LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door hark »

@ vlindertje:

Vraag wel goed naar de betaling want bij alle DMG zaken moet je 100% voor levering betaald hebben.
Trap daar niet in, want je gelijk halen als er iets niet goed gaat is dan een stuk lastiger.

En...ga eens kijken bij een Rotpunkt dealer....

Succes !

vlindertje007
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 sep 2007 10:58

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door vlindertje007 »

Hoi,
In alles vooraf betalen trappen wij niet in.
Daar doen wij echt niet aan mee!
i.i.g. bedankt voor je waarschuwing.
Mijn vriend is gelukkig heel goed in voet bij stuk houden
en onderhandelen :D
Ik denk sowieso dat het geen DMG wordt.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste marcelgr,

Ga je nu in ieder topic dit bericht "posten"?

Zwaar onderhandelen, werelddeal gemaakt, alles betaald, niet gekregen wat je verwachtte.......en dan uit onmacht uitschreeuwen dat je belazerd bent.

Tja, ik ben absoluut geen DMG-fan maar er zijn nog zat mensen die enkel vertrouwen in kortingen hebben en hier de keuken kopen; dus wie is er nou gek!?
Achteraf zeuren heeft vaak geen zin....
En helaas, als u in uw recht staat zal u het in deze moeten halen.

Spotter
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:34

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door Spotter »

Gaarne wil ik u erop attenderen zeker nooit met de keukenkampiOEN in zee te gaan. Sedert vorig jaar Feb zijn we nu beig, en tot op de dag van vandaag is de keuken nog niet af/klaar.

We zijn er helemaal klaar mee, we ziten nog steeds tegen een halve keuken aan te kijken en bouwtechnisch is het ook niet klaar.
Zwaar onderhandelen, werelddeal gemaakt, alles betaald, niet gekregen wat je verwachtte.......en dan uit onmacht uitschreeuwen dat je belazerd bent.
Beste zelfstandigste. Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn als je een keuken koopt. Die van mij en iedere andere consument is dat als ik een keuken koop deze ook compleet wordt geleverd en gemonteerd binnen 1 a 2 dagen.
Uit het verhaal van Marcelgr haal ik dat de keuken niet af is, ruim 1 jaar later.
Dat heeft helemaal niets te maken met hoeveel korting er bedongen is.

Een keuken gekocht voor welke prijs ook is een keuken in zijn geheel leveren.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en steeds maar weer verbaas ik mij over de reacties van een aantal mensen. De keukenwereld bestaat naar mijn mening voor een groot deel uit comboys die met leuzen als "100% korting voor 50% van de prijs" consumenten misleiden.

Gelukkig zijn er ook nog gewone keukenzaken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dat heeft helemaal niets te maken met hoeveel korting er bedongen is.
De keuken is gekocht bij de keukenkampioen................daar wordt hoofdzakelijk korting verkocht, lees maar even verder op dit forum...
Een keuken gekocht voor welke prijs ook is een keuken in zijn geheel leveren.
Tuurlijk ben ik het volmondig mee eens, overeenkomst is overeenkomst, helaas zijn er winkels die een "door de strot geduwde overeenkomst" ook letterlijk naleven, met als gevolg achteraf klagende consumenten.
Gelukkig zijn er ook nog gewone keukenzaken.
Ja, en één daar van is er van mij, het verbaasd mij nog steeds dat er mensen zijn die zoals ik al zei "enkel vertrouwen in de korting" hebben.
In mijn winkel worden geen percentages genoemd enkel netto prijzen.
De keukenwereld bestaat naar mijn mening voor een groot deel uit comboys die met leuzen als "100% korting voor 50% van de prijs" consumenten misleiden.
Ik betreur het dat 't zo is, ook is het zo dat er nog steeds consumenten zijn die zich LATEN misleiden; doch een gewaarschuwd mens...........

Spotter
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:34

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door Spotter »

De keukenwereld bestaat naar mijn mening voor een groot deel uit comboys die met leuzen als "100% korting voor 50% van de prijs" consumenten misleiden.


Ik betreur het dat 't zo is, ook is het zo dat er nog steeds consumenten zijn die zich LATEN misleiden; doch een gewaarschuwd mens...........
Hoe vaak koopt iemand een keuken in zijn/haar leven? De meeste mensen maar 1 of 2 keer in hun leven. Dan valt het niet mee om het spel van onderhandelingen met gewiekste keukenverkopers goed mee te spelen. Als zo'n verkoper je een sigaar uit eigen doos aanbiedt (ik bedoel 20% korting) dan denk je als "naieve" consument al gauw dat je een werelddeal hebt gemaakt. De verkoper weet wel beter.

Langzamerhand gaan consumenten dit soort spelletjes (korting op bruto prijzen, aanbieding alleen vandaag geldig) gelukkig inzien. Men wordt mondiger en dit soort forums op internet helpen om ervaringen te delen. Ik ga binnenkort voor het eerst van mijn leven een keuken kopen en heb erg veel over het kopen van keuken opgestoken door dit forum goed te lezen. Mijn dank voor iedereen die hier post ;-)

Mijn ervaringen in het kopen van een keuken volgen nog.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door mar53 »

Joh, ik zou gewoon niet eerder tekenen dan dat ik 70 - 80 % korting zou hebben gehad. :shock: ( of ben ik nu niet reeel :( )

Trommeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2007 09:17

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door Trommeltje »

:) Ik vraag me af waar het hier om draait ?
Uiteindelijk om prijs kwalitiets verhouding ja toch.
Ik heb in Juli 2007 een keuken gekocht bij Mammoet keukens
ik heb in middels een drie tal bekenden gestuurd naar Mammoet
keukens en zijn allemaal goed en naar tevredenheid geholpen
wat willen we nog meer.
en geloof mij als ik geen Mercedes kan betalen ga ik ook
niet in de showroom bij Mercedes kijken.
laat het je door mij zeggen de keukens die ze bij Mammoet
hebben is van zeer hoge kwaliteit en voor een leuke prijs.
Maar je moet wel rieel blijven en geen keuken uitzoeken
van 10.000 euro en maar 2000 euro willen betalen.
Maar ja zo zit de mens tegenwoordig in elkaar.
Okè genoeg gepraat ik mijn keuken en zeker naar wens
en voor een hele leuke prijs dus wat wil je nog meer.[/quote]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Vlindertje, de prijs van de keuken wordt natuurlijk maar voor een deel bepaald door de prijs van de kasten (en het merk daarvan). Daarnaast heb je met de apparatuur te maken en (afhankelijk van je smaak) kan het blad ook een belangrijke rol spelen. Ik zou dan ook bij jezelf nagaan wat voor jou belangrijker is, een betere kwaliteit kastwerk (hoe je die kwaliteit dan ook voor jezelf wilt definieren) of betere/uitgebreidere apparatuur.

Want als je kijkt naar (ik noem maar wat) bijvoorbeeld zoiets als een inbouwkoffiezetter, dat is op zich een leuk apparaat, maar als je ziet hoeveel dat kost, dan kan het zijn dat je door het weglaten van zo'n apparaat voor het kastwerk een klasse beter kunt gaan zitten. En dat geldt andersom natuurlijk ook, het kan zijn dat je door een iets voordeliger merk voor het 'kastwerk' te kiezen meer geld over houdt voor uitgebreidere apparatuur of bijvoorbeeld een luxer werkblad.

Het hangt daarbij natuurlijk ook erg af van wat je zelf belangrijk vindt. De een zal bij de kasten vallen over elk randje dat niet naar wens is, de ander zal persé een oven met die-en-die mogelijkheden willen. Denk dus ook van tevoren na over wat voor jou belangrijk is.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi Vlindertje,

Aangezien u in de buurt van België zit (zie forum "vloeren") kan u ook eens proberen om een offerte te verkrijgen van de zuiderburen (voor u westerburen) van bijvoorbeeld DEA-plus in Hasselt, heeft u tenminste een beter vergelijk (in prijs / kwaliteit / verkooppraatjes)

suc6, zelfstandigste.

vlindertje007
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 sep 2007 10:58

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door vlindertje007 »

Hallo zelfstandiste,

u heeft goed opgelet :)
bedankt voor de tip.

ik woon inderdaad maar een paar km
van de belgische grens.
ook voor een keuken heeft het misschien
wel zin om daar te gaan kijken.

ik hoor wel dat keukens in duitsland nog
voordeliger kunnen zijn.
hier willen we ook nog eens gaan kijken.

we hebben nog een aantal zaken op ons
lijstje staan voor de komende tijd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoi Vlindertje,

Misschien des te meer een reden om bij DEA-plus (of D-home) te kijken.

Zij hebben namelijk een totaalconcept, de eigenaar van het bedrijf bezit namelijk 2 keukenmeubelfabrieken een inkoopbedrijf en een steenhouwerij annex tegelhandel. Sla je mogelijk 2 vliegen in één klap.

De benadering van het verkooptraject aldaar kan ook verhelderend zijn ten opzichte van de overheersende Nederlands/Duitse mentaliteit.

Gewoon netjes vergelijken is uw goed recht. :wink:

armevent
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2008 18:19

Re: keuken aanschaf. waar moet ik op letten?

Ongelezen bericht door armevent »

je moet niet tekenen!!!!hoe ze alles ook uitleggen en proberen te lokken teken niet denk er altijd nog een paar dagen over. eenmaalgetekent kom je er niet vanaf. zie www.consuwijzer.nl
gr.

Gesloten