Pagina 2 van 3

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 13:31
door dutchya
heb er nooit problemen mee alleen met verhuizen duurt het bijna 6 weken voor je weer aangesloten word en je moet wel doorbetalen

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 13:40
door BULLDOGSNARF
Hoi ik heb dit zelf ook gehad met de experia box van planet maar daar zeer goed geholpen,moest gewoon de box resetten met bv. coktailprikker daarna ging de box zelf nieuwe software ophalen.
Vergeet niet dat de box dan weer op de fabrieksinstellingen staat dus de code en sleutel wpa ingeven zoals in de brief die je gehad hebt van kpn in het begin met wachtwoord en wpa code.
Groetjes en succes :lol:

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 13:50
door Moho
Mijn advies is om NIET over te stappen naar Orange. Geen telefoon vanaf 29 maart is nl. nog niets. Wij hebben telefoon + internet van Orange en al vanaf 13 februari geen telefoon. Van enige financiele compensatie is geen sprake, de medewerkers aan de helpdesk draaien steeds hetzelfde riedeltje af en als we uiteindelijk weer niets hebben kunnen oplossen, zeggen ze het door te zullen geven aan een interne afdeling. Binnen 8 werkdagen (maar liefst!) wordt je dan teruggebeld. De eerste keer na 9 werkdagen zelf maar weer gebeld, zonder dat het opgelost werd. Nu wachten we al vanaf 18 maart op het terugbellen. Eergisteren zeer boos zelf weer gebeld, maar ze hangen gewoon op. Kortom superslechte service, al 2,5 maand geen telefoon, torenhoge mobiele telefoonrekeningen (ook bij de mensen die ons nu verplicht mobiel moeten bellen) en geen financiele compensatie. Volgens mij hebben ze bij Orange geen monteurs werken, want als we daarnaar vragen, gaan ze er niet op in. Wij hebben nu een brief geschreven aan de directie en ons abonnement opgezegd. We hebben ons aangemeld bij de KPN, maar daar krijg ik zeker ook spijt van als ik dit allemaal lees. We zijn nu helemaal afgesloten van telefoon, maar de afgelopen 2 jaar hebben we vaak problemen gehad met de bereikbaarheid. Heel vaak moesten we de lifebox in de meterkast resetten, nieuwe kabeltjes aanschaffen enz. En alles zelf doen, want er komt gewoon niemand. Dus alsjeblieft GEEN ORANGE!

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 14:10
door Pierre60
ik heb in het verleden ook veel last gehad van ipb maar nu is alles prima in orde. Je moet allereerst goed nakijken of alle bedrading juitst is aangesloten en dat ook de bedrading op de splitter is aangesloten. Als alles in orde is moet je niet meteen met internetten beginnen. Laat het een uurtje rusten. Mocht daarna het bellen nog uitvallen, duw dan op het knopje van de experin box achter naast het antennetje. Wacht een minuut en dus het knopje weer in en wacht dat zes lampjes branden en niet meer knipperen. Sluit het modum niet aan op de usb maar alleen op ethernet. Het lampje van de usb op je modum blijft dus uit.. Dan wil ik je nog zeggen, begin aub nooit aan Orange want dat is nog veel erger dan kpn. Als je dan wilt overstappen duurt het zeker drie maanden voordat Orange de lijn vrij geeft. Bij Orange valt telefoon en internet wel heel vaak uit. Hopelijk helpt het. Succes.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 15:18
door A.Drabbe
yHallo KPN Klant
Om kort te zijn heb ik Bellen plus internet via de Kabel van mijn TV
Ik betaal 36,95 euro per maand bij zeelandnet
Ik heb mijn nummer meegenomen van kpn
Heb nu ongeveer 12 jaar internet en 2 jaar telefoon er bij van zeelandnet er zijn 3 computers aangesloten 1 met de kabel 2 draadloos geen probleem met bellen en internet
wel af en toe met de router dan moet ik hem resetten
de help kost geen cent telefoneren met abonnee van zeelandnet is ook gratis
Als ik U was zou ik toch eens kijken voor dit of een andere
mijn snelheid is Downloadsnelheid 4 Mbps
Uploadsnelheid 1 Mbps

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 15:21
door stokmanw
ik heb internet plus bellen van planet (volgens mij ook KPN) sinds 31 maart geen telefoon, ze zijn er mee bezig. Zolang ze er mee bezig zijn mag je niet opzeggen volgens sommige "helpdesk"medewerkers. Dus rustig wachten en via je mobiel de KPN nog meer winst laten maken. Sterkte mede slachtoffers,

Wouter

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 16:16
door Doortje21
Wij hebben ook ervaren dat je op mails naar de Planet/KPN-helpdesk nooit een individueel antwoord krijgt op jouw specifieke vraag, maar altijd een standaardantwoord met verwijzingen naar antwoord nr. zoveel. Meer resultaat boek je als je van je vraag of probleem een "klacht" maakt. Dan krijg je per kerende post antwoord: een registratienummer van je klacht en de mededeling dat ze binnen zoveel werkdagen je klacht in behandeling willen nemen. Daar houden ze zich ook aan, is onze ervaring. Bellen naar de helpdesk is zonde van je geld; je krijgt maar zelden een deskundige medewerker aan de telefoon. Ze gaan dingen opzoeken, navragen, je verbinden met een collega van een andere afdeling etc. en dat allemaal op jouw (telefoon)kosten. Uiteindelijke resultaat: nul. Als je vraagt of ze je kunnen terugbellen, omdat het anders zo duur wordt, zeggen ze: "dat mogen we helaas niet". Lekker makkelijk.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 19:16
door Peter4871
hoi hoi,

Zie dat er al meer komen met het zelfde probleem,
ook rond de 28 geen telefoon meer. :P

Wat er werd gezecht over resetten en de draden na kijken, dat is allemaal in de eerste dagen gedaan, dat helpt niet,
Bij kpn geven ze ook aan dat de fout via hun ontstaan is naar het updaten.
En resetten is niet een oplossing, wat ze doen mag joost weten, maar volgens mij weinig.

De helpdesk moet ik zeggen doet wel moeite in zo verre ze helpen tot daar wat zei weten, maar verder inderdaad niet,
wel is het z o dat de telefoonkosten vergoed kunnen worden maar dat is ook niet alles.

De klacht via de mail die de eerste keer met een standaard reactie terug kwam, is na terug mailen met de vraag of ze hem wouden lezen wel personelijk beanwoord, hellaas was het andwoord dat ik gedult moest hebben, en ze er mee bezig was.,
Na nog maals te mailen met het verhaal dat als je naar 3 weken hoort dat je rustig moet wachten je niet al te gelukkig word, tja daar werd alleen gemeld dat het door gegeven werd aan een andere afdeling om mij in de toekomst beter te kunnen helpen,

Tja ook niet alles

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 19:42
door Patricia1984
Als eerste wil ik ff melden dat ik ook bij KPN werk en dus echt wel weet waar ik over spreek!
Dat gezeur over dat mijn collega's maar wat beloven en niets kunnen is onzin en gewoon spuw die je kwijt moet omdat je wanhopig of in paniek bent en totaal niet weet hoe het daar echt werkt en er dus ook niet gelijk een mening over kunt hebben!
Tuurlijk zijn er collega's bij die er een potje van maken, maar dat zul je in elk bedrijf vinden.
En tuurlijk is het verschrikkelijk om weken/maanden zonder telefonie of adsl te zitten omdat dit tegenwoordig zo ontzettend belangrijk is als 20 jaar geleden, maar dat wil niet zeggen dat alle kpnmedewerkers zo dom zijn of scheit aan de klant hebben!
Er zijn wel medewerkers die ook echt hun uiterste best doen voor de klant!!
En het klopt dat wij klanten niet kunnen doorverbinden naar de 2e lijn omdat wij daar alleen een ATS-ticket voor kunnen aanmaken en er zelf niet mee kunnen bellen, ja onthoud dat woord maar beter, want dat is blijkbaar ook iets wat jullie niet kennen een ATS-ticket of uberhaupt niet naar vragen hoe het dan werkelijk in z'n werk gaat op de afdeling! En als zo'n ticket is aangemaakt is het voor ons ook alleen maar afwachten hoe snel die 2e lijn is! Wij kunnen er ook niets aan doen dat 'onze baas' ons ook niet meer mogelijkheden geeft.

En dan BOVEN ALLES: als jullie zo vaak in het nieuws en programma's zien dat het IPB van kpn nog zo in de kinderschoenen staat en dus veel problemen kan veroorzaken, waarom neem je het dan??!!
Eigen schuld dikke bult zeg ik dan.
Beetje dom dat je je van te voren niet goed genoeg in verdiept hebt wat de risico's kunnen zijn want waarschijnlijk had je dan van te voren geweten dat de telefonie over de breedbandlijn van de adsl loopt, met het gevolg dat als adsl niet meer werkt, de telefonie ook uit valt en je dus helemaal geisoleerd bent van communicatie!
Had je dit risico niet willen nemen, dan had je dat van te voren behoren te weten.
Sommige klanten hebben dat risico wel geaccepteerd, en daar werkt het verder prima.
Neem gewoon adsl met DAARNAAST telefonie dus niet in 1 pakket, dan heb je geen probleem met telefonie als adsl uit valt.

En boze KPN mederwerker die wel weet dat collega's hun werk goed doen!!

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 20:00
door Peter4871
zo zo Patricia1984 jij zult scoren op je afdeling.

Wel jammer dat jij op dit moment vergeet dat jij uit komt voor de kpn, en dus ook namens spreekt,
Als je baas dit zou lezen zal je er niet lang meer werken ben ik bang,
De uitspraken die jij hier op tafel gooit, klanten zeggen dat ze dom zijn, en maar beter hadden moeten lezen, verwacht nu niet dat er geen mensen een klacht zullen indienen over het reageren van call center medewerkers.

Je zegt zo mooi, je had het kunnen weten, maar de kpn brengt iets op de markt, waar van verwacht word dat het werkt, waarom zou je iets verkopen wat niet werkt, een klant mag er van uit gaan dat geleverde producten en diensten ook uitvoerig zijn getest,
Ik raad je eens aan om rechtboek 7 even door te lezen, en dan vooral het stuk over de consumenten rechten, want daar mis jij hier en daar volgens mij wat belangrijke gegevens van voor iemand van een call center.

Daarnaast loop je te roepen dat wij moeten vragen aan de mensen bij een call center hoe het daar werkt met die tickets, dat ik wel een fijne gedachten, maar de waarheid is dat ik eerst 10 minuten in de wachtrij sta en dat voor 10 cent per minuut, en dan ook nog eens de kosten van de mobiel er bij, Ja groeten dat ik dan nog ga vragen hoe het daar werkt, ik wil dan antwoord op mijn vraag, en jij kan dan zeuren wat je wil, maar de klant ik koning, en volgens mij mag jij niet eens kritiek uiten op de klanten over wat zei wel en niet verkeert doen, de klant is koning, hoe je het ook bekijkt, en dat jij dan elke keer andere mensen aan de telefoon hebt met de zelfde vragen, dat kan wel wezen, maar iedereen belt 1 keer, als iedereen de zelfde vraag heeft zet dat dan op internet,
Goede tip voor je baas, kan zijn dat je zo hoger op komt.

Succes met je werk, leuk om te horen hoe de kpn medewerkers denken over de mensen die hun loon betalen

Je zou bij de reclame tak van kpn moeten zitten met die ambities en visies.
De echte mentaliteit van een zakenman/vrouw, klant moet gewoon niet zeuren, hadden ze maar beter
moeten opletten toen wij ze een product aansmeerde

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 20:12
door Patricia1984
Ja goed he!!
Ben wel een hele goed mederwerker met veel begrip voor klanten vind je niet, hahahahahaha!!!
Kneus!

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 20:18
door Peter4871
ik had ook geen andere reactie verwacht.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 20:51
door Joop12345
IK heb KPN volgens de voorwaarden ingebreke gesteld en ze een maand de klacht te verhelpen, omdat ik dan wegens wanprestatie van hun kant het kontrakt beeindig. Wel alles schriftelijk doen. Toen ze moeilijk bleven doen heb ik de geschillencommissie Telecom ingeschakeld.
Toen ging KPN ineens harder lopen en kwam er een schadevergoeding.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 16 apr 2008 23:55
door Rosegirl
Peter als ik jou was zou ik maar geen Orange nemen. Wij hadden Orange vorig jaar november aangevraagd en hebben tot nu toe nog geen antwoord gehad. Dus die weten helemaal niet waar ze mee bezig zijn, we zitten bij Planet en blijven gewoon bij Planet. Succes met zoeken.

Nel

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 17 apr 2008 10:41
door agro
Ja goed he!!
Ben wel een hele goed mederwerker met veel begrip voor klanten vind je niet, hahahahahaha!!!
Kneus!
Het is nog maar de vraag wie de kneus is. :roll:
Wat betreft als je problemen hebt met IPB, lijkt het mij dat je een storing hebt, en kan je daarom beter met de storingsdienst contact opnemen (0800-0407), gratis bovendien, als deze het probleem niet kunnen oplosen dan kunnen deze je wel doorverbinden met de 2de lijn, daar zitten de echte techneuten.

Met betrekking tot de helpdesk, mijn ervaring is dat onkunde en onbenulligheid daar hoog in het vaandel staan.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 17 apr 2008 11:19
door peter333
Met Orange zou ik maar oppassen. Als je denkt dat KPN er een potje van mij maakt, kun je met Orange helemaal je lol op. Zij deinzen er zelfs niet voor terug om spookfacturen te sturen en reken er maar niet op dat ze op je brieven (ook aangetekende) reageren. Ik ben al bijna een jaar met Orange in gevecht over hun misdragingen.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 17 apr 2008 11:24
door Peter4871
He agro dat 0800 nr is dat niet alleen voor mensen met een vaste lijn?
En valt ipb daar wel onder?


En he mede peter :D en Rosegirl zo te horen is orange dus ook niet alles. ik zou alleen maar weg willen bij kpn om dat je te veel betaalt voor te w eining. als je kijkt hoe langzaam internet is

Maar verder nooit echt problemen gehad met kpn tja alleen nu dan.
verder ging altijd alles perfect

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 17 apr 2008 11:28
door agro
He agro dat 0800 nr is dat niet alleen voor mensen met een vaste lijn?
Is ook voor IPB.
Als je nummer gebeld hebt krijg je keuze menu (prive of zakelijk) er wordt wel gemeld dat voor vaste net is.
Kies prive ( 1 in mijn geval) daarna wordt nummer gevraagd, of als niet bekend is hekje (toets hekje in is makkelijkste).
Hierna volgt weer keuzemenu waarvan nr 1 IPB is.

Je kan ook mailen naar onderstaand adres, in de regel krijg je hier geen onbenullig standaard antwoord opterug.

[email protected]

succes.

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 17 apr 2008 12:05
door Peter4871
He agro
Dat 0800 nummer is echt de tip van de week :D
Het heeft wel niet mijn probleem opgelost, maar heb er wel meer vertrouwen door gekregen in de helpdesk van kpn:P

Krijg gewoon de zelfde informatie, alleen doen zij iets meer moeite,
Het kan best zijn dat het bij de zelfde afdeling komt hoor :P en dan ik geluk had met de persoon die ik sprak, maar het wachten en alles geeft nu geen probleem, aangezien je niks betaalt :D en dat voelt goed.

Ze zijn er blijkbaar mee bezig, afdeling 3 of zo was er mee bezig, en zij konden er zo niks doen, hij heeft nog meerdere dingen geprobeert en veel na gevraagt, maar zonder resultaat, maar dat neemt niet weg dat het de juiste manier van helpen was, ookal had het geen effect

Ik wacht nog even af, want tja zo lang ik internet heb vind ik alles goed, maar de anderen hier willen telefoon.

Ik ben benieuwd hoelang het nu gaat duren

Re: Internetplusbellen Van KPN doet het al niet meer sinds 28-03

Geplaatst: 18 apr 2008 15:52
door mijn huisdieren
Mijn vriend heeft totaal ruim 18 maanden problemen gehad met internet + bellen van KPN/Het Net.
Het begon allemaal toen hij een ander pakket kreeg thuisgestuurd dan dat hij had aangevraagd.
Ondertussen was het verkeerde abonnement echter al in werking gezet.
Na 2 maanden waren de fouten pas hersteld.
Maar daarna heeft hij meer dan 5 maanden last gehad van een constante storing.
Zijn internet deed het redelijk maar de telefoonlijn was echter bagger.
Telkens werd de lijn verbroken als hij belde of gebeld werd.
Soms na 5 seconden, soms na een minuut, soms een aantal malen achter elkaar.
Als hij iemand belde in die ruim vijf maanden zei hij altijd eerst dat de verbinding elk moment verbroken kon worden en hij dan direct terug zou bellen...
Van zijn "vrij naar vaste nummers bellen" mogelijkheid heeft hij voor zijn werk nooit gebruik kunnen maken, hij kon zijn gesprekspartners niet met deze storing opzadelen.
Maar enkel en alleen voor zijn werk had hij nu juist deze aanbieding genomen!

In die 5 maand is hij telkens naar een andere werkplek gegaan waar de telefoonverbinding het wel goed deed.

In die 5 maand is de Experiabox twee keer vervangen en zijn intern en extern de lijnen en software nagekeken maar werd het probleem nooit verholpen.

Na meerdere verzoeken om het tweejarige contract te ontbinden en de kosten te vergoeden is de KPN hier na 15 maanden eindelijk op in gegaan.
Hij heeft alles bij elkaar ongeveer 800 euro kosten gemaakt.
Totaal meerdere uren gebeld met de helpdesk en een aantal brieven geschreven maar zonder resultaat.
Het kan zijn dat die helpdesk destijds 45 cent per minuut was, niet minder in ieder geval.

Toen alles eindelijk functioneerde(bij hem thuis) na bijna een half jaar had hij ondertussen op zijn andere werkplek de verbindingen sneller gemaakt en ook vrij bellen aangevraagd(voor zijn werk).
Voor hem hoefde zijn oude abonnement dus al niet meer.

Achteraf heeft KPN hem een totale compensatie van maar 320 euro geboden(eerste poging van KPN 150 euro ongeveer), die hij naar herhaalde weigeringen toch maar geaccepteerd heeft.

De reden volgens KPN dat hij geen 800 euro heeft gekregen:

Hij heeft de laatste 9 maanden wél goed gebruik kunnen maken van zijn abonnement.
En dat heeft hij ook gedaan volgens KPN, konden ze zien op het schema.

Dat klopt ook wel; hij heeft in de avonduren(na werktijd) wel eens naar mij en andere voornamelijk vaste lijnen gebeld.
Maar toen had hij het abonnement op zijn werkplek al duurder gemaakt.
En hij had er toen ook al helemaal geen zin meer in, het ging hem helemaal niet om die avonduren vrij bellen maar om overdag vrij bellen vanwege zijn werk!

De laatste twee maanden heeft hij nauwelijks tot helemaal niet meer gebeld via zijn ondertussen goed werkende aansluiting, hij kreeg namelijk vier verschillende mogelijke opzegdata.
Elke keer kwam hij er dan weer achter dat hij toch nog steeds gebeld kon worden.
Zelf durfde of wilde hij in die laatste twee maanden liever niet meer zelf bellen om verdere problemen te voorkomen en maar één ding verlangde: Van KPN/HetNet af zijn.

Op dit moment heeft hij geen telefoon maar zit er wel aan te denken weer een thuistelefoon te nemen zodat hij toch weer thuis kan gaan werken...
Maar hij weet niet bij wie, vertrouwt ze geen van allen.

Toen dacht hij er goed aan te doen om met KPN/Het Net(of Planet) in zee te gaan omdat ze hier in de stad een winkel hadden waar je op terug kon vallen maar dat bleek allemaal helemaal niets uit te maken.

En over die 480 euro die hij beweert te hebben verloren aan KPN/HetNet zegt ie het volgende:
"Als ik het van te voren had geweten had had ik er zo 100 euro voor over gehad om nooit met hun in zee te hoeven gaan" en "laat ze die 480 in hun .... steken".