LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
marcvries

Re: FIT FOR FREE Belangrijke gegevens!

Ongelezen bericht door marcvries »

Mij overkwam een soortgelijk verhaal. Wil het toch delen in de hoop dat er iets mee gedaan wordt.

-Tijdig opzegbrief (helaas niet aangetekend) verstuurd. Na 2 maanden nog geen reactie en daarom telefonisch contact opgenomen. Heel verrassend: niets ontvangen, onbehoorlijk persoon aan de andere kant van de lijn, jaar verlenging.

-Meteen aangetekende brief verstuurd waarin en daarin nogmaals opgezegd, mijn adreswijziging doorgegeven, voorstel gedaan om in ieder geval 1 kwartaal extra te betalen (omdat niet te bewijzen viel dat ik inderdaad de eerste brief verstuurd had), en het dringende verzoek om een reactie (indien geen reactie -> incasso terugdraaien).

-Helemaal geen reactie ontvangen en na 5 weken maar eens gebeld. Er was niets ontvangen. Toen ik zei dat ik het aangetekend verstuurd had zeiden ze: 'o ja er is toch iets binnengekomen'. Inhoudelijk wilde ze er niet op ingaan. Twee dagen later werd geld van mijn rekening afgeschreven wat ik direct heb laten terugboeken.

-Helemaal niets van ze gehoord, tot de bewoners van ons oude huis gisteren een brief in de bus deden: 'aanmaning, ondanks voorgaande herinnering nog niet betaald: 48.85 abonnement + 49.00 overige kosten'. Heb de bewoners van ons oude huis gebeld en ze beweren dat dit absoluut de eerste brief van F4F is die is binnengekomen. Los van dit feit heb ik in mijn aangetekende brief duidelijk mijn nieuwe adres opgegeven.

Gisteren contact met de rechtsbijstand opgenomen. Ze zeiden me dat het een moeilijke zaak zou worden, en dat ik er op moest rekenen dat ik niet onder het abonnement uitkwam. Net wederom een poging gedaan om Fit for Free te bellen. In lijn met het advies van de rechtsbijstand voorgesteld om het abonnementsgeld te betalen , maar wel iets te regelen met de 'overige kosten'.

De persoon aan de andere kant van de lijn was uiterst onvriendelijk en zei me dat er niets aan die kosten gedaan kon worden. Ik moest goed onthouden dat ik een betalingsverplichting was aangegaan die ik nu verbrak. De brieven waren weliswaar naar mijn oude adres gestuurd, maar volgens haar zijn ze überhaupt niet verplicht om een aanmaning te versturen.

Ik heb haar vervolgens gevraagd mij door te verbinden met haar baas/verantwoordelijke, maar zij was de enige verantwoordelijke binnen F4F en niet voornemens mij met wie dan ook door te verbinden. Vervolgens vroeg ik om haar volledige naam (voor verwijzing in toekomstige schriftelijke communicatie), maar die kon ze om privacyredenen niet geven. Ik moest het doen met 'Yvon'; want daar heb je er toch maar 1 van op het hoofdkantoor...

Ik heb zojuist via telebankieren het volledige bedrag overgemaakt (48.85+49.00) om verdere verhogingen te voorkomen. Ik ben echter niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Iemand tips? Tros? Gezien het aantal soortgelijke klachten op deze site is het wellicht een idee om gezamenlijk iets te ondernemen?

Groeten, M

Taats

Ongelezen bericht door Taats »

Fit for free heeft me al 2 jaar lang genaaid. 2 jaar lang dubbel van mijn rekening afgehaald maar als je ernaar vraagt weten ze van niets en krijg ik een grote mond en zelfs een keer een schreeuwende medewerkster aan de lijn. Ik moest het maar bij mijn bank zoeken waar de bank mij vertelde dat ze toch echt dubbel elke maand incasseerden. 2 jaar lang dubbel betalen en ook nog eens af en toe zomaar een dreigbrief krijgen waar ik zoveel euros moet betalen plus nog eens "overige" kosten :? heb het laatst eindelijk kunnen opzeggen waar ik geen eens een bevestiging van heb gekregen of etc. Dit kan en mag niet zomaar ! ik ben er klaar mee, je kan niks beginnen tegen dit bedrijf

Beebaatje

Ongelezen bericht door Beebaatje »

Ha allen,

Gingen we met zn allen nog iets doen TEGEN fitforfree? Ik heb nu pasjes gezeik.

April 2011 ingeschreven, Sep 2011 uitgeschreven. Bevestiging gehad van uitschrijving. Voor 4 april 2012 pas inleveren.

Mei 2012 lever ik pas in, ik was het vergeten. Bewijs van inleveren gekregen.

April 2,95 afgeschreven. Mei 2,95 afgeschreven, terug laten storten door bank. Juni E12 nog wat afgeschreven, terug laten storten en fff autom incasso geblokkeerd. Geen brief oid gekregen wat betreft verhoging met 10 euro.

Ik lees van alles over 40,- kosten en zelfs incasso/deurwaardes. Kan iemand mij vertellen hoe dit gaat aflopen? Zit ik aan hen vast voor nog een jaar omdat ik dat pasje een maand te laat heb ingeleverd? En omdat ik 4 april uitgeschreven ben hoeveel maanden hoor ik dan 2,95 te betalen als ik hem in mei heb ingeleverd?

Mvg, helene

thijsw83

Ongelezen bericht door thijsw83 »

Ik ben erg tevreden over Fit4Free. Lage kosten en daarbij voorzieningen die je in menig sportcentrum niet aantreft, terwijl die een stuk duurder zijn.
Ruime openingstijden, schoon en netjes.

Even het gezeur hier compenseren met een positief berichtje.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

thijsw83

Dat moet natuurlijk ook kunnen. Wel denk ik dat er tussen de verschillende vestigingen grote verschillen zijn in klantvriendelijkheid e.d..

Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb me vorige maand ingeschreven, ben alvast gewaarschuwd door dit topic als ik eventueel na het jaar op wil zeggen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sephora30

Vergeet dan in elk geval niet om ook je pasje tijdig in te leveren en daarvan een bewijs te vragen.

Met collegiale groet, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Denk dat ik het iemand laat filmen met zijn/haar mobiel :D

antonio65

Ongelezen bericht door antonio65 »

Mij is ook iets overkomen dat niet helemaal pluis is bij die fit for free.....Ik heb duidelijk bij de receptie gemeld toen ik me inschreef dat het automatisch incasso bij mij onmogelijk was ivm met WSNP. Tot drie keer toe en zonder kennis te geven wordt mij € 9,00 extra aan stornokosten gerekend, omdat zij het niet hebben kunnen incasseren. Volgens mij is pas mogelijk extra kosten te gaan rekenen bij iemand als deze met kennisgeving is geschied toch? Kan mij iemand hier iets meer over vertellen?
Alvast bedankt

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is toch logisch dat Fit For Free niet heeft kunnen incasseren? Jij hebt toch geen machtiging tot automatische incasso afgegeven? Welke manier van betaling zijn jullie overeen gekomen? Wat en hoe heb je zelf betaald?

Joe_Joe

Ongelezen bericht door Joe_Joe »

Ja over fit for free heb ik in 8 maanden al een heel dik dossier.
In februari 2012 vroeg ik via een aanmeldingsformulier om informatie, of ik een proef abonnement van een maand kon krijgen. Hierop was de reactie zonder enig antwoord op mijn vraag dat ik lid was geworden van FFF. Ik reageerde in een aangetekende brief dat dit niet mijn bedoeling was want wilde eerst antwoord hebben op mijn vraag. Geen reactie van FFF alleen bleef ik rekeningen ontvangen. Na 2x aangetekende brieven te sturen schakelde ik mijn advocaat in, die ook een brief aan FFF schreef, weer geen reactie. Nu, 4 maanden nadat mijn advocaat had geschreven ontving ik van een Incasso bureau een dwang om binnen 5 dagen € 276 te betalen. Ik ben 72 jaar en heb nooit schulden gehad, ben hier echt ziek van dus heb ik dit bedrag overgemaakt. Wel heb ik vandaag een brief naar debiteuren afdeling van FFF gestuurd, waarin ik meld dat ik het bedrag heb overgemaakt en verwacht van hun antwoord of nu de hele zaak afgehandeld is en of ik nu van ze af ben. DUS NU MAAR WEER AFWACHTEN OF MET REAGEERD. dus mensen..... NOOIT FIT FOR FREE want dit is geen vrijheid. Joe Kr

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je advocaat heeft aangeraden te betalen?

deesjevk

Ongelezen bericht door deesjevk »

Hallo gedupeerden van Fit For Free!!

Wat een afschuwelijke, onvriendelijke firma is Fit For Free!!
De klantonvriendelijke 0900 juffrouw (ALLEEN VOORNAAM) van de klantenservice helpt je wel verder.
Het abonnement van mijn dochter heb ik aangetekend opgezegd op 10 augustus 2012. Hiervan nooit een bevestiging ontvangen. Daarna werd natuurlijk iedere keer die 2,95 euro afgeschreven...
Kaartje in november ingeleverd. In december wederom 2,95 afgeschreven. Gebeld naar Fit for free.
Moest nog achteraf betaald worden, natuurlijk. Hadden wel ergens een bevestiging gestuurd.
Nu mijn actie: alle abonnementen stopzetten !! (heb een groot gezin, en veel vrienden) z.s.m.
En natuurlijk flink negatieve reclame maken voor dit klantonvriendelijke bedrijf.
Met onsportieve groet!

rachel1990

Ongelezen bericht door rachel1990 »

trap nooit en te nimmer in die achterlijke geld wolven fit for free nou ze plukken je helemaal kaal het heeft mij ruim 2 jaar geduurd totdat ze eindelijk mijn opzegging serieus namen 2 jaar lang brieven schrijven bellen enz enz uiteindelijk toen ik een dreigbrief stuurde hun voor de rechtbank te slepen was het oke en hadden ze opeens wel mijn brief ontvangen 2 jaar lang kreeg ik iedere keer te horen sorry mevr wij hebben niks van u ontvangen sorry maar u liegt de boel bij mekaar dat soort dingen kreeg ik continu te horen. 2 jaar lang contributie kunnen betalen terwijl ik niet eens in de sportschool kwam uiteindelijk kreeg ik vandaag weer een brief of ik nog ff 3 maanden contributie wou betalen binnen 3 dagen tijd incl storno kosten aanmaningskosten leden pas kwam het bedrag op 100 euro uit ze hebben me nu echt kwaad en ze kunnen een brief van mijn advocaat verwachten!!! stelletje hondsdolle uit de *** getrokke nazi lui daaro sorry voor mijn taalgebruik maar ben echt pislink

emilyh

Ongelezen bericht door emilyh »

Bij zowel mijn vriend als bij mij flikken ze dezelfde streken. We hadden het abonnement zeer op tijd opgezegd en opeens haalden ze voor een heel nieuw jaar zonder toestemming geld van onze rekening. Vreemd want we hadden opgezegd en stilzwijgend verlengen mag niet meer zomaar... Na een aantal keer bellen (40cent per minuut!) waarbij we voornamelijk in de wacht stonden kregen we eindelijk een chagrijnige medewerker aan de telefoon. Zij vertelde doodleuk dat ze geen opzegging hadden ontvangen en beschuldigde mij ervan dat ik loog over de opzegging.

Dus ik stuurde nogmaals een brief ter opzegging maar dan aangetekend (en dat kost ook weer onnodig extra geld). Ik had ondertussen het geld teruggeboekt via mijn bank maar na een aantal weken ging het weer van mijn rekening. Dus ik belde weer... Nu hadden ze het ontvangen maar dit was nu een paar maanden later + er kwam volgens hun nog een maand opzegtermijn overheen. Dus ik moest het gehele bedrag betalen en dan kreeg ik een gedeelte terug. Dus eerst even lekker rente trekken...en ik kreeg inderdaad een aantal weken later de helft van mijn bedrag terug.

Nu ging er nog maandelijks een bedrag van mijn rekening van het pasje. Deze heb ik snel ingeleverd om verdere kosten te voorkomen. Kromme regeling als je het mij vraagt.. ik heb het namelijk in de brief allemaal opgezegd. Maargoed in het contract staat dat je de pas moet inleveren dus zogezegd zogedaan.

Nu weer een paar maanden later krijg ik opeens een rekening van de kortingspas! Ik moet nog tientallen euros betalen omdat ik deze "nog in gebruik heb" - en ze kunnen het niet incasseren omdat ik het rekeningnummer onderhand geblokkeerd heb. En als ik niet betaal komt er weer 40 euro overheen!

Ik vertik het om nog langer te betalen. Ik heb bewijs dat de pas is ingeleverd (tip: vraag de bon aan de medewerkster!) dus ze mogen dreigen met aanmaningen, deurwaarders en uiteindelijk halen ze de rechter er maar bij! Dit zal hun alleen maar geld kosten en hun ongelijk bewijzen. Bah wat een smerig bedrijf!

Al met al zijn we dus veel geld kwijt en volgens mij nog lang niet van het gezeur af.

Mireille1992

Ongelezen bericht door Mireille1992 »

Hallo allemaal,

Hier een werknemer van Fit For Free.
Ik zit achter de balie bij een vestiging om dit soort vragen aan de balie te kunnen beantwoorden en problemen proberen op te lossen.

Ik vind het vervelend te lezen dat er zoveel is fout gegaan, maar ik ben nog niet lang werkzaam en zal zelf zorgen dat ik problemen bij mij aan de balie zo snel mogelijk probeer op los.

Mijn advies aan een ieder is het volgende:
Wanneer je je wenst uit te schrijven dien je dit schriftelijk te doen. Lever deze in op een vestiging en vermeld hierbij ook dat u een kopie met datum en handtekening van de werknemer wilt.
Vraag hierbij ook om een bevestiging dat u uw pas inlevert (als u dit gelijktijdig doet).
Wanneer u dit later doet vraag dan op het moment van inleveren om een bewijs.

Houd er rekening mee dat een opzegging enige tijd nodig heeft om verwerkt te worden.
Dus zeg je abonnement (zoals in de Algemene Voorwaarden vermeld) op een maand voor je einddatum.
Ik adviseer altijd twee maanden van te voren, zo weet je zeker dat je opzegging op tijd verwerkt is.
Nu kan ik begrijpen dat niet iedereen weet wanneer hij wilt opzeggen, maar doe dit op tijd om problemen te voorkomen.

Nog even terugkomend op het pasje. In de Algemene Voorwaarden staat vermeld dat wanneer je deze niet inlevert na einde contract datum er een bedrag van €2,95 maandelijks word afgeschreven. Dus lever deze in. Knip hem niet doormidden want dit kost je €25,- voor een nieuwe pas die je direct weer inlevert omdat je anders elke maand die €2,95 moet betalen.

Dit zijn allemaal dingen die in de algemene voorwaarden staan waarvoor je akkoord bent gegaan door dan wel via internet in te schrijven en daar op akkoord te hebben geklikt dan wel via het formulier waar u uw handtekening hebt gezet.

Ben je het ergens niet mee eens, lees dan eerst even de Algemene voorwaarden door om te kijken of je probleem hierin staar vermeld, misschien scheelt dit een hele hoop problemen om niks!

Des al niet te min hoop ik dat ik zo vele vragen heb beantwoord en jullie weer lekker komen sporten!
Mochten er nog vragen zijn, ik zal zo af en toe op dit forum kijken of er nieuwe vragen staan die ik kan beantwoorden.

Met vriendelijke en sportieve groet,
Mireille
Fit For Free medewerker

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien moet deze medewerkster eerst even de laatste uitzending van TROS Radar terugkijken waarin je directeur verklaart dat het pasjessysteem nader wordt bekeken. Dat betekent dus dat pasjes niet meer worden berekend...of moeten worden teruggegeven.

Ergo: Je doet je voor als kundige medewerker maar slaat een modderfiguur.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mireille1992 schreef: Wanneer je je wenst uit te schrijven dien je dit schriftelijk te doen.
Fout. Wettelijk is het geregeld dat je je op dezelfde manier uit mag schrijven als dat je je ingeschreven hebt. Dus telefonisch of per mail, per brief of aan de balie, het kan tegenwoordig allemaal. Dat F4F maling heeft aan alles wat mensen ze niet aan de balie door de strot hebben geduwd (immers: niet bewijsbaar) is een ander verhaal.
Mireille1992 schreef: Houd er rekening mee dat een opzegging enige tijd nodig heeft om verwerkt te worden.
Dus zeg je abonnement (zoals in de Algemene Voorwaarden vermeld) op een maand voor je einddatum.
Ik adviseer altijd twee maanden van te voren, zo weet je zeker dat je opzegging op tijd verwerkt is.
Ook al fout. De opzegtermijn is een maand, en niet langer. Dat F4F de administratie niet voldoende op orde heeft (wil hebben) zodat het niet in een maand geregeld kan worden, is het probleem van F4F. Maar daarmee kun je niet onder wettelijke bepalingen uit.
Mireille1992 schreef:Des al niet te min hoop ik dat ik zo vele vragen heb beantwoord en jullie weer lekker komen sporten!
Nee, dat wilden ze juist niet. Dus begrijpend lezen kun je ook al niet. Je bent een typisch schoolvoorbeeld van de werkwijze van F4F, dat is volkomen duidelijk. Ziende blind, horende doof, en niet reageren op wat er gezegd wordt. En maar niet snappen waar al die heisa vandaan komt zeker?

En laat die sportieve groet maar zitten. Dat heb ik in 2008, toen ik me bij jullie afmeldde, na de derde poging exact zo geschreven. Want zo sportief zijn jullie niet.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Mireille1992 schreef: Dit zijn allemaal dingen die in de algemene voorwaarden staan waarvoor je akkoord bent gegaan door dan wel via internet in te schrijven en daar op akkoord te hebben geklikt dan wel via het formulier waar u uw handtekening hebt gezet.

Ben je het ergens niet mee eens, lees dan eerst even de Algemene voorwaarden door om te kijken of je probleem hierin staar vermeld, misschien scheelt dit een hele hoop problemen om niks!

Fit For Free medewerker
Welnee. De algemene voorwaarden zijn helemaal niet zo bindend als u doet voorkomen.Als ze tegen wettelijk regelingen ingaan of onnodig bezwarend zijn voor de klant veegt elke Kantonrechter ze zo van tafel.Of u echt een medewerkster bent van deze F4F weet ik uiteraard niet maar u heeft totaal geen idee waar u het over heeft.

sa95fly

Ongelezen bericht door sa95fly »

Fit for Prison
Vanmorgen voor moeten komen bij Openbare Rechtzitting in Den Haag voor 11,80 euro vanwege het pasje. Het pasje is destijds ook gewoon netjes ingeleverd. Hier heeft Fit for Free geen boodschap aan en gaat door met procederen. Rechter schuift zaak door en vermoedelijk moet ik weer voorkomen voor nog geen 12 euro binnen 10 dagen. Ik hoop dat mijn kosten die ik hierdoor maak vergoed gaan worden door Fit for Free.
Een jaar later deze dagvaarding ontvangen. Fit for Free is alles behalve klantvriendelijk en correct.
Bellen met FfF nav uitzending heeft geen enkele zin en men geeft aan er niet gevoelig te zijn voor Radar en het voeren van Procedures.

Gesloten