LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
joop1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:19

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door joop1950 »

Ik heb ook mijn abonnement opgezegd bij Canal Digitaal, aangetekend, waarna ze mij een ander abonnement gaven, weer aangetekend en vermeld dat ik van alle abonnements vormen af wilde, dat snapten ze dan weer wel. Echter ik vrees dat de automatische betalingen gewoon door gaan, is dat stop te zetten? Een rood kaartje naar Canal Digitaal sturen lijkt me weinig zinvol, of kan ik de Postbank sommeren het te stoppen?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Joop,

Intrekkingskaart machtiging opsturen(desnoods aangetekend-heeft u bewijs van ontvangst) en een selectieve blokkade aanvragen bij de Postbank.

joop1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:19

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door joop1950 »

bedankt, ga ik doen, derde keer aangetekend, dure jongens daar.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Even een update mensen. We zijn 2 maanden verder en nog steeds geen reactie op mijn laatste schrijven aan het incassobureau Lindorff en Canal Digitaal. Ze weten dus dat ze fout zitten maar willen dat uiteraard niet bevestigen. Je kunt zeggen: geen nieuws goed nieuws maar toch........ een bericht hierover zou toch wel zijn plaats zijn vind ik. Een excuusbrief van hun zal altijd wel een droom blijven. Ik zal aan iedereen Canal Digitaal zeker niet aanbevelen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

IK HEB OOK NOG STEEDS GEEN ANTWOORD VAN LINDORFF ZE DREIGDE MET LOONBESLAG EN EEN DEURWAARDER,TOEN HEB IK EEN AANGETEKENDE BRIEF VERSTUURD DAT IK DE BEWIJSSTUKKEN DAT IK SCHULD HEB BIJ CD WILDE ZIEN BINNEN EEN WEEK,EN HOE HET ZAT MET DIE HANDTEKENINGVERVALSING.dAT WAS 6FEBR NADIEN NIETS MEER GEHOORD

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pvd »

WAT IS ER MET JE CAPS LOCK? Dat leest niet prettig

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Bericht gehad van incassobureau Lindorff op 15 maart 2008. Dat is dus 2,5 maand nadat ik een schrijven heb gestuurd (31 december 2007) Indien ze per uur betaald worden moet dat een zeer winstgevende zaak zijn! Maar goed, ter zake. Nu stellen ze dat er toch steeds sprake is dat ik de kaart volgens Canal Digitaal procedure en met Canal Digitaal papieren over had moeten dragen en dus verantwoordelijk ben voor het abonnement. Ik heb de zaak nu overgedragen aan mijn rechtsbijstand. Ik stel nogmaals dat indien er geen abonnement meer is er ook niets overgedragen kan en hoeft te worden. Ik hou jullie op de hoogte.

Riply
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2008 14:24

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Riply »

Ik heb ook die ellende gehad bij cd :evil:
Had hier 3 aansluitingen. 3 jaar terug 1 daarvan opgezegd. Bevestiging en alles gehad.
Wat blijkt....toen de volgende jaarrekening werd afgeschreven moest ik ook weer een bedrag betalen voor het opgezegde abbonement. :?
Zij stellen gewoon dat ik met die kaart nog steeds alle vrije zenders kan ontvangen en daar dus een bepaald voor verschuldigd blijf p/j.
Heeft me heel wat vervelende gesprekken aan de telefoon en vele briefwisselingen gekost toentertijd.
Als er een andere schotelaanbieder was ben ik snel vertrokken bij dat zootje.
De pakketten zijn waardeloos, en ze kunnen de indeling daarvan zomaar zelf wijzigen...lekker als je voor die ene zender net dat pakket had :? betaal je nu dus ineens voor iets waar je helemaal niet in geinteresseerd bent. En een jaar is lang dan hoor. Ik wou dat alles per maand opzegbaar was, dit is niet leuk meer.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Hoi allemaal,

Heb brief gekregen van mijn rechtsbijstand. Die hebben de correspondentie nu overgenomen. En..........ze geven mij gelijk!

Wat me opviel aan de door hun gestuurde brief naar Lindorff was de volgende zin aan het eind van de brief:

"Zonder uw tegenbericht binnen 2 weken na heden ga ik er vanuit dat u uw dossier sluit"

Mensen, denk er aan, als je problemen hebt met een of andere stripfiguur zoals Canaal Digitaal of Lindorff, om ook deze zin te gebruiken, anders kunnen ze, net als bij mij, na 2,5 maand nog steeds brieven blijven sturen.

Silvera
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2008 22:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Silvera »

Ik zit aan een abonnement vast bij CanalDigitaal, die ik niet eens heb afgesloten. Jaren geleden heb ik mijn smartcard geregistreed bij CanalDigitaal. Tot al die tijd, niets aan de hand, tot vorig jaar. Wordt er maandelijks geld van mijn rekenig afgeschreven door CD.

Ik moet eerlijk zeggen dat mij pas na een paar maanden op viel, dat er geld werd afgeschreven door CD. Dit kwam door verhuizing en kort na de verhuizing heb n.l. meer dan een half jaar in het ziekenhuis gelegen.

Ik kreeg een standaard briefje terug van CanalDigitaal dat ze mijn abonnememt niet konden stop zetten en dat ik eerder had moeten reageren! Wel abonnement, ik heb NOOIT een abonnemet afgesloten, en heb een zeer geldige reden waar door ik zo laat hier op reageer.

Ik heb vanaf toen, het maandelijkse bedrag laten stornerendoor mijn bank. en ja, je raad het al, briefjes van Lindorff.

Ik heb Lindorff netjes een brief geschreven, met de nodige informatie. Hier op heb ik NOOIT géén antwoord gekregen. Alleen maar meer aanmanningen en nu driegementen van een deurwaarder.

Ik heb Lindorff net een e-mail gestuurd met de mededeling dat ook Lindorff zich niet aan de regels houdt. In deze e-mail heb ik te kennen gegeven deze vordering af te wijzen omdat ik geen contract met CanalDigitaal heb, de brief van Lindorff uitsluitend een totaalbedrag vermeld, daar waar het wettelijk niet toegestaan is een verzoek tot het betalen van een incasso te doen zonder het vermelden van de hoofdsom, de rente en de buitengerechtelijk incassokosten.

Ik schijn niet de enige te zijn die spookbrieven omtrent CanalDigitaal / Lindorff heeft ontvangen, op mijn vorige brief is niet gereageerd. Wanneer dat over 2 werkdagen nog niet gedaan is zal ik een aangetekende brief sturen met een tegenvordering wegens administratie kosten.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Hoi allemaal,

Inmiddels is het dus eind september. Ik heb uiteindelijk mijn rechtsbijstand in juni opdracht gegeven om de zaak maar voor te laten komen indien Lindorff aan de gang zou blijven met hun dreigementen. Ik blijf nog steeds weigeren Canaal Digitaal te betalen. En het kon me ook niet schelen wat die Lindorff allemaal deed. Tot heden niks meer van die ****** gehoord. Ook geen excuusbrief ontvangen. Geloof me: ga NOOIT in zee met Canaal Digitaal. Het zijn oplichters van de ergste soort.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

hallo Pilske,ik ben ook nog niet van lindorff af,heb in mei brief gehad van deurwaarder.klopt niets van geen telnr,geen k.v.k nr.een uitgeprintte handtekening,alles vetgedrukt en onderstreept en het geld op rekening van lindorff storten(vreemd toch)telnr van deurwaarder opgezocht daarnaar toe gebeld,weten nergens van.wat blijkt tegen vergoeding mag lindorff de naam en het logo van een deurwaarder gebruiken om mensen bang te maken.
Ik laat me niet bang maken dat heb ik ze gemaild ook ,tuurlijk niets gehoord van ze.kreeg wel weer een brief.UIt onze gegevens blijkt dat u uw schuld aan cd niet ineens(104 euro)kunt voldoen,als u nu iedere maand 10 euro betaald zorgen wij voor de afwikkeling en mogen wij uw betaling voor 15 aug op onze rekening ontvangen mag dat problemen opleveren graag contact opnemen.
Nou ja zeg onder 250 is geen betaalregeling mogelijk en nou stellen ze het zelf voor ze smeken om 10 euro,heb er niet op gereageerd doe ik niet meer ,heb nog steeds niets gehoord
Laatst gewijzigd door snepke op 01 mar 2011 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Hee snepke, hou vol hoor. Laat je niet afbluffen door die Lindorff. Alles bij elkaar ben ik al meer dan 1 jaar bezig met die hele circus. Maar voor mij kunnen Lindorff en Canaal Digitaal de boom in: ik betaal geen cent, al moet er nog een jaar overeen gaan. Vanaf nu doe ik hetzelfde als wat zij doen; Ik reageer nergens meer op. Laat ze maar komen.

SVT
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 22:30

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door SVT »

ook ik heb problemen met de opzegging van CD. Nooit een contract getekend maar wel via Lindorff aanmaning na aanmaning. Ook deurwaarder Vermeer, lagerveld ,etc. ingeschakeld. had het niet eens gezien maar de brief is niet persoonlijk ondertekend noch aangetekend aan mij gestuurd. Moet volgens die heren contact opnemen met Lindorff ... Ik volg jullie advies,niet meer reageren, laat ze maar komen. Of zou een tegenclaim nog beter werken?

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Update: ben 2 weken geleden gebeld door Lindorff. Ik moest nog betalen vond die dame. Ik heb gezegd dat ze niet bij mij moeten zijn maar bij mijn rechtsbijstand. Vervolgens gevraagd of zij wel de ontlastende documenten (zijnde het overschrijvingsformulier naar de nieuwe bewoner toe) aan Canal Digitaal hebben doorgegeven. Volgens Lindorff heeft Canal Digitaal aangegeven dat het hun niet interesseerd wat ik allemaal gestuurd heb. Lindorff moet gewoon incasseren. Ik heb ze verteld dat er een brief vanuit mijn rechtsbijstand gestuurd wordt waarin aangegeven wordt dat ik bereid ben om het tot een rechtzaak te laten komen. Ik ga dus de confrontatie aan met die bluffers. We zullen zien of ze het lef hebben om door te gaan.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door gravedigger »

waarbij de nieuwe bewoner de rekening van januari-juli heeft voldaan.

omdat ik het abonnement zonder hun formulieren in te vullen overgedragen heb aan een ander hetgeen ik betwist.
Ga je op dit punt niet de mist in Pilske? Als die nieuwe bewoner dat op zijn naam heeft betaald, zou je idd het contract onrechtmatig hebben overgedragen. Jij was immers tot juli de abonnementsnemer. Daar zullen ze het ook wel op gooien.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie niets onrechtmatig aan het overdragen van een contract. Langs de weg van de onrechtmatige daad gaat hun dus niets lukken.

Als je bedoelt dat de algemene voorwaarden niet zouden toestaan dat de oude bewoner het contract overdraagt: een dergelijke voorwaarden staat op de zwarte lijst onder punt f.

http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... wartelijst

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Nee gravedigger. ik denk niet dat ik de mist in ga. Ik dacht dat ik het formulier niet ingevuld had. Wat blijkt echter? De nieuwe bewoner heeft dat formulier ingevuld en naar Canal Digitaal gestuurd. Ik heb zelfs van hem een kopie gekregen en naar Lindorff gestuurd. Maar ook dat is volgens CD allemaal niet relevant. Daarbij mag ik gerust een rekening zelfs voor jou betalen. Uiteindelijk maakt het niet uit wie betaald, als de rekening maar betaald wordt. Maar nee, ik moet en zal betalen. Dacht het niet!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

hallo svt ik heb van de zelfde deurwaarder een brief gehad.De handtekening is uitgeprint moet een echte zijn.Geen tel nr,geen k.v.k nummer,alles vet onderstreept.Die brief hebben ze zelf geschreven,tegen betaling mogen ze het logo van een deurwaarder gebruiken.Heb het telnr van die deurwaarder opgezocht en gebeld,ze waren erg behulpzaam en vriendelijk,maar ik was daar niet bekend en ze wisten nergens van

SVT
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 22:30

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door SVT »

Bedankt Snepke voor de reactie. Ik had al zoiets gelezen opWikipedia, zo'n truuk met geleende naam van een deurwaarder. Lindorff adieu! Toch goed dat er zo'n RADAR site is. Samen sta je sterker!

Gesloten