LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbezorging vanuit Engeland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dayaji
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:52

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Dayaji »

Hopelijk is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met de boevenbende in deze bananenrepubliek. Minimaal twee keer per jaar ontvangen wij een pakket uit de VS. Altijd op tijd ontvangen en nimmer nog eens bij ontvangst hoeven te betalen. Op 9 juli jl. is er vanuit de VS wederom een pakket verstuurd. Het pakket kwam maar niet aan en ben gaan bellen met TNT. Er werd gevraagd naar de barcode, deze had ik niet. Op mijn vraag of er geen andere mogelijkheid was om het pakket te traceren; het antwoord was “neen”. De week daarop weer met TNT gebeld. Ik had een andere medewerker en dacht meer bij haar te kunnen bereiken. Mijn ervaring is dat als je meer dan een medew. spreekt je nooit hetzelfde antwoord krijg. Ook deze medew. vroeg naar de barcode, dat schoot dus niet op. Vervolgens heb ik de douane gebeld. Deze vertelde mij dat de pakketten bij aankomst in NL in de loods bij TNT blijven liggen omdat ze per dag te veel pakketten ontvangen. Uiteindelijk had ik de barcode en vertelde TNT dat het pakket 20 juli jl. in NL was ontvangen. Ik heb het pakket op 3 augutus jl. ontvangen. De waarde v/h pakket was $ 200,-- (ik schat tussen € 150 € 160). Voor het verzenden van dit pakket is er i/d VS aan verzendkosten $39,50, verzekering $ 4,40 + $ 0,88(totaal $ 44,78) betaald. Bij ontvangst moest ik nog eens € 40,05 betalen. Ik heb de douane gebeld en gevraagd hoe dit kan. Ik heb twee medew. gesproken. De ene zei dat ik invoerrechten + 19% BTW, transportkosten en verzekering moest betalen. Ik moest invoerrechten betalen omdat het om vitaminen ging. De andere medew. vertelde mij dat er bij vitaminen geen invoerrechten betaald hoeft te worden, wel de andere kosten want NL moet ook vangen. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit; terwijl al een flink bedrag aan verzendkosten is betaald moest ik nog eens betalen, is dat niet dubbel? In verhouding zijn dat ook geen kleine bedragen. En ik hoefde deze kosten nooit eerder te betalen, hoe kan dat toch? We hebben geluk gehad, aldus de medew. Er zijn geen landen meer om leeg te roven dus dan maar een andere manier verzinnen. En dat zal ze altijd lukken, geboren piraten, liegers en bedriegers.
Laatst gewijzigd door Dayaji op 05 aug 2009 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Het is toch algemeen bekend dat je invoerrechten moet betalen als je goederen van buiten de EU ontvangt?

Soms komt er inderdaad wel eens een pakket door de douane zonder extra rekening, dan is ofwel de waarde te laag (bij 48 euro en lager ben je geen kosten verschuldigd), ofwel je hebt gewoon geluk.

Waarom heb je dit verhaal trouwens geplaatst in een onderwerp over postbezorging vanuit Engeland? Engeland en de VS zijn tenslotte twee verschillende landen.

catiovZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 10:48

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door catiovZ »

Nou laat ik iets vertellen, ik laat regelmatig artikelen uit Engeland komen, en soms verdwijnen er komen dus nooit aan, dan neem ik netjes contact op met het bedrijf en die sturen netjes voor de 2de keer en dan komen ze altijd netjes aan, maar nu heb ik ook al mee gemaakt.
Dan komt er een medewerker van TNT met de mededeling ik heb voor u een pakje uit Engeland maar u moet nog wel 20 euro betalen, zo niet dan nemen we het terug?
Nou dit is mij al 2 keer gebeurt, en de andere keren dat het netjes aankomt heb ik niks geen extra kosten moeten betalen, dus ik vraag aan de medewerker"" en die vertelt dat de douane dat beslist"" maar ik zie wel dat de rekening op naam van TNT staat en dat het zo genaamd invoer kosten zijn????
Dan zeg ik op me beurt neem het pakje maar terug,want ik heb tenslotte betaald via het bedrijf waar ik de artikelen bestelt???
En de meeste keren kom het aan zonder extra kosten????
IK weet het echt niet meer met TNT????

P.S ze komen regelmatig zaterdags niet meer om de brievenbus te legen????
Ik snap het niet meer, waar staat TNT :idea: voor???

groetjes, Cat

BITSthatBYTE
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:57

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door BITSthatBYTE »

Ik zie dat dit al een oud draadje is, maar toch wil ik deze graag weet tot de aandacht brengen. Verder heb ik geen idee of Radar hier al aandacht aan heeft besteed.

De problemen met post en pakketjes uit de UK die ik hier lees ervaar ik nu, april 2011, ook. Ik plaats met enige regelmaat bestellingen in de UK bij voornamelijk game.co.uk en diverse eBay verkopers. Met een enkele uitzondering duurt het abnormaal lang voordat pakketjes of post aankomen in Nederland en een enkele raakt zoek.
Met name aan de bestellingen van game.co.uk is goed te zien dat het vaak weken duurt voor een, in mijn geval PS3 game, aankomt. Zij sturen een e-mail zodra het postpakketje de deur uit gaat. Meestal komen de pakketjes, die overigens door de brievenbus passen, ergens tussen de 2 en 5 weken later pas aan. Helaas geeft game.co.uk geen TT mogelijkheid bij bestellingen naar het buitenland. Bij eBay bestellingen duurt het meestal 3 tot 6 weken en komen artikelen met regelmaat helemaal niet aan.

*edit
Ik zie nu pas dat het 1 april is. Dit is dus GEEN 1 april grap :!:

vince1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2011 13:23

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door vince1979 »

in navolging van voorgaande post van BITSthatBYTE kan ik melden dat ik een vergelijkbaar probleem heb. Ik bestel al jaren cd's, promo cd's en singles op sites als ebay. Dat is jarenlang prima gegaan. De laatste maanden lijkt het er echter op alsof alles uit de UK totaal NIET meer aankomt.
Elk ander land (USA, Duitsland, Scandinavie, Azie etc ) komt allemaal aan. Behalve alle dingen uit Engeland. Ik weet ook niet aan wie het zou moeten liggen. Tnt, Selekt Vracht of dat het al fout gaat bij Royal Mail in Engeland?
zelf woon ik in Tilburg. Heb ook al een cd naar een adres in het Gooi verstuurd om te 'testen' of het probleem wellicht bij mij in de buurt zit of dat het breder is (en dus wellicht al fout gaat bij Royal Mail). Die is ook al 2 weken geleden besteld en nog niks.
Verder ben ik flink wat cd's 'kwijt ' die begin februari al besteld zijn. Lijkt me heel stug dat die nog gaan aankomen. Leuk...maar niet heus. Iemand of iets jat de post lijkt het wel....

phil99
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2011 21:09

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door phil99 »

Ik ontvang regelmatig (elke dag) post uit Engeland, allemaal via Royal Mail verstuurd. Mijn ervaringen zijn als volgt:

De normale post (A5 enveloppen of kleiner) wordt keurig door TPG post bezorgd en dan doorgaans 2 werkdagen naar verzending.

Als het om A4 enveloppen gaat moet ik doorgaans 2-3 weken wachten. Deze enveloppen worden niet door TPGpost bezorgd. Alle enveloppen hebben één sticker gekregen waarop staat:

bin 51 Afv: NS 330C-LP-2-4 en dan een id nummer.

Ik weet niet wie deze enveloppen bezorgt. Weet iemand het?

Onlangs heb ik een pakket via Amazon gekocht in Engeland. De verkoper was niet Amazon zelf maar een verkoper die via Amazon verkoopt. Weer de zelfde sticker en weer 3 weken wachten.

De pakketjes van Amazon zelf worden door TPGpost of TNT bezorgd en dan altijd keurig op tijd.

Ik heb contact opgenomen met Royal Mail. Zij vertelden mij dat zij al hun post voor Nederland naar één centraal punt in Nederland versturen. Daar vanuit wordt het verdeeld onder de locale bezorgers.

Mijn conclusies:

De verzenders in Engeland zijn onschuldig in dit verhaal. Die doen hun brieven en pakketjes gewoon op de post in Engeland (Royal Mail).

Royal Mail is ook onschuldig en zorgt dat de post op tijd naar het centrale punt in Nederland wordt afgeleverd.

TPG post doet wat ze moet doen. TNT ook.

Ik weet niet wie het bedrijf is wat de stickers op de enveloppen plakt maar watdit bedrijf doet is onacceptabel. De bezorgers van dit bedrijf komen trouwens maar éen keer in de week langs, doorgaans op een vrijdag ochtend. Als niemand kan me vertellen wie ze zijn zal ik gewoon a.s. vrijdag de hele ochtend op ze moeten wachten want ik ben het nu spuugzat.

Dichter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2011 09:50

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Dichter »

Hier exact hetzelfde probleem. Zowel de UK als de VS worden onregelmatig en erg laat bezorgd, met als dieptepunt tot nu toe een poststuk uit de VS dat pas na 2 maanden (!) werd bezorgd.

De poststukken met de stickertjes met een code eindigend op SND (zoals bedoeld door de phil99) worden bezorgd door Sandd.

Kreeg gisteren (16 juni) een brief binnen die op 7 juni voorzien van 2 Air mail stickers was verstuurd uit de UK. Die heeft er dus 9 dagen over gedaan. Heb contact opgenomen met Sandd en daar heeft men mij verteld dat het poststuk eigenlijk nog te vroeg is bezorgd, aangezien zij in principe alleen op dinsdag en vrijdag bezorgen (en mijn brief dus op donderdag in de bus lag). Een verklaring voor de idioot lange overkomstduur had men overigens niet. Ook kon de medewerker van de klantenservice niet aangeven wanneer een poststuk via Sandd en wanneer via PostNL wordt verstuurd.

Aardig detail: toevallig weet ik van iemand die gelijktijdig met mij dezelfde cd uit de UK had besteld. Hij had hem binnen een week in de bus... in Florida, VS!

Ik denk dat de conclusie gerechtvaardigd is dat de kwaliteit van de postafhandeling er met de komst van cowboys als Sandd niet op vooruit gegaan is. Tante Pos mag dan misschien wat bureaucratisch geweest zijn, de processen waren in ieder geval redelijk betrouwbaar (zeg ik als oud-PTT Post bezorger).

ronhaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2011 16:06

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door ronhaak »

ik koop veel spullen goedkoop van ebay die ik vanuit engelandnaar nederland laat sturen, dat ging in het verleden altijd goed, maar inderdaad de laatste twee jaren heb ik al vele zendingen niet ontvangen, volgens mij wordt er gewoon een hoop gestolen, misschien kan er eens een klacht gestuurd worden centraal naar de Britse Post, als je binnen twee jaar al 6 pakjes niet hebt ontvangen dat is wel heel veel. Ik koop heel in india en dat komt altijd aan!! Schandalig!!

dutchtom91
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 12:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door dutchtom91 »

Ik heb maandag een pakket besteld uit engeland (voor het eerst) en ik zal afwachten. Er zit een Track&Trace code bij.

Ik laat hier weten wat mijn ervaring zal zijn.

dutchtom91
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 12:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door dutchtom91 »

Hij is gisteren aangekomen. Netjes binnen drie dagen. Geen problemen gezien.

29-09-2011 12:44 Delivery Agent - NETHERLANDS Received at delivery depot
29-09-2011 12:03 Delivery Agent - AMSTERDAM - PTT Forwarded to delivery depot
28-09-2011 20:42 Delivery Agent - AMSTERDAM - PTT Forwarded to delivery depot
27-09-2011 21:36 Delivery Agent - AMSTERDAM - PTT Received in destination country
27-09-2011 04:00 International Hub Forwarded for export
27-09-2011 00:49 International Hub Received and processed
26-09-2011 21:53 International Hub Received and processed
26-09-2011 17:12 Shrewsbury Depot Tracked out of Local Hub
26-09-2011 16:06 Rotherham East Depot Collected from customer
26-09-2011 00:00 WDM Online

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik bestel vrijwel al mijn boeken, dvd's en cd's bij Amazon in de UK en alles is (indien op voorraad) binnen een paar dagen binnen. Geen klachten dus.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door WarZir »

GJvdZ schreef:Ik bestel vrijwel al mijn boeken, dvd's en cd's bij Amazon in de UK en alles is (indien op voorraad) binnen een paar dagen binnen. Geen klachten dus.
Ik weet niet of dit met boeken ook zo gaat (ik neem aan van wel), maar Amazon levert vanaf Amsterdam, ze hebben hier een opslag. Geldt zowel voor co.uk als de. Zie ook de postzegel sticker op je pakje :) .

wkld
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 17:06

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door wkld »

Bestel veel CD's, DVD's en boeken via internet. Het komt regelmatig voor dat bestellingen er 3 tot 5 weken over doen om bezorgd te worden, nadat ze door de leverancier gepost zijn. Het betreft zowel pakketjes uit Engeland als uit de USA. In vrijwel alle gevallen blijkt het dan om pakketjes te gaan waarop een sticker is geplakt met de volgende gegevens:

bin 51 Afv: NS 330C-LP-2-4 en dan een id nummer.

Heb tot nu toe niet kunnen achterhalen welk postbedrijf hierachter zit. Het zou goed zijn als dat bekend wordt, want dan is er een mogelijkheid om over de enorme slechte prestaties van dat postbedrijf een klacht in te dienen.

Heb in de afgelopen 1,5 of 2 jaar zeker al tientallen keren dit probleem ervaren. Eigenlijk kan gesteld worden dat als het betreffende stickertje op het pakketje is geplakt dat poststuk weken te laat bezorgd wordt. Ergerlijk!

Volgens mij is de performance van USPS, Royal Mail en zeker die van PostNL (het voormalige TNT Post) uitstekend. Heb dus alleen de zeer slechte ervaringen met dat ene onbekende postbedrijf.

BSRuben
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 15:25

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door BSRuben »

Zoals hierboven ook al vaker gemeld, is de bezorging via de professionele postbedrijven (zoals Postnl, Royal Mail) het probleem niet. Er zijn echter een aantal moeilijk te herkennen postbedrijven die het verzieken. Dit tuig doet er rustig drie tot vijf weken over om een pakket uit Engeland aan je deur te bezorgen. Als je dan vervolgens om uitleg vraagt wordt er boos gereageerd dat ze het allemaal 'zo snel mogelijk lopen te doen'.

Het grote probleem met deze zendingen (ik bestel altijd bij bedrijven) is dat de Standard Postage van Royal Mail geen Track&Trace codes geeft. We kunnen dus niet zien waar het pakket zich in Engeland bevindt en ook is er geen zicht op het pakket als het Nederland binnenkomt. Je moet maar wachten, en wachten en dan omdat het kan nog langer wachten om je pakket te krijgen (als je het al krijgt).

Om welk postbedrijf het gaat is mij ook nooit duidelijk geworden..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

WarZir schreef:
GJvdZ schreef:Ik bestel vrijwel al mijn boeken, dvd's en cd's bij Amazon in de UK en alles is (indien op voorraad) binnen een paar dagen binnen. Geen klachten dus.
Ik weet niet of dit met boeken ook zo gaat (ik neem aan van wel), maar Amazon levert vanaf Amsterdam, ze hebben hier een opslag. Geldt zowel voor co.uk als de. Zie ook de postzegel sticker op je pakje :) .
Nee, het wordt uit de UK verzonden. Geen Nederlandse postzegel op het pakje.

Het gaat trouwens voornamelijk om producten die ik via de Amazon market bestel, dus van kleine verkopers die hun waar via Amazon aanprijzen en zelf versturen. Die komen sowieso niet uit Amsterdam.

lampy2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 13:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door lampy2000 »

Ik dacht dat ik gek was en dat het alleen bij mij gebeurde, maar bij mij verdwijnt bijna 99 procent van alles dat uit Engeland komt. Echt niet te geloven. En het loopt al vanaf 2006, brieven kaarten komen niet aan, platen, noem maar op, als het aankomt nou dan heb je geluk! Ik geloof dat hier eens grondig iets aan gedaan moet worden want dit loopt echt de spuigaten uit!

coinchantal
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:43

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door coinchantal »

Even een schopje van dit onderwerp.

Ben de laaste tijd weer bezig met wat dingen bestellen uit engeland. Bijna alles wat er besteld wordt doet er ruim 4 weken over om hier in mijn bus te komen. Zelfs met airmail stickers en al dr op. De formaten zijn a4 die door de brievenbus kunnen. Ik snap niet waarom het zo lang moet duren voordat het hier is. Tevens valt mij op dat het zeldzaam is dat het door de tnt word bezorgd en als dat wel het geval is is het er in redelijke termijn ( 4-7 dagen). Ik vermoed dat rm nederland wat het doorspeeld aan sandd erachter zit. Het rare wat me ook opvalt dat dingen een soort verzameld worden tot een grote stapel en dan in 1 x worden bezorgd. Dat is toch niet de bedoeling. Engeland is toch geen afrika. Radar maak hier is een item van.

lampy2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 13:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door lampy2000 »

Ik heb een soortgelijk probleem, maar 10 procent van alle postpakketten uit Engeland komt aan. Dit probleem draait al 7 jaar en het wordt irritant
De andere 90 procent is verdwenen. Zo kan je toch geen bedrijf draaien. Ik heb hier de Nederlandse post over ingelicht en de Royal mail. Hoop dat ze hier iets aan gaan doen, anders zou ik zeggen, laat het maar doen door de concurrent of door een koerriersbedrijf wat wel kan bezorgen!

Chris015
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2013 11:57

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Chris015 »

Helaas heb ik ook hetzelfde probleem. Ik bestel best vaak spullen via internet uit het buitenland. Heb nu 4 keer wat besteld uit de UK waarvan er 3 nooit zijn aangekomen, en waarvan ik nu al 3 weken wacht op een pakketje(2x een 12inch vinyl muziek plaat) wat is besteld heb bij een platenzaak. Ik geloof dat dit ook met British Royal Mail verstuurd is, ik weet alleen niet wie het afhandelt als het eenmaal in NL is aangekomen. Ik heb er geen track&trace bij gekregen.

Ik snap gewoon niet hoezo het zo lang kan duren om wat vanuit een buurland te krijgen. Als ik wat uit Duitsland bestel wat overigens tegen de grens van Tsjechië aan ligt dan heb ik heb binnen 2 dagen standaard in huis. Vorig jaar rond de kerst had ik wat besteld vanuit de VS en dat is zelfs nog veel eerder aangekomen, en dat notabene tijdens de feestdagen!! Als het altijd zo blijft dan ben ik bereid om gewoon helemaal niks meer uit de UK te laten verzenden omdat het toch niet aankomt!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, wil graag ook even inhaken op dit oude draadje. In mijn beleving is de post en pakket dienst vanuit Engeland de laatste jaren slechter en veel langzamer geworden. Recent heeft mijn dochter pakket verzonden op 22 juli om op tijd te zijn voor mijn verjaardag. (3.8). Uiteraard belde ze om te feliciteren en: "ontvangen"? Nee, dus. En dit was de 3de keer. Ze baalde dat ze er weer achteraan moest gaan, maar....dinsdag 13 Aug. ontving ik het. Met notitie: "been opened by customs". Ook dit is al vaker voorgekomen, wel zat alles er in. Maar dat Royal Mail ook niet zo Royal meer is, lijkt wel op onze Post Nl heden ten dage. Jammer.

Gesloten