LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Besturingssysteem Windows staat op instorten.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Besturingssysteem Windows staat op instorten.

Nee hoor, het wordt steeds beter.
6
35%
Nee, maar ik ga me aan steeds meer zaken storen.
2
12%
Ja, het systeem is te log, te complex en ik heb steeds vaker problemen
7
41%
Ja, ik denk erover iets anders te gaan gebruiken
1
6%
Ja, maar bij de volgende versie wordt alles beter
1
6%

Totaal aantal stemmen: 17

djmaze

Re: Besturingssysteem Windows staat op instorten.

Ongelezen bericht door djmaze »

jor schreef:Kocht voor mijn vorige desktop 2x2 GB =4GB PC 6400 voor €69.- bij Alternate. Dus waar heb je het over.
Weet jij wel dat:
- 4GB nutteloos op een 32bit systeem en je maar 3GB gebruikt?
- Vista 64bit wel 4GB kan maar dat je de 64b DVD nog eens apart moet bestellen?
- Ubuntu 64bit gratis te downloaden is en dus direct je 4GB gebruikt?
- Er géén melding werd gegeven bij je 4GB aanschaf dat je niet het volle geheugen benut?

Tuurlijk Vista heeft zo zijn voordelen, maar de meesten zitten al jaren in GNU/Linux en OSX.

Vista heeft wel gebruikers gemak.
Éen van je kinderen wil software installeren, een virus downloaden of je configuratie wijzigen. Vista geeft ze een waarschuwing dat ze het beter niet kunnen doen en of ze dus alsjeblieft niet op OK willen klikken. Van schrik raken ze het toetsenbord aan en het wordt waarempel geïnstalleerd. Of je kinderen intereseerd het ze geen zier en kijken wat er gebeurd als ze op OK klikken.

GNU/Linux kent dit gemak niet, je moet heel omslachtig zowaar een wachtwoord intypen en dat is voor de kids zeer gebruiksonvriendelijk!

Widgets of Gadgets, wie was er eerst?

Aero glass is leuk als je een high-end PC hebt, maar heb je ooit met Compiz Fusion gespeeld op een Pentium 3 van 50 euro?
Zie het verschil: http://www.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ

Zeg nou niet dat ik anti-windows ben. Ik gebruik ze allemaal vanwege mijn werk en daarnaast ook GNU/Linux varianten en OS X

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

op een niet administrator account moet ook een wachtwoord ingevuld worden ;)
k zou dat wachtwoord gedoe in de 1e minuut al uitgezet hebben, zonder wachtwoord vind ik het perfect

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 24 Apr 2008 19:58 door djmaze

Weet jij wel dat:
Een kleine aanvulling. Een 32-bit systeem kan in principe maximaal 4GB ram adresseren want:
(2 tot de macht 32) / (1024 maal 1024) is 4096 MB´s.
Echter 32-bit Windows systemen kunnen niet de maximaal 4096 MB (= 4GB) gebruiken. 32-bit Linux systemen hebben daar geen problemen mee en gebruiken de volle 4GB (indien aanwezig in de PC natuurlijk :) ).

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 24 Apr 2008 19:58 door djmaze

--------------------------------------------------------------------------------

jor schreef:
Kocht voor mijn vorige desktop 2x2 GB =4GB PC 6400 voor €69.- bij Alternate. Dus waar heb je het over.

Weet jij wel dat:
- Vista 64bit wel 4GB kan maar dat je de 64b DVD nog eens apart moet bestellen?
- Ubuntu 64bit gratis te downloaden is en dus direct je 4GB gebruikt?
- Er géén melding werd gegeven bij je 4GB aanschaf dat je niet het volle geheugen benut?

Soms roep je maar wat. Er word van de 4GB 3.25GB gebruikt. En er word wel melding van gemaakt, bij systeem staat er keurig 3,25 GB intern geheugen.Nutteloos is maar hoe je het bekijkt dus. Met 3.25 GB mis ik die 750MB echt niet erg.

WillemV

Geplaatst op 24 Apr 2008 21:28 door jor

En er word wel melding van gemaakt, bij systeem staat er keurig 3,25 GB intern geheugen.
Het is maar wat je 'keurig' vindt. Het klopt toch gewoon niet? ;)
Nutteloos is maar hoe je het bekijkt dus. Met 3.25 GB mis ik die 750MB echt niet erg.
Dan mis je toch ruim 18% van je totale 4GB geheugen. Bij sommige applicaties is dat echt wel merkbaar hoor. Het is op z'n zachts uitgedrukt nogal zwak van Microsoft dat ze dit niet voor elkaar hebben.

Ik ben benieuwd of ze dit met Windows 7 gaan oplossen.

jor

Er géén melding werd gegeven bij je 4GB aanschaf dat je niet het volle geheugen benut?
Mijn reactie was op deze reactie, of het keurig is kan je inderdaad van mening verschillen maar het staat er wel.

Het 64Bit verhaal is ook een beetje mijn eigen schuld, ik koop nooit een computer/laptop zonder het orginele OS op CD/DVD.Met deze laptop koos ik voor Vista Premium 32Bit en op die DVD staan niet de 64Bit drivers, echter had ik gewoon de 64Bit versie gekocht was ik gelijk in het bezit van de 32Bit drivers want die staan daar ook op.Voor de kosten heb ik het niet gelaten want er was geen prijsverschil. Zelf werk ik met fotoshop maar de complete 3.25GB had ik nog niet nodig.Tikkie overdreven dus.Maar goed, de volgende word 64Bit. :wink: . Of je dit verhaal nu op het bordje van microsoft moetn plaatsen weet ik niet, ik heb zelf ook verstand ( hoop ik althans ) en had het kunnen vermijden zonder extra kosten.

Mvg Jor.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even wat losse reactie's van mijn kant.
wil je nu beweren dat ram geheugen goedkoper is geworden omdat vista een vergrote behoefte heeft aan ram ?
Dit is indirect echt wel de oorzaak, dat geheugen inderdaad goedkoper geworden is. Fabrikanten zijn meer gaan produceren, omdat Vista meer nodig heeft. Maar Vista wordt niet zoveel verkocht als verwacht en dus blijven de producenten met het geheugen zitten. En voorraad kost geld, dus wordt het nu tegen lagere prijzen verkocht.
Wat ik van een kenner heb begrepen is dat Vista te log is geworden doordat het veel drivers aan boord heeft om met allerlei apparatuur te kunnen werken. Het besturingssysteem van Apple heeft dat niet en is daardoor tot nu toe beter.
Die kenner is blijkbaar geen echte kenner. Eerst was er de klacht, dat Vista niet genoeg drivers aan boord had om ook verouderde apparatuur te ondersteunen. En dit is weer een nieuwe. Nu zouden het weer teveel drivers zijn. Tijdens de installatie worden alle drivers wel naar de harde schijf gekopieerd. En als ze nodig zijn, worden ze in het geheugen geladen. Maar als ze niet nodig zijn, staan ze alleen als bestand op je harde schijf, meer niet.
Het register maakt een pc log, daar moet WIndows eens vanaf
Hé iemand met verstand van zaken :lol:
k zou dat wachtwoord gedoe in de 1e minuut al uitgezet hebben, zonder wachtwoord vind ik het perfect
Ik ook, want dan kunnen mijn kinderen zonder enig verstand van zaken zichzelf administrator rechten geven en dan vervolgens allerlei zaken, die zij denken nodig te hebben voor het goed functioneren van de PC, zoals spyware, virussen en andere in hun ogen nuttige zaken, klakkeloos installeren :D :D
Dan mis je toch ruim 18% van je totale 4GB geheugen. Bij sommige applicaties is dat echt wel merkbaar hoor.
Na 2 keer lezen snap ik het nog niet. Als Windows iets niet kan gebruiken, hoe kan je dan merken, dat je het mist. :?

En dan de eeuwige 'strijd' tussen Windows, Apple en Linux. Alle systemen hebben hun voor- en nadelen. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Als er werkelijk één echt beter was, dan was die nu nog als enige over, lijkt me. Maar datzelfde geld voor heel veel produkten, niet alleen voor deze. Volgens mij heeft dat iets met concurrentie (volgens van Dale: strijd waarin de ene partij beter probeert te zijn dan de andere) te maken.

WillemV

Geplaatst op 25 Apr 2008 05:53 door jor

Mijn reactie was op deze reactie, of het keurig is kan je inderdaad van mening verschillen maar het staat er wel.
Kom op nou zeg. Wat er staat is gewoon fout en dat is niet keurig. Er staat: "Physical Memory". Dus fysiek (hardware matig) aanwezig geheugen. En daar staat bij Vista 3,25 i.p.v. 4GB. Dat is onjuist en fout dus niet 'keurig'. Hoe kun je hier nou over van mening verschillen?
http://vistafaqs.com/viewfaq.aspx?faq=113
Het 64Bit verhaal is ook een beetje mijn eigen schuld, ik koop nooit een computer/laptop zonder het orginele OS op CD/DVD.Met deze laptop koos ik voor Vista Premium 32Bit en op die DVD staan niet de 64Bit drivers, echter had ik gewoon de 64Bit versie gekocht was ik gelijk in het bezit van de 32Bit drivers want die staan daar ook op.Voor de kosten heb ik het niet gelaten want er was geen prijsverschil.
De meeste mensen kopen een (merk) PC met een OEM Windows (Vista) licentie. Nagenoeg al deze PC's zijn uitgerust met een 64-bit processor maar worden geleverd met een 32-bit Windows OS. :roll: Deze machines zullen altijd op 32-bit draaien en de gebruikers kunnen dus nooit de volledige capaciteit van deze PC's benutten. Tenzij ze tegen betaling een 64-bit Windows OS aanschaffen of gratis GNU/Linux 64-bit gaan gebruiken. Hoe dan ook, ze hebben wel voor Windows 32-bit betaald.
Of je dit verhaal nu op het bordje van microsoft moetn plaatsen weet ik niet, ik heb zelf ook verstand ( hoop ik althans ) en had het kunnen vermijden zonder extra kosten.
Natuurlijk moet je dit op het bordje van Microsoft plaatsen. Als je een Windows 32-bit OS (zonder extra, afzonderlijke applicaties) op een PC met 4GB ram installeert zal er maar 3,25GB herkend en gebruikt worden. Zodra je een GNU/Linux distro op dezelfde pc zet, zal de volle 4GB herkend en gebruikt worden.

Jij loopt hier altijd, al dan niet terecht, te klagen dat Microsoft gebasht wordt. Maar jij doet hier omgekeerd precies hetzelfde. Het is volkomen duidelijk en simpel controleerbaar dat Microsoft hier tekort schiet. Vervolgens probeer jij het te bagatelliseren en goed te praten.

WillemV

Geplaatst op 25 Apr 2008 09:27 door Dirkie
Dan mis je toch ruim 18% van je totale 4GB geheugen. Bij sommige applicaties is dat echt wel merkbaar hoor.
Na 2 keer lezen snap ik het nog niet. Als Windows iets niet kan gebruiken, hoe kan je dan merken, dat je het mist.
Precies. Het was dan ook een reactie op:
Nutteloos is maar hoe je het bekijkt dus. Met 3.25 GB mis ik die 750MB echt niet erg.
Hoe weet je nu dat je die 750MB niet mist als je het niet kunt gebruiken? :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jor schreef:Soms roep je maar wat. Er word van de 4GB 3.25GB gebruikt. En er word wel melding van gemaakt, bij systeem staat er keurig 3,25 GB intern geheugen.Nutteloos is maar hoe je het bekijkt dus. Met 3.25 GB mis ik die 750MB echt niet erg.
Ik zie die melding niet bij de specificaties van Windows XP pro 32-bit

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

voor mijn eventuele kinderen zou ik dat wachtwoord erop laten, maar zelf wil ik een UAC zonder wachtwoord
nu is het ook zo dat wanneer je geen administrator account hebt je een wachtwoord moet invullen, als je die kinderen dan een eigen account geeft zonder admin rechten functioneert dat ongeveer hetzelfde als in linux

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

En hoeveel mensen kunnen zelf nieuwe accounts aanmaken?
En hoeveel mensen willen hiervoor niet het gemak van auto-inloggen inruilen?

Linux kan dit natuurlijk ook, gewoon auto-inloggen als root, maar dit is niet "standaard" zoals bij Windows.
En aangezien niet veel mensen weten hoe het moet, wen je er wel aan om je wachtwoord in te voeren.

jor

Geplaatst op 25 Apr 2008 16:59 door djmaze

En hoeveel mensen kunnen zelf nieuwe accounts aanmaken?
Misschien zouden deze mensen helemaal niet hoeven kiezen tussen Ubuntu of Windows, een cursus computerkennis komt dan eerst.

Gesloten