Pagina 2 van 12

Re: Ziggo

Geplaatst: 19 mei 2008 16:25
door TdeHond
quote Dirkie
Het was een van hun mailservers, die geblokked was, omdat iemand via die mailserver spam verstuurd had. En alle gebruikers, die op die mailserver zaten, hadden er last van.
--------------------------
In uw geval heeft u volkomen gelijk. Het is aan de probleemsteller voor welke optie hij gaat. De mijne wat inhoudt eerst de eigen beveiliging + computer nakijken op malware, of de uwe, dus contact opnemen met Ziggo wat momenteel verre van vlekkeloos lijkt te verlopen.

Ik heb overigens ook nog geen antwoord gekregen van mijn klacht t.a.v. niet meteen bijvoegen van de AV bij de brief die ik kreeg m.b.t. migratie naar Ziggo + het niet kunnen openen van de basis AV op de site.
Maar mij is toegezegd dat ze opgestuurd worden bij de brief die ik ga ontvangen bij bevestiging alles in een pakket.
Ik wacht dus af.

Ik blijf de indruk houden dat de mensen die van @home komen het slechtst af zijn en dat voor de mensen die van Casema afkomen het niet veel uitmaakt.

Re: Ziggo

Geplaatst: 19 mei 2008 18:42
door hoofkes
Reactie op T. de Hondt:

Het is anders wel heel frappant dat voor mijn vakantie nog gewoon overal naar toe kon mailen, zonder enig probleem. Ik kom terug en ik heb een brief in de bus van @home wordt Ziggo en ineens werkt mijn mail niet meer naar behoren.

Ook werkt verzenden naar Hotmail, Live en msn adressen via gmail wel, dat is toch ook vreemd. Ook het verzenden naar pop3 adressen lukt wel gewoon.

Bovendien als je op de melding die ik krijg googled, vind je veel soortgelijke reacties als die van mij. Ik heb een goede symantec virusscanner draaien dus dat kan het ook niet zijn. Mijn draadloze verbinding is beveiligd. Inmiddels heb ik ook spamfighter gedraaid, geen noemenswaardige problemen gevonden.

M.i. moet gewoon dit gewoon te maken hebben met de overgang van @home naar Ziggo.

Re: Ziggo

Geplaatst: 19 mei 2008 18:58
door TdeHond
@ Hoofkes

Op een Kassa forum en op Ziggo forum las ik dat er meer mensen last van problemen met Hotmail hebben.
Dit lijkt toch een probleem vanuit het @home gebied te zijn.


Ik ervaar alleen een storing in Skype. Het geluid ervan komt niet meer goed door toen ik een testgesprek voerde.
Ik zal morgen nog eens proberen. Misschien is het tijdelijk.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 08:06
door Anjas
Ze hebben het nieuws al gehaald: www.nu.nl
Bij mij is er nog niks opgelost, gisteravond kwamen er weer
maitjes terug die ik naar hotmail accounts had verstuurd.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 09:18
door sprokkel
Geprobeerd een kontactformulier in te vullen en te versturen via de Ziggo site, krijg ik het bericht dat mijn email (casema.nl) niet correct is met andere woorden ze hebben mijn email adres opgeheven, maar alleen bij hun blijkbaar, de emails komen gewoon binnen, het lijkt uit te draaien op een chaos bij Ziggo, ook mijn facturen en hun algemene voorwaarden bij de diverse producten zijn niet in te zien.
Hebben meer mensen hier last van?

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 10:58
door TdeHond
@ Sprokkel

Misschien lukt het door alleen uw gebruikersnaam in te vullen,
b.v. sprokkel i.p.v. [email protected] op het contactformulier.

Ik heb overigens op 16 en 17 mei contactformulier ingevuld maar geen reactie gekregen dat deze ontvangen is, noch een antwoord.
Dat deed Casema beter, maar we zitten in de beginperiode dus ik kijk het even aan.

Mijn Ziggo is door mij ook nog niet te bekijken ( ook vanuit Casema gebied)

Het wordt een oefening van geduld of de klantenservice bellen die ongetwijfeld momenteel overbelast is.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 16:59
door sprokkel
Nu net een kontact formulier kunnen versturen, mijn email wordt weer herkent, maar met het kontact formulier nu een klacht verstuurt, ik kan zelf wel bellen maar niet meer gebeld worden, mijn frees over chaos lijkt steeds dichterbij te komen.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 17:23
door TdeHond
@ Sprokkel

Ik kon net niet internetten. Bij mij hielp het om 30 seconden de stekker van het modem eruit te trekken. Erna wachten tot alle lampjes weer continu branden zie handleiding

Misschien lukt dezelfde truc bij problemen rond het bellen.
Succes

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 18:36
door mike achterberg
STUUR EEN EMAIL NAAR; [email protected]
DAN HOEF JE GEEN WEBFORMULIER IN TE VULLEN, OF LANG AAN DE LIJN TE HANGEN.

HEB HIER HIER MIJN HOTMAIL PROBLEMEN GEMELD. UITERAARD NOG GEEN REACTIE GEHAD.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 19:21
door NijMeGeN
Na de aanvankelijk goede berichten heeft Hotmail de @Home mail servers vanmiddag weer op de blacklist gezet. Mij is niet duidelijk waarom (dat wordt nu uitgezocht). We doen er alles aan om van deze lijst af te komen en het zo te houden.”

Update

nog twee servers staan op de blacklist. Deze gaan er ook af maar het heeft even tijd nodig. De overgrote meerderheid ondervindt geen hinder meer bij het mailen naar hotmail.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 20:22
door rrrick
Ik herken heel veel van wat ik hier lees.
Ik maak me grote zorgen over deze nieuwe internet molog.
Van fusies worden klanten nooit beter. Verder hoorde ik uit betrouwbare bron dat iedereen straks zijn e mail adressen verplicht moet gaan veranderen. De klanten service is al 2x zo duur geworden nu en ik heb ze nu 1x vruchteloos gebeld, ze zijn er niet beter op geworden. Blokkade van hotmail (bedankt voor de tip om via je eigen hotmail account te mailen)
Tragere verbinding en binnenkort ene grote prijsstijging voor het totaalpakket en een verlaging van de snelheid voor internet regelmatig (die van € 29,95) Truc, ze willen iedereen naar een duurder abonnement hebben. Daar komt ook nog eens de extra betaling van een maand (zogenaamd een verandering ) bij, waarbij Ziggo de rente opstrijkt.

Kortom , een grote verlechtering dat Ziggo. Probleem is dat als je zoals wij zowel internet, digitv en telefoon van @ Home hebben, je het wel uit je hoofd laat te switchen. Alles wat er dan fout gaat: dat wil je niet meemaken ben ik bang.

Kortom: They got us by the balls

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 20:24
door rrrick
Zouden ze dit bij Ziggo nu ook lezen???

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 21:00
door M4s
De SMTP server mail.mars.home.nl is niet geblacklist.
Om deze te gebruiken:

- Start Outlook Express op
- Ga naar het menu Tools
- Ga naar Accounts
- Selecteer je @home account,
- Klik op Properties.
- Klik op het tabblad Servers
- Vul bij SMTP (Outgoing) mail.mars.home.nl in.
- Klik op OK

Nu worden hotmail accounts gewoon afgeleverd.

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 21:24
door MiranJ
Ik heb dus ook last van diezelfde foutmeldingen/blokkades. Dit is echt geen probleem van een verzender. Dit is een probleem tussen @home/ziggo en Hotmail waar de klant weer eens de dupe van is.

Ik moet zeggen dat ik met mijn @home account nooit problemen gehad heb en bij een storing werd ik altijd goed geholpen (alleen die wachttijden zijn belachelijk, zeker omdat je ook nog per minuut extra moet betalen), maar dat is volgens mij op veel plaatsen zo.

Ten eerste is het natuurlijk ZWAAR IRRITANT. Elke keer krijg je die mail weer terug. Van ellende ben ik nu idd ook maar vanuit mijn hotmail aan het sturen, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Ik las trouwens op andere fora dat ook Planet-leden daar in het verleden veel last van gehad hebben. Zelfde probleem.

Maar goed. Wat wel vreemd is, is dat sommige mails wèl doorkomen en sommige niet! Gister stuur ik een mail die komt niet door, en later dezelfde mail naar hetzelfde hotmail adres weer wel!

Ik ga iig proberen een klacht te sturen. Dan maar naar het "oude" support adres van @home....

Re: Ziggo

Geplaatst: 20 mei 2008 22:49
door sprokkel
TdeHond,
Misschien lukt dezelfde truc bij problemen rond het bellen.
Succes
Ik kwam er ook achter dat dit inderdaad de enigste manier was, nu werkt alles weer, maar kreeg een uitnodiging om naar mijn account te gaan, hier lukte me het niet om met mijn gegevens in te loggen. Maar ik kan weer gebeld worden, de rest zoals veranderen van bundels Zoals alles en 1, begin ik nog maar niet aan, eerst wachten tot alles een beetje in orde is bij Ziggo.

Re: Ziggo

Geplaatst: 21 mei 2008 07:24
door TdeHond
heeft u per e-mail de vraag gekregen om naar uw account te gaan?

Dat is niet de manier waarop providers werken.

Ik denk dat u er goed aan doet om naar de homepage van Ziggo te gaan en kijken of u daar uw wachtwoord kunt veranderen bij Mijn Ziggo.

E-mails waarin gevraagd word om naar uw account te gaan en in te loggen zijn bedoeld om uw gegevens te bemachtigen.

Re: Ziggo

Geplaatst: 21 mei 2008 07:36
door sprokkel
Uiteraard heb ik dit (ik dacht ook eerst aan een vals emailtje) geprobeerd op de ziggo site om in teloggen, en niet via de email, maar hedenmorgen lukt het nog steeds niet om mijn gegevens in te zien pagina wordt aan gewerkt is het bericht, gisteren en trouwens ook vandaag, dus geen toegang tot mijn gegevens.
Komen er vorderingen laat ik het weten.
het was onderstaand emailtje.

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U krijgt van ons zo snel mogelijk een reactie.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice

Ziggo B.V.

TIP! Regel uw zaken bij Ziggo online!

Log in op Mijn Ziggo en bekijk uw facturen en betalingen wanneer het u uitkomt. Met een druk op de knop heeft u een handig overzicht. Dus geen gezoek meer in uw bankafschriften. Ook kunt u online uw contactgegevens wijzigen en de aanvragen die u verstuurd heeft, inzien. Ga naar www.ziggo.nl voor informatie over registratie en inloggen.

Re: Ziggo

Geplaatst: 21 mei 2008 07:55
door TdeHond
Als u niet via de link in de e-mail naar de site gegaan bent is er niets aan de hand.

Dit lijkt een legitieme e-mail, maar voor de zekerheid zou ik nooit de link in dergelijke e-mails gebruiken maar via mijn favorieten naar "Mijn Ziggo" gaan.

Ik kan nu wel een groot deel van de gegevens op Mijn Ziggo bekijken ( vanaf Casema gebied)

U kunt trouwens ook lid worden van Ziggo forum

http://ziggo-gebruikers.nl/cms/

Daar reageert ook wel eens iemand van Ziggo die meeleest met tips over een probleem en andere klanten schrijven daar hun ervaringen en vragen.
U zult mij daar ook terug vinden :wink:

Re: Ziggo

Geplaatst: 21 mei 2008 10:05
door sprokkel
TdeHond,
Bedankt voor je link, even diverse zaken gelezen.
En tot de conclusie gekomen, dat ik gewoon een alles in 1 pakket, besteld hebt, ondanks dat ik alles al van casema had, is toch weer een gratis decoder, en dan misschien wel toegang tot mijn gegevens.

Re: Ziggo

Geplaatst: 21 mei 2008 16:27
door D1RK
Gezien de hoeveelheden spam via Hotmail is de kans op afsluiten groter!
G mail van Google filterde niet alleen de binnenkomende maar ook uitgaande mails, ik kan bekende spam berichten erg moeilijk doorsturen, dus daarom word via G mail zelden iets geweigerd.
Verder is het niet provider gebonden, dus kan ik verhuizen zonder mijn mail adres kwijt te raken.

@home of Casema, maakt niet uit, als je weg wilt ben je ook je adres kwijt en adres wijziging van mail adressen loopt altijd matig.
Ook wil ik geen vreemde naam omdat de namen bezet zijn bij Hotmail.
Dus ik zou iedereen adviseren, probeer een G mail van Google.