LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Dekking annuleringskosten.
6.1 Uitkering wordt verleend voor annuleringskosten als gevolg van een onzekere gebeurtenis als genoemd in 6.1.1 t/m 6.1.15.
6.1.1 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van verzekerde.
6.1.2 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van familieleden in de 1e
of 2e graad of huisgenoten van verzekerde.
6.1.3 Zwangerschap van verzekerde of partner.
6.1.4 Materiële beschadiging (schade aan zaken/stoffelijke objecten) van eigendom,
huurwoning van verzekerde of het bedrijf waar hij werkt, waardoor zijn aanwezigheid
dringend nodig is.
6.1.5 Het door verzekerde onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning
of onverwachte oplevering van een koopwoning, maar niet eerder dan 30
dagen voor aanvang en niet later dan 30 dagen na het einde van de reis.
6.1.6 Een medisch noodzakelijke ingreep die verzekerde, zijn partner of een bij
hem inwonend kind onverwacht kan ondergaan.
6.1.7 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van in het buitenland
woonachtige personen, waardoor het voorgenomen logies van verzekerde bij deze
personen niet mogelijk is.
6.1.8 Het door verzekerde op medisch advies niet kunnen ondergaan van een
voor de reis verplichte inenting.
6.1.9 Werkloosheid van verzekerde na een vast dienstverband, als gevolg van een
onvrijwillig ontslag.
6.1.10 Na werkloosheid van verzekerde, waarvoor een uitkering werd genoten, aanvaarden
van een dienstbetrekking van minimaal 20 uur per week, voor de duur van
minstens een half jaar of voor onbepaalde tijd, die zijn aanwezigheid voor de vervulling
daarvan ten tijde van de reis nodig maakt.
6.1.11 Definitieve ontwrichting van het huwelijk van verzekerde, waarvoor een
echtscheidingsprocedure in gang is gezet. Met definitieve ontwrichting van het
huwelijk wordt gelijkgesteld het ontbinden van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract.
6.1.12 Het, buiten de schuld van verzekerde om, onverwacht niet verkrijgen van
een benodigd visum.
6.1.13 Het door een van buiten komend onheil uitvallen van het door verzekerde te
gebruiken privé-vervoermiddel waarmee de buitenlandse reis zou worden gemaakt,
binnen 30 dagen voor aanvang van de reis. Pech, mechanische storing en dergelijke
vallen hier niet onder.
6.1.14 (verergering van een bestaande) ziekte of ongevalletsel van een familielid in
1e graad, die daardoor dringend zorg nodig heeft van verzekerde en niemand anders
dan verzekerde deze zorg kan verlenen.
6.1.15 Verlies of diefstal van voor de reis noodzakelijke reisdocumenten van verzekerde
op de dag van vertrek. Verzekerde is verplicht hiervan direct aangifte te doen bij de politie
en het bewijs te overleggen.
Dirkie; wáár staat dat de annuleringskosten gedekt worden als men door eigen schuld het vliegtuig mist???
Dus voortaan geen nonsens opmerkingen meer plaatsen, hé!!

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

dia:
Ga anders naar de dokter en probeer eens of je geen ziektebriefje kan krijgen voor bv griep (kan je veinzen)proberen kost niks.
Kan je zo mischien een stuk terug krijgen.


Een heel goed advies ... maar niet heus! Dit is namelijk een fraudeleuze handeling en dus een misdrijf!
Dirkie:
misschien een bruikbare tip in plaats van al die nonsens opmerkingen.
Nonsens opmerkingen? Je eigen relaas valt ook in deze categorie! Er is namelijk helemaal geen sprake van annulering maar van mensen die de vlucht hebben gemist. En, op tijd komen is nog steeds iemands eigen verantwoording! Het is natuurlijk heel sneu voor de betrokkenen maar ook in Belgie was gewaarschuwd voor slecht weer. Sterker nog, zelfs onder gewone omstandigheden hadden zij (beduidend) eerder moeten vertrekken, in verband met mogelijke files en dergelijke.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

misschien ben ik gek maar TS is ook door zijn eigen schuld te laat op Schiphol gearriveerd!
Gek ben je waarschijnlijk niet. Maar de vraag is: wat vind de verzekering ervan. Daar gaat het om. Alle (goede) adviezen hier (ook die van mij) zijn leuk, maar het gaat er uiteindelijk om wat de verzekering er van denkt.
Je verzekert je voor zaken, waarvan je hoopt, dat ze niet gebeuren. Dit valt daar volgens mij zeker onder. Je wilt niet bewust die vlucht en dus die vakantie missen.
wáár staat dat de annuleringskosten gedekt worden als men door eigen schuld het vliegtuig mist???
Nergens, maar:
- zijn dit de voorwaarden van de verzekering van TS?
- in hoeverre is er sprake van eigen schuld. Als het goed weer geweest was, waren ze waarschijnlijk wel op tijd geweest. Maar wat zeg je dan tegen de huiseigenaar bij wie de dakpannen eraf waaien tijdens een storm. Dat wordt niet gedekt, want je wist dat het zou gaan waaien misschien? Lijkt me niet redelijk.
- ik heb, zoals ik al schreef, helaas meerdere keren gebruik moeten maken van mijn annulerings verzekering. Dit zijn overigens ook niet de voorwaarden van mijn verzekering. En 1 geval (namelijk het achteraf niet vrij kunnen krijgen van de werkgever) staat er ook niet bij. Wij waren zelf zo dom geweest om aan te nemen, dat ik wel vrij zou krijgen. Maar de annulerings kosten werden gewoon gedekt door mijn verzekering!

En met nonsens bedoelde ik zaken als liegen over ziekte e.d. Dat heeft geen zin. En je moet het ook van de andere kant bekijken. Nu heb je niets, alles wat je eventueel krijgt is meegenomen. Proberen kan geen kwaad.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

wat vind de verzekering ervan
Niks, want er valt niets te vergoeden!
Maar dat is je inmiddels al door meerdere personen gemeld. Het is én blijft een gevalletje eigen verantwoordelijkheid en daar heeft een verzekering geen boodschap aan!
Dat jij van mening bent dat je het altijd proberen kan getuigt van een ongelooflijke naïviteit!
Of je bent gewoon dom....

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door eeliane »

Achja de verzekering naderhand nog melden dat je ziek was, heeft geen zin, te laat en dat weten ze daar maar al te goed.
Als je de verzekering probeert op te lichten en ze komen er achter is er tegenwoordig een goed bewaarde zwarte lijst die alle verzekeringsmaatschappijen gebruiken en dan kan je voor de rest van je leven sowieso een annulerings- of reisverzekering wel vergeten.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door dia »

Geplaatst op: 28 Mrt 2008 10:43 Onderwerp:



Achja de verzekering naderhand nog melden dat je ziek was, heeft geen zin, te laat en dat weten ze daar maar al te goed.




Het kan echt,ik ga natuurlijk niet vertellen hoe ik dat weet,maar een doktersbriefje is een oficieel dokument en dat telt.
Dat de pepieren een paar dagen later binnenkomen maakt niks uit.
Je moet toch tijd hebben om alles in te vullen.
En wie trekt een dokter in twijfel!!!!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Tja, wat moet je met zo'n reactie.....
Je woont te dicht bij de Belgische grens, dat verklaart een boel....

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Pruim »

Het kan echt,ik ga natuurlijk niet vertellen hoe ik dat weet,maar een doktersbriefje is een oficieel dokument en dat telt.
Dat de pepieren een paar dagen later binnenkomen maakt niks uit.
Je moet toch tijd hebben om alles in te vullen.
En wie trekt een dokter in twijfel!!!!
Wie die dokter in twijfel trekt? Hoogstwaarschijnlijk de annuleringsverzekering van de topic starter, aangezien die in de eerste post al meld dat ze onderweg het reisbureau heeft gebeld om te zeggen dat ze in de file stond en waarschijnlijk niet op tijd zou zijn.

vivaturkije
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2008 15:17

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door vivaturkije »

kwart over 7 vertrekken als je om 11 uur op schiphol moet zijn, vanuit Turnhout.....tjonge ik heb geen medelijden met jullie hoor.
Wij wonen in Den Haag 35 kilometer vanaf schiphol en gaan al 5 kwartier van te voren weg dus ruim op tijd.....
Ook was er al 2 dagen extreem weer voorspeld, ook op de brt..dus sorry geen respons voor jullie. Jammer, maar de volgende keer zorg je echt wel dat je op tijd weggaat, en file moet je altijd incalculeren.
Maar ja sommige mensen zijn er een ster in om te laat te komen.

het is 171,6 km
naar schiphol vanaf turnhout, als je gemiddeld 80 kan rijden wat dus niet lukt in de spits doe je er al 2 en een half uur over.

knightni
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:11

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door knightni »

vivaturkije,

graag had ik op je antwoord ingegaan, maar de beleefdheid gebiedt me te zwijgen.

Ik denk niet dat we dom zijn, ik WEET dat ik nooit te laat kom en u zegt hier eventjes wat ik ben?

Ik ben het beu van uitgemaakt te worden voor iets waar we weinig aan konden doen. We weten dat we te laat vertrokken zijn nu, maar dat is te laat.

Jullie vinden het echt normaal dat je 3 of meer uren doet over 160 km???

We hebben ons erbij neergelegd en we blijven nu uit de buurt van de Nederlandse "wegen".
Dan liever onze slechte wegen in België trotseren zoals veel van jullie HOLlanders ook doen aan ons grensgebied.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door sprookje »

Geplaatst op 27 Mrt 2008 14:39 door Dirkie


--------------------------------------------------------------------------------
Frank,

misschien een bruikbare tip in plaats van al die nonsens opmerkingen.
Als het goed is, moet je van de reisorganisatie/reisburo een zogenaamde annulerings nota krijgen. Hierop staan de kosten vermeld, die je moet betalen voor de annulering. In dit geval zal het weleens het gehele bedrag kunnen zijn, helaas.
Vervolgens vraag je bij de verzekering een declaratie formulier aan. Dit vul je in en stuur je, samen met de annulerings nota, op naar je verzekeraar. Zo werkt het althans in Nederland.
Nogmaals vraag het na bij je verzekeraar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste frank,
mischien is dit de beste tip die je gekregen hebt,ik zou zeggen zeker het proberen waard en krijg je niks terug heb je het toch geprobeert.
succes

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Was je vorige week maar zo "verstandig"....
Jammer hè, dat je geen gelijk krijgt van die kaaskoppen.
Blijf maar lekker weg in dat zielige landje van jou! Enne....hoe heet dat zielige vliegveldje van jullie ook alweer?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door sprookje »

Madrid steekt Schiphol voorbij als vierde luchthaven EU


De invoering van de gecontesteerde vliegtaks doen de luchthaven van Schiphol terrein verliezen aan Europese concurrenten. Dit blijkt uit de publicatie van de jaarcijfers.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Dat zielige vliegveldje in Belgie zal snel ontdekt worden door al de hollanders die goedkoop op reis willen en zelfs hun eigen vliegtaks niet willen betalen.
Ik zou zeggen goed bezig holland, ga zo door holland en kom maar af naar brussel!!
Hoe ver zal schiphol zakken op de lijst van grootste vliegvelden,oei oeps dat is al bezig!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door caruso »

Na je voorlaatste bijdrage zullen we deze ook maar niet serieus nemen, en al die emoticons maken je verhaal niet interessanter....

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@sprookje
Beste frank,
mischien is dit de beste tip die je gekregen hebt,ik zou zeggen zeker het proberen waard en krijg je niks terug heb je het toch geprobeert.
succes
Nog maar een keer voor alle duidelijkheid: er is hier geen sprake van annulering maar louter van het missen van de vlucht.

En, een annuleringskostennota zal men dan ook niet krijgen en zonder een dergelijke nota valt er niets te claimen bij de verzekeringsmaatschappij.

Het is sneu genoeg voor de getroffenen maar in dit geval zal geen verzekeringsmaatschappij iets vergoeden, helaas.

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@dia
Het kan echt,ik ga natuurlijk niet vertellen hoe ik dat weet,maar een doktersbriefje is een oficieel dokument en dat telt.
Dat de pepieren een paar dagen later binnenkomen maakt niks uit.
Je moet toch tijd hebben om alles in te vullen.
En wie trekt een dokter in twijfel!!!!
En nog zo'n "geweldige" tip! Een "doktersbriefje" is natuurlijk helemaal geen officieel document en daarbij komt ook nog eens dat (althans in Nederland) een dergelijk briefje niet door de "eigen" huisarts mag worden afgegeven. Voor zo'n briefje zal je toch naar een andere arts moeten en de kans is natuurlijk heel klein, zoniet nihil dat deze achteraf zal verklaren dat iemand ziek was. Het afgeven van een valse verklaring is namelijk ook een misdrijf!

Weet u, waarde lezer, waarom trouwens de verzekeringspremies zo hoog zijn? Dat komt namelijk omdat er nogal wat mensen (onder andere op de gesuggereerde wijze) de verzekering proberen te flessen. Feitelijk is dit fraude en ik vind het nogal laakbaar om dit als oplossing aan te dragen!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Marco Polo »

.....waarom trouwens de verzekeringspremies zo hoog zijn? Dat komt namelijk omdat er nogal wat mensen (onder andere op de gesuggereerde wijze) de verzekering proberen te flessen.
In 't vlaams is dat inventief zijn!!!!!!!


tja....dit soort inventiviteit komt met name veel voor in het land van kabouter Plop :lol:

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door anita1971 »

Had meneer zich niet bij de desbetrefende luchtvaartmaatschappij kunnen melden en daar de tickets omboeken???? (denkt een kaaskop bij zichzelf)

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Das de enige juiste oplossing...naar de balie van de betreffende maatschappij en je laten omboeken naar een volgende vlucht.....misschien tegen een vergoeding, ik snap ook niet waarom dat niet is gebeurd, ja of wel maar het is niet opgeschreven......
Verder ja niet erg handige actie zeg maar, en de verzekering gaat hier echt nix voor betalen.....dit weer was al dagen voorspeld, het wordt anders als je plots dit weer voor je kiezen krijgt, maar in dit geval is het al dagen van te voren voorspeld....
Vrienden van mij uit belgie gaan altijd een dag voor dat zij vertrekken naar Nederland en nemen een hotel bij Schiphol....scheelt zo en zo een hoop stress........

toos123
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2006 12:50

Re: vlucht gemist door extreme weersomstandigheden

Ongelezen bericht door toos123 »

vivaturkije,

graag had ik op je antwoord ingegaan, maar de beleefdheid gebiedt me te zwijgen.

Ik denk niet dat we dom zijn, ik WEET dat ik nooit te laat kom en u zegt hier eventjes wat ik ben?

Ik ben het beu van uitgemaakt te worden voor iets waar we weinig aan konden doen. We weten dat we te laat vertrokken zijn nu, maar dat is te laat.

Jullie vinden het echt normaal dat je 3 of meer uren doet over 160 km???

We hebben ons erbij neergelegd en we blijven nu uit de buurt van de Nederlandse "wegen".
Dan liever onze slechte wegen in België trotseren zoals veel van jullie HOLlanders ook doen aan ons grensgebied.

Naar boven

[quote]

Nou kun je wel boos reageren, maar het is en blijft je eigen schuld. Als je de dag van te voren hoort dat er een weeralarm op komst is, dan zou ik dus zeggen dat je je maatregelen neemt. Inderdaad dan maar om 4 uur weg 's morgens. Dan moet je niet achteraf zeuren dat er files staan of de wegen in holland zo slecht zijn want daar lag het niet aan. Het is jammer van je vakantie en jammer dat je zoveel geld kwijt bent, leer voor de volgende keer. En wat je verzekering betreft, denk niet dat je je geld terug krijgt

Gesloten