LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOZ-waarde in relatie tot taxatiewaarde

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: WOZ-waarde in relatie tot taxatiewaarde

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Stijgingspercentages zijn niet relevant. Een gemiddelde waardestijging van 9,3% sluit niet uit dat er woningen zijn die 19% in waarde zijn gestegen.

Wat zeggen de onderbouwende verkoopcijfers? Dat is namelijk het enige waar de gemeente (en later misschien de rechter) naar zal kijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WOZ-waarde in relatie tot taxatiewaarde

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook bij de verkoopcijfers moet je goed kijken waar je naar kijkt en waarmee je vergelijkt. Dat je niet kijkt naar de verkoopcijfers van apartementen als je zelf in een eengezinswoning woont... Zo zegt de prijs(stijging) van een gemiddeld verkocht huis ook niet heel veel, als er van een ander soort huizen meer verkocht zijn.

amsouverijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:56

Re: WOZ-waarde in relatie tot taxatiewaarde

Ongelezen bericht door amsouverijn »

In 2006 was de WOZ waarden geschat ook weer via een ander huis, en daar was een dakkapel bij opgeteld.De waarde van ons huis was hier €241,729,00 Nu wij hebben geen dakkapel, dat is nr.1
het tweede probleem is dat wij achter ons huis een zomerhuisje hebben, dat is in het jaar 2006 geschat op €79.897
In 2007 werd onshuis WOZ aangeslagen voor €255.000 en het zomerhuis voor €58.000.Daar zit dus een verschil van €2189.70 in.
In 2008 werd de WOZ belasting van ons huis €274.000, en van het zomerhuis werd de WOZ geschat op € 61.000.
Zoals u ziet zijn er behoorlijke verschillen, en voor het zomerhuis hebben ze dus een huis genomen dat aan de openbare weg staat, terwijl ons zomerhuis gebouwd is tussen de huizen in de achtertuin.
Kijk eens goed naar het jaat 2006 en 2007 van het zomerhuis, dat is helemaal eem lachertje.Maar ik kan er niet om lachen, daarom heb ik een bezwaarschrift ingediend,op tijd, en heb de brief deze week ontvangen dat ze het na zullen kijken.Ik ben benieuwd wat hier uitkomt.

bjorn76
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 17:01

Re: WOZ-waarde in relatie tot taxatiewaarde

Ongelezen bericht door bjorn76 »

Beste Amsouverijn,
Ik begrijp je vraagtekens aangaande de waardebepaling van beide jaren, echter wordt de WOZ-waarde bepaald zonder te kijken naar de waardering van voorgaande jaren. Dit is nl. niet relevant omdat moet worden aangesloten bij verkoopcijfers op of rond de waardepeildatum en niet dat er moet worden aangesloten op de waardering van de vorige ronde.

De vraag is: is het zomerhuis € 61.000,- waard op 1 januari 2007 (waardepeildatum)? Oftewel: zou je het verkopen voor dat bedrag?

A) Niet? Dan zal de WOZ-waarde wel (te) laag zijn...
B) Wel? dan zou de waarde weleens kunnen kloppen.....
C) Heel graag? dan zou de waarde weleens te hoog kunnen zijn.....

(deze vraag wel eerlijk beantwoorden natuurlijk)
succes....

Gesloten