LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermeende broodfokker

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door janamba10 »

1 is zogenaamd gered (hoewel je als je echt een dier wilt redden je wel naar het asiel gaat, dus dat redden is niet echt van toepassing) maar je hebt er wel voor gezorgd dat die vent geld verdiende over de rug van dieren en dus lekker verder gaat met fokken. Zolang mensen kopen blijven dat soort types doorgaan.

AEMLB
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2010 16:25

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door AEMLB »

Als je een rashond wilt moet je ervoor sparen. als je een wasmachine wilt spaar je toch ook tot je hem kan betalen en koop dan toch ook geen goedkoop tweedehandsje waarvan je niet weet hoelang hij het doet? Broodfokkers maken dieren kapot, ze kijken niet naar de moederdieren en ook niet naar de gezondheid van de pups, ze willen alleen maar geld. Een hondje gekocht bij een broodfokker kan onwijs veel geld kosten als het diertje ziek word. Ga dan ook gewoon op zoek via een rasvereniging en ga nooit naar een puppy kijken bij een broodfokker want dan ben je verkocht. Mijn eerste hond heb ik heel lang geleden gekocht van mijn vakantiegeld, ik wilde liever een hond dan dat ik op vakantie ging.

hettie41
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2010 16:52

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door hettie41 »

ik heb gisteren mijn pup gehaald bij een erkende fokker.
die geregistreert staat bij nnfc.
ik heb dus geen hond van een BROODFOKKER gekocht.

heb ook verhalen van de man gehoord en toch besloten om geen hond van hem te nemen.

groetjes ik ga nu van mijn pup genieten

jacqueline
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2010 23:10

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door jacqueline »

alle klachten kan u sturen naar vvdb-dierenbescherming (contactadres op website). wij proberen nu de hele handel te laten sluiten via het ministerie van landbouw in België maar daar hebben we klachten en bewijzen voor nodig.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / plaatsen link naar niet-bestaande pagina

sammybennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2010 21:07

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door sammybennie »

hallo allemaal,

ik hoop met mijn verhaal dat ik een aantal mensen kan waarschuwen voor deze honden verkoper..

al heel lang wou ik een hondje en maar door zeuren bij mijn ouders en eindelijk na een hele lange periode mocht ik er 1.. dus wat ga je doen.. je gaat zoeken wat voor hondje je wilt..

uiteindelijk heb ik dus voor een chihuahua gekozen..
dus ik wist niet waar ik het beste aan deed je hoort van een hoop mensen die hun hondje op marktplaats kopen goeie verhalen maar ook slechte..

maar avijn ik had zn leuk hondje gezien op marktplaats ik was gelijk verkocht..
het beeste zat in Oss in brabant dus best een stukje rijden maar ik had het voor hem over hij koste 450 euro
en stond in de advertentie dat hij 10 weekjes oud was hij was gechipt geent en tegen wormen behandeld beestje mocht gelijk met zijn nieuwe baasje mee ( wat overig bij elke advertentie dezelfde tekst staat )

we gingen het beestje bewonderen en ja hoor dat was hem.. alleen de verkoopster zij dat die een beetje moe was van het spelen dus ik had hem vaak in de tuin laten lopen daar en hij was best nog druk dus ik vermoede dat alles goed was.. leek gewoon een normaal gezin en de vader was aanwezig de moeder niet..

aan de ene kant stom maar je bent verkocht aan zn beestje ik kreeg een paspoortje met 2 stickers van inentingen dus ik dacht nog bij mezelf stel hij is ziek hij heb wel netjes ze prikjes gehad .. ( niet dus )

we namen bennie mee zo heb ik hem dus genoemd en het ging goed de lange reis in de auto alleen het laatste kwartiertje was mijn bennie onrustig.. toen wij thuis kwamen gelijk water met druivensuiker neergezet eten en eigenlijk alles wat goed was voor bennie..

savonds moest hij spugen.. dus wij dachten eigenlijk dat het door de auto rit kwam en hij komt natuurlijk in een nieuw huisje dus zal wel stress zijn..

de volgende dag had bennie erge diarree dus ben ik voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan gewoon om te kijken of hij kon zien of bennie gezond was.. ik het paspoortje meegenomen en de arts vond het heel raar dat ik mezelf als eerste eigenaar had ingeschreven dat hoord eigenlijk degene te doen van wie je hem koopt.

bennie was blijkbaar uitgedroogd dus kreeg hij een prikje met vocht en een prikje met antibiotica tegen de diarree.. en ik moest hem veel drinken geven.

Bennie dronk niets uit zich zelf dus ik heb met een spuitje iedere x een scheutje op me hand gedaan en dan dronk die het wel.. want ik wou bennie geen pijn doen door het spuitje zo in ze mond leeg te spuiten.

gelukkig was de volgende dag bennie zn diarree over.. alleen bennie at niet.. gelukkig wel nog iets maar het was niet veel.. bennie was wel levendig want hij was soms best wel vervelend .. maar op een leuke manier.

de dag erna ging het weer niet goed met bennie hij wou nu helemaal niet eten en hij was ineens heel erg mager.. en bennie had weer de diarree en niezen.

wij weer naar de dierenarts.. toen kreeg bennie een infuusje.. en een prikje voor zn weerstand want bennie trilde ook zo erg.. en weer iets voor de diarree.. de volgende dag moest ik even weg en toen ik thuis kwam zij bennie mij niet eens meer vrolijk gedag hij ging maar in een hoekje zitten en maar slapen.. dus bennie sliep bij mij op bed omdat ik dacht dat hij het koud had en hij was gewoon nog te klein voor kleertjes..

dus ik dacht ik ga eens op internet zoeken naar de dierenarts die in zijn paspoort staat
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].

tot mijn grote schrik lees ik zulke erge verhalen over deze vrouw..
dat ze paspoortjes gewoon heeft klaar liggen met stempels die geeft ze aan de mensen mee aan dus de fokkers zodat die ze aan de nieuwe baasjes kunnen geven.. en dat de hondjes ziek zijn en dood gaan en dat de beestjes eigenlijk dezelfde symphtonen hebben als wat bennie had.

dus ik was bang dat bennie dus ook geen inentingen had gehad en daarom dus zo afviel en ziekwas.
ik de dierenarts opgebeld en gezegt van joh kan bennie niet toch nog de prikjes krijgen maar de arts zei ook als hij eenmaal dat virus heeft helpt het niet om ze nu nog te geven + hij is te zwak en kan doodgaan eraan.

dus gister avond heb ik heel de avond bennie goed vast gehouden en gewenst dat bennie het maar ging redden.
toen ik vanochtend wakker werd lag bennie nog op mijn bed .. normaal springt hij wakker maar dit keer niet.. bennie was een beetje slapjes.. als ik hem optilde om weer vast te houden draaide zn hoofdje gewoon weg zo slap was hij dus ik wist dat het fout zat..

ik de spoed dieren arts opgebeld en we konden gelijk komen.

vanmorgen om 10 uur is mijn lieve bennie ingeslapen.
hij was dus vanmorgen blijkbaar al hersendood.

ik heb mijn bennie zoveel speeltjes gegeven dat hij uit ellende niet meer wist waar hij mee moest spelen.
zoveel verschillende soorten goeie voer.. een mooi bedje met kussentje en dekentje..
zoveel liefde gegeven aan bennie .. en voor maar 1 weekje..

ik ben er kapot van .. dat mensen zo hondjes verkopen terwijl ze weten dat ze het niet gaan redden.
beestjes geen inentingen geven en gewoon aan hun lot over laten en maar verkopen en geld verdienen.

die mensen moeten ze aan de hoogste boom hangen.
nog de fokker geprobeerd te bellen maar geen reactie.. nummer van die [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].. bestaat niet meer..
terwijl ik mijn bennie 1 week geleden heb gekocht..

koop alsjeblieft niet je hondje bij [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].. of [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

of koop geen beestje als je in het paspoort de naam [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ziet staan.
ik heb zoveel verdriet.. en mis mijn bennie heel erg..

had gehoopt dat dit mijn maatje voor jaren zou zijn en zo zie je.. nu ben ik mijn beestje kwijt....



[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] *koop hier geen chihuahua

janamba10
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:41

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door janamba10 »

Is die dierenarts nog actief?
Je zou kunnen gaan klagen bij de overkoepelende organisatie van dierenartsen en wie weet kunnen zij haar royeren.

chilover
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2010 22:50

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door chilover »

hoi allemaal ik zie net [verwijderd door moderator] staan en daar heb ik ook een chihuahua gekocht
maar het hondje is helemaal toppie!
en mijn zus heeft er ook een chi gekocht en ook niks mee aan de hand
en het gezin was naar mijn mening ook dood normaal heel aardig eigelijk
er kan altijd een hondje ziek worden daar door zijn de mensen nog geen broodfokkers!! zelfs bij een kennel met stamboom kan er nog wel 1 dood gaan
zijn het dan ook broodfokkers?? en dat door 1 hondje wat dood is gegaan ik lees verders niks slechts over die familie dus ik vind het eigelijk een beetje TE wat je hier schrijft .
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonsgegeven

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

chilover schreef: zijn het dan ook broodfokkers?? en dat door 1 hondje wat dood is gegaan ik lees verders niks slechts over die familie dus ik vind het eigelijk een beetje TE wat je hier schrijft .

fijn dat het met jou hondje goed gaat maar hoezo TE ene hond is al te veel en mensen die hier iets neerzetten die hebben kosten plus verdriet!!! niet zomaar overheen baggeren,

chilover
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2010 22:50

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door chilover »

nou ik bagger er niet over heen en het is heel erg voor die mensen die hun hondje kwijt zijn maar om ze dan meteen broodfokkers te noemen ja dat vind ik TE! maar ja als je het toch zo ziet ja dan vind ik alle fokkers broodfokker ze fokker allemaal voor geld!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door tiptoo »

chilover schreef: dan vind ik alle fokkers broodfokker ze fokker allemaal voor geld!

dat is duidelijk! uiteraard doen ze het voor het geld!

dusty20
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2010 23:23

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door dusty20 »

hoi mensen ik zal jullie alvast mededelen dat er geenbeginnen aan is tegen deze man hij is zo gek engestoort in zijn kop hij doet ookpaarden zadelmak maken als je hemhoort hij doet het ook hoor daar niej maar je krijgt ze zo zadelmak terug dat ze de volgende dag dood in de stal liggen en als je hem naam ook maar zwart durft te maken of een rechtzaak tegen hem te beginnen maakt hij je nog persoonlijk af want op het bedrijf waar ik werk heeft hij dah ook gedaan paard zadel mak maken en devolgende dag lag iee dood in de stal maar dezd man heeft welmeer pratijken maar er valt niks te beginnen tegen deze man want hij komt je gewoon aan je deur .

sbistam
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010 12:20

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door sbistam »

Hallo forumlezer.

in mijn geval toch wel de verkeerde kaaskop tegen het lijf gelopen. Het verhaal was bekend. Een chihuahua leveren terwijl deze nog geen 4 weken oud was onder de mom van mini-chihuahua. En dus hadden wij geen twijfel over afmetingen van het beestje. Toen de stamboom foutief was was meneer ook niet thuis. Toen het beestje na een aantal maanden patella luxatie vertoonde moesten we op donderen. Dat hebben wij dus gedaan en toen zijn er een aantal mensen naartoe gereden. Ik weet echter niet wie dat waren maar heb dit uit vertrouwde bron vernomen :lol: . En de lokale politie. Ach, die gaf aan dat ze een bibliotheek aan dossiers van hem hadden en dus niet meer altijd op melding afgingen. Het vervolg beschrijf ik niet op dit forum maar ik denk dat de handel wel een tijdje stil heeft gelegen. Niet iedereen is dus onder de indruk. Wat het opleverde.... een aantal jonge puppies.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegeven

pascal de valk
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2008 20:42

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door pascal de valk »

Beste Rottweiler,


Ik ben ook met mn verhaal bekend op dit forum, lees maar terug ik sta onder de naam Pascal de Valk.
Ik heb ook een pup bij deze man gekocht.
Deed zich voor als persoon met verkeerde achternaam.

De dierenarts die de pup zou nakijken Had dezelfde achternaam...Ze spelen samen onder 1 hoedje!
Heb al een paar keer kontakt gehad ook erg bekend met paarden, en ze lachen je gewoon uit!
Ik had geen poot om op te staan...
hoe hij ook mag heten, een aangetekende brief gestuurd....Nooit iets op gehoord!
Heb mn hondje laten opereren, Beiden heupen HD... heeft een TPO operatie gehad...Hebben beide heupen door moeten zagen en 45 graden moeten kantelen...Pup was toen 2 mnd oud. heeft een half jaar in de bench gezeten wegens revalidatie...
Hebben er absoluut geen spijt van dat we onze hond hebben te laten opereren.
Het is een heerlijke hond en super lief, sociaal, vriendelijk, speels, kan weer rennen en gek doen...
Kortom ik heb een heel dossier van dit gebeuren, en heb veel info gevonden... maar helaas tevergeefs!
Heb gedacht om de partij voor de dieren erbij te betrekken maar na alle ellende hebben wij er voor gekozen om van onze hond te gaan genieten....Het schijnt zo te zijn dat we niets kunnen doen omdat de regels in nederland anders zijn dan in belgie en dus niet gelden......+ dat wij geen aankoopsbewijs hebben van een bon of iets...en de prijs die wij hebben betaald niet overeen komt met het bedrag van een stamboom fokker...
Het enige dat ik heb is uit het puppy pakket een folder met een onleesbare tekst, waar hij zijn initialen op heeft gezet...en het eu paspoort met stempel de dierenarts.
Bij deze laat ik u weten dat ik wel mee wil werken mochten we iets kunnen doen...
Dit kan en mag niet doorgaan...HIj moet gestopt worden...
Maar we zijn niet de enige die problemen hebben met deze man, maar met zn alle staan we wel sterker...Maar tja...Wat kunnen we doen?????
Stuur me evt een PB.

Groetjes, Pascal de valk
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonsgegeven

ChicoBoris
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:59

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ChicoBoris »

Ik heb mij ook maar even aangemeld.
Wij hebben een herplaatser waarvan werdt gezegt dat hij uit friesland kwam..
Nou zijn eerste DA bleek in belgie te zitten dus 1+1= dat hij niet uit friesland komt.
Nu typte ik haar naam in en kwam op vreselijke berichten, Ik wou de hond zijn chipnummer over laten zetten op ons adres, alleen was het nummer nergens bekend en na een telefoon met [naam verwijderd door moderator] waren we er nog niet uit. Zei zij dat al haar dieren via petlook worden geregistreerd (gratis) en dat het dan aan de nieuwe eigenaren is om hem te laten registreren. Nou ook via petlook was nik ste vinden terwijl er in zijn paspoort staat dat hij door haar gechipt is.
Na veel zoeken en doen kwam onze eigen DA er na nogmaals controleren erachter dat onze hond uit Servie kwam :shock: , en dat zn geboortedatum die in de chip staat totaal niet overeenkomt met zn geboortedatum in zn paspoort.
Nou al met al, zn hele paspoort is gewoon fake.
Ik zou toch ook even mijn verhaal doen omdat de reacties in dit topic toch aardig recent zijn en ik ook hier mijn info vandaag heb.

groetjes :!:
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonsgegeven

ChicoBoris
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:59

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ChicoBoris »

chilover schreef:nou ik bagger er niet over heen en het is heel erg voor die mensen die hun hondje kwijt zijn maar om ze dan meteen broodfokkers te noemen ja dat vind ik TE! maar ja als je het toch zo ziet ja dan vind ik alle fokkers broodfokker ze fokker allemaal voor geld!
Als je wat beter je huiswerk zou doen dan zou je erachter komen dat dit wel een broodfokker is, nep paspoorten, honden uit buitenland halen, zieke honden!
natuurlijk gaat het elders ook wel fout maar die halen geen zieke honden uit het buitenland en fokker meestal met een bepaald ras en zorgen voor de juiste entingen e.d. Die hebben ook bewijs van de ouders dat ze getest zijn op erfelijkheid en al die dingen meer.
Als je haar naam op google intoetst zegt het toch al genoeg!
En tuurlijk fokken veel mensen voor geld maar steken er ook genoeg geld in, sorry hoor maar ik vind dat je klink klare onzin uitkraamt. wees maar blij dat dat hondje gezond is maar ga een ander niet afkraken, de bewijzen liegen er niet om!

chilover
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2010 22:50

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door chilover »

nou ik kraak niemand af dat doe jij!
ik heb nooit geen moiete met mijn hondje gehad en mijn zus ook niet ik geef alleen mijn mening ik vind iedereen die fokt een brood fokker ze fokken voor geld! ze kunnen er ook wel veel geld in steken maar ze pakken toch ook winst
nou dat noem ik brood fokken anders moetten ze ze voor niks afgeven
nou dat doet niemand dus dan zijn we er toch
maar de mensen willen geen geld uit geven voor een hondje
nee ze denken mooi een goedkoop hondje en dan gaat het mis en dan zeuren ze
het is allemaal hun eigen schult moetten ze maar door sparen zo voor kom je een hoop leed!

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik ben het er volstrekt niet mee eens dat het hondenfokkers altijd om het geld is te doen. Er zijn ook fokkers die het uit liefde doen. Liefde voor honden en liefde voor een bepaald ras. Die fokkers letten ook goed op aan wie ze een hondje verkopen en zoeken heel bewust naar betrouwbare adressen en zullen mensen ook afwijzen als ze dat nodig achtten. Mijn hond komt uit een heel betrouwbaar nest en daar ging het beslist niet om het geld. je kon er ook echt niet zomaar één uitzoeken. Zij keken welke hond het beste bij wie pastte! Zo hoort het! En als ik op vakantie wilde kon ik met de hond bij hun terecht. Vonden ze leuk, om weer eens voor één van hun babies te mogen zorgen. Deze mensen hadden gewoon van hun passie hun werk gemaakt en alles draaide alleen om het welzijn van hun honden! Niet om geld!

ChicoBoris
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:59

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door ChicoBoris »

idd sommige mensen fokken om het ras, en zorgen voor goede papieren en lijnen om zo ziekten te voorkomen die deze broodfokker niet heeft gedaan. dat jou hondje gezond is vind ik fijn maar heeft gewoon geluk gehad.
een normale fokker heeft niet zulke slechte recenties en heeft al helemaal niet zoveel zieke puppen, en halen ook geen honden uit buitenland met vals paspoort e.d. of vind jij dit normaal!?? je kunt niet zeggen dat mensen maar gelijk zeggen dat dit een broodfokker is en uit hun nek zwetsen want dit kun je toch niet ontkennen! dit is een rasechte

margreeth1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:41

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door margreeth1 »

Helaas hebben ook wij slechte ervaring . Via een fokker een labrador pup gekocht. We kregen een paspoort bij de pup met een stempel van genoemde dierenarts. Als we haar naam eerder hadden geweten en dus hadden kunnen checken op internet, hadden we wel beter geweten. De pup werd na de dag van aankoop ziek, hoestte erg (volgens de fokker had hij stro ingeslikt) en had geen eetlust/wilde niet meer drinken. Kreeg diarree. Volgens onze eigen dierenarts had de pup al enige tijd longontsteking. Ook stond de pup veel te hoog op zijn pootjes en was hij vermoedelijk een hondje dat kwam uit een Oostblokland. De dierenarts kende mevrouw helaas maar al te goed, door al diverse pups onder zijn behandeling te hebben gehad, die door deze dierenarts zouden zijn ingeënt. Ondanks het feit dat in het paspoort stond dat de pup was ingeënt bleek onze pup virussen en wormen te hebben. Naast de longontsteking, virussen en wormen kreeg onze pup na enkele dagen rode vlekken in zijn bek en bleek hij bloedarmoede te hebben. Inmiddels was de pup uitgedroogd en wilde onze dierenarts hem aan een infuus leggen om aan te sterken en te zien of ze hem erdoor heen kon slepen. Ook waarschuwden zowel onze eigen dierenarts als een dierenarts die we in het weekend hadden geraadpleegd, dat het vermoedelijk (als hij het zou overleven) een hond zou worden met longproblemen. Ook merkten zij op dat zo'n zieke pup helemaal niet verkocht had moeten worden en dat naast de longen er misschien nog heel wat boven water zou gaan komen. Helaas en tot groot verdriet voor ons/mijn gezin heeft onze pup het allemaal niet overleefd. We troosten ons met de gedachten dat het vermoedelijk voor het dier beter is zo.
We gaan de fokker en de dierenarts in elk geval wel melden bij de landelijke stichting Dierenmishandeling. Doe er aub geen zaken meer mee, misschien kan door het stopzetten van de vraag naar honden de handel worden teruggedrongen. Wij waren veel te goed van vertrouwen....
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Vermelden persoonsgegevens

Tapaz
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 11:09

Re: vermeende broodfokker

Ongelezen bericht door Tapaz »

margreeth1 schreef: Via een fokker een labrador pup gekocht.
Ik geloof wel dat het nieuwe sterretje aan het hondenhandelfirmament dan van meet af aan een slechte start gemaakt heeft.

Als je nog geen twee maanden aktief bent met het bedrijfsmatig verkopen van pups, kun je ook eigenlijk nog geen slechte recensies hebben.
Zie advertentie(s) op MP.

Staan overigens ook (nog) niet vermeld bij KvK op het aangegeven adres. :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2013 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Aangepaste quote / Off-topic

Gesloten