LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Reaal....regelt het allemaal!....het toppunt! 99% gejat.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
spiderboor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 19:56

Re: SNS Reaal....regelt het allemaal!....het toppunt! 99% gejat.

Ongelezen bericht door spiderboor »

Provinciaaltje en anderen
Ook wij hebben een brief ontvangen met als onderwerp een compensatieregeling in AXA spreadplus. Het bevreemdt mij zeer daar mijn reacties richting SNS reaal gericht waren tegen een woekerpolis die aan het eind van de looptijd bedoeld was om een gedeelte van de hypotheek mee af te lossen.
Dit gaat over een beleggingsrekening. Voorts moeten we ook nog snel beslissen (uiterlijk 10apr09). Vraag mij af of ik dan afstand doe van de alle rechten die ik heb en later niet meer aan hoeft te komen om een compensatieregeling voor de polis te verkrijgen.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: SNS Reaal....regelt het allemaal!....het toppunt! 99% gejat.

Ongelezen bericht door wevera »

De stichting woekerpolisclaim heeft de afgelopen week het resultaat van de stemming over het schikkingsvoorstel bekend gemaakt. (zie www.woekerpolisclaim.nl klik op overzicht regelingen en vervolgens op stemmingsresultaat SNS-Reaal.)

Aantal stemgerechtigden 6920 (dat is 0.7% van het aantal polishouders)
Aantal gestemd: 5491 (dat is 0.55% van het aantal polishouders)
Voor: 5473 (dat is 99,6% van het aantal stemmers, 0.549% van het aantal polishouders)
Tegen: 18 (dat is 0.4% van het aantal stemmers, 0,001% van het aantal polishouders)

De stichting is erg ingenomen met dit resultaat, want 99,6% is voor de schikking en maar 0,4% is tegen. Iedereen die deelnemer is van de stichting en gestemd heeft krijgt binnenkort € 50 op de bankrekening gestort.

Al met al is dit weer een bizarre schijnvertoning. Voor het overgrote deel van de deelnemers is de stemmingspremie van € 50 aanzienlijk meer dan de gerealiseerde kostencompensatie, over de gehele polisduur, volgens de overeengekomen schikking.
Over deze kostencompensatie wordt ergens in 2011 door SNS-reaal een bericht gestuurd.

99% van de polishouders slaapt, in zalige onwetendheid, gewoon verder....., of toch niet?

Met vriendelijke groet, Arie Wever

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: SNS Reaal....regelt het allemaal!....het toppunt! 99% gejat.

Ongelezen bericht door santygo »

@ wevera,

95% van de mensen denken: het zal mij niet overkomen, het zal vanzelf wel goedkomen, het is mij te veel gevraagd om mij in mijn finaciële zaken te verdiepen. De financials krijgen buikkrampen van het lachen, de champagne staat continu koud.

Als u een Koersplan polis heeft van Spaarbeleg / Aegon, kijk eens op
www.koersplandewegkwijt.nl

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: SNS Reaal....regelt het allemaal!....het toppunt! 99% gejat.

Ongelezen bericht door Demysas »

Vandaag de compensatieregeling ontvangen van Zwitserleven. Ook van SNS reaal. Ik heb een Swiss Life Belegplan van ze.

Als ik de gebruikte voorbeelden lees valt het allemaal wel mee met die woekerpolissen.

Bastiaan is 35 jaar en heeft een belegplan met een looptijd van 30 jaar. Hij legt 80 euri's in. Dit is inclusief premie voor uitkering bij overlijden. als Bastiaan overlijdt keert Zwitserleven 110% van de waarde van de verzekering uit. Onze Bas belegt in het Mixfonds en er is geen sprake van een rendementsgarantie.

Zwitserleven gaat er gemakshalve vanuit dat de eindwaarde van de verzekering in 2023 €53.520,- is. Het kostenpercentage is in Bassie zijn voorbeeld slechts 2,16%. De kostenmaximum is in zijn geval 2,45%. Bas heeft dus geen enkel probleem en kan gerust slapen.

Bij Kareltje 43 jaar, looptijd 22 jaar, €210,- per maand en eindwaarde van €70.014,- is het kostenpercentage 2,39% en dat terwijl het kostenmaximum 2,35% is. Onze Karel krijgt een vergoeding in 2022 van maar liefst €350,-. Karel zal daar ontzettend blij mee zijn en kan ook gerust slapen.

Ik heb ook een dergelijk product, maar waarom krijg ik mijn ogen dan in hemelsnaam niet dicht als ik aan dat product denk?

Al met al is mijn vertrouwensmaximum 0,00%. Uiteraard is het nu niet de tijd om af te kopen, maar ik heb me dat wel ten doel gesteld als de tijd (lees: niveau van opgebouwde kapitaal) daar enigszins rijp voor is. Ben me bewust van verliesname.

Ik hoop Bas over 30 jaar en Karel over 22 jaar nog eens te spreken. Kijken hoe ze al die tijd dan geslapen hebben en of de voorbeelden zijn uitkomen.

Veel succes beiden.

Robert Jan

NB: dit verhaal staat ook in een topic, maar sluit aardig aan dit verhaal.

Gesloten