Pagina 2 van 2
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 05 jul 2008 18:38
door TdeHond
BerichtGeplaatst op: 05 Jul 2008 15:05
Wil je ook straat en huisnummer weten? Laat dan even een berichtje hier achter.
Graag! Ik heb al een link hierheen op het betreffende forum geplaatst.
met vereende krachten komen we er wel in de strijd tegen de provider die zich onbetamelijk lijkt te gedragen t.o.v. de klant die poogt op te zeggen op een manier waardoor je wettelijk bewijs van opzeggen in handen hebt.
Aangetekend dus met ontvangstbevestiging!
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 05 jul 2008 19:05
door rawbear
Op een ander forum had iemand bij de OPTA geinformeerd op welk adres en ik welk gebouw al die geheimschrijvers bij Tele2 zich elke werkdag voor boze klanten verstoppen.
Hij kreeg als antwoord:
TELE2 NDERLAND BV
POSTBUS 22697
1100 DD AMSTERDAM
Verder vond ik als kantooradressen:
Hullenberg 101
1102 CL Amsterdam
Ellermanstraat 19
1099 BX Amsterdam
Hullenberg lijkt me de juiste locatie. Daar staat het vol anonieme gebouwen met slagbomen waar je als eenvoudige klant door veiligheidsmedewerkers wordt afscheept en de toegang wordt geweigerd.
Als je ze aangeketend iets wil melden, schrijf dan naar allebei de postbusadressen (voor andere postbusadres zie mijn vorige post).
pbodenstaff heeft ook ooit een aangetekende brief gestuurd na een schrijnend voorval, las ik. Hij kreeg nog antwoord en excuses ook. Jammer genoeg stond er niet bij welk Tele2 hij had gebruikt.
RBR
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 05 jul 2008 20:36
door TdeHond
Bij KvK vond ik o.a. deze:
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876
Rechtspersoon
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876 0000
Wisselwerking 58, 1112XS Diemen Hoofdvestiging
De nrs aan de rechterkant zijn de nummers van inschrijving bij KvK
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 31 jul 2008 12:16
door pbodenstaff
Op 23 april 2008 kreeg ik een excuusbrief van de firma Tele2. Zij schreven mij dat het abonnement was opgeheven en dat ook de kosten vanaf 28 maart tot 10 mei niet meer voldaan hoefden te worden.
Ook ben ik later nog gebeld door een medewerker die dit forum leest en ook hij bood zijn excuses aan en ook een bos bloemen. Dit laatste heb ik niet aanvaard en gezegd dat ik hoopte dat zij hun beleid zouden herzien.
Vandaag (31 juli 2008) echter kreeg ik opnieuw een rekening ( €28, 45) voor de periode t/m 23 juli 2008.
Kennelijk hebben zij er dus niets van geleerd en blijven zij de doden en hun nabestaanden lastig vallen met nota's, nu voor niet geleverde diensten.
Ik heb weer gebeld en kreeg toen een aardige dame (De Wit) aan de telefoon. Zij vond het ook een slechte zaak en vertelde me dat er nog niet was geïnd en dat ik naar de bank moest gaan om e.e.a. te laten blokeren.
Ik moet dus nu weer aan het werk om de stomme fouten van dat rot bedrijf op te knappen.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het afloopt na mijn bezoek aan de bank.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 31 jul 2008 13:33
door TdeHond
Zodra een selectieve blokkade in werking is kan Tele2 u niet meer beroven. Maar ze kunnen u nog wel lastig vallen met onterechte facturen.
Mijn oprechte deelneming met het overlijden.
Heel vervelend dat u nog steeds lastig gevallen wordt door Tele2 !!!!!!!!!!
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 31 jul 2008 14:14
door Guardian72
Ik zou het anders doen.
Bel ze op, en meld dat als men iets incasseerd, er direct aangifte volgt van diefstal, en melding word gemaakt van opzettelijk misbruik van incasso.
Als dit genoeg gebeurt, word het incassorecht van zo`n bedrijf ingetrokken..
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 09 aug 2008 18:46
door pbodenstaff
@Gyardian
Aangifte bij de polite blijkt niet mogelijk. Ik heb het geprobeerd en je moet een civilrechtelijke procedure starten.
Inmiddels heb ik de incasso gestorneerd en is het geld terug. Dat neemt niet weg dat ik het een slechte zaak vind dat ze toch geld hebben af laten schrijven via een incasso die niet meer bestaat voor een rekening die kant noch wal raakt, omdat het abonnement al maanden geleden is beëndgd.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 09 aug 2008 19:08
door agro
Inmiddels heb ik de incasso gestorneerd en is het geld terug.
Laat tevens een selectieve blokkade leggen bij de bank voor dat bedrijf op de bankrekening, dan kunnen ze in de toekomst nimmer nog iets van die rekening afboeken.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 09 aug 2008 22:06
door pbodenstaff
@ Argo
Ik had het al laten blokkeren, maar net 1 dag te laat.
Nu dus wel geblokkeerd
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2008 11:00
door sanderT
Vorige week werd ik afgesloten om een zielige 1 euro.
Ik heb geen automatische afboekingprocedure lopen bij tele 2 en betaal altijd keurig de maandpremie.
Mijn broer heeft destijds tele 2 aangevraagd en zei dat je tussen 19.00 uur en 07.00 en sweekends gratis kon bellen.
Dat deed ik dus ook alleen maar.
Wat blijkt.
Het is helemaal niet gratis.
Je betaald startkosten elke keer.
Ook al bel je maar 2 seconden.
Misleiding is dat.
Gratis is gratis,anders moeten ze dat erbij zetten.
Maar over die 1 euro ging het dus om al die maanden 0.04 cent wat opgeteld was.
Ook nooit een contract ontvangen hoe je inkon loggen op het tele2 forum.
Krijg ik dus vorige maand 1 keer een brief binnen dat ik totaal 41,17 moest betalen.
Dus 40,18 en 0.99 cent.
Was wel die 40.18 betaald,maar mijn broer die via internetbankieren betaald zag die 0.99 cent over het hoofd.
Ook toen ik vroeg waarom ik dat bedrag moest betalen,kreeg ik geen antwoord.
Ook niet hoe ik dat kon bekijken op het tele2 forum.
Ik vroeg zelf na het emailadres wat ik destijds kreeg wat het was en hoe ik dat kon zien.
Blijkt dus altijd het wachtwoord WELKOM te zijn.
Op die forum zie je dus niet wat je betaald heb.
Achteraf zag ik dan de telefoongegevens met daarop elke keer 0.04 cent startkosten.
In ieder geval afgesloten om een luizige 0.99 cent zonder erbij te vermelden dat het de eerste keer was.
Ik heb die luizige 0.99 cent dan betaald,maar zit nog zonder internetten.
Ik hoop dat ze het zo lang mogelijk rekken,zodat ik de tijd dat ze het afgesloten hebben,niet ga betalen.
Ze dreigen met een deurwaarder als je niet voldoet aan de betalingen.
Ik stuur ze gelijk als ze het weer afsluiten de modem retour en laat het voorkomen.
Hopelijk ziet de rechter ook wel in,wat een zielepieten het zijn.
Al weet je maar nooit.
Ik vraag wel een andere provider aan zonder contract.
Machtsmisbruik en zeer onbeschofte gasten daarzo bij Tele2.
Even uitzoeken hoe lang het duurt,eer zij het op hun rekening krijgen gestort,als je het overgemaakt hebt.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2008 11:22
door rawbear
Sander,
NOOIT de "registratiekosten" ad 25 euro betalen die het incassobureau je probeert te ontfutselen!. Ze mogen die helemaal niet in rekening brengen en je kunt die dan ook terugvorderen (als je ze al betaald hebt). Als je meer wilt weten over waarom "registratiekosten" illegaal zijn, laat dat dan even weten.
En met 0,99 cent bedoel je 99 cent denk ik?
Grtz
RBR
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2008 12:23
door TdeHond
@ Sander,
Uw woede is begrijpelijk. Maar uw plan de campagne is niet verstandig.
Ik verwacht dat binnen een week uw enorme betalingsachterstand van 1 euro binnen is bij de bank van Tele2.
Als u na een week niet kunt internetten stuurt u Tele2 schriftelijk en aangetekend een ingebreke stelling.
U geeft hierin aan dat u bent afgesloten van internet, omdat er een betalingsachterstand van 1 euro is. Geef aan dat u deze alsnog betaald heeft en geef tele2 14 dagen de tijd om de verbinding te herstellen. Vermeldt dat mocht dit niet lukken u per direct uw contract opzegt.
Doe dit dan ook schriftelijk en aangetekend mocht u na die 2 weken nog geen verbinding hebben. Vraag dan om schriftelijke bevestiging einde contract per datum... daarin vermeld en geeft aan dat u zo nodig dit als een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie.
Zo heeft u een rechtsgeldig plan van aanpak.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2008 14:06
door sanderT
Ik heb nu weer internet.
Het ging om 99 centjes,waarvan ze mij eenmalig een brief verstuurde wat ik moest betalen.
Al klopte de brief niet met het bedrag.
Het ging niet om het bedrag van ca 41,16,maar om 1,17 wat nog betaald moest worden.
Omdat ik dus de maandelijkse 39,9 altijd betaalde.
En alleen 99 cent was niet mee betaald.
Mijn broer maakte een foutje met het overmaken.
Hij betaalde 40,17 over,in plaats van die 41,16.
99 centjes bleven nog staan.
Het blijven gewoon zielige lui de tele2.
Ik heb consumentenbond de vraag voorgelegd of ze rechtmatig waren om me na 1 aanmaningsbrief te mogen afsluiten.
Ook of hun reclame wel klopte wat ze zeggen.
Ze zeggen namelijk dat het vanaf 19.00 gratis is om te bellen en in het weekends.
Maar dat is niet gratis,want je betaalt elke keer weer 0.04 cent startkosten,ook al bel je maar 2 seconden.
Wat betreft interum Justitia.
Aan hen heb ik totaal lak aan.
Destijds ook aanmaningen gekregen wegens oxxio en een weekbladen maatschappij leesland en ik zei hen dat ze maar langs moesten komen om te incasseren.
2 brave honden die ze wel lust.
Ik zou niet en nooit betalen en ze spannen maar een rechtzaak aan.
Ook casema stuurde destijds interum op mijn dak.
Precies hetzelfde verteld dat het een maffia clubje was,met hun afperspraktijkjes.
Ik kreeg namelijk dagen geen verbinding van casema en was ook niet van plan om de vole pond te betalen.
Heb gewoon de modem retour gezonden en het bedrag niet meer betaald.
Het contract liep feitelijk nog.
Over tele 2 hoor ik morgen wel of ze terecht mij afgesloten hebben hebben om die luizige 99 eurocent.
Omdat ze maar 1 malig mij op de hoogte stelde.
Mocht dat niet zo zijn,ik deze maand 1/3 in mindering ga brengen.
En wanneer ze een deurwaarder op me afsturen en weer afsluiten ik alla minuut de modem opstuur en een andere provider kies.
Met zulke gasten wil ik niet eens in zee gaan.
Helaas heeft mijn broer me aangemeld en zat er die laptop bij die hij maandelijks afbetaald.
Van je familie moet je het hebben.
Kiest de verrotste provider uit.
Al zijn ze allemaal bagger.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2008 14:17
door sanderT
rawbear
Ik heb je verhaal ook gelezen,wat jij meemaakte.
Wat betreft een deurwaarder.
Ik betaal ze niks.
Het zijn allemaal bluffers.
Progamma's wat je ziet op TV maken de mensen bang en dokken maar snel.
Ik ken ze wel langer als vandaag.
Ze spelen blufpoker.
Wanneer je ze terugmailt dat ze geen poot hebben om op vast te staan en maar een rechter inschakelen je gelijk niks meer van ze hoort.
Het is alleen maar een dreigbrief.
Alleen een gerechtsdeurwaarder kan het van je eisen.
Maar dan nog kan je hun dwingen eerst een rechtzaak aan te spannen en dat de kosten voor de verliezer is.
En als ze niet zo sterk staan,ze er nooit aan beginnen.
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 20 okt 2008 21:42
door fred667
Mijn moeder dacht goedkoop uit te zijn om internet+bellen van tele2 te nemen.
Nu heeft het maanden geduurd voordat het werkte, heeft tele2 reeds 2 maal het telefoonnummer van de buren aangesloten op mijn moeders adres en zijn zeggen ze dat wij dat aangevraagd hebben, de helpdesk is brutaal, laat je niet uitpraten en begint met dreigen om de hoorn erop te gooien.
Ik vond een website na googlen
http://www.tele2nee.nl/
die ik zeer waardeer, waar ook het adres van het hoofdkantoor en email adres van de direkteur te vinden zijn op
http://www.tele2nee.nl/tele2contact.asp
Re: Beëindiging van telefoonabonnement bij Tele2 na overlijden
Geplaatst: 14 aug 2009 11:46
door Diongoewie
Ook ik heb de grootste problemen met Tele2. Later, zo'n dikke twee maanden, is gebleken dat hun monteur het verkeerd had aangesloten, maar ik heb twee maanden lang gebeld, geschreven en gemaild.
Aangetekende brieven worden niet beantwoord en het adres is ook maar amper te vinden. Klantenservice laat je 40 keer hetzelfde verhaal vertellen en zeggen dan doodleuk dat het ook in mijn brieven staat. Elke keer wordt er de technische dienst op afgestuurd en 3 keer gevraagd om een monteur, maar niets gemerkt, gezien of gehoord. Ze weigeren je door te verbinden met afdeling opzegging, dus ik ben gestopt met betalen.
Na 5 maanden kreeg ik een schriftelijke reactie en later hebben zij gerechtsdeurwaarders ingeschakeld. 3 Keer een verweerschrift en nu wordt ik gedagvaard op mijn kosten. Ik heb Tele2 al veel eerder 2 keer gevraagd het door een bevoegd rechter te laten uitzoeken, maar daarop kreeg ik geen reactie.
De fout lag bij de aansluiting die door Tele2 is verzorgd en een goede installatiemonteur had dit waarschijnlijk gezien, maar was ook in mijn brieven op te merken. Ik was me van deze fout niet bewust, echter heeft Tele2 mij beschuldigd van het veranderen van mijn installatie.
Opmerkelijk vind ik het contract wat je weken van tevoren ontvangt. Vanaf die datum kun je 7 dagen annuleren, maar een paar weken later na ontvangst en installatie kan je het niet meer terugdraaien, ook als zij duidelijk in gebreke zijn. Je mag het contract dan afkopen.