LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Coulance:Philips Plasma na 4 jaar niet te repareren

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Geen Coulance:Philips Plasma na 4 jaar niet te repareren

Ongelezen bericht door BBCS »

Klanten mogen vragen of jij ook product x voor een bepaalde prijs kan leveren. Dat is niet oneerlijk, dat is een normale vraag.
Ik heb het niet over vragen, maar over eisen.

Vragen is nooit een probleem, maar sommige willen maar niet begrijpen waarom ik dan niet voor een bepaalde prijs kan leveren.

Neem nu een bepaald product.

Die kost bij een webwinkel inclusief verzendkosten € 729,00.

Deze kost bij mij dan (met 15% winstmarge) €930,58

Als ik er een winstmarge op zou zetten van 0% (dus niks) dan kost het nog € 809,20.

Dus ik zal dat product niet voor die webwinkel prijs leveren. En sommige snappen dat maar niet.
Die mensen zie ik dan ook nooit meer terug, maar die mensen gaan wel rond zitten te bazuinen dat ik veel te duur ben.

Mag ik dan boos zijn?

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Geen Coulance:Philips Plasma na 4 jaar niet te repareren

Ongelezen bericht door BasO »

Dan ben je in de ogen van de klant te duur.
Is dat de schuld van klant? Nee.
Dan zijn de prijzen die de groothandel die aan je levert ivm anderen te hoog.
Webwinkels kunnen ook niet altijd een goede inkoopprijs krijgen.
Kijk als je van je bedrijf kan bestaan dan is het toch geen probleem?
Je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Als de marges te laag zijn dan moet je iets anders gaan verkopen.
Heeft degene die dit topic begon al een oplossing gevonden met zijn winkel?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Geen Coulance:Philips Plasma na 4 jaar niet te repareren

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 22 Mrt 2008 08:00 door BBCS
Maar jij werkt toch vanuit je 'huis'. Je hebt toch geen bedrijfspand (toonzaal)? M.a.w. je hebt toch dezelfde overheadkosten als de webwinkels?
Ik heb ook mijn vaste lasten.
Natuurlijk. Maar die zijn bij jou juist lager dan bij een webwinkel. Jij hebt, net als de webwinkel, geen toonzaal (bedrijfspand) maar die webwinkel heeft wel een (dure) website te onderhouden.

De enige verklaring van jouw hogere verkoopprijzen zijn dus jouw hogere inkoopprijzen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen Coulance:Philips Plasma na 4 jaar niet te repareren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je gaf aan dat fabrikanten, vanuit een maatschappelijk oogpunt, minimum prijzen zouden moeten (mogen) gaan hanteren, zodat de klant verzekerd zou zijn van goede garantie afwikkelingen. Mijn indruk is dat jij deze minimum inkoop prijzen wil zodat je zelf geen last hebt van de concurrentie. Wat als de fabrikanten vanuit dat zelfde maatschappelijk oogpunt maximum prijzen zouden willen gaan hanteren, zodat hun producten betaalbaar blijven voor consumenten?
Die kost bij een webwinkel inclusief verzendkosten € 729,00.
Deze kost bij mij dan (met 15% winstmarge) €930,58
Als ik er een winstmarge op zou zetten van 0% (dus niks) dan kost het nog € 809,20.
Uitgaande van een marge van 5% van de webwinkel en een gewenste 15% maximale marge kom ik dan uit op € 798,43 (729/1.05*1.15).

Gesloten