LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

ele2 ADSL, Tele2 Compleet en Tele2 Vision

* Algemene voorwaarden Multimediadiensten
* Installatievoorwaarden
* Gedragsregels Tele2 ADSL
Tele2 is per 1 augustus 2008 aangesloten bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatie Diensten. De Algemene Voorwaarden voor Tele2 Multimedia diensten zijn hierop, in uw voordeel, aangepast. Het doel van de Geschillencommissie is om geschillen tussen consumenten en ondernemers op een goedkope, snelle en eenvoudige manier uit de wereld te helpen indien u er met de ondernemer zelf niet uitkomt. Voor meer informatie en de werkwijze van de Geschillencommissie zie www.sgc.nl.
--------
Mijn eerste vraag is:
Heeft u opgezegd op het moment dat u ging samenwonen?
heeft u dit schriftelijk ( liefst aangetekend) gedaan?

Als u alleen telefonisch contact heeft gehad wordt e.e.a moeilijk te bewijzen.

Ik zou beginnen met het schrijven van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u aangeeft dat u tot nu toe telefonisch er niet in geslaagd bent om uw contract te beëindigen per verhuisdatum wegens samenwonen.
Ik hoop dat u zich destijds heeft ingeschreven in de gemeente op uw huidige adres. Voeg een bewijs van inschrijving van de gemeente op huide adres bij, waaruit blijkt per welke datum u daar samenwoont.

Als u kunt bewijzen dat u samenwoont is dat ook plezierig. Probeer of ze bereid zijn met terugwerkende kracht uw abonnement te beëindigen. Geef hen een termijn van 4 weken waarbinnen u schriftelijk een reactie van Tele2 wilt waaruit blijkt of u het abonnement met terugwerkende kracht kunt beëindigen.

Heeft u geen enkel bewijs van dat u opgezegd heeft destijds dan wordt de bewijsvoering lastig. Dan is het beste per direct op te zeggen.

Het lijkt mij onredelijk dat u 2 jaar aan een contract vast zit terwijl u bent gaan samenwonen. Mocht u minimaal niet per direct kunnen opzeggen. Dan zou ik het voorleggen aan de Geschillencommissie.

Door een termijn van 4 weken te stellen is het ondertussen Augustus geworden en kunt u mocht er geen reactie komen eerst e.e.a voorleggen bij een Juridisch Loket en vervolgens naar de Geschillencommissie gaan.

Erik Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:41

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door Erik Bakker »

Eind november 2007 is mijn schoonmoeder overleden. Op 3 december heb ik naar Tele2 een opzegging van haar abonnement gestuurd. Tele2 antwoordt op 15 december 2007 dat de aansluiting per 15-12 is afgemeld. Bovendien bleek mijn schoonmoeder een overstap te hebben geregeld naar de KPN per 24-12-2007. Die overstap vindt nog plaats en dus heeft ook KPN haar abonnement bioj Tele2 beëindigd.

KPN regelt de annulering van het nieuwe abonnement vlotjes en zonder kosten.

Tele2 gaat vrolijk door met rekeningen sturen voor het beëindigde abonnement. Na bellen, e-mails en brieven, krijg ik in maart 2008 te horen dat de aansluiting nu echt is afgesloten en dat er geen openstaande facturen zijn.
De volgende factuur komt een paar dagen later. Na weer bellen en brieven, verzekert men mij in april dat de aansluiting nu wel is afgemeld en dat er geen openstaande facturen meer zijn.
Eind mei verschijnt de volgende factuur van 7,20 euro zonder enige specificatie. Weer eens gebeld naar de administratie van Tele2: Het is allemaal een vergissing; de medewerker verzekert me dat de factuur nu ter plekke uit de computer is gehaald.
Medio juli komt de dreigbief van Intrum Justitia: of ik die 7 euro 20 wil betalen plus kosten, anders deurwaarder. Per chat-sessie (telefonisch zijn ze niet te bereiken) verlangt Intrum Justitia dat ik alle bewijsstukken naar ze opstuurt, dan komt alles in orde......we zullen zien.

Hebben meer mensen last van de op hol geslagen administratie van Tele2? Dat moet haast wel.

Erik Bakker

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zowel incassobureau als Tele 2 schriftelijk op de hoogte stellen dat u niet bereid bent om te betalen.
Kopie van bevestiging einde contract bijvoegen.

Als een incassobureau wil vorderen - in dit geval onterecht - moet deze een rechtzaak tegen u beginnen.

Als u een schriftelijke bevestiging einde contract met tele 2 heeft, gaat hen dat m.i. niet lukken.

Helaas hebben veel klanten last van op hol gedraaide providers. Zie:
Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Ik raad u aan hier een klacht over Tele 2 in te dienen.
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

densan
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:08

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door densan »

ik snap er echt niks van,als ik deze verhalen lees dan word je bang om op te zeggen,dit moet toch op een normale manier kunnen
Ik heb zo het idee dat de providers dit extra doen,en dan je klanten ook nog eens een incasso op de hals sturen
Er zullen best wel klanten zijn die de zaak bedonderen maar het overgrote deel wil gewoon van provijder wisselen.
Ik ben al heel lang een tevrede gebruiker van tele 2(voorheen zonnet)
en ik weet dat tele 2 ook wel eens fouten maakt (met de incasso)en dan een brief stuurt dat je niet betaald heb(terwijl het automatisch gaat)en dan net doet of de fout bij de klant licht
tele 2 een tip MAAK GOEDE REGELS zodat iedereen op een eenvoudige manier kan opzeggen met een duidelijk adres en eem goede en snelle afhandeling,daar is iedereen mee gebaat (ook jullie)
De enige die hier niet mee gebaat is zin de incasso buro s

loudness
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2008 05:24

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door loudness »

aller eerst is het verhuizen buiten dekkings gebied kostenloos.
echter als u samen gaat wonen en dit is buiten het dekkins gebied van tele2 mag u dus kostenllos opzeggen
mocht het nieuwe adres wel in de deking liggen vantele2 dan heeft uw e mogelijkeden afkopen of het pakket mee nemen
echter bij het samen wonen komt er nog iets anders bij kijken
mocht je vriend al een tele2 pakket hebben dan mag je kostenloos opzeggen
heeft hij een andere provider dan zal je moeten afkopen..

dit heeft te maken met de contractbreuk die u pleegd volgens tele2

Jeroen de Bie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 14:12

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door Jeroen de Bie »

Ook ik heb net als alle andere mensen op dit forum zeer slechte ervaringen met Tele2. In 2007 ben ik verhuist helaas kon ik mijn abonnement vanTiscali niet meenemen. Ik zocht op internet en kwam tele2 tegen, internet (20MB) telefoon en televisie.Gold abonnement. Ik dacht dat is het helemaal, alles bij één provider. Was ik er maar nooit aan begonnen. Direct na de installatie had ik een verbinding van mijn internet van angeveer 6MB (ipv 20), ik bellen, kreeg een heel aardige medewerker aan de telefoon. Zij had beter in de supermarkt kunnen gaan staan want verstand van internet en snelheid had ze niet.
Nog had ik niets in de gaten. Mijn vrouw en kinderen wilde een tweede tv boven want dat was makkelijk als de één iets anders wilde zien. Tele2 gebeld en zonder blikken of blozen werd de tweede decoder opgestuurd. Mijn snelheid van internet ging toen ongeveer naar 750kb ipv 20 mb. Nu bleek dat er per TV ongeveer 5MB van mijn snelheid afging en Tele2 maar maximaal 15mb vanaf hun centrale punt wegstuurt en er ook nog een aantal mb afging voor het transport naar mijn huis. Ik kon bellen wat ik wilde maar geen bevredigend antwoord, er werd mij verteld dat 750kb ook al snel was. Toen ik zei dat ik mijn abonnement wilde opzeggen hoorde ik niets meer van Tele2.
Nu hebben ze wat nieuws spelletjes via de modem, erg leuk. Eerst waren ze gratis en opeens, u raad het al zonder mededeling moest er geld betaald worden zonder dat er een waarschuwing of code op kwam te staan. Leg dat maar uit aan een kind van 7. Ook daar over gebeld maar daar was ook niets aan te doen en gewoon betalen anders een incassoburo
Het enige wat me nog rest is die twee jaar uit te zingen en veel reclame te maken voor tele2. Zo raad ik iedereen gevraagd en ongevraagd aan om nooit maar dan ook nooit Tele2 te nemen. Ook het bellen is veel duurder dan ik bij tiscali gewend was. Vooral de inbelkosten zijn net zo hoog als bij KPN. Ik ben blij als ik in juni a.s. af ben van deze oplichters

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nu hebben ze wat nieuws spelletjes via de modem, erg leuk. Eerst waren ze gratis en opeens, u raad het al zonder mededeling moest er geld betaald worden zonder dat er een waarschuwing of code op kwam te staan.
Dit is een verandering ten nadele in de dienstverlening. Tele2 had u daarvan volgens de telecomwet op de hoogte moeten stellen. Dit had dan ook reden voor u kunnen zijn om het contract te beëindigen. Zeker gezien het feit dat dit niet af te schermen is voor uw kinderen.
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

natasja-mami
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:29

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door natasja-mami »

Hallo

Ik heb 30 augustus een aanvraag gedaan voor tv gold met internet en telefonie.
Nu kan ik door omstandigheden die in de tussentijd ontstaan zijn de diensten niet meer aannemen omdat ik het gewoonweg niet kan betalen.
Ik heb 2 keer een mail gestuurd en gebeld maar bleef smsjes krijgen dat de dienst aangesloten gaat worden.
Ik heb de monteur die mij gebeld heeft voor installatie ook gezegt dat ik het nu niet kon en ervan af wou zien.
Nu krijg ik vandaag een bericht dat het vandaag geleverd gaat worden. :shock:
Ik gebeld en het enige dat ik te horen krijg is dat er geen berichten van mijn kant zijn ontvangen door tele2 en dat ze er verder niks aan konden doen en ik er een jaar aan vast zit!!
Als ik het toch ga opzeggen dan moet ik voor het hele jaar de abonement gaan betalen en dat is nu juist waarom ik het niet kan nemen. Ik heb geen inkomsten meer!!!!!
Pff kan iemand mij aub helpen??? Ik ben radeloos, blut en straks tot mijn nek in de schulden. :(

Mvg natasja

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

20. Buitengebruikstelling en Opzegging
20.1 Tele2 heeft het recht, onverminderd haar overige rechten en zonder schadeplichtig
te zijn, de Dienst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk op te schorten:
a. indien de Klant niet voldoet aan zijn betalingsverplichting of aan zijn overige
verplichtingen uit de Overeenkomst, deze Algemene Voorwaarden en de
Gedragsregels en deze tekortkoming de buitengebruikstelling rechtvaardigt; Tele2
is pas gerechtigd de Dienst buiten gebruik te stellen wegens niet tijdige betaling
nadat Tele2 een schriftelijke aanmaning heeft gezonden met een nadere termijn van
(in totaal) veertien (14) dagen en de Klant ook binnen deze termijn niet heeft
betaald.
b. indien de Klant niet (meer) beschikt over een functionerende Aansluiting;
Ik zou proberen of Tele2 u alsnog tegemoet wilt komen omdat u geen inkomsten heeft de overeenkomst te annuleren. U bent immers niet in staat om de abonnementskosten te voldoen.
Doe dit verzoek schriftelijk aanetekend met ontvangstbevestiging met kopie van bewijs van b.v. ontslag.

Mocht Tele2 u niet tegemoet komen, kunt u dit als een geschil voorleggen bij de Geschilllencommissie, maar ik weet niet of u in het gelijk gesteld wordt of dat men afwacht tot u daadwerkelijk failliet verklaard bent.

Gesloten