LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marinus1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 10:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door marinus1982 »

In eerste instantie schaam ik me diep dat ik hier ben ingetrapt. Maar het is helaas niet anders.
Wat hier gebeurt is pure oplichting. Ik hoop dat deze malafide organisatie hard wordt aangepakt. Zonder toestemming geld afschrijven en er helemaal niets voor terugdoen.
Ook ik had me aangemeld en zit nu in de problemen.
Ik wil er dolgraag vanaf, maar ik weet nog niet precies hoe...

wouterman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:12

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door wouterman »

Ik ben schijnbaar niet de enige die met deze dienst opgelicht word: In augustus 2008 werd ik in een opwelling lid van be2.nl en nam niet veel later een jaaraccount. Direct na bevestiging werd mij gemeld dat er ieder jaar geld zou worden afgeschreven.

Na het krijgen van een relatie (buiten de website om, nota bene) heb ik een e-mail verstuurd met de vraag of het afmelden niet anders kan dan per fax. Ik heb tot op de dag van vandaag niets ontvangen. Na wat zoeken op het internet kwam ik echter op dit onderwerp uit, waarin blijkt dat de diensten van be2 nogal frauduleus te noemen zijn.

a. Be2.nl maakt reclame met "14 miljoen deelnemers", wat de totale optelsom is van alle Be2-sites, ook in andere landen. In Nederland is dit toch wel met andere getallen te benoemen, ik gok rond de 100.000 en natuurlijk veel minder betalende personen.
b. Ik heb nooit ingestemd met het jaarlijks afschrijven van het geld, mogelijk dat dit in de voorwaarden stond (ik heb deze toentertijd doorgelezen, maar heb de toenmalige versie niet opgeslagen)
c. Het faxnummer (+31202062027) geeft via een online faxsysteem een foutmelding. Er kon geen verbinding worden gemaakt met het apparaat.
d. De website vermeldt geen contactmogelijkheden buiten het adres [email protected]. Vragen, opmerkingen en klachten naar dit adres worden niet beantwoord.
e. Account kan niet online worden stopgezet of verwijderd.


Ik hoef niet perse die eerste 192 euro terug te hebben, ik heb er een maand lang nog best wel wat mensen mee gesproken. Maar om nou in augustus wederom een betaling te doen vind ik niet nodig, ik gebruik mijn account nu al sinds oktober 2008 niet meer en het is dus tijd om dit stop te zetten.


Ik heb naast 4 berichten naar be2.nl ook een bericht naar het "hoofdkantoor" verstuurd, waar dat ook moge zitten:
http://corporate.be2.com/company/contact
[email protected]



Ik zal jullie op de hoogte houden voor de komende weken.

Hebben jullie nog tips om van dit bedrijf af te komen? Ik word hier zo zat van: bedrijven die mensen onder twijfelachtige voorwaarden ronselen.

miek1111
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2009 14:57

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door miek1111 »

Al diverse postings gedaan zonder succes dus eerst even testen...

miek1111
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2009 14:57

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door miek1111 »

Heeft iemand van jullie al ervaringen met de incasso-akties van Be2? Ik weiger om 179 euro te betalen. Ben sinds sept 2008 bezig met opzeggen. Heb getracht in gesprek / kontakt te treden met klantenservice maar kan net zo goed met een robot communiceren. Krijg alleen maar automatische mails met standaard teksten.

jonn-118
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:14

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door jonn-118 »

Hallo beste internet daters...
Het is niet alleen Be2...Maar ook Parship gaat zo om met de mensen en zo zijn er nog enkele...die ik nu nog niet ga noemen omdat ze mij beloofd hebben het netjes af te zullen handelen.
Maar Parship blijft halstarig dreigen met de deurwaarder en incasso.
Ik ga niet betalen dus ik zal jullie op de hoogte houden van de gang van zaken.
En anders maar een programma via Radar a.u.b. want het lijkt zo onschuldig...maar er worden op deze manier veel mensen bij de neus genomen! Men schaamt zich natuurlijk ook nog om dat men op een single site zit, daarom kan men daar zo mee omgaan.

zoefff
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 15:08

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door zoefff »

Heren en dames,

Ik heb denk ik gevonden waar Be2 de fout in gaat.
Ze schrijven hetvolgende in de voorwaarden:

" indien de klant niet veertien dagen voor afloop van de toegangsperiode met opgave van zijn volledige naam evenals zijn pseudoniemen schriftelijk per POST of per fax opzegt."

Terwijl op de website staat dat je alleen per fax kan opzeggen. Ik heb mijn betalingen gestorneerd en heb nu een heftige discussie met BE2. Ze dreigen met incassobureau's en juridische maatregelen. Ik zou zeggen: doe je best. Want als consument staan wij volledig in ons recht.

Zij bieden niet de opzegmogelijkheden die ze omschrijven in de algemene voorwaarden. Daarnaast is het een klant-onvriendelijke manier om per fax op te zeggen, daar bijna niemand hier toegang tot heeft. Dat doen ze bewust natuurlijk. Ik zeg: niet betalen en storneren die rekeningen! Juridisch staan wij in ons recht!

Groeten Zoefff

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door green »

Ik word een beetje pissig als ik lees hoe be2 begint te reageren,en nog wel in het NL!!op o.m. de reviews bij de site opgelicht door be2.Het is natuurlijk wel jammer,dat ze onder een andere naam kunnen verder gaan met het mooie praatjes.Mer ook dat je door het maar iets aan-passen van je zoektermen steeds meer sites kan vinden.Wat ik niet snap,ze kunnen een incassobureau sturen,dus kan de politie ze toch makkelijk achterhalen?Want incassobedrijf werkt i.o van be2.Wie heeft er al eens gezocht bij kvk,luxemburg?

miek1111
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2009 14:57

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door miek1111 »

Ik vraag me af of je het kunt winnen als er eenmaal een incassobureau mee bezig is. Je krijgt dan ook steeds hogere kosten van administratiekosten en / of rente / incassokosten / administratiekosten e.d. Heeft iemand al brieven gehad van de incasso of heeft iemand al gebeld nav een incassobrief?

Sterkte iedereen!

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Nou, ik heb gisteren dus indd een acceptgiro van Interim Justitia. 241,40! En dat is dus namens BE2.
In januari werd €180 afgeschreven wat ik direct heb laten storneren. Dan krijg je een mail, met direct het dreigement dat ze er een incassobureau op af sturen. Ik heb daarna verschillende keren gemaild, zonder resultaat. Ze sturen nog eenmaal een standaarmail.
En wat ook heel frapant is; opeens kreeg ik weer mailtjes met zg. kandidaten.
Ik weet niet goed wat te doen. Als ik dit betaal, kan ik dan wel opzeggen, want nu gaat dat niet omdat ik de site niet op kan, want tja, ik heb immers niet betaald.... Zucht, ik schaam me te pletter dat ik hierin ben getrapt, en velen met mij.
Kunnen we hier iets mee? Met z'n allen? Heb ook een rechtsbijstand. Maar goed, het geld moet ik VOOR 24-3-09 overmaken. Heb ook geen zin dat dat op gaat lopen natuurlijk.

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door green »

Via vara kassa .nl ontdekte ik een soortgelijke klaaglijn.Bovendien een goede uitleg over de voorwaarden.

pinki
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2009 14:12

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door pinki »

Green kun je ook vertellen waar je die goede uitleg hebt gevonden op vara kassa? Ik heb gezocht maar kom er niet uit.

jonn-118
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:14

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door jonn-118 »

Nou green dan ben jij toch de enige die geen problemen heeft gehad met PARSHIP. Maar je bent toch ook niet tevreden anders was je er niet mee gestopt. En hoezo heb je weleens contact gehad met iemand dan van Parship?????

Ik ben nog steeds met hun in conclaaf over het wel of niet moeten betalen voor niks!!!! Na 3 dagen opzeggen en ze willen toch € 179,00
Ze hebben wel mijn account geblokkeerd, maar ik wil eraf !!!

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Even voor de goede orde. Leuk dat we allemaal aan het klagen zijn, maar dit op deze site gooien heeft op zich geen zin, denk ik. Het klinkt goed, trosradar, maar het is niet meer de naam dan dat het iets uithaalt. Krijg ik de indruk dan.... Maar goed ieder voor zich. Ben desondanks wel blij dat ik niet de enige ben met het rottige gevoel dat je de controle niet hebt op iets. dus toch nog even verder op internet aan het neuzen geweest over contracten.

Hieronder het eea over stilzwijgende verlengingen van contracten: vooral de onderste alinea is best interessant. Want bij wie is BE2 of Parship heel duidelijk geweest over het stilzwijgende verlengen van het contract????? Bij mij niet. Ja het staat er wel, maar het zijn de bekende kleine lettertjes, en niet duidelijk apart in een kader met dikke letters!

http://economie.fgov.be/protection_cons ... nl_004.htm


Stilzwijgende verlenging van dienstencontracten
Opnieuw gebonden voor een jaar?
De consument sluit op heel wat vlakken contracten af met verkopers: verzekeringsovereenkomsten, een abonnement op de krant en op een tijdschrift, een abonnement bij een sport- of fitnesscentrum, een leveringsovereenkomst voor aardgas en elektriciteit, een telefoon-, internet- en teledistributie-abonnement, enz. Soms wordt hij echter ongewild geconfronteerd met de stilzwijgende verlenging van zijn contract.

De wetgever heeft de minder gunstige gevolgen van een stilzwijgende verlenging voor de consument onderkend en een nieuwe wet uitgevaardigd die hem een betere bescherming zal bieden wanneer hij voortaan een dienstencontract van bepaalde duur afsluit. Deze wet van 25 april 2007 voegt in de wet handelspraktijken (de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument) een nieuwe afdeling in over de stilzwijgende verlenging van dienstenovereenkomsten van bepaalde duur. Deze wet is van kracht sinds 25 mei 2007.

Contract van bepaalde of van onbepaalde duur?
Wat is stilzwijgende verlenging?
Welke contracten vallen onder deze wet?
Bijkomende bescherming voor de consument
Te downloaden in pdf-formaat:

Brochure " Een jaar langer gebonden?" (616 Kb)
Contract van bepaalde of van onbepaalde duur?
Wanneer je een overeenkomst afsluit, is het altijd goed na te gaan voor welke duurtijd je als consument een verbintenis aangaat. De contracten die verkopers aanbieden, kunnen in essentie in twee groepen worden onderverdeeld. Bij overeenkomsten van onbepaalde duur verbinden de partijen zich wederzijds tot een van hen een einde stelt aan de overeenkomst. Daarbij zal zij de bepalingen inzake de opzeg of de beëindiging moeten naleven, o.m. de opzegtermijn en modaliteiten. Bij overeenkomsten van bepaalde duur spreken de partijen van in het begin af voor welke termijn zij een overeenkomst aangaan. Vaak is dit één of twee jaar, maar ook andere termijnen kunnen afgesproken worden. Bij het verstrijken van deze termijn komt een contract van bepaalde duur in principe ten einde, tenzij er sprake is van stilzwijgende verlenging.

Wat is stilzwijgende verlenging?
Contracten van bepaalde duur bevatten in de kleine lettertjes soms bepalingen die voorzien in een automatische verlenging voor een nieuwe duurtijd, wanneer een partij voor het verstrijken van de oorspronkelijk afgesproken duur aan de andere partij niet laat weten zich te verzetten tegen deze zogenaamde stilzwijgende verlenging.

Op zich is dat niet onwettelijk. Het is aan de contractanten toegelaten bij het afsluiten van een overeenkomst van bepaalde duur te voorzien in een stilzwijgende verlenging. Zij kunnen ook modaliteiten afspreken over de manier waarop een partij zich kan verzetten tegen een dergelijke stilzwijgende verlenging, op voorwaarde dat de bedingen hieromtrent niet onrechtmatig zijn.

De stilzwijgende verlenging vormt voor de consument echter vaak het spreekwoordelijke "addertje onder het gras". Hij zou eigenlijk liever zijn contract niet meer voortzetten, maar weet niet goed wanneer zijn contract verjaart, wanneer en hoe hij moet opzeggen of is juist iets te laat met zijn opzeg. Het gevolg is dat hij voor een nieuwe periode is gebonden en moet betalen.


Welke contracten vallen onder deze wet?
Niet alle contracten zijn onderworpen aan de nieuwe regels die de wet van 25 april 2007 bevat. Opdat de wet van toepassing zou zijn, moet het gaan om:

een overeenkomst voor diensten

wel: een fitnessabonnement, een abonnement op telefonie, internet, teledistributie, een overeenkomst voor onderhoud en nazicht van een alarminstallatie
niet: een contract voor periodieke of continue levering van goederen (een tijdschrift, aardgas, elektriciteit), een huurovereenkomst voor een onroerend goed

een overeenkomst die afgesloten is voor bepaalde duur

een overeenkomst die voorziet in een stilzwijgende verlenging

een overeenkomst die is afgesloten tussen een verkoper en een consument anders gezegd de contracten afgesloten tussen iemand die beroepshalve handelt en zodoende deelneemt aan het economisch verkeer en een persoon die handelt ten privaten titel

wel: de contracten "B2C" (business to consumer)[/b]
niet: de contracten "B2B" (business to business) en de contracten tussen twee consumenten

een overeenkomst die is afgesloten vanaf 25 mei 2007

Bijkomende bescherming voor de consument
De wet biedt de consument op dubbel vlak bijkomende bescherming. Eerst en vooral moet de consument bij het sluiten van de dienstenovereenkomst duidelijk worden ingelicht over het feit dat hij een contract afsluit dat een beding van stilzwijgende verlenging bevat. Dit beding in verband met de stilzwijgende verlenging moet

voorkomen op de voorzijde van het eerste blad van de overeenkomst
in vet gedrukte letters en in een kader los van de andere tekst worden weergegeven
eveneens aangeven:
hoe en tegen welke uiterste datum de consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging
dat na de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst van bepaalde duur de consument te allen tijde een einde kan stellen aan de overeenkomst mits naleving van de contractueel bepaalde opzegtermijn, die echter niet langer mag zijn dan één maand. De laatste twee vermeldingen moeten niet voorkomen bij de zogenaamde landsverzekeringsovereenkomsten, waarvoor specifieke regels gelden inzake opzegging.
Daarnaast beschikt de consument van zodra zijn overeenkomst van bepaalde duur een eerste maal stilzwijgend is verlengd, over het recht op gelijk welk ogenblik een einde te stellen aan de overeenkomst. Hij moet wel rekening houden met de contractueel voorziene opzegtermijn voor zover deze niet langer is dan één maand. Hij zal ook de opzegmodaliteiten die contractueel zijn voorzien, moeten naleven, uiteraard voor zover deze geen afbreuk doen aan de hem wettelijk toegekende rechten zoals hiervoor uiteengezet.

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door green »

Antwoord op vraag over parship.
Ja,ik heb diverse kandidaten ontmoet.Het abbonnement had ik trouwens destijds van mijn dochter gekregen als nieuwjaarscadeautje.
Ik heb genoeg contacten,maar wou graag die ene en in mijn omgeving wonen gewoon niet veel mensen van mijn cultuur,heb het altijd druk en dacht dat het zo makkelijker en voor een vrouw,een veilige manier was om eens te gaan daten.Dat klopt allemaal,maar de matches waren fout.
ik ben na het jaar gestopt omdat ik steeds de indruk kreeg dat mannen van mijn leeftijd geen begrip hadden voor mijn carriere. ik ben niet zo'n huis,tuin en strijkboutetypetje al heb ik ook liefde nodig en kan deze makkelijk geven.Ik hoopte bij be2 betere matches te kunnen krijgen.Nou niet echt dus.
Mijn dochter betaalde via een autom machtiging.Deze heb ik stopgezet
via het opzeggingsprogramma.Op tijd opzeggen dus.
Verder heb ik bedacht dat het maar goed is dat ik niet via be2 zogezegd aan de bak ben gekomen,ik ben in love with an other.
Dat van de vraag over kassa,ik zal nog even zoeken.Het kost inderdaad tijd om info te vinden naar je smaak,maar wil een lotgenoot graag helpen.Kreeg ik verder eerst géén reactie's,mijn actie's schijnen be 2 geactiveerd te hebben gezien de tegenberichten.Helaas gaan zeniet in op mijn voorstel te komen tot een persoonlijk gesprek.Jammer nou.

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door green »

ga naar google en tik in oplichting door be2,ga naar pagina 3,scrol nr. beneden en daar staat consumenten/oplichting vara kassa.Even aanklikken en je bent er.

Voor odetszky:we kunnen niet veel anders doen dan op deze manier klagen en het aan de grote klok hangen.De bedoeling is aandacht via de media aan dacht trekken en hopen dat er eens wat wakker geschud wordt.Ik heb begrip voor mensen die het willen laten voor wat het is.Verder hoop ik dat je ook begrip hebt voor mijn standpunt(zie boven)Anders verwatert het zo,vindt je niet?

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Tuurlijk, Green, blijf ik hier klagen! Maar ik ben er gewoon bang voor dat het niet helpt. Ik zou wel meer willen doen, maar in je eentje sta je niet zo sterk natuurlijk. Onmacht. En dat dit gewoon kan in Nederland (we hebben al zoveel regeltjes overal voor, maar tegen dit soort praktijken wordt niets of weinig gedaan? Hoe kan dat vraag ik me dan af.)
Maar goed, aangezien ik een aanmaning via Intrum Justitia heb ontvangen ben ik bang dat er niets anders opzit om dat te betalen. Want zij hebben nu eenmaal de opdracht gekregen, en als je weigert, komt er steeds meer bovenop de rekening. Ik baal veschrikkelijk. Zo zonde van m'n geld. Heb Intrum Justitia wel gemaild, maar geen reactie, geprobeerd te bellen maar je hoort alleen een bandje. Las later op internet dat dat eerder gewoon is dan uitzondering. Dat werkt ook frustrerend.
Pffft, wanneer kunnen we hier van af?????

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Het ongelooflijke is gebeurd! Lees hieronder de mail die ik heb ontvangen vandaag:

Beste Odetszky, Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze service. U schreef ons dat u niet akkoord gaat met de verlenging van 18.01.2009. Om redenen van coulance gaan wij akkoord met uw beslissing om de verlenging niet te betalen. De incassoprocedure hebben wij inmiddels stopgezet. Uw profiel hebben wij van onze site verwijderd. Wij hopen dat wij de zaak naar tevredenheid hebben afgehandeld. Mocht u nog verdere vragen hebben, neemt u dan gerust nog even contact met ons op. Met vriendelijke groet, Peter de Jong be2 Klantenservice ____________________ E-mail: [email protected] http://www.be2.nl


Ik kan het niet geloven. Hou nog een slag om de arm. Ik had sowieso ook een mail naar Intrum Justitia gestuurd met daarin mijn bedenkingen dat zij voor een bedrijf werken dat op deze manier met zijn klanten omgaat. Tenslotte sta ik nu te boek als wanbetaler. Misschien heb ik zelfs een BKRregistratie. Als je die hebt en je zou een huis willen kopen heb je wel een probleem. Zeker als starter. Gelukkig is dat bij mij niet aan de orde, maar goed....
Wat ik wel ga doen is Intrum Justitia een 3e (!) mail sturen met een cc van deze mail om alles definitief rond te krijgen. En te horen of de incasso indd definitief is ingetrokken.

Hebben meer mensen dit nu meegemaakt? Zou het dan toch helpen wat we doen?
Mochten we op een of andere manier toch verder moeten gaan om dit soort dingen te voorkomen, ik zet me er zeker voor in.

jonn-118
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:14

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door jonn-118 »

Hoi Odetszky,
Goed gedaan ...........jammer dat er zoveel mensen zijn die zich bang laten maken door een brief van een incasso bureau of het dreigement alleen nog maar en dan gauw gaan betalen.
Ik heb ontdekt dat de meeste ( op een enkeling na) datingsites er rare gewoontes op nahouden en vooral meesters zijn in onduidelijkheid en onduidelijke betalingsregelingen. Er moet eigenlijk een wet komen op dit soort praktijken...als je voor drie maanden inschrijft dat er dan geen automatische incasso achter kan hangen. Volgens mij is die al in de maak voor abbonementen van tijdschriften en dergelijke dus volgens mij ook voor dit soort contracten.
Gewoon blijven schrijven...het is nodig. Ik ben nu ook gewoon nog met Parship bezig.....nu moet ik nog volgens hun €69,00 betalen voor het persoonlijkheidsrapport. Hoe kun je nu een rapport maken voor iemand die nog geen week is ingeschreven...en zich binnen 3 dagen heeft laten uitschrijven...Dit is wat zij aanbieden een week rond kijken en dan vrijblijvend binnen een week afmelden. Nu is de discussie het persoonlijkheidsrapport. rara hoe kan dat. Maar Parship Duitsland stuurt ook brieven, om de € 179,40+5,00(administratiekosten) te betalen.
Wie betaald mijn kosten en energie en ergenis en frustratie over het hele gedoe.

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Hoi John,
Ik weet nu niet of het puur geluk is geweest dat ik het een soort makkelijk voor elkaar heb gekregen. Dat ze bv. af en toe toegeven aan iemand. Maar goed, ik heb BE2 best vaak een mail gestuurd, zelfs met de medeling dat ik best wil betalen als ik maar de garantie krijg dat ik daarna direct uitgeschreven kan worden (wel gezegd dat niet per fax te willen doen). Oh, en ik heb hen gelijk gevraagd waarom ze dan zo nodig m'n handtekening nodig hebben, die heb ik bij aanmelding tenslotte ook niet hoeven zetten. Ook heb ik Intrum Justitia natuurlijk gemaild, en vaak berichtjes op deze site gezet.
Heeft dat allemaal geholpen? Het lijkt erop, maar ik hoop ook dat meer mensen het mailtje van BE2 zullen ontvangen. En jij natuurlijk van Parship. Wel opvallend dat het weer via Duitsland gaat trouwens. Misschien ook wel via Luxemburg.
Maar heb je al een incasso binnengekregen? Of dreigen ze alleen?''

Nou, wat ik heb gezegd, ik maak me graag hard voor dit soort dingen. En ja, er zou zeker een wet moeten komen. Ze schijnen er mee bezig te zijn. Internet maar in de gaten houden.

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door green »

fijn te horen dat er iets gebeurd.Een incaasobureau mag niets vorderen zonder tussenkomst van een rechterlijke beslissing.Indien je weigert wordt de zaak voorgelegd aan de rechter en die bepaalt of de te innen som rechtsmatig is.Zonder rechterlijke beslissing geen in beslagname.Bovendien is elk IC bureau verplicht om na de rechterlijke beslissing dat je moet betalen verp[licht een annonce op te hangen of je te overhandigen waarin je alsnog zeven/tien werkdagen de tijd hebt de betaling te voldoen.Aldus is mijn bekend via een bureau die zich over dit soort zaken dagelijks ontfermt.
Laat de rekening dus maar lekker oplopen,be2 zit er mee.
Intrum Justitia is een waardeloos IC bedrijf,die zijn al jaren slecht bereikbaar.Zelfs alas je betaalbewijzen indient en denkte dat de zaken zijn afgehandeld,komen ze er twee jaar later weer op terug.Slechts door het achterlaten van een teleoontje kan je door iemand terug gebeld worden,dat hoop je dan.
Schrijven is altijd beter.Zelf heb ik nooit iets gehoord van be2.Al lijkt het me dat ze tegenwoordig zijn gaan kiezen liever een webmaster aan te stellen,die komt met verzoeken in plaats van in te gaan op reeds verzonden(digitale/fax/e-mail-)post.Op opgelicht door be2 roepen zij me op.Maar ik zou liever zien dat ze me onder de gebruikersnaam die ik gebruikte op be2 gingen aanschrijven,blijkbaar is ze dat te veel moeite.Mijn idee is dit dat als be2 ingaat op de klachtenvoering van weleer ze vanzelf bij mij aankomen.
Verder had ik graag gewild dat ze de betaalopdracht van hun webwinkel hadden gehaald.De grootste reden waarom ik destijds mijn hele profiel etc.heb gewist.Omdat me mij steeds preste lid te worden,ondanks dat ze geld gevorderd hadden,ben ik gaan kijken naar premium lid worden.Ik hoefde niet eens meer mijn bankgegevens in te vullen,want de betaalopdracht a €xx stond al/nog steeds klaar.Kunst ik heb die betaalopdracht nooit bevestigd.Daarom heb ik ook al mijn bankrek. etc. laten opheffen.Ik kon het risico niet nemen nogmaals geld kwijt te raken,doordat de betaalopdracht niet verwijderd kon worden.
Ik heb dus ook verder niet kunnen inloggen etc.Waarvoor ik trouwens geen enkele wens heb.Deze sit e.a. werken veel beter om be2 in actie te krijgen.Er staat nu ook een adres in Ermelo bekend.Dat is raar omdat andere speurders een locatie hadden gevonden:Piet Heinstraat,be2,holding(zie opgelicht door be2),echter bleek dit adres toen fake.Net zoals de rest van be2.
Verder verwijs ik nogmaals naar opgelciht door be2,alwaar jullie meerdere informatie kunnen vinden.

Gesloten