Pagina 2 van 2

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 14 apr 2008 17:40
door mirna
Kiz,

Nee die hebben we niet in de zaak.
De optometrist bepaalt de prisma's,maar het liefst hebben we een voorschift van de specialist bij de oogarts want dat is zijn dagelijks werk.

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 14 apr 2008 19:40
door kiz
@mirna
Prisma's worden in mijn geval aangemeten door een orthoptist i.v.m. een standsafwijking. Zowel een oogarts als een optometrist kunnen er niets mee.

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 15 apr 2008 17:16
door mirna
@Kiz,


De specialist bij de meeste oogartsen is een orthoptist en het is zijn/haar dagelijks werk.
De optometrist heeft in de regel minder ervaring.

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 15 apr 2008 19:27
door kiz
De specialist bij de meeste oogartsen is een orthoptist
dat zal de gemiddelde oogarts niet met je eens zijn. Orthoptie is een apart specialisme binnen de oogheelkunde die zich met standsafwijkingen (strabisme) bezighoudt. Voor andere aandoeningen moet je weldegelijk bij een oogarts zijn omdat een orthoptist daar weer niets mee kan.

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 16 apr 2008 09:21
door mirna
In de praktijk van de oogarts, meestal een ziekenhuis zijn vaak optometristen, orthoptisten en tao's (technisch assistent oogarts) aanwezig.
Strabisme (scheelzien) wordt door de orthoptist behandeld.
Deze bepaald de hoogte en plaats van de prisma's en adviseert bepaalde oefeningen.

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 18 nov 2008 18:32
door Simon Buijsse
maart 2008 heeft mijn vrouw een bril gekocht bij Pearle, dit omdat zij bij zilverenkruis is verzekerd.
Pearle adverteert met "tot € 200.00 korting" als je bij zilverenkruis verzekerd bent.
Door de twee sterren polis kreeg zij van Pearle € 100.00 korting. navraag bij Pearle of Pearle dit uit eigen middelen betaald werd en dit werd bevestigd met ja u krijgt dit van Pearle. Pearle claimt dit niet bij zilverenkruis.
Dus volgens mijn polis van zilverenkruis heb ook ik recht op € 100.00 van de verzekering.
Beide partijen staan lijn recht over elkaar
Wie heeft hier ook er ervaring mee?

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 23 nov 2008 17:34
door Simon Buijsse
Na vele telefoontjes en mailtjes tussen Pearle en zilverenkruis heb ik toch ook van zilverenkruis € 100.00 gekregen. Dit onder het mom van een coulanceregeling. Ik bedank Pearle ook voor hun bemiddeling hierin.
Dus mensen, gewoon ook je vergoeding claimen!

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 14 jan 2011 17:38
door nel27
Kunt u mij vertellen of dit een varifokkes bril is???, met + en _, mijn man heeft ook een bril bij Pearl gekocht, gebeld naar zilverenkruis, ja hij zou 90 eu terug krijgen!!! ( DIT jaar 100 eu, staat in het contrakt)
Door PEARL word er,,, Valselijk, verteld op tv en waar je maar kunt lezen, bij ons krijgt u een tweede bril gratis.
Mijn man heeft enkelvoudige glazen, 176 per stuk, bril 79 eu
Staat er op de bon, 55 zorg terug, van pearl 30 eu omdat mijn man de extra bril niet nam, maar ik heb toch recht op 90 eu vroeg mijn man, zei ze,,, dat snapt u niet?????????? of de bevolking debiel is!!!!!!!!
Maar u kunt die extra bril krijgen, die bril was 79 eu, gewone glazen, is toch geen 30 eu dan???? nee maar dat kwam ook van de zorg.
Vandaag Zilverenkruis gebeld, u heeft recht op 55 eu, omdat u geen varifokkes glazen hebt genomen, Ik vertelde de man dat dit ook niet in het nieuwe contrakt staat!!!!
Nu maar zo word het wel bedoelt!!!!!
Waarom wordt je nu toch overal zo beduveld?????
3 jaar geen bril geclaimd, gewoon zelf betaald, moet voor zijn werk.
En dan hebben die bedrijven nog een pakt waardoor je het kan schudden
Voor ons dus geen PEARL meer je mag bij elke eerlijke zaak, later de bon opsturen, dat doen we dus voortaan, kijken wat er dan uitkomt. :oops: :oops: :shock: :twisted: :D

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 14 jan 2011 18:40
door henk51
Kunt u mij vertellen of dit een varifokkes bril is???, met + en _,
Een bril met 1 + glas en een - glas is geen variovocus
Multifocale glazen kenmerken zich door een van boven naar beneden geleidelijk toenemende sterkte. De sterkte aan de bovenzijde van het glas is die voor veraf zien (in het ideale geval dus nul of minimaal) en is aan de onderzijde die voor lezen (maximaal).
Vorig jaar werd er onderscheid gemaakt in enkelvoudige en vario brillen nu staat er 1 max vergoeding.En was er verschil tussen gecontracteerde en niet gecontracteerde kun je allemaal nalezen op de zilverenkruis site.
Vergoedingen 2010 en 2011 zijn simpel na te lezen.



gr Henk

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 14 jan 2011 20:33
door nel27
Je hebt volkomen gelijk dat staat ook in het contrakt.
dat van die glazen bedoel ik dus.
Dus zilverenkruis naait ook de boel gewoon,
Ga de bon opsturen, je mag in 2011 nu bij alle winkels kopen, als je de originele bon maar bewaard, sttat ook op die site/contrakt, mij benieuwen of ze daar ook wat op vinden. :mrgreen: :mrgreen:

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 17 jan 2011 11:27
door Linda van Pearle
Beste nel27,

Wat vervelend dat er een ontevreden gevoel is ontstaan over onze organisatie. Uiteraard is het absoluut niet onze intentie om dat teweeg te brengen. Graag zou ik in overleg met onze afdeling klantenservice willen bekijken of we nog iets voor jouw man kunnen betekenen. Zou je mij een PB willen sturen met je adresgegevens en de gegevens van de winkel?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

gr,

Linda

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 31 jan 2011 11:50
door nel27
Het lijkt mij voor iedereen het beste, een bril te kopen waar hij/zij dat wil, en dan gewoon de rekening naar zorgverzekeraar te sturen, bij zilveren kruis staat/ mits u de originele bon heeft, zo krijgen we dan geen nare smaak meer in ons mond, dat staat zwart op wit :mrgreen:
Ik kan hier geen gegeven zetten van mijn man sorry, maar bedankt

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 31 jan 2011 15:34
door Athoz
@nel27

bij de post van de pearl medewerker, staat onderin, tussen 'profiel' en 'www', een klein knopje met daarin 'pb'. U kunt dan eventueel de gegevens in een privebericht naar deze persoon sturen..

Re: geen vergoeding bril bij Zilveren Kruis

Geplaatst: 01 feb 2011 14:14
door Linda van Pearle
Hoi Athoz,

Bedankt voor je uitleg richting Nel. Ik was net van plan om hetzelfde te gaan schrijven en toen zag ik jouw bericht. Ik heb haar al een PB gestuurd en gevraagd om meer gegevens.

gr,

Linda