LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit magnetrons

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste

Re: Kwaliteit magnetrons

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tuurlijk! want als je de hetelucht gebruikt is de grill ondergeschikt (of de combi heeft geen ringelement om de ventilator!).

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat betekent dan dus in feite dat je niet tegelijk bv. oven, grill en magnetron hebt
In de handleiding van mijn auto staat dat ik er een behoorlijke caravan mee kan trekken, veel kinderen mee kan vervoeren en dat de auto een top heeft van 240 KM per uur. Als ik het bovenstaande lees kan ik dus niet met een auto vol kinderen en een caravan 240 km per uur gaan rijden…..dat valt me een beetje tegen. Hopelijk gaat dat niet te veel ten koste van de prestaties, maar dat zal dan waarschijnlijk wel meevallen.

GWTE (At Your Service) :wink:

ferry100nl

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Ik heb toender tijd bij siemens geinformeert en en moet een 2 fase ( fornus) -groep voor de 50 liter comby magenetron,mij is het bedoelt dat je er niet van schrikt dat bij het olaatsen van een oven er een apparte groep aangelegt moet worden.Het is vrijblijvende informatie die ik NIET zelf heb bedacht. :idea: , gewoon de tyechniche gegevens er bij halen..

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

GWTE, voorbeeld is niet echt van toepassing, want de fabrikant zegt zelf letterlijk 'alle combinatiestanden van grill en hetelucht met magnetron vrij instelbaar'.

Ik weet dat er ook genoeg ovens zijn die kunnen grillen, magnetronnen en ovenen en die dat in een beperkt aantal combinaties ook samen kunnen. Dus vergelijkbaar met een auto die hard kan rijden, veel kan vervoeren en veel kan trekken, maar het niet allemaal tegelijk kan.

Maar als de fabrikant zegt dat die drie dingen wél tegelijk kunnen, dan verwacht ik dat die dingen ook echt tegelijk kunnen. En nu weet ik best dat je het gros van de tijd (in jou analogie) in je eentje zonder bagage in de auto rijdt, maar áls je dan eens met een volle auto en caravan 240 wilt rijden en de fabrikant beweert dat dat kan, dan moet die auto dat ook waar kunnen maken.

Maar, los daarvan, ik kan mij wel voorstellen dat het mogelijk is om te 'schakelen' tussen de functies, zonder groot verlies aan prestaties. Al vraag ik me af waarom dat bij andere ovens dan niet gebeurt. Of is het zo dat dit 'schakelen' tussen functies toch ten koste gaat van de prestaties?

Anders begrijp ik niet dat zowel bij Atag als Siemens de bakovens met magnetronfunctie een veel hogere aansluitwaarde moeten hebben dan de magnetrons met ovenfunctie. Kun je dat misschien nog uitleggen? Of is het meer gemakzucht van de fabrikanten, dat die ovens toch meestal op een perilex worden aangesloten en dat het dus niet nodig is het vermogen in te perken?

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

GWTE, voorbeeld is niet echt van toepassing
GWTE, voorbeeld is echt wel van toepassing! Het gaat om het gelijktijdige gebruik van het apparaat (gelijktijdigheid). Je zult de verschillende functies nooit op het volle vermogen gelijktijdig gebruiken. Zet je de grill aan op 1700 watt en de hetelucht op 1500 watt dan zal de oven ruimte wellicht 390◦c worden en dat is geen gebruikelijke afbak temperatuur lijkt mij. Bij het gelijk tijdig gebruiken van de functies op vol vermogen zou wat jij zegt kloppen, alleen gebeurt dat in de praktijk natuurlijk nooit en dat is ook niet nodig. Het apparaat is daar bovendien tegen beveiligd.

Ik kan met mijn auto vol kinderen een caravan trekken en toch lekker 140 KM per uur rijden, dat is redelijk, 240 KM per uur rijden kan natuurlijk niet maar is ook niet redelijk en veilig…mijn auto is daar bovendien tegen beveiligd…

GWTE (At Your Service) :)

kweenie

Ik kan mij voorstellen dat het met name tijdens het voorverwarmen wel praktisch zou zijn als tegelijk oven en grill op maximaal vermogen werken. Of is dat niet zo?

Maar blijft de vraag waarom bij de bakovens dan wel een aansluitwaarde van zo'n 6kw geldt. Hebben die dan nodig tijdens het voorverwarmen, en zijn die dan daarom misschien sneller warm? Of is dat onzin. Of is het meer de 'luiheid' van de fabrikanten, dat het alleen maar extra moeite (en geld) kost om die 'wisseltruuk' in te bouwen?

(Ik ben ook maar een leek, zoals je ziet, en een dwaas kan veel vragen...)

kweenie

Trouwens, nu er wat suggesties worden gegeven over het kiezen voor een (iets kleinere) Atag, hoe zit het met de kwaliteit van Atag vergeleken met bv. Siemens/Bosch? Volgens mij hebben beide merken zowel bakovens-met-magnetron als magnetrons-met-oven. Is er veel kwaliteitsverschil tussen de merken? (Of is de ene misschien beter in ovens-met en is de ander beter in magnetrons-met...?)

Of is er misschien nog een derde merk dat redelijk grote 'combi's' heeft (en nog enigszins betaalbaar is...)? Ik heb gezien dat Gaggenau ook nog grotere ovens met magnetron heeft, maar volgens mij zijn die weer een slagje duurder. Hoe is de kwaliteit daarvan? En hoe is Smeg, volgens mij is daar ook een oven van vergelijkbaar met die Siemens/Bosch.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Atag heeft een schitterende combi (wordt door samsung gemaakt) met een Duo hetelucht functie en met boven- en onderwarmte en toch een inhoud van 47 Liter in een nis 45cm. Met 900 Watt magnetron en een aansluitwaarde van 3,2 Kw.
Hier kan een Siemens/Bosch niet aan tippen.
De Samsung verkoopt deze zelf ook onder eigen naam, veel voordeliger maar er zijn maar weinig dealers die deze kunnen leveren,
Afbeelding

Goed en snel gaan prima samen met de Samsung Speed Oven. Door de Twin Turbo hetelucht binnen 30 minuten een lekkere gebraden kip op tafel! De mooie oven met verzinkbare draaiknoppen is uitgerst met vele accessoires, zoals een emaille bakplaat en chromen grillrooster, voor een keur aan mogelijkheden. Maar het is ook een volwaardige magnetron voor de snelle trek. Na gebruik reinigt de oven zichzelf via het Steam Clean programma
Maar blijft de vraag waarom bij de bakovens dan wel een aansluitwaarde van zo'n 6kw geldt
Dan heeft u het over professionele bakovens (moeten sneller warm zijn), over grote combi-ovens of over grote ovens met pyrolyse functie.
Want "standaard" worden de inbouwovens tot een maximum aansluitwaarde van 3,6Kw geproduceerd.

framboos

Ongelezen bericht door framboos »

Kom Keukens zijn de grootste oplichters in de keukenbranche, ze zijn onder meer actief onder de naam FINAKOM, de directeur "Gert Noordam" wonende te Barendrecht heeft ook mij getracht een poot te lichten met zijn oplichterspraktijken. Deze beste man heeft al diverse bv's op zijn naam gehad die 1 voor 1 failliet gaan.

Koop nooit bij deze firma gevestigd in Ridderkerk.

trxy

Ongelezen bericht door trxy »

Hoe verhouden de Pelgrim magnetron combi's zich kwalitatief tot andere merken, weet iemand dit of heeft iemand daar ervaring mee? Bedankt.

Gesloten