LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maakt fout op fout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Geplaatst op 24 Apr 2008 07:22 door JRG
Aan TdeHond

Dat de helpdesk van telfort slecht is te bereiken is uw ervaring niet vanmij.
Ik stuur de helpdesk regelmatig een email via het webformulie
______________________________________

Dank u voor uw bijdrage. Helaas kan ik niet via een webformulier een vraag stellen, omdat ik geen klant ben van Telfort en dus niet kan inloggen. Ik kan ook geen facturen inzien omdat ik daar geen mail box heb.

De laatste fout van Telfort waarbij men wil dat ik openstaande facturen in Januari en Februari 08 betaal, geeft aan dat het beëiindigen contract met 12move m.i.v. 10-12-07 administratief niet succesvol verwerkt lijkt te zijn bij Telfort.

Ik neem aan dat, als ik er niet in slaag om hen duidelijk te maken dat ik geen klant bij Telfort ben, de kosten behoorlijk zullen oplopen.

Er is geen sprake van een overeenkomst tussen Telfort en mij.
Ik heb hier niet mee ingestemd en heb op 21-12-07 een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd waarin ik aangegeven heb dat ik conform hun voorwaarden bij Telfort telefonisch en bij 12move d.m.v. 2 brieven heb opgezegd.

Ik stuur dan ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging met bewijsstukken naar Telfort a 7.80 Euro.
= bewijsmateriaal voor mijn dossier.

JRG
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:28

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door JRG »

Het webformulier kan door een ieder worden gebruikt en staat gewoon op de website van Telfort

Website > Klantenservice > tech of adm vragen aanklikken en dan onderaan contact met klantenservice.

Alle topics eens door gelezen te hebben kan gezegd worden dat er fouten worden of zijn gemaakt bij Telfort.

De grootste problemen komen voort uit de overname van Speeding, 12move en tiscalli door Telfort. De administratie is over gedragen aan Telfort en hierin zit het grootste dillemma

De vraag is nu hoe ga je daar mee om als bedrijf. Het bedrijf belastingdienst zou zeggen die 10 eurocent moet en zal ik krijgen wat het ook moge kosten. Een ander bedrijf zou zeggen de 10 eurocent schrijf ik af want om het binnen te krijgen kost mij meer

Ook worden dit soort dingen beinvloed door de consument. Je kan zeggen de 10 eurocent maak ik over dan ben ik overal vanaf. Maar het is ook mogelijk om te zeggen die rekening van de 10 eurocent klopt niet en ik wil weten hoe zij hieraan komen.

Ja dit noemt men het verschil tussen recht hebben en krijgen
Men kan voor de rekening van 10 eurocent een aangetekende brief sturen met antwoordt retour kost wel €7,80

Ik zelf zou de 10 eurocent overmaken kost weinig moeite, geen irritaie

Bij het beeindigen van een abbonement is het iets anders. Men kan opzeggen aangetekend met antwoordt retour Men krijgt netjes het getekende bewijs van ontvangt.
Dit is echter allen een bewijs dat u een brief heeft gestuurd naar het bedrijf en dat het bedrijf voor ontvangst heeft getekend. Wat er dus in de brief staat is nergens omschreven.
Alleen een geschreven bericht van het bedrijf kan bewijzen dat de overeenkomst wordt of is beeindigd.
Als men een fax heeft kan men dit soort zaken ook faxen. De meeste faxen maken namelijk een faxrapport met een kopie van de eerste pagina en geven tijd en datum ontvangst. Dit is wel een wettelijk bewijs
Het versturen van een email is ook geen bewijs. U kunt het namelijk wel versturen maar of hij ook aankomt is nergens tezien. Als me toch een email wil versturen doe dit dan met ontvangst en leesbevestiging dit is namelijk wel een wettelijkbewijs (bijv in Outlook)

Ik hoop dat aan mijn uitleg een ieder hier het zijne uit kan halen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Bij het beeindigen van een abbonement is het iets anders
-----------------

In mijn geval bleek weer dat Telfort me alsnog als klant beschouwde en bracht dus abonnementsgelden voor Jan. en Febr 2008 in rekening.

Het leek mij verstandig om de kosten ervoor over te hebben en dus een brief te sturen. Mocht in de toekomst voor de 4e maal problemen rond de opzegging ontstaan kan ik hen verwijzen naar 2 schriftelijk en aangetekende brieven en verdere bewijsstukken, die hen toegestuurd zijn.

Ik heb nu de bewijslast omgedraaid.
Ik hoop dan ook dat nu deze problematiek opgelost is.
Zo niet, dan hoort u nog van mij.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag heb ik klacht over fouten gemaakt door Telfort in combinatie met
* de onheuse behandeling*
* rond onterechte facturen* en
* niet administratief verwerken van beëindiging overeenkomst met 12move m.i.v. migratie datum 12move naar Telfort*
+ * onterechte automatische incasso's*
neergelegd bij OPTA.

Een reactie van OPTA zal wat langer duren vanwege de "caseload" volgens een automatisch gegenereerd antwoord waarin mijn geval een "casenummer" heeft gekregen.

JRG
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:28

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door JRG »

Geachte heer TdeHond

U heeft een klacht ingediend bij de Opta alleen acht ik uw kand van slagen klein.
Bij het overgaan van 12move naar Telfort heeft u Telfort een brief gestruurd met ontvangsbevestiging. De ontvangst bevestiging heeft u netjes getekend terug gekregen. Maar wat er in de brief stond is namelijk niet bewijsbaar (waarschijnlijk beeindiging)
U kunt namelijk wel zeggen dat het zo was, maar het gaat om het bewijs

Verder heeft u nagelaten na een redelijk termijn (14dgn) te informeren naar een bevestiging van het gevraagde in uw brief. ( Kan bijv email met ontvangst en lees bevestiging)

Pas nadat u automatische incasso's kreeg van jan. en febr bent u pas gaan reageren dat uw uw abbonnement van 12move naar Telfort niet wou continueren.

Dat u een klacht heeft in gediend bij Telfort heeft u duidelijk verwoord. Maar zo te zien heeft u geen klacht in gediend bij de geschillencommissie van internetproviders waarbij Telfort is aangesloten en is er geen uitspraak door de geschillencommissie.

De Opta zal de door u ingediende klacht daarom terug verwijzen naar de geschillencommissie.
De geschillencommissie zal waarschijnlijk oordelen dat u niet netjes bent behandeld, maar dat u zelf ook niet na een redelijk termijn geen actie heeft ondernomen en pas in actie bent gekomen nadat bedragen werden geincaseerd via incasso. Het bedrag van €2,99 (12move)(reeds betaald) en een bedrag vanaf de overgang van 12move naar Telfort en tot aan de daadwerkelijke beeindiging door Telfort met bevestiging door Telfort zult u moeten betalen of een gedeelte daavan

Ik weet zoals ik het heb bekeken is niet prettig voor u maar vaak wel de realiteit.

DiDaS
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2008 11:00

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door DiDaS »

Ook ik heb slechte ervaringen met telfort, ik zal hier mijn lange weg van Telfortpijn posten:

Anderhalf jaar lang heb ik plezier gehad van de Tiscali ADSL en Telefonie verbinding. Nu dacht ik: Dan moet ik het wel over laten zetten nu ik ga verhuizen.
Ik belde dus, destijds nog, Tiscali op en zij vertelden mij dat het heel makkelijk te regelen was, een kwestie van een druk op de knop.
Met andere woorden, ik moest gewoon even wachten tot 14 Januari en dan opbellen en dan was het zo geregeld.
Verder van de waarheid kon zij niet verwijderd zijn.

Ik belde op, op 15 januari, naar Telfort en door een zeer on-meelevende vrouw (geen prettige belstem) werd mij verteld dat dit niet zomaar ging, dat ik maar een brief moest sturen en dat het dan ongeveer 2 weken zou duren.

Vervolgens schreef ik die brief en verzond hem op 19 januari. Zelf ging ik verder met mijn verhuizing, alles verliep goed en we zaten in het huis op 4 februari... zonder bericht van Telfort.

Goed, ik dus bellen naar de klantenservice op 6 februari, wat overigens niet gratis is (belachelijk, het is niet onze eigen schuld dat we met een probleem zitten) en ik moet doen met mijn mobiele telefoon. Dit omdat ik dus geen telefoonverbinding heb, noch internet.
Ook moest ik nog vragen wat er gebeurd als je niet dat kastje van de telefoon heb (dat ding met die 4 gaatjes), maar wel een draad voor de telefoon.

Wat ik niet wist is dat bij 0900 nummers kennelijk voor de mobiele telefoon 1 euro per minuut gerekend wordt. En nee, dit is niet overdreven, dit zijn de daadwerkelijke cijfers. Al gauw kreeg ik dus het piepje te horen dat mijn beltegoed op was. Onwetend, toen nog, dacht ik dat ik er kennelijk niet zo veel meer had opstaan.

Ik ben dus naar de winkel gelopen en heb 20 euro aan beltegoed gekocht. Waarna ik weer aan de slag kon. Maar na net de wachtrij te hebben gehad gaat weer dat piepje. Blijkt mijn beltegoed NU al op te zijn! Uit irritatie ga ik weer naar de winkel en koop ik voor 60 euro aan beltegoed. Vervolgens ga ik weer aan de bel en wat is de uitkomst?

Uw aanvraag is nog niet verwerkt, daarnaast kun je gewoon een monteur vragen om zo'n ding voor de telefoon te installeren. Dat antwoord heeft mij dus 50 euro in totaal gekost, want nadat ik gebeld had heb ik mijn saldo gecheckt en dat was welgetelt nog 34 euro. Schandalig.
En dat is nog niet eens het ergste.

Toen ik op 11 februari weer belde, omdat ik nog steeds geen bericht had, werd duidelijk dat het internet overgezet zou worden op 21 februari. Daarnaast was er niks bekend over de zogenaamde 'splitter' die ik nodig zou hebben, omdat ik niet zo'n kastje heb voor de telefoon, maar wel een draad. Heel mooi, internet zonder dat ik mijn modem kan aansluiten.

"Ja," kon de telefonist mij verzekeren "Er is een pakket waar dat inzit en dat ga ik nu voor u aanvragen. En dat is heel makkelijk te bevestigen" Op mijn vraag of ik dat wel op tijd binnen zou krijgen kwam het antwoord "Oh, mákkelijk! Het zijn maar 10 dagen!"
Na 10 dagen te hebben gewacht... was er natuurlijk helemaal NIETS, geen bericht, geen pakket, NIETS, het zal me niets verbazen als ze het naar mijn oude adres hebben gestuurd of iets in die richting.

Vandaar dat ik op die dag WEER de klantenservice heb gebeld. WEER met mijn mobiel. Aangezien ik mijn internet en telefoon niet kon gebruiken. En wat krijg ik te horen? Ten eerste krijg ik de meest DOMME, SLOME telefoniste die ze op het kantoor hebben. Ten tweede duurt het een eeuwigheid voordat ze het uitgezocht heeft. Ten derde blijkt dat het pakket nog niet eens binnen is! Laat staan dat ze weet wanneer dat dan wel is!

En dan zal ik ook even het telefoongesprek nabootsen:
"Dag mevrouw kan ik u helpen?" "Ja ik heb een week geleden ongeveer gebeld en ik zou een pakket krijgen waarin een soort kastje zit voor de telefoon, want ik heb zelf geen telefoon aansluiting, maar wel de draad." "Wat is uw postcode en huisnummer? Dan kan ik u verder helpen" Dus ik geef mijn postcode en huisnummer. En vervolgens kan ze niet zien dat er iets verstuurd zou moeten worden. Ze vraagt aan mij of ik geen mail heb gekregen. Wat ik niet zou kunnen checken als ik het wel had gehad (want ik heb geen internet), wat overigens niet het geval is.

Dus ze vraagt "Bedoelt u niet het modem?" "Nee, ik bedoel het kastje waar de KABEL voor de telefoon in kan, ik HEB een modem" (Ik ben anderhalf jaar klant geweest, gaat moeilijk zonder modem, lijkt me) Dus ze gaat rondvragen en ik wordt 5 minuten in de wacht gezet met een of ander prut muziekje.

Waarnaar ze terug komt en me weet te vertellen dat de datum van aankomst nog niet bekend is "Maar er is geen ding om de telefoonkabel op aan te sluiten, ik denk toch echt dat u het modem bedoelt?" "Nee, ik HEB een modem, ik heb niet zo'n kastje met 4 gaatjes waar je normaal de telefoonstekker insteekt" "...ooh, ik denk dat u de splitter bedoeld, nou dan is het toch echt even geduld hebben."

En we nemen beleefd van elkaar afscheid. Waarna ik denk; Geduld? GEDULD?! Ik had toen in totaal al 70 euro aan ONZIN verspilt met extreem domme mensen die NIET met elkaar kunnen communiceren, terwijl ik ruim een maand daarvoor mijn verhuizing al door had gegeven.

Uiteindelijk heb ik nog steeds dat pakket niet onvangen, maar hebben ze wel een monteur langsgestuurd op 19 Maart (Lees: een MAAND nadat het internet op mijn adres was overgezet). Ik heb verder niets gehoord over dat mailtje wat ik heb vertsuurd.

Op die bewuste dag van 19 Maart dacht ik, toen het werkte: Eindelijk! Het is voor elkaar. Ik dacht: hup! Gooi de telefoon erin! ...geen normale toon... De monteur was al weg en ik dacht dat ik me misschien had vergist of iets dergelijks, dus ging naar school (ik was al bijna te laat omdat die monteur ana de late kant kwam).

Helaas... Het lag niet aan de telefoon. Dus, een paar dagen later, belde ik Telfort weer op, en weer met mijn mobiel (zie boven). Wat bleek? Als je verhuist buiten de regio kun je niet je nummer behouden (lijkt me logisch) dus zetten ze het niet over.
Wat? WAT? Dus als een Nederlander ook maar 20 km reist dan kan hij zijn telefoon niet laten overzetten? Ik weet wel dat veel mensen niet ver verhuizen, maar in ons kleine landje? Wat is dit nu voor onzin?

Dus ik zei, dan veranderd u het netnummer toch gewoon? Nee, dat konden zij niet, dat is iets wat bij Tiscali wel kon. Is dat mijn schuld, dat zij zijn overgenomen? Nee. Zeiden zij dat alles hetzelfde zou blijven? Ja.
En dat is nog niet het ergste, ik wilde dan wel dat hele gedoe aanvragen.

Blijkt dat dat niet kan, dan moet je telfort internet aanvragen EN telefonie (apart dus), dan duurt het een tijdje voor dat in orde is en gedurende die tijd zou ik dan mijn abbonnements kosten moeten blijven betalen. Wat ik ook tot dan toe had gedaan en wat de gewone 30 euro is. Dus niet alleen hadden ze mijn telefoon abbonnement in mijn vorige woonplaats laten staan en mij daarvoor laten betalen. Ook willen ze nu dat ik gewoon door betaal terwijl dat geregeld wordt.

Terwijl het hun fout is! Zij hadden mij daarover moeten informeren! Ik heb NOOIT wat van hen ontvangen behalve "Tiscali is nu Telfort", zelfs niet toen ik verhuisd was. Hier was voor mij de maat vol. Ik heb ze een brief gestuurd met daarin een ultimatum waarop ik het geregeld wilde hebben. Dat was 3 weken, dat vind ik erg royaal van mezelf als ik eerlijk mag zijn.

Ik heb namelijk internet nodig voor mijn studie, plus het feit dat al dat geregel mijn studie ook niet bevorderd. Vind ik dat zij mij wat dat betreft ook nog aardig hebben belemmerd, en dat reken ik ze ook nog eens niet aan ook.

Het is nu ruim 3 weken later, ik heb natuurlijk helemaal niets gehoord en ik heb vanmorgen Telfort opgebeld met de boodschap dat ik mijn abbonnement PER DIRECT wil opezeggen. Natuurlijk kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Volgens hen moet ik de tijd van het jaarcontract uitzitten tot 24 september 2008. Waarop mijn vraag: waarom kan ik het niet opzeggen?

Een heel simpel, maar gelukkig incorrect antwoord: Omdat er geen Technisch onderzoek gestart is. Als er namelijk een Technisch Onderzoek DOOR HEN gestart zou zijn en na 2 maanden bleek dat het nog steeds niet werkte had ik het WEL direct kunnen opzeggen.
Gelukkig had ik dit keer WEL een aardige dame, zij vond het ook raar dat dit onderzoek niet gestart is (ik heb immers geen telefoon al 3 maanden) en is bij haar meerdere gaan informeren.

Die zei dat zij mijn abbonnement niet kon stop zetten, (er volgde hierna nog een hele hoop heen en weer, maar dat sla ik even over). Ik vroeg of zij dan in ieder geval mijn abbonnement stop wilde zetten per 24 spetember, waarop zei zij dat dat nu niet kan, maar pas een maand van te voren. Erg leuk, want dan durf ik te wedden dat zij kunnen zeggen dat het uitloopt en ik extra maanden moet betalen.

Nu heb ik telefonie en internet van UPC het werkt geweldig, dus ik wil natuurlijk niet nog maanden Telfort door betalen. Ook vind ik WEL dat ze wanpresteren, ookal vinden zij dit zelf niet, en wil ik dus gewoon niet meer betalen. Ik heb daarom zojuist de automatische incasso stopgezet. Dit kan met een belletje naar de postbank (mijn bank), ook een 0900 nummer, maar deze kost maar 5 ct per minuut.

Verder ga ik een aangetekende brief sturen naar Telfort dat ik per direct mijn abbonnement wil stopzetten wegens wanprestatie (zie boven). En als ze langskomen omdat ik mijn rekeningen niet betaal, dan moeten ze het maar voor laten komen, ik denk persoonlijk dat ik sterker sta. Ik ben het zat.

Mijn telfort relaas.

DiDaS

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ JRG

U heeft niet volledig inzicht in de Gruwelijke Details.

Ik heb een uitgebreide correspondentie met zowel 12move als Telfort achter de rug.

* Dit heeft o.a. een e-mail van TELFROT opgeleverd, die ik als SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING mag gebruiken van beëindigen overeenkomst m.i.v. 10-12-07! *

Ik verwacht dat TELFROT het probleem oplost. Ik neem aan dat ik een brief van Telfrot krijg, als het probleem onoplosbaar blijft.

NB

Ik verwacht van de OPTA dat - als zij veel klachten over TELFROT krijgen - TELFROT hierop aanspreken en z.n. corrigeren.

Quote KPN
De Opta:
Dit is een onafhankelijke organisatie die de providers controleert en daar waar nodig corrigeert.
---

Ik verwacht dan ook* niet * dat de OPTA een persoonlijk geschil tussen 2 partijen oplost.
Laatst gewijzigd door TdeHond op 28 apr 2008 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ DidaS

vraagje: heeft u de ingebreke stelling ( brief waarin Telfrot 3 weken de tijd had om het probleem op te lossen aangetekend met ontvangstbevestiging verzonden?
-----------
Ik raad u aan om de brief waarin u wilt opzeggen aangetekend met ontvangstbevestiging te sturen.
Misschien heeft u de mogelijkheid om zelf of bij iemand een fax te sturen die een uitdraai maakt van wat u verzendt waarin u opzegt per direct.

BTW in de A.V. van Telfrot staat:

Artikel 13 - Verhuizing Klant
13.1
Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het adres waar de dienst Telfort beschikbaar is.
13.2
De Klant dient de verhuizing tijdig, maar in elk geval binnen 14 dagen, te melden op de wijze zoals aangegeven op de Website.
13.3
De tijd om de verhuizing van de verbinding behorende bij de Dienst(en) te realiseren is afhankelijk van de op dat moment geldende levertijden voor de verbindingen van de telecomleveranciers. Deze levertijden zijn te raadplegen op de Website. Deze levertijden gelden als richtlijn, de Klant kan hieraan geen rechten ontlenen. Gedurende deze periode blijft de Klant abonnementskosten verschuldigd etc
-------
Dit klinkt bepaald niet als muziek in mijn oren.
:cry:
------
16.2
Indien Telfort tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichting(en) uit een Overeenkomst, zal de Klant Telfort deswege in gebreke stellen, tenzij nakoming van de betreffende verplichtingen reeds blijvend onmogelijk is, in welke gevallen Telfort onmiddellijk in gebreke is. De ingebrekestelling dient schriftelijk per aangetekende post geschieden waarbij aan Telfort een redelijke termijn zal worden gegund om alsnog haar verplichtingen na te komen.
-----------------------------
Dit klinkt een stuk beter!
Ik adviseer u deze onderwerpen in de AV grondig te bestuderen en verwijs u verder naar het stappenplan te vinden op de 1e pagina van dit forum.

Sterkte!

DiDaS
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2008 11:00

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door DiDaS »

@ TdeHond

Helaas heb ik inderdaad deze brief niet met ontvangstbevestiging gestuurd, dat ben ik destijds vergeten te doen helaas. Maar Telfort kan wel een hele hoop op hun website beweren, maar ze hebben volgens de wet aan een bepaald aantal eisen te voldoen, en dat hebben ze niet gedaan. Namelijk het leveren van hun dienst/product, en dat valt onder wanprestatie.

Maar in ieder geval bedankt, en tjah, we zien wel hoe het allemaal loopt. Ik stuur natuurlijk nog wel een aangetekende brief dat ik per direct mijn abbonnement wil stopzetten. Maar ik betwijfel of ik bericht krijg (de eerste brief, waarin stond dat ik ging verhuizen, heb ik trouwens wel aangetekend verzonden MET ontvangst bericht, en daar heb ik ook geen schriftelijk bericht verder van Telfort van gehad).

Maar hartelijk dank.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag ontving ik een terechte factuur van Telfort met de eindafrekening betreffende inbelkosten over de periode december 2007. Gedurende deze periode was ik nog 9 dagen klant van 12move.
Er zaten wel 3 onterechte facturen bij die niet betaald hoefde te worden. T. medewerker zou kontakt opnemen met afd Fiinance om e.e.a. goed te verwerken.

ik hoop dat Telfort nu erin geslaagd is om te verwerken dat ik conform de voorwaarden m.i.v. 10-12-07 bij 12move heb opgezegd. Het is al de 3e excuus e-mail van Telfort. Een schriftelije reactie weigert men tot nu toe te geven.

Deze inbelkosten worden vandaag nog door mij overgemaakt in de hoop *nooit* meer iets van Telfort te horen of te lezen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Let wel. Uw probleem met Telfort is een oefening van geduld. Mijn problematiek rond opzeggen 12move per migratie datum 12move naar Telfort is nog niet opgelost!

Vandaag had ik de twijfelachtige eer om van Telfort te vernemen dat de facturen die ik niet hoefde te betalen over Januari, Februari en Maart 2008 te beschouwen waren als

IK HOEFDE DEZE VOORLOPIG NIET TE BETALEN!

Er was een verzoek ingediend bij de afdeling Finance m.b.t. mijn klacht over de onterechte facturen.

De schrijver van de email vond dat ik geduld moest hebben.

In aanmerking genomen dat ik NOOIT KLANT GEWEEST BEN bij Telfort en conform hun voorwaarden heb opgezegd bij Telfort + sdhriftelijk bij 12move is dit op zijn minst merkwaardig te stellen dat ik geduld moet hebben.

Uit voorzorg heb ik mijn advocaat van e.e.a. op de hoogte gesteld.

Nogmaals laat u dus niet intimideren!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

De afdeling Finance van Telfort is eruit. Vandaag ontving ik tevens:
Herhaling factuur m.b.t. bedrag januari waarvoor men een incassobureau wil inschakelen als ik niet reageer of betaal.
+
Factuur bedrag februari + maart = 1ste schriftelijke factuur.

Er liggen nog 3 brieven onbeantwoord d.m.v. brief bij Telfort dus heeft het geen zin om nogmaals te reageren.

Ik wacht het incassobureau waarmee gedreigd wordt af en geef dan de zaak uit handen.

Het lijkt er inderdaad op dat er maar een manier is om van Telfort af te komen, ook al ben je er nooit klant geweest. Dit is tot de dood ons scheidt. :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

TIPS VOOR PROVIDERS OM FOUTEN TE VOORKOMEN

IMHO leidt iedere keer een ander referentienummer krijgen tot het maken van fouten!

Voorbeeld:

Iedere email naar zowel 12move als Telfort kreeg een nieuw referentienummer én werd behandeld door een andere medewerker van de klantenservice.
Pas de laatste twee werden door dezelfde medewerker behandeld.

Tip 1 voor de providers: geef een klant een vast referentie nummer voor een ingediende klacht en sluit deze case + referentie nummer pas af als de klacht is opgelost.
Tip 2 als klant een e-mail krijgt van bv. in mijn geval Telfort waarin staat dat deze e-mail als brief ter bevestiging van opzegging per 10-12-07 gebruikt mag worden ( februari 2008) geef dit dan door aan de betreffende afdeling ( in mijn geval Finance) zodat het slachtoffer niet in mei bedreigd wordt met vordering ter incasso!
Tip 3 Wijs een klant als een klacht niet binnen een maand opgelost is een vaste medewerker toe, die dan ook alle correspondentie per brief en e-mail ter beschikking gesteld wordt om probleemoplossend bezig te kunnen zijn.

T.a.v. klant: Als u een klacht indient en deze komt binnen de organisatie niet terecht op de juiste plek wordt deze klacht niet of half opgelost en staat u als klant wederom in de kou.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag 7-6-08 ontving ik een brief van Telfort, hoofd klantenservice, dat mijn abonnement beëindigd is per datum einde contract. Mijn gebruikersnaam zou zijn: verwijderd ( i.h. Engels). Ik hoop dan ook dat dit betekent dat einde contractdatum inderdaad 10-12-2007 is.

Waarschijnlijk is deze brief verzonden omdat ik n.a.v. toezegging heer Middeldorp bij Kassa een e-mail naar hem gestuurd heb met daarin tijdslijn van mijn problematiek rond opzeggen. Het ziet ernaar uit dat hij inderdaad bemiddeld heeft met dank mijnerzijds!!!

Mocht ik ondanks deze brief alsnog problemen ondervinden dan laat ik dat hier weten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort blijft proberen mij abonnementskosten - NU onder het mom dat dit verbruikskosten zijn - in rekening te brengen over 2008.

Ditmaal onder het motto dat ik zelf later zou hebben ingelogd als de einddatum van einde contract aangeeft. ( 10-12-2007)

Mijn antwoord inzake deze is:


De opmerking dat ik later nog ingelogd heb bij Telfort is onmogelijk omdat ik vanaf 17 december 2007 zowel telefoon als internet via kabelaansluiting heb en KPN de aansluiting heeft afgesloten. Ik kan niet per ongeluk ingelogd hebben omdat ik m.i.v. 17 december 2007 via een nieuwe computer met internet verbonden ben.

<zucht >

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door kuiffie »

Het blijkt wel hoe stom ze zijn bij Telfort :
Ik was jarenlang een tevreden Tiscali-klant.
Echter het Tiscali-abonnement koste mij €45,- per maand voor internet 20 Mb en vast bellen .
Het Telfort-hetzelfde abonnement zou mij €29,- per maand gaan kosten .
In die tijd was ik bezig met een andere woning dus dacht ik :
Als ik met inachtneming van 1 maand opzegtermijn bij Tiscali dan kan ik over 1 maand Telfort laten aansluiten op mijn nieuwe adres .
Dit idee was trouwens niet van mij maar van een medewerkster van de Telfort helpdesk .
Ik dus opzeggen en jahoor , binnen 3 dagen zat ik zonder telefoon en internet , want dat stond al op mijn nieuwe adres , terwijl ik daar nog niet eens woonde !
TELFORT WEL INCASSEREN !
Nadat ik de helpdesk had gebeld met deze klacht vertelde men mij dat Telfort het door mij teveel betaalde wel terug zou gaan betalen maar tot op heden krijg ik geen reacties , zelfs niet op mijn stopzetting van mijn abbo .
TELFORT STEELT !!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nadat ik de helpdesk had gebeld met deze klacht vertelde men mij dat Telfort het door mij teveel betaalde wel terug zou gaan betalen maar tot op heden krijg ik geen reacties , zelfs niet op mijn stopzetting van mijn abbo .
Heeft u al een klacht ingediend bij consuwijzer.nl?
Hier volgt deel van reactie van consuwijzer:
Dank u voor uw e-mail van 29 mei jl. Door de grote hoeveelheid e-mails die wij ontvangen is de reactietermijn op e-mailberichten langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses voor de vertraging die daardoor is opgelopen bij het beantwoorden van uw vraag.

Uit uw e-mail komt naar voren uw de aanbieder Telfort niet aan uw verzoek om de overeenkomst te beëindigen tegemoet komt.

Wij willen u hartelijk danken voor uw signaal over Telfort. De OPTA is hierover geïnformeerd. OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag heeft Consuwijzer nadere informatie gevraagd inzake mijn zaak tegen Telfort.
Deze informatie heb ik met liefde verstrekt. :roll:

De betreffende dame vond dat ik een bijzondere zaak had!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn klacht bij de directeur klantencontact KPN.COM wordt door medewerker KPN recht gezet bij Telfort.

Zij gaat uitzoeken hoe het bij Telfort zo fout heeft kunnen gaan.
Mevrouw verzekerde mij dat ik nooit meer door Telfort in de toekomst zal worden lastig gevallen met onterechte facturen.

Ik kan nog een brief van Telfort tegemoet zien waarin de juiste einddatum contract met 12move in vermeld staat inclusief de excuses van Telfort.

Ik kan niet wachten op deze brief!

Mijn hartelijke dank aan deze dame die namens de heer Middeldorp mijn half jaar durende probleem tot een goed einde zal brengen!

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door dimsum »

Veel ellende gehad bij Telfort en als je dan eindelijk opzegt en er gaat iets mis, dan moet je het van hun klantenservice niet hebben.

Als gevolg van een foutje van mijn huidige provider KPN had deze het ADSL signaal van Telfort een maand te vroeg omgezet (naar KPN). Direct nadat ik hierachter kwam, heeft KPN deze fout hersteld. Telfort wenste mij echter geen signaal meer te leveren (wat volgens hun technische man wel mogelijk was), terwijl mijn abonnement bij Telfort nog twee maanden liep.

De klantenservice wenste geen medewerking te verlenen, ik zou wel moeten betalen voor de laatste twee maanden want anders zou men een incassobureau achter mij aansturen, men wilde mij niet doorverbinden met iemand die (wel) beslissingen mocht nemen om mij mijn signaal terug te geven en klagen over de klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice).

Dat laatste lijkt te gaan kloppen: op mijn brieven van 26 april en 3 juni 2008 over deze zaak wordt gewoon helemaal niet gereageerd. Ik was van plan om mijn laatste betaling te storneren, maar helaas kwam ik er te laat achter dat Telfort aan het begin van iedere maand reeds de abonnementskosten voor de maand daarop in rekening brengt. Voor storneren ben ik dus al te laat.

Ik kan dus weinig anders dan iedereen waarschuwen voor de handelwijze van Telfort.

Gesloten