Weet jij wel dat:jor schreef:Kocht voor mijn vorige desktop 2x2 GB =4GB PC 6400 voor €69.- bij Alternate. Dus waar heb je het over.
- 4GB nutteloos op een 32bit systeem en je maar 3GB gebruikt?
- Vista 64bit wel 4GB kan maar dat je de 64b DVD nog eens apart moet bestellen?
- Ubuntu 64bit gratis te downloaden is en dus direct je 4GB gebruikt?
- Er géén melding werd gegeven bij je 4GB aanschaf dat je niet het volle geheugen benut?
Tuurlijk Vista heeft zo zijn voordelen, maar de meesten zitten al jaren in GNU/Linux en OSX.
Vista heeft wel gebruikers gemak.
Éen van je kinderen wil software installeren, een virus downloaden of je configuratie wijzigen. Vista geeft ze een waarschuwing dat ze het beter niet kunnen doen en of ze dus alsjeblieft niet op OK willen klikken. Van schrik raken ze het toetsenbord aan en het wordt waarempel geïnstalleerd. Of je kinderen intereseerd het ze geen zier en kijken wat er gebeurd als ze op OK klikken.
GNU/Linux kent dit gemak niet, je moet heel omslachtig zowaar een wachtwoord intypen en dat is voor de kids zeer gebruiksonvriendelijk!
Widgets of Gadgets, wie was er eerst?
Aero glass is leuk als je een high-end PC hebt, maar heb je ooit met Compiz Fusion gespeeld op een Pentium 3 van 50 euro?
Zie het verschil: http://www.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ
Zeg nou niet dat ik anti-windows ben. Ik gebruik ze allemaal vanwege mijn werk en daarnaast ook GNU/Linux varianten en OS X