LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal houdt geld vast

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Bent u tevreden met PAypal?

Ja, helemaal
19
22%
Ja, maar gebruik het weinig.
15
18%
Kwenie, gebruik het niet
11
13%
Nee, niet echt.
6
7%
Nee, helemaal niet
18
21%
Nee, ik heb de zelfde problemen
16
19%
 
Totaal aantal stemmen: 85

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

Paypal is goed voor de koper maar niet voor de verkoper. Zo kun je binnen een half jaar je spullen naar de verkoper terugsturen, je zegt gewoon dat het object sterk afwijkend is ook al mankeert er niets aan. Je moet het dan als verkoper terugnemen en betaalt de verzendkosten + de onderzoekskosten. Ik heb het zelf meegemaakt. Bewijs leveren hoeft niet, er wordt zondermeer aangenomen dat het object sterk afwijkt. Ook al heb je 14 dagen retourbeleid in je advertentie bij Ebay gezet, maakt niets uit.
Mijn geld hebben ze trouwens ook een tijd vastgehouden, trekken ze lekker de rente van terwijl ze toch al heel veel kosten berekenen. :evil: :evil:

Robin12345
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 07:21

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Robin12345 »

Paypal doet veel meer dan dit alleen.
Paypal geeft ook kopers geld terug. Ook al heb je als verkoper bewijs van verzending.

Contact op nemen met paypal heeft weinig tot geen zin. Daar zijwettelijke niet onder de Nederlandse wetgeving vallen. Zij vallen onder de Luxemburgse wetgeving. Luxemburg word niet gedekt in de rechtsbijstands verzekeringen.

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

Dat zeg ik, alleen goed voor de koper. Zet ze gewoon aan het werk door alles goed uit te laten zoeken en te protesteren. Helpt niet veel maar ze blijven bezig.

marjanneke1957
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:33

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door marjanneke1957 »

ik kreeg een mailtje van paypal dat ik niks terug hoef te betalen omdat ze geen bewijzen hebben dat ik het object terug heb gekregen. Tegen het terugzenden heb ik bezwaar ingediend maar ik zou het object plus de verzendkosten plus de onderzoekingskosten voor paypal moeten betalen. Paypal heeft echter aan mij geen foto's gevraagd en heeft de koper zomaar zonder onderzoek gevraagd om het object terug te sturen. Ik moet al die kosten plus de verzzendkosten betalen terwijl er niks aan mankeert en terwijl er in de advertentie van Ebay een terugstuurbeleid is van veertien dagen.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Ik herken me zeer in bovenstaande tekst. Vorige maand verkocht ik iets op Ebay. Zo'n Paypal-account word je hier aangesmeerd met een druk op de knop, en ja, je moet alle kleine lettertjes lezen, maar de consequenties van dat drukken op die knop staat er niet bij. Dit is wat ons overkwam:

- De koper tikte per abuis een verkeerd bedrag in (3000 ipv 300 euro) en annuleerde het. Maar geannuleerd of niet, die blokkade-procedure ging in werking, hoewel er dus GEEN bedrag hoger dan 2500 euro ooit op die rekening terecht kwam.
- Paypall eiste dat ik al mijn persoonlijke gegevens over het internet zou uploaden om de blokkade op te heffen. Dit was me een waslijst: van creditcardgegevens tm bankgegevens, adresgegevens tot een kopie van m'n paspoort. Dit is ABSOLUUT niet veilig! Kijk eens naar de documentaire van Zembla; met alle identiteitsfraude van deze tijd maak je je zo wel heel kwetsbaar. Ik weigerde, dus.
- bijna 500 euro stond bevroren op die rekening. Ik bellen: dat er nooit 2500 euro was overgemaakt, dat ze dat ook konden verifieren, en dat ik best persoonlijke gegevens wil overleggen, maar geef me 'n adres en ik toon het. Over internet: onveilig, wil ik niet. Je raadt het al: nul op het request; het zoveelste impotente callcenter aan de lijn.
- Ik stuur een brief naar het hoofdkantoor in Luxemburg, waarin ik de situatie uitleg. Nooit meer wat op gehoord. Onderwijl staat m'n geld op die rekening. Paypall kaapte al een schandalige 5% transactiekosten in, maar ik gun ze niet dat ze dit ook inkapen.
- Ter info: Paypall's kantoor in de EU zit op een zeer schimmig adres in Luxemburg, ergens in een kamertje op een verdieping. Ze hebben geen filialen elders. PAS OP met deze mensen. Het zijn woekeraars van de ergste soort.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door moortjeboen »

http://www.screw-paypal.com/paypal_cont ... ation.html

Goede site met veel contactinfo over Paypal.

janneke74
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:48

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door janneke74 »

Ook heb plots problemen met Paypal. Snap er niets van, want ik doe al jaren niets meer met de rekening. Ik denk dat de laatste keer dat ik de rekening gebruikt heb zo'n 1,5 jaar geleden is geweest....Raar dus. Kreeg een brief van een incassoburo. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

floriss
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door floriss »

En ook ik heb net een rekening van 27,07 euro gekregen die ik moet betalen.
Maar deze rekening heb ik op 4-11-2008 al betaald.

Deze brief komt van het NCO Europe Limeted Trading

Meerdere mensen die zo'n brief hebben gehad?

Gr!

Floris

yorick18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:41

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door yorick18 »

Ook ik heb vandaag een rekening van NCO in de bus gehad voor €49,16 die al een aantal maanden geleden is betaald.. ( 27 okt 2008 )

Deze gegevens stonden van hun op de brief:
NCO
Old Docks House,
90 Watery Lane,
Preston,
England, PR2 1AU

Fax: 0044 1772 843066
en onderaan de brief:
NCO Europe Limeted Trading
Registratie nummer in England & Wales 3122581
Kantoor houdende te: Old Docks House,
90 Watery Lane, Preston
England
Licentie nummer: 407530
Onderdeel van de NCO Group of Companies
en achterop de brief hun bank gegevens:
Account: NCO Europe Ltd
Sortcode: 20-54-78
Bankrekeningnummer: 67540422
Ook staat er een telefoonnummer op de brief:

0800 942871 / 0044 1772 843207

Openingstijden
Van maandag tot donderdag 09:00 tot 21:00
Op vrijdag 09:00 tot 20:00
Op zaterdag 09:30 tot 14:00

Ik proberen dat 0800 nummer te bellen, krijg ik te horen: Dit nummer is niet in gebruik :roll:

Ik ben niet van plan om dit geld te gaan betalen !!!!!

floriss
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door floriss »

Dit is precies wat er ook op min brief stond.

En ik ga morgen even bellen met paypal..
Ik laat hier op het forum wel even weten wat ik te horen heb gekregen.

Floris

sjoerdnijhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 23:50

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door sjoerdnijhuis »

Ik heb vandaag ook zo'n brief mogen ontvangen...

Met precies hetzelfde adres en opzet.
Valt mij wel op dat het logo zwart/wit is en de handtekening erg vaag is, alsof het een copie is ofzo.

Gaat bij mij om een bedrag van €97
Heb al contact gehad met degene waar ik dat bedrag naar overgemaakt en was volgens hem allemaal goed gegaan....

yorick18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:41

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door yorick18 »

Ik heb geen zin om dit bedrag te gaan betalen terwijl dit allang gebeurt is in Oktober 2008...

De handtekening is inderdaad een vage handtekening, alsof het inderdaad een kopietje is...

Maar ik wacht even op de reactie van floriss want die zou vandaag gaan bellen met paypal...

Eens kijken wat die erover zeggen :roll:

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik heb 2 Paypal-rekeningen. Geen problemen mee. Af en toe krijg je dan bericht dat je meer dan bedrag X op je rekening hebt en dat je je account moet gaan upgraden. Nou, dat doe ik dan, klaar. Vind dat prima.

Alleen jammer dat er een beetje met koersen wordt geknoeid. Krijg je 200 pond, wordt het omgerekend en nóg eens 5 euro afgehaald vanwege "kosten". Leuk om die dan ook bij je klanten in rekening te gaan brengen... Zit daar nog over te denken. Maar het is een stuk goedkoper dan buitenlandse checks innen.

janneke74
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:48

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door janneke74 »

Ja Alice12345, nu heb je geen problemen, heb ik ook niet gehad, maar 2 jaar na het beeindigen van de paypal rekening!!!!!!!!! komen ze plots met een rekening, voor mij is niets meer na te kijken want de rekening is gesloten, en als er al iets is, is het ook niet meer op te lossen omdat het zo lang geleden is, maar ik moet wel betalen........

lijkt me allemaal wat vaag niet??

floriss
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door floriss »

Nou, ik heb gebeld met paypal.

Eerst had ik het verkeerde nummer, maar heb uiteindelijk het juiste nummer gekregen.

Ik kreeg toen iemand van paypal aan de lijn en ik moest het referentie nummer dat op de brief staat doorgeven. Op de brief: PAYPAL REFERENCE rechtsboven aan de brief onder DATUM.

De medewerker heeft gecontroleerd of ik had betaalt en vertelde mij dat ik de brief kon doorscheuren omdat ik inderdaad al 3 maanden geleden had betaald.

Toen vroeg ik hoe het dan kwam dat ik daar nu alsnog bericht over kreeg.
En mij werd toen verteld dat het kwam doordat er een achterstand is bij NCO.

Wat ik wel erg vreemd vind als ik een berichtje lees van iemand hier op het forum die na 1,5 jaar alsnog een brief krijgt.

MAargoed, het is dus goed even te bellen met dit nummer: 0204622530.

En even het referentienummer van paypal dat op de brief staat zoals ik hierboven beschreef door te geven. Hiermee kunnen ze direct opzoeken hoe het zit met de betaling. En dan veranderen ze dat als ze op de computer zien dat er betaald is.

Succes en laat nog even op het forum weten of het allemaal gelukt is.

Gr

Floris

yorick18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:41

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door yorick18 »

Bedankt voor het nummer floriss.

Ik heb zojuist ook paypal gebeld om eens na te vragen over hoe en wat.

Ze gingen in mijn betalingsgeschiedenis kijken en hebben daar inderdaad gezien dat de betaling is voltooid maar omdat NCO een tijdje 'niks heeft gedaan' hebben zij wat achterstand opgelopen.

Ze zouden het nu doorgeven aan het kantoor van NCO dat de betaling in Oktober 2008 al voltooid is.
De brief kan verscheurd en weggegooid worden.

Bedankt voor de reacties/hulp Floriss ! :)

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Heb ik wat gemist, wat is het NCO?

@janneke74
Het is wel makkelijk zeggen nu dat ik later problemen ga krijgen. :roll:

floriss
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door floriss »

Geen dank Yorick18 :)

Het is gewoon erg vervelend als zoiets gebeurd en je wil meteen weten hoe het komt en wat je er aan kan doen.
Ik weet zelf hoe vervelend het is en als ik weet wat je ermee kan doen dan laat ik dat graag weten aan mensen die er ook mee bezig zijn. :)

Goed te horen dat het bij jou ook goed is gegaan door te bellen.

@ Alice12345:
NCO is een incassobureau uit Engeland die in opdracht van Paypal een brief stuurt met de vraag of je zo gauw mogelijk een nog te betalen bedrag wil storten op een rekening die in de brief staat.
Maar de meeste mensen die deze brief ontvangen hebben, hebben dat bedrag al maanden geleden voldaan.
Dat is het rare aan de brief, dat deze nu pas in de bus valt.

Dat jij later problemen gaat kregen met paypal dat weet niemand en kan je HELAAS niet van te voren voorspellen. Dus als je er nu geen problemen mee hebt, hoef je je nergens druk om te maken.

Gr!

Floris

Scambuster
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 09:42

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door Scambuster »

Volgens mij dezelfde brief gehad als mijn voorgangers hier.

Ontvangen, een brief van NCO in opdracht van Paypal.
Althans, zo doen ze het voorkomen.

Te betalen een bedrag van € 66,75.
Betalen op rekening 67540422 op naam van NCO Europe ltd.

Er staan een aantal telefoonnummers in de brief.
0800 942871 (Niet in gebruik)
0044 1772 843207 (Nummer in Preston)
0044 1772 843066 (Nummer in Preston)

Er staan een aantal spelfouten in de brief afgezien van het feit dat de brief nogal 'knullig' taalgebruik bevat:

- ... een incassoprocedures op te starten...
- ... volledige bedrag voor onze cliënt terug te krijgen
- ... om uw rekening te herstellen kunt u uw bankkaart gegevens aan onze card betalings afdeling doorgeven.
- ... NCO Europe Limeted Trading

Retouradres van de brief (stond op envelop) is:
PO Box 8743
BELLSHILL
MIL4 3WU

Wat apart is, Bellshill ligt ong. 280 km bij Preston vandaan.
Even googlen op 'PO Box 8743' laat al snel weten dat er wel meer vage mailings zijn verstuurd met dat postbusadres als afzender.

Ik vermoed een scam.
Straks maar even contact opnemen met Paypal.

floriss
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2009 18:28

Re: Paypal houdt geld vast

Ongelezen bericht door floriss »

Inderdaad even bellen met paypal met het nummer dat in mijn vorige post staat.
Dan is het als het goed is zo opgelost :)

Gesloten