Re: playstation 3 leest geen disc meer
Geplaatst: 17 feb 2008 22:30
Dit is mijn klachten brief die naar alle Sony email en post adressen gaat...
Mijne Heren, d.d:00-00-2008
Ik dien bij deze een officiële klacht in.
Graag zou ik binnen twee weken van dit bericht een antwoord van u retour ontvangen.
Betreffende, de Sony Playstation 3
(60GB + 2x Axxis controller + 2x spel: Motorstorm en Resistance –Fall of men-)
*] Aangeschaft op 24-11-2007 bij Correct (Consumer Electronics)
Na plus/minus 6 weken deed het apparaat geen enkele schijf meer lezen, vervolgens de helpdesk gebeld en deze zeiden, stuur maar op voor garantie omdat dit wel vaker voor kwam en er zelfs een ruil systeem voor ontworpen was… ik stond perplex…!!!!!!!!!
Ik heb dus een nieuwe 6 weken “oude” PS3 in huis staan en krijg een ruil apparaat???.
Heb nog gevraagd of ze dan mijn eigen PS3 wilden repareren, maar dit was niet te doen vanwege de vele aanvragen en daarom er voor een ruil systeem is gekozen.
Dit was volgens “Sony” de normale gang van zaken en dat ik hem maar moest opsturen en dan zou ik hem binnen 15 werkdagen weer terug zou ontvangen…
De RMA melding is direct door de helpdesk ingevuld en kreeg spoedig diversen bevestigings e-mails met ook daarbij een RMA label..
*] Dit was op d.d: 15-01-2008 (RMA 00000)
Met zeer grote tegen zin toch maar het avontuur aangegaan…
Opgestuurd met TNT post in mijn originele PS3 doos met daar omheen een “blinde doos”
en netjes verpakt ivm beschadigen, hij was immers in nieuw staat en kras vrij…
*] Dit was op d.d: 16-01-2008 (Pakketnummer:00 000000000)
Na een dag of 10 de site van Sony in de gaten gehouden …
(https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx)
Aangezien het een 15 tal werkdagen zou duren niet gelijk de helpdesk gebeld..
Nadat ik dit op de site tegen kwam:
RMA Status Informatie
Completed
Spring verzend status
Voltooid
Maar even gebeld wanneer ik de PS3 weer kon verwachten..
*] Dit was op: d.d: 06-02-2008
Werd mij telefonisch gemeld dat ze mijn PS3 kwijt waren en dat ze daar geen behoorlijk antwoord op hadden en of ik morgen wederom kon bellen en omdat ze dan meer zouden weten, ik dacht nog wat een amateuristische bende daar !!!
Vervolgens kom ik thuis en wat schetst mijn verbazing, heb ik een e-mail ontvangen dat ze mijn PS3 gaan versturen.. !!!!!
Nou breekt mijn klomp!!!! Maar ik was allang blij..
Volgende dag was er een pakketje gebracht bij de buren afgegeven, en dus gelijk opgehaald.
*] Dit was op d.d: 07-02-2008 (pakketnummer:0000000000000)
Vond het een dun doosje waar de inhoud in heen en weer kon schuiven, mijn vermoedens werden werkelijkheid…
Vertrouwde de boel niet en heb eerst (voordat ik begon met uit pakken) het digitale foto toestel erbij gepakt en heb er stap voor stap een foto reportage van gemaakt….(foto’s aanwezig).
Tot mijn grote schrik bleek het een inderdaad een omruiler te zijn, er zat namelijk allerlei kleine gebruikers krasjes en vinger afdrukken op en het apparaat lijkt wel 5 jaar oud !!!!
Na verdere inspectie zag ik tot mijn schrik dat de twee helften op hoogte van het Card reader klepje, dat deze niet eens aansluiten en gewoon nog “open”staat…waardoor het klepje niet behoorlijk sluit.
Gelijk in de telefoon geklommen en de helpdesk gebeld, het verhaal verteld en gelijk gezegd dat ik hier geen genoegen mee nam …en een nieuwe PS3 eiste… werd een soort gewoon uitgelachen..
Ik mocht hem omruilen, maar moest dan wederom een RMA nummer aanvragen en het apparaat opsturen en weer max. 15 werkdagen wachten op een andere, en als tegemoet koming zou ik dan wel een Bluray disk ontvangen (De James Bond-film 'Casino Royale') die ik al in mijn collectie staat.
Ben hier niet op in gegaan, daar ik nu het bewijs nog steeds in handen heb…
Toch zit ik ook nog met wat vraagjes:
Hoe zit dat dan met garantie van de rest van de componenten die er bijvoorbeeld al 5 jaar lang in zitten en niet vervangen zijn bij deze reparatie…
Wat gebeurt er als dadelijk wederom mijn PS3 vastloopt… en niet meer in de garantie valt!
(Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan, dat een apparaat van deze prijs minimaal 5 jaar mee moet kunnen gaan???
Had ik achteraf gezien beter een PS3 gebruikt kunnen kopen op bijv Marktplaats, dan was ik net zo ver van huis geweest en met iets minder geld …
Want ook nu weet ik niet of ik een verse ( lees nieuwe) in huis heb….
Wederom,
zou ik graag binnen twee weken van dit bericht een antwoord van u retour ontvangen.
In verband met de juridische of andere stappen die ik ga ondernemen tegen
SONY en/of SCE RMA Support Center.
Oplossing van dit/mijn/ons probleem:
Eis: Het omruilen van mijn gerepareerde PS3voor een geheel nieuw exemplaar…!!
Tevens mag u weten dat er verschillende forums zijn over slechte ervaringen met uw PS3 apparaten en klanten service:
http://community.eu.playstation.com/sho ... p?t=181722
(Deze link betreft 26 pagina’s met gedupeerden)
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=729993#729993
(Deze is net gestart en heeft al 2 pagina’s met ontevreden PS3 klanten…)
Met ( niet zo een heel ) vriendelijke groet,
Wimprezawrx
(Diversen voor privacy redenen veranderd)
Mijne Heren, d.d:00-00-2008
Ik dien bij deze een officiële klacht in.
Graag zou ik binnen twee weken van dit bericht een antwoord van u retour ontvangen.
Betreffende, de Sony Playstation 3
(60GB + 2x Axxis controller + 2x spel: Motorstorm en Resistance –Fall of men-)
*] Aangeschaft op 24-11-2007 bij Correct (Consumer Electronics)
Na plus/minus 6 weken deed het apparaat geen enkele schijf meer lezen, vervolgens de helpdesk gebeld en deze zeiden, stuur maar op voor garantie omdat dit wel vaker voor kwam en er zelfs een ruil systeem voor ontworpen was… ik stond perplex…!!!!!!!!!
Ik heb dus een nieuwe 6 weken “oude” PS3 in huis staan en krijg een ruil apparaat???.
Heb nog gevraagd of ze dan mijn eigen PS3 wilden repareren, maar dit was niet te doen vanwege de vele aanvragen en daarom er voor een ruil systeem is gekozen.
Dit was volgens “Sony” de normale gang van zaken en dat ik hem maar moest opsturen en dan zou ik hem binnen 15 werkdagen weer terug zou ontvangen…
De RMA melding is direct door de helpdesk ingevuld en kreeg spoedig diversen bevestigings e-mails met ook daarbij een RMA label..
*] Dit was op d.d: 15-01-2008 (RMA 00000)
Met zeer grote tegen zin toch maar het avontuur aangegaan…
Opgestuurd met TNT post in mijn originele PS3 doos met daar omheen een “blinde doos”
en netjes verpakt ivm beschadigen, hij was immers in nieuw staat en kras vrij…
*] Dit was op d.d: 16-01-2008 (Pakketnummer:00 000000000)
Na een dag of 10 de site van Sony in de gaten gehouden …
(https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx)
Aangezien het een 15 tal werkdagen zou duren niet gelijk de helpdesk gebeld..
Nadat ik dit op de site tegen kwam:
RMA Status Informatie
Completed
Spring verzend status
Voltooid
Maar even gebeld wanneer ik de PS3 weer kon verwachten..
*] Dit was op: d.d: 06-02-2008
Werd mij telefonisch gemeld dat ze mijn PS3 kwijt waren en dat ze daar geen behoorlijk antwoord op hadden en of ik morgen wederom kon bellen en omdat ze dan meer zouden weten, ik dacht nog wat een amateuristische bende daar !!!
Vervolgens kom ik thuis en wat schetst mijn verbazing, heb ik een e-mail ontvangen dat ze mijn PS3 gaan versturen.. !!!!!
Nou breekt mijn klomp!!!! Maar ik was allang blij..
Volgende dag was er een pakketje gebracht bij de buren afgegeven, en dus gelijk opgehaald.
*] Dit was op d.d: 07-02-2008 (pakketnummer:0000000000000)
Vond het een dun doosje waar de inhoud in heen en weer kon schuiven, mijn vermoedens werden werkelijkheid…
Vertrouwde de boel niet en heb eerst (voordat ik begon met uit pakken) het digitale foto toestel erbij gepakt en heb er stap voor stap een foto reportage van gemaakt….(foto’s aanwezig).
Tot mijn grote schrik bleek het een inderdaad een omruiler te zijn, er zat namelijk allerlei kleine gebruikers krasjes en vinger afdrukken op en het apparaat lijkt wel 5 jaar oud !!!!
Na verdere inspectie zag ik tot mijn schrik dat de twee helften op hoogte van het Card reader klepje, dat deze niet eens aansluiten en gewoon nog “open”staat…waardoor het klepje niet behoorlijk sluit.
Gelijk in de telefoon geklommen en de helpdesk gebeld, het verhaal verteld en gelijk gezegd dat ik hier geen genoegen mee nam …en een nieuwe PS3 eiste… werd een soort gewoon uitgelachen..
Ik mocht hem omruilen, maar moest dan wederom een RMA nummer aanvragen en het apparaat opsturen en weer max. 15 werkdagen wachten op een andere, en als tegemoet koming zou ik dan wel een Bluray disk ontvangen (De James Bond-film 'Casino Royale') die ik al in mijn collectie staat.
Ben hier niet op in gegaan, daar ik nu het bewijs nog steeds in handen heb…
Toch zit ik ook nog met wat vraagjes:
Hoe zit dat dan met garantie van de rest van de componenten die er bijvoorbeeld al 5 jaar lang in zitten en niet vervangen zijn bij deze reparatie…
Wat gebeurt er als dadelijk wederom mijn PS3 vastloopt… en niet meer in de garantie valt!
(Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan, dat een apparaat van deze prijs minimaal 5 jaar mee moet kunnen gaan???
Had ik achteraf gezien beter een PS3 gebruikt kunnen kopen op bijv Marktplaats, dan was ik net zo ver van huis geweest en met iets minder geld …
Want ook nu weet ik niet of ik een verse ( lees nieuwe) in huis heb….
Wederom,
zou ik graag binnen twee weken van dit bericht een antwoord van u retour ontvangen.
In verband met de juridische of andere stappen die ik ga ondernemen tegen
SONY en/of SCE RMA Support Center.
Oplossing van dit/mijn/ons probleem:
Eis: Het omruilen van mijn gerepareerde PS3voor een geheel nieuw exemplaar…!!
Tevens mag u weten dat er verschillende forums zijn over slechte ervaringen met uw PS3 apparaten en klanten service:
http://community.eu.playstation.com/sho ... p?t=181722
(Deze link betreft 26 pagina’s met gedupeerden)
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=729993#729993
(Deze is net gestart en heeft al 2 pagina’s met ontevreden PS3 klanten…)
Met ( niet zo een heel ) vriendelijke groet,
Wimprezawrx
(Diversen voor privacy redenen veranderd)