LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste vent (klinkt wel leuk)

Ik heb eens een klant meegemaakt (bij oude werkgever) welke heel onredelijk bezig was (een verhaal heeft altijd 2 kanten...ik weet 't)
(maar het ging om een deukje in fornuis wat volgens de klant niet snel genoeg werd opgelost; zou 3 weken duren voor omruiling)
De klant in kwestie vond het nodig om enkele dagen achtereen schreeuwend de winkel binnen te komen, er viel niet normaal mee te praten, zelfs nog aangifte van doodsbedreiging gedaan bij plaatselijk politiebureau.

Met de collega's 1x schreeuwend bij de klant langsgegaan, toen kon er wel gepraat worden.........

Maar dit zijn toch geen geaccepteerde oplossingen?

Redeneer als volwassen mensen en ga er ook eens van uit dat je zelf ook fouten kan maken.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik wil mede even reageren op Vent:

Ervanuit gaande dat de topicstarter met zijn volle verstand heeft getekend, het een mooi aanbod vond, én zelf pas érna is gaan vergelijken is toch niet een valide reden om stennis te gaan schoppen in de betreffende keukenzaak?

Bij de Aldi zijn de bonen in blik ook de helft goedkoper dan bij de AH, ik heb nog nooit iemand met een blik Aldi bonen in z'n handen stennis zien schoppen bij de AH.
En ja, een keuken versus een blikje bonen.. maar van dat blikje bonen weet iedereen het wel waar en hoe je het moet halen. En met een keuken kopen gaat men áchteraf pas vergelijken? Beetje slordigheid van de topicstarter dus.

Die had gewoonweg vóóraf nog even langs "die ene andere interessante zaak" moeten gaan. De laagste prijs willen is je huiswerk doen, net zoals met het blik boontjes. Just my 2 cents. :)

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door kzin »

volgens mij is er gewoon een wettelijke regeling dat je er binnen een termijn van een aantal dagen vanaf kunt. wel per aangetekende brief ajb!

Wettelijke bedenktijd heet dat
Helaas geeft dit het nivo van de feitenkennis van de veel klanten/nederlanders weer. "Ik denk dat het zo is, dus ik heb gelijk" :cry:

vent
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2008 19:00

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door vent »

Overigens een echte vent neemt zijn verlies en weet dat ie voortaan beter z'n huiswerk moet doen.
Voordat ik alles over mij heen ga krijgen verwijs ik nog even naar bovenstaande. Echter mijn andere advies blijft wel staan omdat deze ( los van fatsoen en onacceptabel) wel werkt.( menig verkoper heeft toch zijn ervaringen en in de meeste gevallen is er financieel gesust).

We moeten even kijken naar de redelijkheid, hetzelfde ( wanneer dit dan ook echt zo is) en dan 1.200 euro meer betalen is buiten proporties, helemaal als de keukenzaak hierop niet wilt reageren.

Een goed gesprek kan misschien uitkomst bieden maar wie goed doet wie goed ontmoet wanneer de onredelijkheid en het onfatsoen in de "klant" naar boven komt kan het toch wel eens effect hebben.Daar kan je veel en alles van vinden maar het werkt.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door 16again »

hetzelfde en dan 1.200 euro meer betalen is buiten proporties
Voor een blik bonen geldt dat misschien
Voor een product van 10.000,- Euro is die 1200,- euro slechts 12 procent. De prijs is van dezelfde grootte orde, en verschil is zelfs eenvoudig te verklaren met actie,korting oid.

Zonder laagste prijsgarantie zal topic starter echt iets anders dienen te verzinnen om onder de koop uit te komen.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door Eek »

De laagste prijsgarantie geld uiteraard alleen bij een keuken van het zelfde merk en identieke opstelling en niet bij een keuken van een ander merk, anders ken ik er nog wel een paar :lol:

Overigens is zo'n laagste prijsgarantie een dikke wassen neus,kijk naar bijvoorbeeld de keukenkampioen met hun fictieve merk en dus laagste prijsgarantie op het "merk"Steinhaus...

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door hark »

wie produceert dat Steinhaus dan eiegnlijk ?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door Eek »

Niemand want het bestaat niet !

Is gewoon een marketingsexcuus zodat de Keukenkampioen altijd kan roepen dat de offerte van anderen onvergelijkbaar is en zij dus goedkoper zijn, waarom ? Omdat ze gewoon het keukenmerk wijzigen intern in een goedkoper merk.
Zie maar wat andere topics over deze KK praktijken.

Ze verkopen gewoon (bijna) alle keukenmerken uit het Mandemakers gamma en roepen er dan heel hard Steinhaus bij, wat het dan ook in werkelijkheid mag wezen....

Bruynzeel doet net zoiets met Next 125 (Schuller) keukens, gewoon Bruynzeel Optima noemen en er een Bruynzeel stickertje op plakken (ladeplaatjes) en roepen dat het in Bergen op Zoom gefabriceerd word (NOT !).

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door Umwoning »

Ik heb weleens van een student rechten begrepen, dat na het tekenen van een contract je ook een wettelijke 'afkoeltijd' hebt. Je kan binnen die afkoeltijd alsnog terugkomen op je besluit en het contract ongedaan maken, zonder de regeltjes met '30% betalen' en dergelijke.

Hoe het echter precies werkt , kan je denk ik het beste bij een jurist navragen.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door 16again »

wettelijke 'afkoeltijd'
Jammer genoeg geldt dat alleen bij aanschaf van een huis, niet bij een keuken. Het zou een probaat middel zijn tegen huidige agressieve verkoopmethodes

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoor eens, als je een dure tv koopt van een paar duizend euro, dan kan die bij de ene winkel ook honderden euro's duurder zijn dan bij een andere winkel. Als je hem dan toevallig bij een dure winkel hebt gekocht, dan kun je ook niet later nog langskomen en je beklag doen over dat de tv duurder was. Dat is dan gewoon domme pech. (Of een bewuste keuze omdat de winkel betere service heeft, dichterbij is, de tv op voorraad had, sympathieker is, goed advies heeft gegeven of nog zo wat argumenten.)

Of als je je tuinpad wilt laten bestraten, dan zal er ongetwijfeld ook verschil zijn in prijzen. Als je het dan door iemand laat doen en je krijgt achteraf nog een goedkopere offerte, dan is dat ook gewoon pech hebben. Misschien dat je wel veel zorgvuldiger werk geleverd krijgt, of dat de levering en het leggen op een veel gunstiger moment kan gebeuren. (Een tuinpad leggen bestaat ook uit een combinatie van fysiek product, advies en 'installatiewerk', vandaar dat ik dit als voorbeeld heb genoemd. En ook bij gebruik van exact de zelfde stenen kunnen zulke prijsverschillen optreden, net als in keukenland.)

Er zijn dus allerlei factoren die ervoor kunnen leiden dat er een prijsverschil is en niet alles is terug te voeren op 'woekerwinsten'.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Koopcontract getekend maar wil er vanaf? wat te doen.

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja ik zat fout met mijn aanname dat ook hiervoor bedenktijd van toepassing was. Maar om mij hiervoor dan zo te schofferen als enkele (blijkbaar keukenverkopers???) meenden te moeten doen... nu ja zegt meer over hen dan over mij ...

Overigens ben ik van mening dat gezien de handelswijze van veel keukenverkopers het een goede zaak zou zijn wanneer deze regel er wel kwam. Ik ben bij teveel keukenzaken geweest waar men de klant onder druk probeert te zetten dezelfde dag te tekenen, bv met een ""korting"" die dezelfde dag alleen gegeven kan worden, maar ja dan wel nu overeenkomst maken.. en dat soort dingen..

onfrisse handel...

gelukkig zijn wij ook de goede soort tegen gekomen!

succes!

ps: ik vind het kopen van een tv niet vergelijkbaar met het kopen van een keuek, toch wel heel ander geld waar je het over hebt....Ben het er wel mee eens dat het eigen schuld is als je te snel getekend hebt. Ik ga hierbij wel ook uit van een fatsoelijke opstelling aan verkoperskant..

Gesloten