Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?
Geplaatst: 23 feb 2008 16:36
En mijn advies aan TROSRADAR: Stop deze QUERULANT
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Honda, kun je proberen voortaan een bron toe te voegen, nu moeten wij je wederom op je blauwe ogen geloven. Want over welke “aktueel -geldende PB-voorwaarden” heb je het nu? Wellicht kun je een link plaatsen?L.S.,
Nog steeds verkoopt de PostBank PC’s, “exclusief voor rekeninghouders”. Met haar terminologie roept de PostBank bij haar rekeninghouders het gevoel op, dat het om een speciale aanbieding gaat tegen een speciale prijs en met goede bank-waardige garantie en service. Ter waarschuwing aan kandidaat-kopers: beide dingen zijn in feite dus juist niet het geval. Ook niet volgens de aktueel-geldende PB-voorwaarden.
Hartstikke goed Honda, je hebt de voorwaarden gelezen. En je bent er nu achter dat dit product niks voor jou is, overigens is het ook niets voor mij. De garantie die de Postbank verkoopt is een garantie die Acer levert, de Postbank heeft hier dus niks mee te maken.Als je geinteresseerd bent in de betreffende PostBank-PC (Acer-laptop), dan begint de PB met de vraag of je “drie jaar extra zekerheid (miv aankoop natuurlijk!/honda) met een Acer-garantie-uitbreiding” a 149 euro wilt kopen; dit met uitleg van aantrekkelijke voorwaarden, maar zonder uit te leggen hoe de gratis standaard-garantieregelingen precies zijn.
Pas enkele menus verder, kort voor de definitieve bestelling, verschijnt er een heel klein icoontje “leveringsvoorwaarden”. Daar kun je lezen: “Voor door Postbank geleverde artikelen geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende artikel wordt vastgesteld’”.
Wat die standaard-garantievoorwaarden zijn wordt dan nog steeds niet duidelijk, behalve dan dat de PB diverse extra-uitsluitingen blijkt te hanteren.
Je hebt toch wel eens eerder witgoed of bruingoed gekocht. En is jou na al die jaren nog steeds niet duidelijk wat er gebeurt als de garantie vervalt? Bij de Postbank word het afgehandeld zoals het bij alle bedrijven gebeurt die geen technische dienst hebben. Die verwijzen je door naar de fabrikant. Bedrijven zoals bijvoorbeeld een Postorderbedrijf, of een supermarkt. Wehkamp zal ook een pc niet voor jou repareren, feitelijk bestel je nu op exact dezelfde manier alleen nu bij de Postbank. Dat bestellen bij een bank jou een ander geval geeft als bij een regulier postorderbedrijf zal in je leeftijd zitten.Over haar eigen service-verantwoordelijkheid en –aansprakelijkheid zegt de PB niets. Dit betekent in feite dus, dat de klant zelf zijn PC moet opsturen naar een of ander hoogstwaarschijnlijk zeer ver weg gelegen service-centrum. Vervolgens moet je maar afwachten wanneer die PC ooit terug komt; o ja, bij de extra garantie krijg je reparatie-voorrang (veelzeggend voor de standaard-garantie!). Wat er na de garantie-periode gebeurt is onduidelijk; die duidelijkheid kun je alleen vergroten door de extra garantie a 149 euro te kopen!
Absoluut waar, een hobbyist of de computerzaak om de hoek is veel goedkoper als de dealer(fabrikant). Hetzelfde zult u ervaren met auto’s.Mijn ervaring was dus, dat ik als Postbank-klant door HP Service Planet een reparatie-offerte kreeg a 470 euro, terwijl het defekt later via mijn eigen kanaal voor 50 euro bleek te kunnen worden opgelost.
En het telefonische medium van HP heeft geen goed telepathisch contact kunnen leggen met uw pc. Met andere woorden, door de telefoon kan iemand nooit 100% gegarandeerd een juiste offerte geven.Na enig over en weer-mailen werd ik gebeld door HP die mij doorverbond met Service Planet. Via hen kreeg ik het absurde aanbod van een reparatie a 470 euro.
En misschien kun je nu eens concreet uitleggen wat je op dit exacte moment van de Postbank verlangde?Toen ik over de mijns inziens te hoge reparatie-offerte van HP kontakt opnam met PB-E-commerce verwees deze mij zonder verder kommentaar terug naar HP, met als alternatief het indienen van een klacht bij Postbank-Arnhem. Hoe het daaropvolgende PB - van ’t kastje naar de muur -gebeuren precies verliep kunt u elders lezen. In ieder geval heb ik vele maanden later nog steeds geen antwoord gekregen op mijn schriftelijke klacht die ik uiteindelijk op advies van E-commerce ook nog eens indiende bij de PB-direktie. En dan durft Mendoza te beweren: “De directie heeft betere dingen te doen als klachten bekijken die al meerdere malen zijn afgehandeld”. Ongelooflijk dus.
De Postbank is een financiële instelling in Nederland met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders, en daarmee één van de grootste van het land.En dan nog even nav het verhaal van Mendoza over de PB-internet-veiligheid. Een gemiddelde konsument hoeft niet alles van internet af te weten, om een al dan niet goed gevoel te krijgen over de veiligheid van een Bank-site.
Postbank verzorgt meer dan 50% van alle betalingen in Nederland.Vorig jaar eindigde de PostBank-site als een van de slechtste in een breed-opgezet europees onderzoek naar de betrouwbaarheid van Bank-Sites. Deze uitslag is voor heel veel PB-klanten bevestigd door herhaaldelijke onbereikbaarheid van de PB-site
Onzinverhaal, heb ik al eerder weerlegd met een bron, mocht je een bron hebben waaruit dit verhaal wel blijkt waar te zijn schroom dan niet om het te delen.en door boven-aangehaalde persoonsverwisselingen.
Wederom onzin, een hacker zou in dit geval moeten hebben, de gebruikersnaam, het wachtwoord, de mobiele telefoon die aanstaat, en zal hij de bezorging op het thuisadres van de Postbankklant moeten onderscheppen.Verder voel ik op mijn klompen aan, dat een bank-site kwetsbaarder wordt voor hackers/virussen e.d. wanneer (met wachtwoord!) ingelogde klanten tamelijk langdurig kunnen shoppen en kunnen doorlinken naar bestellingen en andere (ook externe) info-sites.
Mijn advies aan jou nogmaals, overstappen.De onbetrouwbaarheid en het onfatsoen van de PB, in mijn PC-geval, maakt het negatieve PB-beeld voor mijzelf alleen nog maar groter. Betrouwbaarheid zit hem niet alleen in HTPPS-dingetjes, maar in het funktioneren van de gehele PB-organisatie. Alles hangt met alles samen op dit gebied. Don’t forget: juist gebrek aan vertrouwen bij de konsument kan een Bank in problemen brengen.
Dus mijn advies aan de ING: stop de POSTBANK – SHOP!
Groet HONDA
In al je teksten heb je het erover dat het internetbankieren van de postbank niet veilig is, mede door de postbank-shop. Hoe kun je dit zeggen als je er geen verstand van hebt. Als jij alleen maar een gevoel hebt dat het niet veilig is, dan hebben we niks aan deze informatie. Dus hou even op met deze onzin.En dan nog even nav het verhaal van Mendoza over de PB-internet-veiligheid. Een gemiddelde konsument hoeft niet alles van internet af te weten, om een al dan niet goed gevoel te krijgen over de veiligheid van een Bank-site.
Mendoza vraagt er ook al eens om, maar kun je ook eens met bewijzen komen, in plaats van alleen je (zeer onterechte) gevoelens met ons te delen. Graag zou ik een link willen waarin dit staat vermeld, aangezien ik genoeg artikelen heb gelezen waarin het tancode-systeem veiliger is als de e-dentifier....Vorig jaar eindigde de PostBank-site als een van de slechtste in een breed-opgezet europees onderzoek naar de betrouwbaarheid van Bank-Sites. Deze uitslag is voor heel veel PB-klanten bevestigd door herhaaldelijke onbereikbaarheid van de PB-site en door boven-aangehaalde persoonsverwisselingen.
Het punt hierbij is dat de Postbank misbruik maakt van haar positie als bank, door een zgn aantrekkelijke aanbieding te presenteren "exclusief voor rekeninghouders", terwijl soortgelijke PC's elders goedkoper, met minder garantie-uitsluitingen en met een lokaal aanspreekpunt (ingeval van techbische problemen) te koop zijn.Bedrijven zoals bijvoorbeeld een Postorderbedrijf, of een supermarkt. Wehkamp zal ook een pc niet voor jou repareren, feitelijk bestel je nu op exact dezelfde manier alleen nu bij de Postbank.
Als de Postbank al haar 7.5 miljoen internet-klanten uitnodigt om extra vaak en langdurig ingelogd te gaan rondshoppen en te gaan doorklikken op de www.postbank.nl - site, dan betekent dit in feite dus een gigantische vermenigvuldiging van het site-verkeer. En dit alles terwijl de HTTPS-beveiliging met Cookies en al gewoon open blijft staan!De postbank heeft de meeste klanten, en verzorgt de meeste transacties, daardoor is er natuurlijk ook een grotere kans op storing.
VEELZEGGEND dat Justme1 als Postbank-werknemer trots is op zijn baas!Hoe de postbank jouw klacht heeft behandeld vind ik persoonlijk zeer netjes, en kan ik zelf weer trots zijn op mijn werkgever.
Ik zou maar oppassen met deze uitspraak...L. ........– werd mij via de KlantenService duidelijk dat “Beroepsklachten en Geschillen” in feite een “Afdeling Juridische Zaken” is: “