LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Travagood

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
congusto

Re: Travagood

Ongelezen bericht door congusto »

Mijn vader (80 en slechthorend) heeft na een gesprek met Travagood vorige week een aanmeldingsbrief ontvangen zonder dat hij ergens ja tegen heeft gezegd.
Ik heb Travagood proberen te bellen en een voicemail achtergelaten met het verzoek de aanmelding te annuleren, en bovendien namens mijn vader een mail gestuurd aan [email protected] met hetzelfde verzoek en de vraag eea te bevestigen.
KPN stuurt ons een formulier waarmee een eventuele portering geannuleerd kan worden. De porteringsopdracht staat nog niet in hun systeem, en KPN stuurt sowieso zelf nog een brief met - als de opdracht toch komt - een porteringsdatum, zodat we weten wanneer te reageren. Op voorhand kan de portering niet geblokkeerd worden.
Voor de zekerheid ook op travagood.nl het telefoonnummer van mijn vader "afgemeld" voor telemarketing door Travagood. En hem gelijk maar geregistreerd bij infofilter.nl met een blokkering op overige telemarketing. Wellicht een tip voor anderen.

Aanvullend: ik ben net teruggebeld door Travagood. Annuleren was geen probleem (zou ook niet moeten, we zitten ruim binnen de 7 werkdagen na datum van de brief), en ze hebben eea keurig bevestigd per e-mail.
Snel reageren is hier het motto. Travagood claimt op hun website overigens een coulance regeling, dus ook als je eigenlijk te laat bent: toch bellen.

Vr Gr Peter

nognetniet

Ongelezen bericht door nognetniet »

Ook wij worden gebeld door iemand die stelt dat het abonnement van kpn omlaag kan ( wie zou dat niet willen). Hij insinueert van de KPN te zijn. Daarna zogenaamd wat controle vragen zijnde de geboortedatum en het rekeningnummer. Voor het rekening nummer wordt gezegd "U heeft toch een automatische afschrijving". Na op die slinkse wijze ook het rekeningnummer afgetroggeld te hebben wordt bij het stellen van vragen de verbinding verbroken.
De dag daarna komt een aanmelding (?!) op papier ter bevestiging. Weliswaar kan je binnen 7 dagen reageren om het niet door te laten gaan (Gelukkig hebben wij email ouderen veelal niet). Deze club is tevens niet aangesloten bij infofilter (geeft te denken).Door slinkse vragen te stellen komen ze toch eea aan de weet. Reageer je niet snel genoeg ben je zomaar geporteerd en dat je ook moeilijk blokkeren bij KPN.
10% van de omzet gaat volgens hun zeggen naar een goed doel. Ik hoop niet dat de goede doelen weten welke fijne club hun ondersteunt.

abouma

Ongelezen bericht door abouma »

Er belde een snelbabbelende mevrouw. Zij vertelde dat betalingen via Travagood zouden gaan en dat wij dan goedkoper zouden bellen. De telefoniste wilde onze gegevens testen. Zonder fouten noemde ze onze gegevens op. Tot vier cijfers van onze bankrekening aan toe!
Stom dat ik het nummer toen afmaakte.
Ze vertelde dat ik nu een enveloppe binnen zou krijgen met in de hoek het logo van Travagood en niet die van KPN. Hierna hing ze op en ik blijf met een onbestendig gevoel zitten.
Helaas had ik geen naam van het bedrijf onthouden, geen telefoonnummer om terug te bellen enz.

Anderhalve week later kwam een bevestigingsbrief binnen. We werden bedankt voor de aanmelding. Van onze rekening wordt automatisch een borg gehaald á 29 euro 75.

Wij willen dit helemaal niet en zitten nu in de stress. Onze gegevens liggen bij Travagood. Betalingen kunnen zij schijnbaar automatisch van onze rekening halen.

De voicemail van Travagood heb ik heel boos ingesproken (30 cent per minuut en met een max van 15 euro). Een mail heb ik verstuurd met de mededeling dat wij absoluut niks met Travagood te maken willen hebben en dat zij geen cent van onze rekening af mogen halen.
Wij hopen met de bank iets te kunnen regelen.

En nu maar afwachten.

Wij zijn normaal heel alert. Dit is mij binnen enkele minuten gebeurd.

Een telefoniste van Travagood aan de telefoon? Niet reageren!

Familie Bouma

neetjeD

Ongelezen bericht door neetjeD »

Ik werd gebeld door een mevrouw die deed alsof ze namens KNP belde. Ze overviel me met een stortvloed van woorden.
Het leek wel een ondervraging! Mevrouw vroeg erop los en wat ik normaal dus doe -vragen of ze me iets wilde verkopen- was ik (moedwillig en expres) in de war gebracht door het KPN verhaal.
:oops:
Ik deed wat onnozel maar toen mevrouw doodleuk vroeg wat mijn rekeningnummer was, gingen alle alarmbellen rinkelen.

Maar met dat KPN verhaal in mijn achterhoofd, vroeg ik haar op een later tijdstip terug te bellen. Of het mijn man was, die over de rekeningen ging, vroeg mevrouw toen.

Mijn man, door mij ingelicht, was binnen 15 seconden klaar met het gesprek. Travagood heeft niets met KPN te maken, dus geen belangstelling.

Arrogant, brutaal, onbeschoft en onbeschaamd van Travagood
:evil:

Criminele praktijken van Travagood en daar moet zo snel mogelijk een einde aan gemaakt worden.

lisda

Ongelezen bericht door lisda »

Bij mijn moeder hetzelfde verhaal. Het bleek dat ze, niet helemaal haar bewuste keuze, was overgestapt naar Pretium. Dat wilde ik ongedaan maken. Toen ik bij haar kwam had ze ook een brief liggen van Travagood. Eigenlijk wist ze zelf al niet meer goed wat dit precies was. Om een lang verhaal kort te maken, Travagood was telefonisch makkelijk bereikbaar. Ik heb keurig een bevestigingsmail gekregen dat ze nog 1 afrekening krijgt. Dus even afwachten.
Maar goed, blijft het feit dat mijn moeder volgens mij wel ergens 'ingeluisd' is. Ze belt amper, dus voor haar valt er toch geen winst op een telefoonrekening te behalen. En die 29,95 is ze dus kwijt...........
Oja, bij Pretium waren we helaas te laat, om het nog af te zeggen. Fijn hoor, al die telefonische verkopers die ouderen verleiden om dingen te doen die ze niet overzien!

jane72

Ongelezen bericht door jane72 »

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik werd gebeld op een heel onhandig moment - was aan het koken, kids waren druk. Het leek om een verandering van de KPN te gaan en de jongeman controleerde een paar gegevens. Op geen enkel moment was het mij duidelijk dat ik een nieuwe service zou kopen. Ook ben ik niet geïnformeerd als er opnames van het gesprek zouden zijn gemaakt. Er werd nog geïnformeerd of de rekening nog klopte voor de incasso. Ik heb echter geen toestemming gegeven dat zij (Travagoed dus) geld van mijn rekening mogen afschrijven.
Pas later die avond drong het tot me door dat het wel een verkoopgesprek zou zijn geweest. Afwachten dus!
Vandaag kwam een aanmeldingsbevestiging die gedateerd is op 16 april. Op de envelop, bij de frankeerstempel is geen datum opgegeven.
Ik heb meteen een mail gestuurd, telefonisch was al niemand meer bereikbaar.
Ik ben heel benieuwd hoe dat afloopt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geld via Uw eigen bank laten Storneren, ze misleiden door te doen alsof ze KPN zijn en dat mag niet.

De eind band is niet rechtsgeldig omdat ze frauderen.
Deze forums uitprinten is voldoende bewijs dat ze dat doen.

Dus geen dure 0900 bellen of aanteken kosten maken.
Gewoon terug naar oude aanbieder zetten en niets betalen.
Bij een rechtszaak zullen ze verliezen wegens fraude en het bedrag is meestal zo laag dat de kans op rechtszaak erg klein is.

Gewoon negeren en bij telefonische verkopers die meestal herkenbaar zijn, gewoon even geduld, ik kom zo terug, en weg lopen en laat
ze maar wachten....

Als je iemand hoorde roepen, antwoord je, ja ik kom zo...
nog even....

Wedden dat ze dat niet leuk vinden.

RemkoRoes

Ongelezen bericht door RemkoRoes »

Ook bij ons deed de tel. verkoopster zich duidelijk voor als iemand die in opdracht van KPN belde. Onder valse voorwendselen heb ik gegevens prijsgegeven. Hiermee heeft ze een aanmeldingsbrief verstuurd.
Maakt niet uit hoeveel naar goede doelen gaat en hoe goedkoop ze zijn.
Dit zijn criminele praktijken.
Op hun website / briefpapier staat nergens een rekeningnummer vermeld. Je kunt dus niet direct de autom. incasso blokkeren. Als iemand dit rekening nummer weet graag hier vermelden. Dit kun je waarschijnlijk ook bij hun opvragen a € 0,30 per minuut maar ik vertik het deze schoften ook dit nog te incasseren.

De Travagood medewerker eerder in dit forum moet zich diep schamen.
Leugenaars die misbruik maken van de goedgelovigheid van mensen.

kekavo

Ongelezen bericht door kekavo »

Wij zijn ook gebeld door Travagood.
Er werd verteld dat er namens KPN gebeld werd, en dat er iets ging veranderen waardoor we goedkoper konden bellen. Wij hoefden hiervoor niets te doen, de man wilde alleen even onze gegevens checken. Al onze gegevens waren bij hun bekent.
Ik heb meerdere keren gevraagt of het echt de KPN was, en steeds was het antwoord ja. Na de check van de gegevens vroeg ik het nogmaals, toen luidde het antwoord: "U blijft gewoon uw eigen abbonnement houden bij de KPN, alleen nemen wij de rekening over."
Nee dus, toch niet de KPN. Maar helaas, ik kon niets meer doen, het gesprek was al opgenomen en de opnamen waren al verstuurt.
Over opname van het gesprek was me niets vertelt. Met veel moeite heb ik het voorelkaar gekregen dat de man de volgende dag zou terugbellen, omdat mijn vriend degene is die hierover beslist.

De volgende dag werden we inderdaad teruggebeld. Mijn vriend heeft gelijk duidelijk gemaakt dat we niet met ze in zee wilden gaan, en de verkoper werd toen boos. Later in het gesprek smeet de man zelfs de hoorn op de haak.

Maar een paar dagen later kregen wij toch een brief in de bus, een aanmeldingsbevestiging.
Mijn vriend heeft ze de volgende dag weer teruggebeld dat we echt geen klant wilde worden en dat we dit toch duidelijk hebben aangegeven in de beide eerdere gesprekken. Ze zouden de aanmelding anuleren en we konden de brief als niet verzonden beschouwen.
Mijn vriend heeft daarna aangegeven, dat we aangifte gaan doen zodra er toch geld van de rekening wordt afgeschreven.

Ik vind dit een onbeschofte manier om klanten te werven :evil:

Mijn vraag is: weet iemand aan welke eisen een rechtsgeldige machtiging moet voldoen?

Lampje77

Ongelezen bericht door Lampje77 »

Pas geleden ben ik gebeld door een medewerker van TravaGood, hij werkte voor de KPN vertelde hij. Ik zocht hier niks achter omdat ik de KPN pas een mail heb gestuurd met een vraag over mijn abonnement.
Heel snel vertelde hij z'n verhaal en wilde het snel afronden. Toen ik tussentijds onderbrak voor vragen was hij toch erg geirriteerd...
Hij vroeg om ons rekeningnummer en ik vroeg hem of hij dat niet had als hij bij de KPN werkte. Het werkte niet zo dat hij met 1 druk op de knop alle gegevens had, mocht ik dat denken was zijn antwoord. Ik had nadat ik de brief kreeg nog 7 dagen bedenktijd en kon het alsnog opzeggen kreeg ik als antwoord.
Of er bandopnames zijn gemaakt weet ik niet, daar heeft hij niet over gesproken.
Daarna de bevestigingsbrief gekregen, het bleek om een belbundel te gaan. Ook daar is niet over gesproken. Ook niet dat het alleen om de eerste vijf minuten gaat.
Wat ik wel raar vond was dat hij om mijn naam vroeg en niet die van mijn vriend, want daar staan namelijk de rekeningen op. Dat was geen probleem zij hij.
Heb nog wel even vluchtig de algemene voorwaarden nagekeken. Daar stond bijvoorbeeld in:
In geval van beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden: is TravaGood gerechtigd Klant redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen.

Tja, beetje vreemd allemaal.
Deze topic is al aardig oud, maar heeft iemand hier recent nog ervaringen mee?

kekavo

Ongelezen bericht door kekavo »

De 2 berichten boven je zijn ook recent.

lcordewener

Ongelezen bericht door lcordewener »

ik ben zojuist ook gebeld door "Travagood" welke zich voordeed als een medewerkster van KPN die mij wil informeren over een aanstaande wijziging binnen de paketten van KPN. Pas vlak voor het verbreken van de verbinding door deze telefoniste gaf zij aan namens Travagood te bellen.

Ik stond perplex door het op mij afvuren van feiten en voor waar aan te nemen gegevens zoals, telefoonnummers, factuurbedragen, maandelijkse belminuten ,etc., echter bij het vragen van mijn geboortedatum ben ik vragen aan haar gaan stellen waardoor zij uiteindelijk de verbinding heeft verbroken, zonder te vragen of zij hierover een andere keer terug mag bellen en/of het starten van een band van het bel-mij-niet register.

met name over dit laatste heb ik een klacht neergelegd bij ConsuWijzer
telefoonnummer 088 - 0 70 70 70

dit is de enige manier om hier een einde aan te maken... en deze manier van oplichting te stoppen..

unexpected1

Ongelezen bericht door unexpected1 »

bij het zoeken op KvK nummer blijkt het volgende bedrijf als moederbedrijf eruit te komen:

Naam: Optimum Research B.V.
Vestigingsadres: Ambachtsstraat 15
Vestigingsplaats: 3861RH Nijkerk Gld
KvK-nummer: 32059271 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

het bijbehorende telefoonnummer : 033-2999273

hier wordt wel opgenomen en het kost geem 0.30 eurocent per minuut !!!
Succes

marley34

Ongelezen bericht door marley34 »

Schandalig is het goede woord voor dit bedrijf, vandaag werd ik gebeld door de fa. Travagood, met de mededeling dat ze belde in opdracht van KPN (Is dit wel zo????). Dat al zo lang bij de KPN ben en nog steeds een belbasisbundel heb bij hun. En dat ik dus geld terug krijg omdat het goedkoper is geworden ofzoiets.
Ze moet alleen nog wat gegevens checken. Ik die altijd met dit soort telefoongesprekken extra achterdochtig wordt, vraag nogmaals of dit echt iemand is die uit de naam van KPN handelt en ook zeg ik tegen de telefoniste van Travagood dat ik het maar raar vindt. Als ze vraagt naar mijn gegevens zeg ik haar dat de telefoon geregistreerd staat op mijn man zijn naam, antwoordt ze dat ze altijd de gegevens noteren van degene die ze te woord hebben gestaan.
Ze vraagt mijn naam en geboorte datum. Die ik een beetje verward doorgeef omdat ze zoals gezegd handelt uit naam van de KPN. Als ze naar mijn rekeningnummer vraagt vertrouw ik het niet meer, want tenslotte als trouwe KPN klant hebben ze daar vast wel ons rekeningnummer. Ik heb gezegd dat ik de zaak niet vertrouw en deze werkwijze ronduit vreemd vindt.
Toen ik op het forum van Radar even de naam Travagood checkte, kwam ik erachter dat dit inderdaad geen betrouwbaar bedijf is. KAN DIT ZOMAAR, vraag ik mezelf af!!!

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

allemaal reageerders met 1 gepost berichtje :?:

nick73

Ongelezen bericht door nick73 »

Het is zeker een bijzonder bedrijf. Ook ik werd vandaag gebeld en er werd nogal vaag gedaan over of zij uit naam van KPN of Travagood belde. In eerste instantie leek het uit naam van KPN te zijn, maar in de loop van het gesprek kwam ik erachter dat dit niet zo was.
Nadat zij mijn bankrekening nr. vroeg ben ik verder gaan vragen. De medewerkster reageerde nogal geërgerd dat ik het zaakje niet vertrouwde en gaf mij hun website adres. Daarna ben ik KPN gaan bellen met de vraag of zij hier iets mee te maken hadden. Ik ben erg prettig geholpen en de medewerkster van KPN gaf aan Travagood niet te kennen en dat ik ook via KPN een goedkoper abonnement kon afsluiten. Ik moest er maar eens rustig over na denken en kon zowel telefonisch als via internet mijn abonnement wijzigen.
Zo wil je het graag hebben, en geen agressieve verkoop van vervelende bedrijven.
Ik ben benieuwd of ik een bevestiging op de deurmat heb liggen morgen...
p.s. ik heb mij afgemeld via internet voor telefonische verkoop, maar Travagood heeft mij toch gevonden :oops:

Ropehu

Ongelezen bericht door Ropehu »

Ik ben vorige week ook benaderd door Trava Good. Ene mijnheer v.d. Berg
wist te vertellen dat ik het basispakket van de kpn had en dat hij namens de kpn belde. Mijn pakket zou worden omgezet waardoor ik minder zou gaan betalen. "Is dat niet fantastisch mijnheer!" Alleen dienden mijn gegevens nog even gecontroleerd te worden. Hij vroeg mijn adres en leeftijd, waarop ik hem voorzette dat de kpn dat allemaal toch al lang wist.
Hij vertelde mij dat ze gewoon alles bij hun klanten aan het controleren waren, ik vond het een vreemd verhaal maar gaf twijfelend toch mijn adres, leeftijd en bankrekeningnummer. Toen vertelde hij mij dat er een borg betaald moest worden van ca € 29,00 die ik na de omzetperiode weer terug zou krijgen. Voor de goede orde starte hij een bandopname zodat we beiden zekerheid zouden hebben. Tijdens de bandopname heb ik ingegrepen daar ik het niet vertrouwde en heb duidelijk gezegd dat er geen deal was en het allemaal niet doorging. "Dus u wilt niet goedkoper bellen mijheer?" Klonk het geïrriteerd. "Dan moet u het zelf weten" o.i.d. en hij beïndigde het gesprek. Ik heb direkt de kpn gebeld en die vertelde mij dus dat dit niet in orde was en dat ik de komende 10 dagen goed op mijn post moet letten en hen daarna weer even moet bellen, wat ik ga doen. Ik ben hier nog steeds verontwaardigd over en vandaar deze reactie. Ik hoop dat het bijdraagt om dit bedrijf aan te pakken.

reneetje1972

Ongelezen bericht door reneetje1972 »

Mijn ouders zijn ook benaderd door Travagood.

Het bekende verhaal, dat ze van KPN zijn en dat het alleen maar voordeliger wordt.
We hebben al via mail en per post opgezegd (binnen de gebruikelijke 7 werkdagen), maar willen de bank opdracht geven tot het weigeren van afschrijvingen van Travagood.

Wie heeft het rekeningnummer van Travagood??

Alvast bedankt,

René

KnegjesDubbeldam

Ongelezen bericht door KnegjesDubbeldam »

Er werd gebeld naar de zaak en toen mijn partner opnam werd gemeld dat er gebeld werd namens KPN. Mijn man zat in een ingewikkelde berekening en had sowieso geen zin in een gesprek met een telecomaanbieder, wie dat ook was. Er werd hem gevraagd of hij *** (naam) was, of zijn geboortedatum en bankrekeningnummer klopten. Die klopten, wat het idee dat de beller de KPN was, alleen maar bevestigde.

Mijn man was NIET geinteresseerd in het aanbod, hij hoorde maar half waar het over ging en gaf aan GEEN interesse te hebben.

Desondanks kwam enkele dagen later een brief met bevestiging van aanmelding!! Met daarin de vermelding dat het geld automatisch zou worden afgeschreven. Mijn man heeft geen automatisch incasso gegeven aan dit bedrijf, niet mondeling en al helemaal niet schriftelijk!!

Dit is toch te zot voor woorden! Je hoeft nergens mee accoord te gaan, het wordt allemaal wel geregeld, voor je het weet zit je ergens aan vast? Hoe zit het met het zetten van een handtekening, is dat tegenwoordig niet meer nodig? Niet voor een aanmelding en niet voor een automatisch incasso??

De Opta moet dit bedrijf en soortgelijke bedrijven eens bij de lurven grijpen en de regels aanscherpen.

Ik heb Travagood gebeld (30 ct per minuut) en kreeg gelukkig snel iemand aan de lijn. De medewerkster zei dat mijn man zijn geboortedatum en bankrekeningnummer ZELF moet hebben gegeven want dat hebben zij niet, en als hij het zelf heeft gegeven geeft dat toch aan dat hij wilde overstappen naar Travagood?? Nou, mijn man heeft de naam Travagood helemaal niet gehoord, alleen de naam KPN werd diverse malen genoemd. Ik gaf aan dat hoe dan ook deze aanmelding niet klopt en ongedaan gemaakt moet worden. De dame aan de lijn vroeg naar de reden. De reden is dat wij niet willen overstappen. En toen vroeg ze of wij dan niet goedkoper willen bellen. ZUCHT. Nee, wij willen NIET goedkoper bellen. :roll:

Dit kost ons een hoop tijd en vooral ergernis. De aanmelding is geannuleerd omdat het binnen de wettelijke termijn van 7 dagen viel. En als we nou toevallig met vakantie waren? Zaten we dan vast aan iets waar we niet mee zijn ingestemd, niets voor hebben ondertekend en ook niet willen?

Te zot voor woorden is deze overval-tactiek om nieuwe klanten te werven! Niet duidelijk maken door wie je wordt gebeld en wel tig keer de naam KPN laten vallen. Te zot ook dat dat kennelijk allemaal zonder handtekening kan. En waarom neemt KPN dit zondermeer over?

emmetee

Ongelezen bericht door emmetee »

Miijn eenmansbedrijfje is zojuist ook verrast met een telefoontje van de firma Travagood, in naam van KPN. Kennelijk is Travagood nog steeds op dezelfde malafide wijze aktief.
Waar ging het om: dit bedrijf zou de belbundels van KPN verzorgen, en dat kon goedkoper. Er werden wat details van mijn huidige abonnement opgesomd en vervolgens werd ik gevraagd mijn bankrekeningnummer op te geven. Dat hebben jullie toch al, zei ik. "Nee, wij kunnen niet bij die gegevens, die liggen bij de KPN", zei de telefoniste met Amsterdams accent. Ik zei dat ik mijn nummer nooit telefonisch doorgeef en beeindigde het gesprek.

Weet iemand wat de juridische mogelijkheden tegen dit bedrijf zijn?

Gesloten