LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de Nokia N73

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ras1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 15:59

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door ras1966 »

Ook ik heb de n73 en dacht dat het uitvallen of het vast lopen alleen een probleem was dat ik had maar lees dat er meer mensen last van hebben.Mijn is verteld dat ze hem moeten opsturen (duurt 2 weken)voor een update.
Ik ga vanavond kijken naar Radar wat daar over verteld word.
Mijn provider is t-Mobile ben daar wel tevrede mee.
gr.Piet

Raoul24
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 20:09

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Raoul24 »

Na lang zoeken uiteindelijk deze telefoon uitgezocht.. Drama!
Hij start zo ontzettend langzaam op dat ik ondertussen met gemak een kopje koffie kan zetten, soms loopt ie helemaal vast en steeds vaker valt ie opeens uit! Het is al mijn tweede N73 nadat mijn eerste N73 om de 3 minuten uitviel, zelfs na 3 updates!

jlovesj
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 20:16

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door jlovesj »

Ik heb zelf een nokia N 73 met een abbonement van T-Mobile. heb er heel veel problemen mee en grote spijt dat ik deze heb gekregen. vaak vast hangen, zo sloom als een slak en hij vliegt nog een keer.. zelfs fotos maken wil hij niet meer doen..

ericrsd
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 20:24

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door ericrsd »

Heb de afgelopen jaren al een aantal S60 toestellen gehad van Nokia. oa. N70, N72, E65 en nu de N95. Tip voor iedereen. Regelmatig firmware updaten met Nokia software updater. En zeker 1x per dag je telefoon even uit en aan. Denk dat je niet mag verwachten dat als je een toestel koopt dat dan alles voor 100% werkt. Is nog nooit geweest met deze toestellen. Maar wanneer je regelmatig zorgt dat je toestel software up to date is. Zal je merken dat de ergernissen minder worden. Ook nokia zou eens standaard een hoofdstuk moeten opnemen in de handleiding over het updaten van de software. Denk dat dan al veel mensen geholpen zouden zijn.

djomeappie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 20:32

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door djomeappie »

Hallo,

Ik ben nu al meer dan een jaar de trotse bezitter van een N73. Zoals in 't programma heb ik ook deze problemen gehad. Hierna heb ik de boel goed nagekeken en hem ook aan de pc gelegd. Kijk goed wat je hier doet en lees goed. Hieruit kon ik ook vinden dat ik een oude software versie had. Nu heb ik al weer bijna een jaar de nieuwe erop. Hij is supersnel (ook met sms versturen) Daarbij maak ik veel foto's, luister naar muziek en radio, en sinds kort ook internet. Hij werkt volledig goed, en mocht die ooit weer traag worden even aan de pc en een uur later weer lopen.

Met vriendelijke groet
Albert

Daan6
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 20:36

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Daan6 »

Ik heb zelf nu bijna een jaar een Nokia N73 (Music Editon). Nog helemaal geen problemen mee gehad. Laatst heb ik een Bluetooth headset (Nokia BH-501) voor deze telefoon gekocht. Werkte eerst niet goed samen met de telefoon, maar na een software update werkte het prima.

Voor wie zijn software wil updaten: http://www.nokia.nl/A4403630
Voor andere info over de N73 (handleidingen en dergelijke): http://www.nokia.nl/A4393120

barkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2006 14:33

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door barkie »

Sinds een klein jaartje in het bezit van de zwarte N73 Music edition. Na ca. 6 maanden begon mijn telefoon kuren te vertonen. Het geluid van degene die ik bel hoor ik wel maar de andere hoort mij niet.

Dit komt geregeld voor. Na dit gemeld te hebben bij mijn provider Orange had ik twee dagen later een nieuwe N73.

Maar weer hetzelfde. Verder overigens geen problemen. Zelfs met een 2GB geheugenkaart is mijn N73 nog zeer snel.

Maar blijft het wegvallen van het geluid van mijn zijde als ik bel.

Nog bijna vergeten te vermelden is dat ik de laatste software op mijn telefoon heb geïnstalleerd.

2Sappie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 21:45

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door 2Sappie »

Helaas ben ik ook - voor 't eerst - niet tevreden over een Nokia telefoon, een N73. Bij deze i.i.g. alvast 2 tips:
De software-update moet ik nog uitvoeren, de tip daarbij alvast: zorg ervoor dat je (via PC Suite) een back-up op je computer maakt, omdat de gegevens op je telefoon worden overschreven door die software-update (contactpersonen, afbeeldingen, sms'jes etc. worden gewist).
Nog een tip: als je de menu-knop ingedrukt houdt zie je welke programma's er (op de achtergrond) draaien, d.m.v. de c-knop kan je die vervolgens alsnog afsluiten.

wimmegens
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 22:48

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door wimmegens »

Het is de vraag op updates op servicepunt oplossing biedt. Mijn N73 werkte goed totdat ik blue tooth wilde gebruiken en die functie het soms liet afweten. 1e reparatie: update op servicepunt Nokia -> problemen groter; 2e reparatie update op servicepunt -> problemen groter; 3e reparatie: vervanging blue tooth printplaatje -> oorspronkelijke probleem opgelost, maar de door updates veroorzaakte problemen niet; 4e reparatie: uitvoering board swap -> problemen niet opgelost. Als dan bij 5e aanbieding blijkt dat board swap helemaal niet is uitgevoerd, winkelier gehouden aan zijn aansprakelijkheid en -met veel moeite- nieuwe N73 ontvangen. Werkt probleemloos.

lars1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 00:15

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door lars1980 »

heb ook een waardeloze n73.
al 5x terug geweest naar de nokia en die service lijn is onbereikbaar. Als ze al opnemen bij naverkopen krijg je onzin te horen. Problemen oplossen doen ze niet aan.

Toppunt: beloven dat toestel geswapt wordt en dan tot 2x toe het toestel terugkrijgen met omschrijving: klacht onbekend!

Florefloor
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:56

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Florefloor »

Tip voor een snellere N73: verwijder zoveel mogelijk onnodige sms berichtjes, foto's en filmpjes. hoe meer je er opslaat, hoe langzamer je telefoon wordt

Juupke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:23

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Juupke »

Ik snap niet dat mensen zoveel problemen hebben met dit toestel. Ik heb het toestel nu al 14 maanden en in al die tijd heb ik geen van bovengenoemde problemen gehad. Ik vind het een fijn en betrouwbaar toestel.

Ik denk dat er inderdaad ook veel gevallen zijn waarin de consument de traagheid schuld is. Zoals Meneer Rodenboog al zei drukken er veel mensen op de rode knop. Onwetend dat hiermee het programma niet word afgesloten maar gewoon op de achtergrond meedraait. Met een Smarthphone moet je omgaan als met een computer. Draai maar eens wat programma's op je pc. Je zult zien dat deze ook trager word.

Tip om te zien welke programma's draaiende zijn:
Druk in de Standby modus (hoofdscherm, met datum, tijd etc) op de menuknop, Houd deze even in. Navigeer met de joystick button naar een programma en druk op de C knop om het af te sluiten.

Updaten is voor de normale consument geen probleem lijkt me. Op de nokia site: Update center, Kabeltje erin en alles wijst zich vanzelf.

Nogmaals vind het vreemd en een beetje tegenstrijdig dan wat ik ondervind. Ok ik verdiep me wel in alles. En ga zelf op onderzoek uit. Misschien is dat het verschil.

Hoop dat de mensen die problemen ondervinden hier in ieder geval vanaf komen.

Met vriendelijke groeten,

Jos

ebiemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 12:02

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door ebiemans »

Een berichtje sturen naar het genoemde emailadres levert de volgende reactie van Nokia op. Het is erg vreemd dat de persoon die reageert je naar exact hetzelfde telefoonnummer als waarop deze persoon zelf bereikbaar is.

Kortom: een aanvullende actie van TrosRadar is gewenst



Geachte Heer, Mevrouw,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Dienst Na Verkoop

Mogen wij u vragen om contact op te nemen met het data team op het nummer 0900/202.60.55.zij kunnen u meer informatie geven over connectie met PC



Met vriendelijke groeten,

XXX

Spreekbuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2007 19:00

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door Spreekbuis »

Beste lezers,

Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om mee te bellen, e-mailen en af en toe een fototje, thats it.

Ik had nog firmware v3.0 en nog iets er op staan.
Nog nooit problemen mee gehad.

Heb recentelijk een bluetooth headset gekocht en hierna begon de ellende.
Het geluid via de stereo headset was bagger, dus volgens de site van Nokia bleek ik een firmware update te moeten doen.
Dit gedaan, zonder problemen ... maar toen, het geluid was perfect op de bluetooth headset.

v 4.0736.3.2.1
Maar:
- het e-mailen, geen notificatie meer bij nieuwe berichten, ja alleen als je het account verwijder werkt het weer... totdat je de telefoon uit en aan zet.
- Geregeld slaat de telefoon vast
- Geregeld herkend de telefoon de bluetooth headset niet en schakeld niet over naar het gewenste profiel
- Batterij is na 1 dag al bijna leeg, voorheen kon ik met geregeld bellen en mailen dik 2 dagen doen.

Ik heb toch redelijk wat Nokia's versleten, maar dit is een van de slechtste ervaringen met Nokia.
Het vervelende is zelfs dat ze totaal niet op je e-mail reageren, haet adres staat op de Radar site.
Ik ben bang dat dit de laatste Nokia is.

patrickk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2008 01:29

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door patrickk »

hallo,

In het begin werkte mijn n73 music edition prima. Maar naarmate ik hem meer gebruikte viel hij opeens spontaan uit. Nu valt hij vandaag uit, probeer hem weer aan te zetten en krijg in een keer allemaal kleurtjes op mijn scherm of dubbel beeld en het beeldsherm ging aan en uit. Nu met de nieuwste firmware erop blijft alleen het beeldscherm aan en uit gaan :cry:

thijs smid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 15:22

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door thijs smid »

Ik heb deze nokia nu zelf een paar weken maar heb gelukkig nog geen problemen ondervonden!

frank28
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 15:45

Re: Problemen met de Nokia N73

Ongelezen bericht door frank28 »

Sinds tien maanden heb ik een N73 - sinds een maand of 8 problemen. Het bekende euvel van spontaan uitvallen (meerdere keren op een dag) lijkt bij mij te zijn opgelost.

Oorzaak is het loszitten van de batterij - het achterklepje klemt niet "hard" genoeg. De oplossing zijn een aantal stickers op de plek waar de batterij zit. Hierdoor wordt de batterij beter in het toetsel geklemt en drukt de achterkant harder op de batterij.

Ga naar een Nokia Care Point of probeer het zelf met stukje karton.

succes

Gesloten