LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Ik lees uit uw verhaal wel hoe slecht de de machine is en hoe lang deze machine mee mag (moet) gaan, maar er wordt nergens gesproken over het aantal wasbeurten wat er met deze machine per week gewassen wordt.
Ik ben zelf verkoper ( niet bij de Harendse Smid) en ben van mening dat het praten over het aantal jaren dat een machine mee moet gaan totale onzin is.
Ik zelf praat liever over het aantal te verwachten wasbeurten (wasuren)dat een machine mee kan gaan.
Graag zou ik dan ook lezen hoeveel wasbeurten u per week wast met deze machine om het verhaal duidelijk te krijgen.
Je kunt aan een klant niet aan zijn gezicht zien hoe vaak er per week gewassen wordt.
De één wast 2x per week omdat men alleen is of met 2 man, maar een gezin met kinderen wast aanzienlijk vaker gemiddeld 6 tot 10 x per week.
Mijn ervaring is dat er (te) vaak naar de prijs wordt gekeken, en minder naar de kwaliteit die men voor die prijs krijgt.
Vaak hoor ik dan ook "je moet er toch geluk mee hebben" maar dit geluk heb je deels zelf in de hand.
De afschrijvings regeling die in uw brief staat is niet vreemd en wordt door meer bedrijven gebruikt. Vaak wordt er gekeken naar het gebruik van de machine en de leeftijd.
Als u bijvoorbeeld er van uit gaat dat uw Indesit wasautomaat ca 2000 wasuren meegaat wat overeenkomt met ca 1333 wasbeurten (1 1/2 uur per programma) en u was gemiddeld 5 wassen per week is 260 wassen per jaar dan zou uw machine ongeveer 5 jaar meegaan.
Dit komt redelijk overeen met de verwachte levensduur, en lijkt mij de waardebon heel redelijk, wanneer u minder wast zou de machine dus weer langer mee moeten kunnen.
Al met al genoeg reden om niet alleen in jaren te denken.
Zou een Miele dan net zo lang meegaan dan een Indesit ??
Veel succes met het zoeken naar een passende oplossing.
Ik ben zelf verkoper ( niet bij de Harendse Smid) en ben van mening dat het praten over het aantal jaren dat een machine mee moet gaan totale onzin is.
Ik zelf praat liever over het aantal te verwachten wasbeurten (wasuren)dat een machine mee kan gaan.
Graag zou ik dan ook lezen hoeveel wasbeurten u per week wast met deze machine om het verhaal duidelijk te krijgen.
Je kunt aan een klant niet aan zijn gezicht zien hoe vaak er per week gewassen wordt.
De één wast 2x per week omdat men alleen is of met 2 man, maar een gezin met kinderen wast aanzienlijk vaker gemiddeld 6 tot 10 x per week.
Mijn ervaring is dat er (te) vaak naar de prijs wordt gekeken, en minder naar de kwaliteit die men voor die prijs krijgt.
Vaak hoor ik dan ook "je moet er toch geluk mee hebben" maar dit geluk heb je deels zelf in de hand.
De afschrijvings regeling die in uw brief staat is niet vreemd en wordt door meer bedrijven gebruikt. Vaak wordt er gekeken naar het gebruik van de machine en de leeftijd.
Als u bijvoorbeeld er van uit gaat dat uw Indesit wasautomaat ca 2000 wasuren meegaat wat overeenkomt met ca 1333 wasbeurten (1 1/2 uur per programma) en u was gemiddeld 5 wassen per week is 260 wassen per jaar dan zou uw machine ongeveer 5 jaar meegaan.
Dit komt redelijk overeen met de verwachte levensduur, en lijkt mij de waardebon heel redelijk, wanneer u minder wast zou de machine dus weer langer mee moeten kunnen.
Al met al genoeg reden om niet alleen in jaren te denken.
Zou een Miele dan net zo lang meegaan dan een Indesit ??
Veel succes met het zoeken naar een passende oplossing.
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Ik neem aan dat waterhardheid + manier van vullen het aantal wasuren dat een machine kan draaien, ook beïnvloedenIk zelf praat liever over het aantal te verwachten wasbeurten (wasuren)dat een machine mee kan gaan.
Ik heb trouwens ooit voor het toenmalige studentenhuis waar ik woonde nog een Indesit gekocht. Werd intensief gebruikt (door 7 man), nooit problemen mee gehad.
Wellicht dat wij het spreekwoordelijke geluk hadden
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
waterhardheid en belading telt natuurlijk zeker mee voor de levensduur, maar als we alle afwegingen meetellen is het voorbeeld oneindig uit te breiden. Wij mogen er vanuitgaan dat de gebruiker het apparaat als goede huisvader gebruikt (zoals ook in het consumentenrecht wordt aangegeven) en dus let op een correcte belading en zijn of haar machine regelmatig ontkalkt.
De kwaliteit van apparaten wordt vaak vergeleken met vroeger, maar helaas zijn al veel merken minder van kwaliteit dan vroeger ten gunste van een voordelige verkoopprijs.
Mijn advies, laat je goed informeren in diverse winkels, en zoek vooral een vak speciaalzaak op voor een goed advies.
De kwaliteit van apparaten wordt vaak vergeleken met vroeger, maar helaas zijn al veel merken minder van kwaliteit dan vroeger ten gunste van een voordelige verkoopprijs.
Mijn advies, laat je goed informeren in diverse winkels, en zoek vooral een vak speciaalzaak op voor een goed advies.
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Aan het prijskaartje kun je niet de kwaliteit aflezen. De duurste producten zijn lang niet altijd de beste.Maar kwaliteit en klantenservice hangt een prijskaartje aan.
Dan kom je al snel bij duurdere apparaten uit.
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Of naar en goede zaak gaan waar je eerlijk advies krijgt en niet aan de provisie of omzet wordt gedacht het zit echt niet in het feit of de wasmachine goedkoop of duur is. Het hangt vn diverse fctoren af hoelang je met een wasmchine kunt doen.
Inderdad je moet er geluk mee hebben. Je zal maar de spreekwoordelijke maandag machine hebben.
Maar service,advies en kennis van zaken is een groot begrip.
Die winkels moet je zoekend dar wil ik het bij laten
Inderdad je moet er geluk mee hebben. Je zal maar de spreekwoordelijke maandag machine hebben.
Maar service,advies en kennis van zaken is een groot begrip.
Die winkels moet je zoekend dar wil ik het bij laten
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Koop bij de kleine man die ook repareren kan.
T
T
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Koop bij de kleine man die ook repareren kan.
Hier ben ik het deels mee eens.
Alleen sommige van die kleine zelfstandigen zijn uitgegroeit tot kleine winkelketens die hun service verlening van voorheen niet vergeten zijn en nu beschikken over een grotere technische dienst en zich hier in onderscheiden.
Door minder reclame te verspreiden en te kiezen voor de mond tot mond reclame die de tevreden klanten verspreiden bouw je een zeer degelijke vaste klantenkring op.
De peperdure kosten van wekelijks vaak deels dezelfde folders te verspreiden stoppen deze bedrijven in de kosten van een technische dienst waardoor ze vaak niet duurder zijn dan de grote winkelketens waar service al wegbezuinigd is.
Ik vind zelf dat hoe meer een bedrijf roept dat ze het goedkoopste zijn des te vaker dit tegenvalt.
Vaak zijn de aanbiedingen leuk, maar betaal je eerder meer dan minder voor de andere producten in die winkels dan bij een ander.
Kijk vaak ook eens naar bezorgkosten of aansluitkosten en dat soort zaken. Deze worden in het prijsvergelijk vaak vergeten.
En vraag ook rustig in de winkel bij het vergelijk wat je krijgt voor je geld, gratis bezorgen /gratis aansluiten / wordt het apparaat bij de voordeur neergezet of aangesloten op de plaats in huis / hoe zit het met de service van een winkel.
Ik zie het dagelijks dat de consument alleen maar naar prijskaartjes kijkt, en deze consumenten moet je soms ook op dit soort dingen wijzen, dit geeft waak een hele andere wending aan het prijsvergelijk.[/quote]
Hier ben ik het deels mee eens.
Alleen sommige van die kleine zelfstandigen zijn uitgegroeit tot kleine winkelketens die hun service verlening van voorheen niet vergeten zijn en nu beschikken over een grotere technische dienst en zich hier in onderscheiden.
Door minder reclame te verspreiden en te kiezen voor de mond tot mond reclame die de tevreden klanten verspreiden bouw je een zeer degelijke vaste klantenkring op.
De peperdure kosten van wekelijks vaak deels dezelfde folders te verspreiden stoppen deze bedrijven in de kosten van een technische dienst waardoor ze vaak niet duurder zijn dan de grote winkelketens waar service al wegbezuinigd is.
Ik vind zelf dat hoe meer een bedrijf roept dat ze het goedkoopste zijn des te vaker dit tegenvalt.
Vaak zijn de aanbiedingen leuk, maar betaal je eerder meer dan minder voor de andere producten in die winkels dan bij een ander.
Kijk vaak ook eens naar bezorgkosten of aansluitkosten en dat soort zaken. Deze worden in het prijsvergelijk vaak vergeten.
En vraag ook rustig in de winkel bij het vergelijk wat je krijgt voor je geld, gratis bezorgen /gratis aansluiten / wordt het apparaat bij de voordeur neergezet of aangesloten op de plaats in huis / hoe zit het met de service van een winkel.
Ik zie het dagelijks dat de consument alleen maar naar prijskaartjes kijkt, en deze consumenten moet je soms ook op dit soort dingen wijzen, dit geeft waak een hele andere wending aan het prijsvergelijk.[/quote]
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Wij hebben in 2 jaar tijd ook al de 2e indesit wasmachine en deze is nu ook overleden, staat ook ergens anders in dit forum...
Ik heb nu een brief ontvangen van indesit dat de omruiling akkoord is en ik de rekeningen moest opsturen.
Zal mij benieuwen maar ik denk toch echt dat dit onze laatste indesit is...
Ik heb nu een brief ontvangen van indesit dat de omruiling akkoord is en ik de rekeningen moest opsturen.
Zal mij benieuwen maar ik denk toch echt dat dit onze laatste indesit is...
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Helemaal niks mis met indesit.
Wel met de voorlichting door de verkopende partij.
T
Wel met de voorlichting door de verkopende partij.
T
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Wij zijn nu nog maar met z'n tweeen, maar hebben jaren, ook toen de kinderen nog thuis woonden, altijd een Indesit gehad. Altijd alleen maar weg moeten doen, omdat het op gegeven moment op is. Nooit geen problemen mee gehad. Heb er nu ook alweer zo'n 5 jaar een staan, die inmiddels wel minder wordt gebruikt als voorheen.
Zal ik ook wel geluk hebben gehad dan, maar ook veel centen in de zak gehouden, als je het zo bekijkt!
Zal ik ook wel geluk hebben gehad dan, maar ook veel centen in de zak gehouden, als je het zo bekijkt!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jan 2008 23:15
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
Waar veel mensen hier geen rekening mee houden is dat de kwaliteit van een merk kan veranderen met de jaren. De indesit automaten die 10-20 jaar geleden geproduceerd zijn staan kwalitatief niet in verhouding met de huidige machines. Zelfde geldt voor veel andere merken. Hoewel er veel fabels over de ronde doen, is het wel degelijk zo dat veel A merken tegenwoordig bepaalde lijnen in lage lonen landen produceren, met bijbehorende kwaliteitsstandaarden
Ik vind het dit soort verhalen stiekem altijd wel mooi, hoe mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten onderuit kunnen gaan. Herinnert me eraan waarom ik voor de zekerheid altijd de betere producten koop
Ik vind het dit soort verhalen stiekem altijd wel mooi, hoe mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten onderuit kunnen gaan. Herinnert me eraan waarom ik voor de zekerheid altijd de betere producten koop
Re: Wasmachine 4 kapot in 5 jaar Harense Smid
bij deze verwijs ik je naar mijn commentaar wat ik vandaag heb geplaatst, zoeknaam DEMONTEUR
ALS JE EEN WASMACHINE TE VOL PROPT KRIJG JE DIT SOORT PROBELEMEN
IN MIJN 20 JARIGE CARRIERE HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT DAT EEN HUISVROUW SPONTAAN TOEGAF DAT ZE DE MACHINE TE VOL PROPTE
ALS JE EEN WASMACHINE TE VOL PROPT KRIJG JE DIT SOORT PROBELEMEN
IN MIJN 20 JARIGE CARRIERE HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT DAT EEN HUISVROUW SPONTAAN TOEGAF DAT ZE DE MACHINE TE VOL PROPTE