Pagina 2 van 2

Re: Nolte Kuchen Apeldoorn

Geplaatst: 05 nov 2010 23:22
door Adje Viseur
Ik vind persoonlijk dat de aankoop van iets groots als een keuken, voor een groot gedeelte gebaseerd wordt op "gevoel"....
Als de partner in kwestie er dus niet bij is, kan die nooit dat "gevoel" krijgen bij de leverancier, en zal hij of zij dus uiteindelijk alleen naar de prijs kijken.
Als het alleen nog maar om de prijs gaat, gaan consumenten in onze markt appels met peren vergelijken en daarom heb ik er toch alle begrip voor dat die verkoper op zijn koopzondag dit besluit heeft gemaakt.

In een van de andere reacties las ik dat iemand vond dat een verkoper moet ivesteren in de klant, natuurlijk is dat waar, maar ik vind ook dat de klant op zijn/haar beurt mag investeren in ons. Men verwacht serieus genomen te worden (en dat bedoel ik gewoon zoals ik het schrijf :D ) en ik vind dan ook dat de klant ons serieus mag nemen....

Ik ben er dan ook van overtuigd dat je dit op een correcte wijze aan een klant kan uitleggen (dus niet te bot). Ik zou zelf ook niet alleen naar zo'n belangrijke afspraak gaan als mijn vrouw verhinderd zou zijn, en dus netjes afbellen en een nieuwe afspraak maken.

Grtz.Adje

Re: Nolte Kuchen Apeldoorn

Geplaatst: 06 nov 2010 13:31
door MAXIEM
Adje Viseur

Je hebt wel gelijk dat je vaak op je gevoel (lees emotie) afgaat, maar de valkuilen die je bij een koop in deze branche kunt tegenkomen, zijn minstens even belangrijk.

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.

Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 1&type=pdf

Maxiem.

Re: Nolte Kuchen Apeldoorn

Geplaatst: 25 nov 2010 17:59
door Jan Akkermans
Gepe schreef:nee Nolte kuchen center apeldoorn heeft twee filialen
apeldooorn en lelystad
Je hebt gelijk en het webadres was ook niet goed. Dit is het juiste webadres voor Nolte Apeldoorn en lelystad