Ik ben reeds eerder een topic op Radar forum gestart omdat ik toen nog niet wist dat deze helaas chaos meer hier thuishoort. Hier was mijn post. Ik heb nu wat meer info en heb deze post wat aangepast met de juiste onderstaande feiten.
Ik ben teruggekomen van vakantie vrijdag 1-8, zet thuis mijn telefoon aan en krijg een smsje binnen van 1-8-2008 14:22 afkomstig van nummer 0704528835. hier staat in 'Herinnering: inzake TELE2 NEDERLAND B.V. graag het saldo EUR 111,03 binnen 3 dgn voldoen op giro 7019 ovv dossier 68 07 56 70'.
Nu is er ook een een enveloppe van Tele gedateerd 13 juli en wat blijkt, in juni hebben ze een abbonementstermijn van € 48,58 niet ontvangen. Deze termijn heeft betrekking op juni 2008 en of ik die dus nog even wil betalen. Erg vreemd want van saldotekort o.i.d. op mijn rekening is geen sprake. Ik kijk op tele2 website en wat staat daar ineens onder de normaal ó zo lege 'mededeling' sectie.
'Facturatie
Heeft u vragen naar aanleiding van een betalingsherinnering over uw factuur van de maand juni?
Dit betekent dat Tele2 de betaling van de betreffende factuur nog niet heeft ontvangen. Het is helaas niet gelukt om het bedrag van uw bankrekening af te schrijven. Vriendelijk verzoeken wij u om het bedrag volgens de instructies op de betalingsherinnering naar Tele2 over te maken.
Dank u wel.
Met vriendelijke groet,
Tele2'
Het lijkt mij dus dat er een fout bij Tele2 is opgetreden en dat zij niet hun maandelijkse incasso hebben kunnen uitvoeren.
Op zaterdag leeg ik de post zit er dus een brief bij van IJ, of ik even een bedrag van 111,02 (1 cent inconsitentie, maar goed) wil overmaken per ommegaande. bestaande uit de factuur van 48,58 + 37,00 incassokosten en 25 euro registratiekosten en 0,44 rente.
Ik denk asjemenou, gecensureerd uitgedrukt.
Ik zie de bui al hangen en betaal dit bedrag maar uit voorzorg. op zondag aan IJ, ik ben zelfstandig ondernemer en heb weinig zin in geen internet, dat maakt mij vrij letterlijk werkeloos.
Maandagochtend (vandaag) en middag internet. Ik ben smiddags naar een klant kom terug en ja hoor, geen internet. Eerst leg ik het verband nog niet direct want ik heb immers betaald. Dan maar eens lekker stoeien met modem, kabeltjes, ethernetkaart, windows lan settings. afin uurtje of 3 verder en schiet me die aanmaning te binnen. Ik dus maar eens even bellen.
Tele2 aan de lijn...nog wel want hoe ga je die bereiken zonder telefoon en internet
en die melden mij inderdaad feestelijk dat mijn internetverbinding is afgesloten.
Ik meld dus dat ik IJ betaald heb en dat het allemaal wel erg snel gaat. Dat vond de medewerker ook en ging het voor mij versnbeld in orde maken. Ik vraag wat dat inhoud en nu kan het dus stukken sneller in plaats van de gebruikelijke 15 dagen. volgens de medewerker gaat het nu sneller. ik zit alleen nog wel steeds zonder internet. deze post gemaakt via cafe in de stad. ontzettend wat een bedrijf. als dit is opgelost ben ik weg bij tele2, als het kan eerder.
Groot aantal vragen:
- welk bedrijf hanteert er in godsnaam een termijn van nog geen 3 weken tussen aanmaning, uit handen geven van de incasso en afsluiten van de aansluiting, laat staan in juli (vakantieperiode).
- waarom deelt tele2 op haar website ineens mee dat er problemen kunnen zijn met de incasso?
- waarom slechts 1 brief en dan dirrect een dubbele rekening met gepeperde incassokosten.
- IJ heeft op zijn brieven een INcasso Keurmerk staan. Als die 25 euro registratiekosten niet geoorloofd zijn waarom brengt een bedrijf met keurmerk die dan wel in rekening ?
Ik kan over hele situatie eigenlijk alleen maar erg boos worden en vind dat dergelijke bedrijven de kleine man echt keihard in de **** nemen door zulke processen te handhaven. erg slecht.