LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EnergieDirect, wat een bedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lies276
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:34

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Lies276 »

Nou Mausje, :)
Ik hoop dat je gelijk hebt! Ik dacht dat nl. ook, maar ben toch nog steeds niet van deze ellende af!!
Maar goed, je hebt in elk geval bewijs dmv dat mailtje en nu maar duimen dat je echt van ze af bent!
Succes!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door marinepik »

Nou mausje, ik weet niet of ik jou moet feliciteren of waarschuwen met het behaalde resultaat inzake EnergieDirect.
Laat ik jou maar waarschuwen, dat lijkt mij op dit moment het beste.
Pas dus goed op dat je alle correspondentie die jij hebt gevoerd met ED goed bewaard.
Blijf je problemen houden met ED stap dan naar de klachtencommisie voor Energie en Water in Den Haag en leg jouw probleem bij hen neer.
Vergeet dan niet om een schadevergoeding bij hen neer te leggen van euro 100,00 voor alle door jou gemaakte kosten.
Het neerleggen van een klacht bij voornoemde commisie kost in eerste instantie euro 25,00 die jij terug krijgt als jij in het gelijk wordt gesteld en dat is meestal niet zo moeilijk bij een klacht tegen ED.
Pas ook op voor brieven van INTRUM JUSTITIA die jij misschien gaat krijgen. Indien jij zo'n aanmaning van hen krijgt leg hen dan in een korte brief uit wat het probleem is en reageer verder niet meer op brieven van deze uitzuigers.
Theo

mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mk80 »

Ik was het zo zat met Eneco, dat ik me spontaan bij ED heb aangemeld op de site, maar nu ik dit lees, krijg ik toch wel de zenuwen :o
Het zijn natuurlijk allemaal slechte bedrijven, elke energieleverancier (traag, geldzuigers, niet klantvriendelijk) maar Enenco sloeg wel alles ongeveer.

Zijn er positieve verhalen over ED?

Welke energieleverancier raden jullie dan wel aan?

Dank!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste MK80,
Als je de diverse fora eens doorleest zal je zien dat vrijwel alle energie leverende bedrijven wel eens problemen hebben maar EnergieDirect en Oxxio spannen wel de kroon.
Persoonlijk heb ik 3 energieleveranciers gehad t.w. NUON, EnergieDirect en nu Greenchoice.
Met NUON heb ik eigenlijk nooit geen problemen gehad in al die jaren dat zij mijn energieleverancier zijn geweest en dat zijn er veel geweest.
Toen de energiemarkt "vrij" werd verklaard dacht ik slim te zijn door over te stappen naar het veel goedkopere EnergieDirect BV als energieleverancier.
Ik heb in totaal 2 jaar mogen "genieten" van alle ellende die deze firma mij heeft berokkend en heb ik 2 maal een klacht tegen hen ingediend bij de Klachtencommisie Energie en Water.
De ellende die ik heb meegemaakt heb ik elders op dit forum verwoord.
Ik ben hemelsblij dat ik van deze firma ben verlost en ben overgestapt naar Greenchoice, mede gezien dat daar relatief veel minder klachten over zijn en ook nog vrij goedkoop.
1 jaar ben ik nu klant bij Greenchoice en deze houden zich keurig aan de gemaakte afspraken zoals het automatisch incasseren van het maandelijkse voorschot die je zelf mag bepalen.
In december j.l. ontving ik hun eerste jaar afrekening en deze was duidelijk en keurig verzorgd.
Ik kreeg zelfs een vrij groot bedrag terug en die werd vlug terug gestort op mijn bankrekening.
Al met al een verademing in vergelijking met de ellende met EnergieDirect BV.
Nu staan er ook opmerkingen over Greenchoice op dit forum maar dit gaat meer over de manier van klantenwerving.
Deze worden door een uitzendburo door werkstudenten uitgevoerd en die schijnen zich niet zo te houden aan de afspraken die waren gemaakt maar dat schijnt nu beter te gaan.
Over Eneco kan ik niets vertellen omdat ik deze firma niet ken.
Ik vind het wel verstandig dat jij eerst op dit forum hebt geinformeerd alvorens jij een beslissing over een nieuwe energieleverancier gaat nemen. Doe je er voordeel mee zou ik zeggen!!
Theo

mk80
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:08

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mk80 »

heb me inmiddels afgemeld bij ED en denk me aan te melden bij greenchoice. Idd, geen van de leveranciers komt in de buurt van wat je zou willen ;) maar laten we dan toch maar de beste optie nemen. Na het eea doorgenomen te hebben, denk ik dat t Nuon of GC zou moeten zijn, en aangezien GC voordeliger lijkt (zeker via vastenlasten.nl) ga ikme daar vanavond even in verdiepen. dank iig voor je opmerking!

prutsviool
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2008 14:57

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door prutsviool »

Ik heb net zo' gast over de vloer gehad.
Klonk interessant.

Hij zei ook dat het om een aanvraag ging voor een infopakket.
Ik heb hem ook gevraagd waarom hij mijn rekeningnummer nodig had en hij zei dat dit nodig was een een kredietcheck te doen.

Toen ik moest tekenen begon het toch even vreemd te worden, maar hij lulde er een beetje overheen, dus ik had mijn aandacht er niet bij.

Blijkt dus dat ik toch een overeenkomst heb getekend.
Ik ging ff googelen en kwam bij dit soort forums uit, met deze negatieve berichten. Ik ben meteen de hal ingerend om te kijken of hij nog op de galerij was en hij stond met een buurman te praten.

Ik heb ze onderbroken en gezegd dat ik zijn formulieren terug wilde.
Hij gaf ze aan mij terug en binnengekomen krijg ik het telefoontje van ED. Ik heb bij de vraag voor de rekeningnummer check (1ste vraag) opgehangen.

Mijn vraag: kan die gozer zonder die formulieren (die ik wel heb getekend) mij op een of andere manier toch aanmelden voor deze prutsclub??

Ik voel me echt een debiel, als je een handtekening moet zetten moet je toch beseffen dat je een overeenkomst aangaat...

Lies276
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:34

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Lies276 »

Hallo prutsviool,
Ik denk dat je geluk hebt, maar je weet het nooit zeker bij dit bedrijf.
Als deze meneer je wel heeft aangemeld, krijg je hier binnen een week een bevestiging van.
Ze kunnen je alleen weinig maken zonder handtekening, dus ws valt het allemaal wel mee.
Ik heb indertijd geen handtekening gezet, maar ze hadden wel het telefoongesprek opgenomen, waar het één en ander uit te knippen valt........
Succes!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door marinepik »

Sorry, maar ik denk dat prutviool het gehele verhaal uit zijn duim heeft gezogen.
Alles wat hij schrijft komt mij ongelofelijk over en lijkt wel overgenomen van de diverse topics. Toevallig kijkt hij, nadat hij de colporteur aan de deur heeft gehad om vervolgens zijn bankgegevens te geven omdat hij zijn aandacht er even niet bij had, op internet en ziet in een paar seconden dat het goed mis is met EnergieDirect. Vervolgens rent hij of zij naar de deur en wat denk je, de colporteur staat bij de buurman uit zijn nek te kletsen waarop hij of zij de papieren die zij (zomaar) heeft getekend terug vraagd en krijgt.
Ongelofelijk maar direct daarop krijg hij of zij een telefoontje van EnergieDirect. Zullen zij geroken hebben dat even daarvoor de colporteur zijn papieren is kwijt geraakt??
Hij schrijft dat hij een debiel is en ik kan hem daar geen ongelijk in geven :lol:
Theo

prutsviool
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2008 14:57

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door prutsviool »

ach, als je naar een reactie aan het vissen bent...

..niet een paar seconden, een paar minuten, hij was het de hele flat aan het langsgaan dus ik wist dat ik ik tijd nog had...

waarom zou ik tijd verspillen aan een verzinsel? ik deel mijn ervaring opdat ik een ander van een stomme fout kan behoeden... jij voegt helemaal niets toe.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door jsp »

Het is inderdaad wel erg toevallig dat ED belt terwijl de colporteur nog op de galerij loopt. Onlangs was er nog iemandop het forum die ook zijn formulier terugeiste bij de verkoper. Ook die werd gelijktijdig gebeld door ED. Toen hij daarna op zijn internetbankieraccount keek zag hij dat ED zojuist geprobeerd had om 3700 euro's te incasseren.

Boeven zijn het!! En waarschijnlijk ook nog paranormaal begaafd! LOL :D

Patience
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2008 09:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Patience »

ook ik heb me twee jaar geleden bij Energie direct aangemeld, dat zou goedkoop zijn.Normaal betaalde ik ongeveer 45 Euro per maand, na drie maanden kreeg ik een brief van een incassobureau dat ik voor 3200 Euro had verbruikt maar dat ik al 3100 had betaald! Daarnaast moest ik 600 Euro administratiekosten en 700 Euro incassokopsten betalen. Opbellen naar het incassobureau hielp niet, ik moest me mij ED melden. Dat deed ik, ik geloof 1,50 per minuut en tien wachtende vóór me. dus een e-mail gestuurd met de klacht dat er neist van klopte. Naa twee weken kreeg ik een brief : "harlelijk dank voor uw aanmelding als nieuwe klant, wij zullen er voor zorgen dat u heel tevreden bent." Enkele maanden later kreeg ik weer een brief van het incassobureau:"i.v.m. gewijzigde opgave van onze klant hier een nieuwe specificatie. 7200 Euro verbruikt maar.... 3100 Reeds betaald. Weer een e-mail,. weer twee weken later als antwoord:"hartelijk dank voor uw aanmelding enz... " Het jaar was voorbij en ik heb me bij NUON aangemeld.Ik vroeg het incassobureau mij maar voor de rechter de dagen, kwam goed uit zeiden ze , waren we nét van plan. Drie weken later, nét voor kertmis, zat ik zonder gas. Ik bellen, Essent, de beheerder, zei (na lang aandringen, "privacy enz") dat ik op verzoek van de leverancier was afgesloten, vermoedelijk wegens wanbetalingNUON wist nergens van.Verder zoeken, bleek dat ED mij weer "teruggenomen " had en vervolgens had afgesloten. Nuon stuurde mij een nota om de welkomspremie terug te betalen wegens contractbreuk.Een en ander natuurlijk geheel zonder mijn toestemming. Ik incassobureau gebeld:"meneer, als u met kertsmis en de jaarwisseling niet in de kou wilt zitten betaal dan even die 3000 Euro!"Nuon gebeld, die heeft mij weer teruggenomenen had ik een week later weer gas.Dit vind ik schandalige praktijken van ED, volledig ten onrechte als klant "pakken, afsluiten en dan hopen dat ik vóór kerstmis even 3000 Euro betaal. Mijn totale verbruik over de "ED" periode was ongeveer 400 Euro volgens Essent, de netbeheerder. Ik moest 7200 betalen, voor één jaar, één kachel, alleenstaand en geen CV.

jose61
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:50

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door jose61 »

Ik ben ook overgestapt naar energie direct, vooral omdat ik problemen had met essent, maar ik heb alleen maar positieve ervaringen met energie direct, ze houden zich aan hun woord, ik betaal veel minder dan bij essent en de jaarafrekening was op tijd, klopte ook, en ik kreeg geld terug en het maandbedrag ging weer omlaag. Er wrodt maandelijks het vaste afgesproekn bedrag afgeschreven en ik heb nooit iets anders betaald, zoals ik hie rlees van administratiekosten enz.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door DMG »

Wat laten mensen zich toch vooral leiden door bedragen die ze terugkrijgen of moeten bijbetalen; let eens op het verbruik en de meterstanden. Deze zijn leidend voor uw afrekening.

Patience
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2008 09:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Patience »

Vreemd toch, vele gelijkluidende klachtend over Energie direct, maandlasten van 375 Euro terwijl ik voorheen 45 betaalde.Toch is daar dan eene Jose 61 die GEEN hogere maandlasten betaalt, GEEN administratie kosten en zelfs geld terugkrijgt. Ik krijg lichtelijk het idee dat Jose mijn verhaal in twijfel trekt dus mag ik ook haar verhaal in twijfel trekken. Wie is Jose eigenlijk, toch toevallig geen medewerkster van Energie Direct hoop ik?

mariatobi8
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2008 13:07

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door mariatobi8 »

ik ben zeer tevreden over Energie Direct. Nooit wachttijden aan de telefoon, snelle email behandeling, duidelijke informatie, goedkoop, alle info op website te vinden, alles kan via mail. Ben 1 jaar lid geweest en helaas omdat mijn partner op het adres waar ik ga wonen al een contract heeft bij Eneco heb ik Energie Direct op moeten zeggen. Helaas want ik ben zeer tevreden over ED en ook helaas want het contract was voor 3 jaar dus moet nu een bedrag van 100 euro betalen. Had liever ED mee willen nemen maar dat gaat dus niet.

byba
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2007 19:47

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door byba »

Bij mijn overstap naar Energiedirect kreeg ik op 07-07-2008 de leveringsovereenkomst met 190euro energietegoed.
Maar op 17-07-2008 heb ik per post nog eens dezelfde leveringsovereenkomst gekregen maar met energietegoed alleen 60euro en veel hogere tarieven voor stroom en gas.
Dus brutale oplichterij.

Patience
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2008 09:37

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door Patience »

Waar ligt het nu aan? Ik heb twee keer met een tussenpoos van enkele maanden, een e-mail met mijn klacht gestuurd en twee keer kreeg ik enkele dagen later een dikke enveloppe met de tekst (globaal) "hartelijk dank voor uw aanmelding bij ED, wij zullen ervoor zorgen dat u een tevreden klant wordt."Tot op heden zijn ze daar niet in geslaagd. Zoals ik al schreef, vroeger betaalde, ik vóór ED, 45 Euro per maand, zij schreven 345 Euro per maand af. Na drie maanden kreeg ik een incassobureau op mijn dak dat schreef dat ik een verbruik van 3200 Euro had doch reeds 3100 had betaald.(zonder dat ik dat wist overigens, en een betaling van 3100 Euiro zie ik echt niet over het hoofd) en nu moest ik nog 700 Euro administratie en 600 Euro incassokosten betalen, voor een rekening van 100 Euro dus, die 100 klopte overigens wel globaal. Enkele maanden later was de rekening volgens het incassobureau ineens 7200 Euro, (ik ben alleenstaand en zelden thuis en heb geen C.V., vervolgens werd ik afgesloten en zei het incassobureau dat als ik verstandig was betaalde ik, dan zat ik tenminste met kerstmis en de jaarwisseling niet ik de kou!!!! ED heb ik vaak gebeld maar volgens de prognose van de telefoonbeantwoorder, kennelijk zeer veel mensen met een klacht en meer lijnen dan mensen om de telefoon op te nemen, levert ook veel geld op, waren er zoveel wachtende voor me dat tegen de tijd dat ik aan de beurt was mijn beltegoed allang op was, of de accu leeg,(schandalig hoge prijs om te bellen, en waarom, om te ontmoedigen? Waaron geen "gewoon" nummer? Helaas ben ik echt niet de enige klager met dit verhaal, kijk maar! Liegen nu al die mensen of is er toch iets goed mis bij ED?

tutje
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2008 15:44

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door tutje »

@ prutsviool,

k heb ooit zelf als colporateur gewerkt, en k weet uit ervaring dat als we een contract hadden afgesloten bij de mensen thuis, we ook meteen de gegevens door moeten bellen naar het desbetreffende energie bedrijf.
dus waarschijnlijk heft u aan het trutg nemen van de paieren helemaal niets.
toch voor de zekerheid nog ff met de energie maastchppij bellen.

grr.. :D

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door fuiduif »

Mijn ouders maken al anderhalf jaar gebruik van Energie Direct. Lagere rekeningen en nooit problemen. Er zijn bij elk groot bedrijf volgens mij wel klachten, alleen is het bij Energie Direct vooral vanwege de colportatie. Een foute keus om klanten te werven denk ik.

Je moet je niet door een paar klachten laten leiden; de hoeveelheid klachten zegt vaak meer over het aantal klanten dan over het percentage klachten.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: EnergieDirect, wat een bedrijf

Ongelezen bericht door roko72 »

ik ben ook al een aantal jaren bij dit bedrijf, en nog steeds naar volle tevredenheid.

tis zoals de voorganger al schreef....................op ieder bedrijf valt wel wat aan te merken.
ik werk zelf bij NS..................daar hoor je ook niet altijd positieve geluiden over :lol:

Gesloten