LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tineke5 schreef:nogmaals diep nagedacht en jawel hoor mijn zoon heeft een verzekering van actua op zijn mobiel afgesloten. vind het alleen raar dat ik de eerste keer het dubbelle bedrag moet betalen en dan de laatste maand niets. maar goed mijn verontschuldiging van mijn eeder vermelding aan het adres van actua
Maar dan nog.
Heeft hij een machtiging om namen jou handelingen op je rekening te doen?
Want de rekeninghouder moet toestemming geven - niet zomaar een willekeurige derde persoon, ook al is het familie.

Zoonlief is wel makkelijk.. hij de lasten, jij de lusten..

Trouwens, als zijspoor, telefoonverzekeringen schijnen onzin te zijn - daar men vaak dingen 'vind' die de garantie etc. doen vervallen, of onder niet gedekte uitzonderingen valt. Zie diverse topics alhier.

BeeJayes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 13:22

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door BeeJayes »

Vandaag was er €25.95 van mijn bankrekening geincasseerd door Actua. Het ging over een prolongatie van een zogezegd verzekering met een polisnummer en een klantennummer. Ik heb geen contract met hun en heb noooit eerder van gehoord. Ik heb inmiddels bij de bank opdracht gegeven om het bedrag terug op mijn rekening te storten en een locale blokkade op dit bedrijf te zetten met uitleg waarom. Ze gaan dit bedrijf in de gaten houden.

luky
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2008 17:53

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door luky »

Ik denk dat als een bedrijf überhaupt wijst op eerdere problemen, dat ze dit gewoon ontkennen, is bij ons niets over bekend. Ze zullen niet zeggen, dat ze al reeds meerdere klachten hebben ontvangen!

luky
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2008 17:53

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door luky »

Ik heb een ander probleem met actua Assurantiën, zowel Mediamarkt als Bob shop verkopen z.g. verlengde garanties, men denkt dan 2 jaarFabrieksgarantie + de 3 jaar verlengde garantie = 5 jaar garantie? fout dus. De z.g. verlengde garantie afgesloten bij actua assurantiën is de totale garantie periode inclusief de Fabrieksgarantie!

constanss
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013 09:12

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door constanss »

Weer een zogenaamd 'foutje' in de administratie van ACTUA assurantien: 84,95 onterecht afgeschreven van mijn ing rekening. Ongelofelijk dat een bedrijf hier zoveel jaren achtereen mee door kan gaan. Fraude gemeld bij politie, meldpunt fraude en ing, maar ze kunnen niet veel doen naar ik begreep...

Schipper536
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2013 04:24

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Schipper536 »

Bij de aankoop van mijn iphone eind mei wilde ik de verzekering van actua wel proberen, met een maand bedenktijd. Ik besloot na 3 weken toch maar geen gebruik te maken van de verzekering. Bij het doornemen van de papieren bleek dat ik binnen 7 dagen na aankoop het aanvraagformulier ingevuld en ondertekend had moeten terugsturen alsmede te tekenen voor automatische incasso. Omdat ik dit had nagelaten ging ik er van uit geen stappen te hoeven ondernemen. Nu blijkt er over mei, juni en juli toch incasso te hebben plaatsgevonden. Ik heb de bank onmiddellijk opdracht gegeven de bedragen terug te storten (vallen alle binnen de terugstortingstermijn) Toch twijfel ik enigszins; ik heb formeel toch geen verzekering afgesloten doordat ik het formulier niet heb teruggestuurd?

Spitsgatter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2014 14:19

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Spitsgatter »

Actua Assurantiën en ING hebben weinig geleerd van het verleden..........
Deze week spookincasso voor nieuwe autoverzekering voor mijn moeder (86 jr en in verpleeghuis ...).
Nooit eerder met Actua te maken gehad. Ongelooflijk dat een onbekend bedrijf zonder geldige machtiging geld kan incasseren. Riekt toch naar fraude.
Inmiddels dit advies opgevolgd:
Guardian72 schreef:Bij de bank vragen om een selectieve blokkade wegens incassofraude - als er voldoende meldingen komen, raakt dat bedrijf de vergunning om automatisch te incasseren kwijt.
Ben benieuwd naar reactie ING!

Mtrx
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2015 15:27

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Mtrx »

Actua Assurantien en ING hebben hun zaken blijkbaar nog steeds niet goed voor elkaar, het gebeurd nog steeds dat deze nota's verstuurd worden. :(

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Spooknota van Actua Assurantiën BV te Rotterdam.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mtrx schreef:Actua Assurantien en ING hebben hun zaken blijkbaar nog steeds niet goed voor elkaar, het gebeurd nog steeds dat deze nota's verstuurd worden. :(
Waarvoor worden nu nota`s verstuurd?

Gesloten