJ ORANGE...Van af december vorig jaar kloppen de rekeningen niet van mijn adsl tot heden bel ik hierover a 45cpm. Allemaal mooie beloftes, ook dat ik teruggebeld zou worden etc. Nu word ik binnenkort afgesloten..wegens een betalings achterstand. Maar ik heb nog steeds geen juiste factuur... :D Graag wil ik weg bij Orange ADSL. wegens onjuiste service. Omdat zij hun administratie niet op orde hebben wordt ik afgesloten....wat zijn mijn mogelijkheden..of onmogelijkheden...?
Hun "klantenservicenr" a 45ctpm wordt je niet geholpen soms met valse namen...loze beloftes..er wordt zwaar verdiend aan hun eigen wanprestaties

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 25 feb 2008 11:55
door mariet118
Ik denk dat je alleen via het Juridisch Loket iets zou kunnen, helaas.
Het is afschuwelijk hoe Orange met klanten omgaat. Het gaat dus niet alleen om nieuwe klanten!

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 feb 2008 12:53
door joostk
Hier hetzelfde gebeurd:

Op 20 dec 2007 een aanvraag tot adsl family gedaan, netjes een brief thuis ontvangen dat de aansluiting zou zijn opgeleverd op 7 januari 2008. Tevens begin januari het installatie pakket ontvangen.

8 januari contact gehad met de helpdesk over het niet werken van de verbinding, te horen gekregen dat de aansluiting vertraging had opgelopen en dat ik gewoon moest afwachten. Er kon nog geen datum genoemd worden wanneer de aansluiting wel zou werken.

15 jan. nog maar eens gebeld om te vragen of er al meer duidelijkheid is, hetzelfde wordt verteld "u moet nog even wachten".

27 jan. toch nog maar een keer bellen, wederom niet duidelijk wanneer aansluiting opgeleverd gaat worden er is nogsteeds "vertraging"

ergens begin feb. weer contact gehad, en weer kon er niks over gezegd worden, nog even afwachten. Het wachten begint te lang te duren dus gevraagd waar ik mijn klacht kwijt kon. Daarna een klachtenbrief gestuurd.

21 feb. Wederom gebeld, dit keer verteld een callcenter agent mij dat de verbinding in principe klaar is, er kan gepinged worden naar de wijkcentrale. In principe zou de verbinding moeten werken, ben op dat moment niet thuis dus beloof om het modem thuis een reset te geven.

26 feb. nog steeds geen verbinding toch maar weer eens bellen, nu wordt mij verteld dat mijn aanvraag is "vastgelopen"(????) het liefste heeft de callagent dat ik mijn aanvraag opzeg en een nieuwe aanvraag doe. Nu moet ik daarvoor wel mijn modem etc. weer terugsturen en zal deze aanvraag wederom 2 weken gaan duren. Er kan ook een ticket worden aangemaakt voor de technische dienst alleen is het onduidelijk hoe lang dit gaat duren. Toch maar het ticket laten aanmaken zodat niet modem etc (wat al weggewerkt in de meterkast hangt) terug gestuurd hoeft te worden.

Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren.

klnr.w1944611

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 feb 2008 13:10
door stoker
Wij wilden per 22 febr. 2008 overstappen van wanadoo lite naar orange adsl extra.na het installeren bleef het lampje knipperen op de life box. Dus de help desk gebelt daar kreeg is de mededeling dat door technische problemen ze het beloofde niet kunnen leveren. Ook kunnen ze niet vertellen wanneer wel. ik wou dus van dit abonnement af. Weer bellen met klanten sevice daar kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk was als er na 21 dagen er nog geen internet was.

Is er iemand die weet hoe ik zo snel mogelijk van orange af kom?

groeten ted jan stoker

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 feb 2008 13:41
door mariet118
ik was er vlugger vanaf, maar kreeg mijn telefoonnummer nooit meer terug. Ik bleef bellen.
Misschien is het anders als je al klant was?
Al met al zat ik 6 weken zonder telf, en 10 zonder internet

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 feb 2008 18:20
door richard260779
Ik had ook Wanadoo Lite en ben naar Orange Extra gegaan. Alles bij elkaar een downtime van 7 dagen. Nu een prima verbinding! Dus het kan wel.

Je moet geluk hebben en ook de juiste persoon aan de telefoon krijgen. Tip: bel overdag en niet 's avonds. Ik had 's morgens om een uur of 11 een nette professionele medewerker aan de lijn. Blijf zelf ook netjes en laat merken dat je weet dat het niet zijn schuld is.
Ik zeg niet dat het werkt, maar voor mijn gevoel zoekt ie dan wel wat verder voor je. Die mannen gaan er wel voor.

Schelden, boos worden en zeker in de avond geeft geen resultaat. Voor mijn gevoel zitten er 's avonds geen jongens die er zin in hebben en verstand van hebben.

Er nu van af komen, zeker na een paar dagen al... dat heeft geen zin. Daar moet inderdaad meer tijd over heen gaan. Ik heb pas geleden hun voorwaarden nagelezen... nu al opzeggen is kansloos.

Sterkte!

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 07 mar 2008 12:38
door Jori_1
Op 25 januari heb ik Orange ADSL+Telefonie aangevraagd. Opleverdatum: 3 maart. Volgens de ADSL checker moet mijn aanvraag zelfs nog in behandeling genomen worden. Zit nu met mijn gezin zonder telefoon en internet, waar we afhankelijk van zijn voor werk en school. Drama dus. Helpdesk zegt dat er "technische problemen" zijn bij de oplevering, dat ze niet kunnen aangeven wanneer het is opgelost en geen opleverdatum en zelfs geen enige verwachting af kunnen geven. Wel gaan ze rustig door met het werven van nieuwe klanten, zonder van deze problemen melding te maken, waardoor nieuwe klanten dus opzettelijk gedupeerd worden. Ik vind dit schandalig. Zelf liet Orange niets weten. Pas toen ik zelf contact opnam met de vraag waar mijn Livebox en bijbehorende brief nu bleef, vertelde ze mij over de problemen. Anders had ik tijdig naar een andere provider kunnen gaan. Nu ben ik gedupeerd, zonder dat ze aan kunnen en willen geven hoe lang het nog duurt. Volstrekt onacceptabel!

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 07 mar 2008 12:48
door mariet118
Ik zei op binnen 1 week nadat ik aangesloten zou worden. Dat werd geaccepteerd, weliswaar na veel bellen, maar kreeg, zoals gemeld, mijn telefoonnummer niet terug. Door dat feit duurde het veel langer eer alles weer in orde kwam bij anderen. Eerst werd ik gebeld met felicitaties dat ik bij Orange kwam, een paar dagen later kreeg ik een brief, zoals ergens hierboven staat, dat het nog een dikke maand kon duren.

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 13 mar 2008 11:10
door dpj
Sorry voor dit lange bericht, maar ik moet het echt even kwijt!!!!

In juli 2007 heb ik een verhuizing doorgegeven aan Orange, half augustus zou ik verhuizen en zou mijn internet op het nieuwe adres aangesloten worden.

Door onbekende problemen had ik op 11 oktober nog steeds geen internet en ze konden me geen enkele garantie geven dat het opgelost zou worden en wanneer ik zou kunnen beschikken over internet. Meerdere malen, misschien wel 2 uur bij elkaar aan de lijn gehangen en op een gegeven moment konden me ze gewoon niet meer verder helpen bij de helpdesk. Dit is letterlijk tegen me gezegd! Ik heb toen gezegd dat ik mijn abo wilde beëindigen. Mnr dat kan pas in november bij einde contract. Ik ga toch echt niet betalen voor iets dat niet werkt en dan zeker niet tot einde contract!!! Gelijk telefonisch opgezegd en volgende dag netjes een brief gestuurd dat ik per direct wil opzeggen, mijn machtiging intrek en mijn te veel betaalde geld terug wil hebben. Ik heb nog twee keer een bedrag gestorneerd (omdat ik mijn machtiging heb ingetrokken mogen ze dat niet doen). Als ze dan toch nog rekeningen willen sturen verwacht ik deze per post op mijn nieuwe adres. Aangezien ik duidelijk heb laten weten dat mijn internetaansluiting niet werkt, kunnen ze niet verwachten dat ik kan inloggen om mijn rekeningen te bekijken. Sindsdien heb ik nooit meer wat van Orange vernomen totdat ik plotseling paar dagen geleden een sms ontving of ik € 304,- Euro wil overmaken binnen 3 dagen.

Ik bellen naar Orange, konden ze mijn gegevens niet vinden in het systeem. Blijkt dat ze niet eens mijn nieuwe adres dat ik al meerdere had doorgegeven (zowel telefonisch als schriftelijk) niet hadden verwerkt. De brief met mijn nieuwe adres erin hadden ze wel ontvangen! Maar ze konden me niet vertellen waarom ik nooit bericht had gehad. De rekening is voor de livebox (die nog in mijn bezit omdat ik nog op reactie wacht) resterende maanden plus extra kosten plus incassokosten. De zaak is namelijk overgedragen aan een incasso bureau. Ik bellen naar het incassobureau situatie uitgelegd, blijkt dat zij ook al het verkeerde oude adres van me hadden staan. Kansloos! Of ik alles op papier wilde zetten dan gaan ze met Orange overleggen.

Ik heb dus een hele lange brief naar het incassobureau gestuurd, waarin ik alle tekortkomingen van Orange heb genoteerd:

De gebreken van Orange:
1. Orange komt afspraak verhuizing half augustus niet na
2. Orange belt mij niet terug binnen de afgesproken termijn
3. Orange brengt mij onnodig veel telefoonkosten in rekening (€ 0,20 per minuut). De ondeskundige helpdesk kan het probleem niet traceren (bij elkaar heb ik minimaal een uur gebeld)
4. Orange kan na een redelijke termijn van ruim 1,5 maand het probleem niet oplossen
5. Orange kan mij geen garanties geven dat het probleem opgelost wordt
6. Orange helpdesk wil mij niet verder helpen
7. Orange laat me betalen voor een dienst die niet geleverd wordt
8. Orange geeft geen antwoord op mijn brief van 12 oktober 2007
9. Orange doet onterecht incasso’s van mijn rekening (deze heb ik ingetrokken)
10. Orange verstuurt gaan facturen en/of aanmaningen, mijn internet werkt niet dus ik verwacht ze schriftelijk. Nu krijg ik plotseling het incassobureau achter mij aan.
11. Orange kan mijn nieuwe adres niet in de administratie vastleggen. Het nieuwe adres is nu nog steeds niet bekend.
12. Orange komt de algemene voorwaarden Orange Nederland Breedband B.V. niet na.


Het belangrijkste vergeet Orange dat ze mij een dienst moeten leveren, namelijk Internet, email, homepage etc. Dat dan in de algemene voorwaarden staat dat ik gewoon moet betalen als het niet werkt, dat ik mijn geld niet terug mag vragen en dat ze geen enkele garanties kunnen bieden slaat natuurlijk nergens op. Voortijdig mag het contract wel beëindigd worden maar dan moet je de resterende maanden nog betalen. M.a.w. zodra het contract binnen is, kunnen ze 12 maanden het geld binnen harken zonder dat het internet hoeft te werken. Moeten we dan maar met z’n allen sponsor van Orange worden…

Orange schiet dus ernstig te kort in haar belangrijkste verplichting in de overeenkomst en dat is het leveren van een dienst. Ik heb ook nog een paar punten uit de algemene voorwaarden toegelicht. De belangrijkste:

Artikel 1 Definities
(1.17) Orange Diensten
door Orange uit hoofde van de Overeenkomst te leveren diensten, al dan niet tegen betaling, bestaande uit onder meer (I) het verlenen van toegang tot het Internet, (II) het verlenen van toegang tot door of namens Orange te leveren informatiediensten, (III) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk E-mailadres, en (IV) de mogelijkheid een Persoonlijke Homepage te openen en te gebruiken;

Orange verleent mij sinds half augustus geen enkele dienst zoals hierboven beschreven is.


Artikel 9 Verhuizing
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Deze keuze heeft Orange mij nooit gegeven terwijl dit toch duidelijk in de algemene voorwaarden staat. Een onbekend probleem lijkt me hiervoor uitermate geschikt. Ik sta volledig in mijn recht om de overeenkomt te beëindigen.

Ik ben nu in afwachting van reactie van het Incassobureau. Het meest vreemde is nog dat Orange pas een nieuw adres registreert als de verhuizing helemaal geslaagd is. Waardoor ik dus alle aanmaningen etc. naar het oude adres gestuurd krijg…

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 23 apr 2008 18:21
door Marko15
Nou hier is er ook eentje...

Vorig jaar wou ik weg bij orange vanwegen de lage snelheid (had nog een oud wanadoo abbo) dit mocht niet omdat het contract nog een half jaar duurde.
Toen zag ik dat alle snelheden gelijk getrokken zouden worden voor het eind van het derde kwartaal 2007.
Dot gebeurde niet en na bellen kreeg ik een zeer onvriendelijke helpdeks medewerker die mij vertelde dat dit helemaal niet gebeurden ging.

Ik heb toen gevraagt mijn abbo om te zetten naar het bij mij maximaal haalbare 8mb, anders zou ik aan het eind van contract weggaan.
Hiermee ging orange akkoord en het zou 11 januari worden opgeleverd.
10 Januari ging de stekker er al uit en na een aantal keer bellen had ik eindelijk op 15 januari weer internet.
Omdat de snelheid laag bleef heb ik een klachtbrief gestuurd met daarin gelijk de opzegging van de extra diensten.
Hierop heb ik nooit antwoord gekregen maar uit een e-mail deze maand (april) bleek dat ze de extra diensten wel hadden beeindigd.
Vervolgens weer bellen omdat ik geen antwoord had op de lage snelheid en pas toen bleek dat ze wel het masker op 8mb hadden gezet maar dat er problemen zijn met de snelheid, dus heb ik al 4 maanden gewoon de oude snelheid. Er spoed achter zetten kan ook niet volgens de helpdesk want ze doen niet aan voorkeursbehandelingen.
Ook kan niemand mij vertellen hoe lang het gaat durenm voordat alles wel werkt. Dit weten ze niet zzeggen ze ...

Nu ben ik boos en wil van het contract af door in gebreken blijven van de afspraken, maar kan ik volgens orange niet weg vanwegen mijn oude contract die net weer was verlopen (eind maart) dus moet ik nog een jaar aanblijven.

Kan dit zomaar ??? ik wil dit niet meer ze liegen en bedriegen en maken loze beloftes wat kan ik hier nu aan doen om toch mijn contract te beeindigen ??

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 24 apr 2008 15:22
door Uranus1963
ga dan naar Tele2, dan zijn al die problemen opgelost. Heb ik ook gedaan. TopTent!!

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 24 apr 2008 20:08
door Marko15
Ja dat wil ik ook maar volgens Orange kan ik niet van het contract af.

Ik zou vanaf 11 Januari een nieuw contract met een hogere snelheid krijgen.

Wat ze nu naar 4 maanden doorzeuren zeggen is dat ze de snelheid niet werkend kunnen krijgen en ze weten ook niet wanneer wel ...

Dus is hun reactie ... het nieuwe abonnement is nog niet opgeleverd, en dan loopt volgens Orange mijn oude abonnement gewoon door.
en laat ik dat antwoord nou net na de verval datum krijgen, dus zit ik er volgens hun weer een jaar aan vast.

Maar dat klopt in mijn ogen niet, ik heb dat abonnement met die snelheid gevraagd omdat ik anders eind maart weg zou gaan.
Van 10 Januari tot 15 Januari had ik geen inernet meer, daarna de bevestiging dat het weer werkte met het bij het nieuwe pakket horende antispam pakket. Volgens mijn Livebox heb ik ook 8mb verbinding.

Ze doen dus alsof ik die verbinding heb maar het werkt alleen nog niet (nu al 4 maanden niet). En ze weten ook niet wanneer wel.
Dan kan ik toch gewoon van het contract af.

Onder het mom van misleiding en niet nakomen van de afspraken/contract ???

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 apr 2008 00:08
door dirkb
Hiep hiep hoera,

Van mijn 4mb download verbinding heb ik sinds vanavond de snelheidsverhoging gekregen, snelheid 3,4 mb/sec

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 apr 2008 09:14
door TdeHond
@ marco 15

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - sub forum: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan.
------------------------------------------

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 apr 2008 12:39
door straalman
Probleem met de Livebox Van Orange.
Vanaf 5 februari een probleem met deze box, gebeld met de "klanteservies"van Orange. Er wordt van alles beloofd maar na 3 maanden is er nog steeds geen enkele reactie vanuit Orange ondanks ruim 3 uur aan de telefoon ( a 0,20 p. m.) , 3 faxen, 1 aangetekende brief, 2 telefoontjes van onze advocaat. De helpdesk medewerkers zijn majoretenpoppen die van alle kanten aan touwtjes zijn vastgebonden, ze mogen de klant niet helpen met een probleem, alleen maar noteren en verkopen.zelfs nu na bijna 3 maanden is er nog steeds geen reactie van Orange.
Oja dat ben ik vergeten om te melden; Omdat Orange meer dan 41 dagen in gebreken is gebleven kreeg ik de servies van Orange om het niet werkende contract per direct te mogen ontbinden maar met alle schade daaruit voortvloeied voor eigen rekening .
Het enigste wat ik van Orange heb ontvangen ( 1 dag na ontbinding van contract) is dat ik de livebox binnen 2 weken moest terug sturen , anders volgde er een rekening van 130 euro.

U BENT GEWAARSCHUWD

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 apr 2008 12:49
door TdeHond
Quote
kreeg ik de servies van Orange om het niet werkende contract per direct te mogen ontbinden maar met alle schade daaruit voortvloeied voor eigen rekening .
------------------------------
Heeft u een bevestiging met juiste eind datum per brief ontvangen? Zo niet, dan adviseer ik een e-mail campagne te beginnen waarin u blijft vragen om een schriftelijke bevestiging einde contract of een e-mail die u als brief mag gebruiken waarin bevestigd wordt dat het contract beëindigd is per ............ .

Re: Problemen Orange ADSL

Geplaatst: 26 apr 2008 22:14
door Marko15
Ook nog ff een kopietje gestuurd naar de opta, we wachten af :roll: