Pagina 2 van 16
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 25 mei 2008 10:55
door DriverG
Tienepien , ik ben het met je eens dat er soms beter een meerjaren cao afgesloten kan worden, de reden dat uitgerekend nu de werkgevers een 3 jarig cao willen afsluiten is de volgende : NADAT voor dit jaar de looneis van 3,5 % was neergelegd kwam het Ministerie van Economische Zaken met een rapport dat lonen van de buschauffeur gemiddeld 10% ACHTER liggen op het landelijk gemiddelde, echter, toen waren de onderhandelingen al begonnen, en dan kun je niet ineens je eis gaan verhogen, aangezien bij de werkgevers ook geen domme jongens zitten en dit gegeven ook nu weten, willen ze maar al te graag Z.G. tot wel 20% IN DRIE JAAR bieden, want ze weten donders goed dat er nu voor volgend jaar een HOGE looneis aan zit te komen, en wat mij betreft mag het dan een meerjaren cao worden, zodat we inderdaad even verlopst zijn van akties o.i.d (( mits de loonontwikkelingen in verrhouding staan tot, en dat kan niemand voorspellen )), ik zal je verder niet teveel belasten met ingewikkelde berekeningen maar staar je niet blind op de cijfers die onze werkgevers u en het publiek willen doen geloven, want we eisen 3,5%, er word geboden 20% !! ( in drie jaar , en globaal is dat toch bijna 7% per jaar he ? )) en TOCH staken we.......zou er dan toch wat aan de hand zijn ??........antwoord: JA DUS !!! die 20% omgerekend met alle plussen en minnen (( o.a. inleveren van atv dagen, onbetaalde pauzes (( lees: de diensten worden 15 min. langer , dus langer werken voor hetzelfde geld )) , gebroken diensten mogen 13 uur gaan duren, weer 40 urige werkweek voor nieuwe chauffeurs ( dus OOK acheruitgang !! )), inleveren van eindejaarsuitkering en 17 atv dagen, en daar krijgen we dan Z.G. een 13e maand voor terug !!!.....EEN SIGAAR UIT EIGEN DOOS DUS !!!!!!!, komt neer op +/- een verhoging van 1.25 % ........RAAR HE DAT WE HET WERK MISSCHIEN VOOR ONBEPAALDE TIJD NEERGOOIEN ?.................maar TOCH geven we eerst de scholieren nog de kans om examens te doen, want zij kunnen er niets aan doen, en zij zijn onze toekomst waar ook WIJ NU AL voor knokken , want anders moeten zij later al als VOETVEEG gaan BEGINNEN !!!!........................snap je het nu een beetje tienepien ??????? vandaar dat we maar een EENJARIG cao willen, de grote klap komt volgend jaar !!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 30 mei 2008 02:53
door Maarten1234
Beste allemaal,
Ook ik ben buschauffeur bij Connexxion en ook ik staak mee. Waarom niet direct vanwege het geld, maar vanwege de omgang van het bedrijf naar zijn medewerkers. Daarnaast natuurlijk vanwege het geld wat wij kwijtraken doordat wij VEEL MEER moeten werken voor hetzelfde geld. Wij leveren gewoon fors in. De hoge heren in Hilversum die steken bij elkaar nog effies miljoenen in hun eigen zak en verlaten vervolgens het bedrijf. Verder worden de salarissen van de overgebleven hoge heren net als vorig jaar met ruim 21% verhoogd. Wij chauffeurs krijgen niets. Wij krijgen een zielig briefje met de mededeling dat het huishoudgeld op is. Nou het geld is niet op hoor er is geld zat, maar zij zijn te belazerd het ook aan ons te geven. Wat ook nog eens het geval is, is dat wij o.a. het dreigend mislukken van de OV chipkaart mogen gaan betalen door geen verhoging te geven in salaris, maar geld af te halen en dus in te nemen. ER wordt aan alle kanten geroepen dat wij 20 procent over 3 jaar krijgen...... Heb je dat zonder aftrek al eens omgerekend wat dat per jaar en dan per maand BRUTO is..... Moet je maar eens doen. Je zult zien per maand blijft er weinig tot niets over. We praten dan over ongeveer 6 euro per maand.... Hier nog belasting af en dan blijft er slechts 2 euro over. Gaan we nu alles erbij nemen wat er bij ons vanaf gaat dan kun je rekenen dat wij ruim 120 euro in de maand mislopen. Dat is 1440 euro per jaar. 300 euro erop en je hebt een maandsalaris INCLUSIEF onregelmatigheid en toeslagen. Dus dit is gewoon een lachertje. De hoge heren denken dat wij gek zijn, maar zij zijn de gene die gek zijn. Wij zijn niet achterlijk. Oja weet je wat ook leuk is... Eerst kwamen zij met 12% en inlevering van o.a. 7 ATV dagen.... Nu is het 20% tegen o.a. inleveren van 17 ATV dagen.... Wie is er dan gek....
Overigens verleent ieder bedrijf een dienst en het is gelul dat je afhankelijk bent van het OV. Het lijkt wel alsof je dan niet meer zonder ergens kunt komen. Nou er zijn mogelijkheden zat hoor. Diegeen die hier tegen zijn, moeten niet zo zielig doen en lui zijn. Ga je hersenen eens gebruiken als je die tenminste hebt. Er is altijd een manier je moet er alleen iets voor over hebben en creatief denken. Ook collega's van mij die met het OV naar hun werk rijden zijn het dupe hoor van die stakingen, want ook zij moeten namelijk op hun werk verschijnen. Dus ook zij moeten alternatieven verzinnen. Niet iedereen woont namelijk ook in de plaats waar hij of zij werkt. Sommigen, net als ik, wonen 35 kilometer van mijn werk af. Helaas heeft mijn auto het sinds 2 weken begeven. Dus ook ik moet op zoek naar alternatieven. Zoals het meerijden met collega's. het nemen van de fiets of ander OV. Soms leen ik de auto van mijn ouders. Ik moet toch wat en toch kom ik telkens op tijd op mijn werk..... Knap he. Dus als ik het kan dan kan iedereen het. Gewoon creabea zijn. Kun je dat niet.... Where the **** heb jij dan je hersenen leren gebruiken...... Tot nu toe gaan wij dalijk per 1 juni definitief voor onbepaalde tijd plat dus je hebt nog even de tijd om wat te gaan verzinnen, want wij houden echt geen rekenening met dit soort verwende mensen hoor. Verder zijn wij geen hulpverlener en is men niet afhankelijk van OV. OV is een luxe wat handig en ingeburgerd is. Vroeger deed ik ook alles, door weer en wind, op de fiets.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 30 mei 2008 05:29
door Bailey
Inhoudelijk ben ik het met je eens Maarten. Alleen vind ik de manier waarop je het brengt wel erg hard overkomen.
En hoe kan je zien hoe de directie denkt over het personeel?? De directeur van Arriva, Anne Hettinga, is gewoon lekker op vakantie!! Het personeel staakt, het bedrijf zit in een crisis op deze manier en verliest elke dag een hoop geld, maar de directeur gaat lekker op vakantie. Wat een e ik e l zeg!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 30 mei 2008 08:06
door DriverG
Heren chauffeurs op dit forum, laten we ook in de gaten houden dat onze werkgevers OOK ONZE AKTIES GEBRUIKEN om in Den Haag te gaan klagen dat er meer subsidie voor het OV moeten komen, het is dus een dubbele tactiek.
Op de vraag aan een onzer directeuren hoe het zat dat een vertrekkende directeur 800.000 Euries meenam, was het DOMME antwoord dat dat in zijn contract stond, en toen op onze volgende vraag waarom dat niet in ONS contract staat kwam GEEN antwoord,,,,,,,,,RAAR HE ???
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 30 mei 2008 18:22
door Z4
Heren chauffeurs ga zo door, laat je niet knechten door deze elite graaiers.
Gezondheid en rust is belangrijker dan die propvolle zakken van de heren & dames elite, die regeren ten koste van....
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 30 mei 2008 18:40
door jopieslim
Chauffeurs ook ik sta helemaal achter jullie.
Laat je niet op de kop zitten door de grote graaiers op de hoofdkantoren.
Laat ze maar met een fatsoenlijk bod komen.
Trek jullie niks aan van reizigers die het allemaal beter denken te weten.
Helaas werk ik in een sector waar nooit gestaakt wordt en dat zien we elke maand terug op ons loonstrookje
Je raadt het al, het onderwijs.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 31 mei 2008 02:50
door Maarten1234
Dat het hard overkomt boeit mij geenzins. Ik geef mijn mening en de ene keer is deze harder dan de andere keer. In dit geval is hij hard, maar volgende keer is deze misschien weer zacht.
Hoe ik het weet van de directie.... Tja als je bij Connexxion kijkt hoe zij met hun personeel omgaan dan weet je al genoeg. Zij proberen het voor ons zo moeilijk mogelijk te maken. In dit geval heb ik het nu dan weer niet over de staking, maar gewoon over het algemeen beleid wat er gevoerd wordt. Wat er met ons aan de hand is intresseert hen niet.
Wanneer je teveel ziek bent dan werken zij je er uit op een zeer oneerlijke manier en zo kan zijn er nog meer dingen. De stoelen van de bussen worden pas vervangen bij 150.000 km en niet eerder. Dit betekend dat als de zitting is doorgezakt en je niet meer goed erop kan zitten, omdat bijvoorbeeld de lendensteun niet tegen je lendenwervels zit, maar in je borstwervel wordt deze niet vervangen. Voel je het staal in je reet dan wordt deze niet vervangen, wipt de stoel heel erg naar voor en naar achter, naar links en naar rechts dan wordt deze niet vervangen. Ja deze wordt wel vervangen, maar pas bij 150.000 km en niet minder tenzij er veel wordt geklaagd, maar wat wordt er met die briefjes gedaan...... De prullenbak, want eerder vervangen kost geld. Of onze rug eraan kapot gaat intresseert hen niet. Kom je dan teveel in de ziektewet dan maken zij je het werk nog lastiger zodat zij jou eruit kunnen werken. Zo komen er soms valse klachten in het dossier waar men niets van te horen krijgt, maar tijdens een functioneringsgesprek naar boven kom wat dus niet op die manier mag, want elke klacht dient binnen een korte tijd bij de chauffeur te zijn zodat deze er binnen 5 werkdagen op kan reageren. Zo kan ik nog wel eff doorgaan, maar daar heb ik nu geen zin in.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 10:25
door Bailey
Bij Arriva is het ook zo. Bussen worden pas gerepareerd als ze echt niet meer kunnen rijden. Bij veel bussen moet je tig keer het gaspedaal indrukken voordat er wat gebeurt. Dat is echt een aanslag op je knieen. Deuren die niet opengaan of niet sluiten, stopknoppen die niet werken, luiken die niet helemaal open kunnen. Het is allemaal baggerspul. En dat alleen maar om geld te besparen en om dat geld weer aan de aandeelhouders te geven. Stelletje criminelen zijn het!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 12:08
door tilo
Ik vind het van de zotte dat chauffeurs dit uithalen; nota bene van wie jullie inkomsten afhankelijk zijn, namelijk de passagiers, worden hierdoor ernstig benadeeld.
En verdienen die chauffeurs nou echt ZO slecht? Ze krijgen meer loon en een dertiende maand aangeboden, ik weet niet of dat nu zo slecht is..
Wat is nu egoistischer dan; nog meer willen hebben, ten koste van zoveel mensen? Of mensen die klagen dat ze nergens meer kunnen komen; ouderen, gehandicapten, forensen, leerlingen, etc...
Het ergste vind ik nog het feit dat duizenden VMBO-leerlingen het nakijken hebben in hun examenperiode! Onze jongste zoon, voor wie wij een peperduur maandabonnement hebben gekocht,(voor niets!!) moeten we nu op de trein zetten,(nog meer extra kosten!) en we hebben een bult stress in huis..
ik weet ook wel dat jullie uitgebuit worden enzovoorts, enzovoorts, bla, bla, bla....
Ik verdien nog geen tientje per uur, zonder toeslagen, en ik ben 44 jaar. Ik zou het ook wel anders willen, maar soms moet je niet het onderste uit de kan willen halen anders krijg je het lid op je neus!
Ga aan je werk en los het intern op
Enne.. bekijk hier maar eens de reacties... veelzeggend, dunkt me..
http://www.stopdestaking.nl/overig/?p=5
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 13:08
door Bailey
Tilo lees jij wel?? Meer loon en een 13e maand ja! Hiervoor moet minimaal ingeleverd worden: 17 ATV dagen, de eindjaarsbonus en een kwartier lunchpauze per dag (bij een 5 in de week dus 1 uur en een kwartier langer werken per week). Met de salarisverhoging en de 13e maand betekent dit een verhoging van 0,5 % per jaar! En dat terwijl de bobo's en de aandeelhouders meer geld krijgen. Maar zonder chauffeurs is er geen bedrijf en krijgen de bobo's en de aandeelhouders dus helemaal niks! Maar daar wordt niet over nagedacht.
Intern oplossen lukt dus niet, anders was dat allang gedaan. Sterker nog: de directeur van Arriva gaat gewoon lekker op vakantie. Zo denkt hij dus over zijn personeel, zij staken: hij lekker op vakantie.
En van het kabinet hoef je ook niks te verwachten, maar ja...zij hebben een dikke vette auto met chauffeur. Lees ook dit stukje:
In een debat riep de Socialistische Partij staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer, ChristenUnie) vergeefs op om de regie te nemen en nieuwe stakingsacties te voorkomen. „Dat ben ik niet van plan”, reageerde de bewindsvrouw. „Ik wil de verantwoordelijkheden daar leggen waar ze horen te liggen.”
Huizinga wilde evenmin iets weten van een pleidooi van de vakbond FNV Bondgenoten voor een eenmalige financiële injectie van 100 miljoen euro voor het streekvervoer. „Dat is domweg staatssteun”, constateerde de politica. Ze erkende wel dat de sector krap bij kas zit door bezuinigingen, hoge dieselprijzen en accijnsverhogingen, maar weigert de portefeuille te trekken.
Gratis reizen schiet ook niet op: chauffeur krijgt voor die dag dan maar 50% salaris, dus schiet er zelf ook bij in. Misschien staan mensen er niet bij stil, maar de meeste chauffeurs hebben ook een gezin. Ook bij deze chauffeurs worden de kosten alleen maar hoger, net als bij iedere andere Nederlander. En dan kan je dus meer gaan werken voor een half procent salarisverhoging. De vervoersbedrijven zijn een stelletje criminelen!
Voor de reizigers is het niet leuk, maar het was bekend dus er kan gekozen worden voor alternatief vervoer. Fietsen, carpoolen, weet ik veel wat. Laat werkgevers een busje huren en het personeel ophalen. Er is genoeg keuze, als je maar eens zelf nadenkt.
En klagen? De oorzaak ligt bij de overheid en bij de vervoersbedrijven. Spreek die er eens op aan, ipv de buschauffeurs.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 14:55
door tienepien
En ja hoorrrrrrrrrr dat is ie weer : het is aangekondigd, dus zoek maar een alternatief.
Jongens, als je een redelijk alternatief hebt voor het openbaar vervoer, dan reis je niet met het OV!
Geef mij maar mn alternatief: ik reis met de trein naar Groningen, waarvandaan ik met de bus naar mn stageplek ga. Ik heb in Groningen geen fiets en ook geen geld om er 1 aan te schaffen. Nu de bussen niet rijden moet ik een uur lopen.
Ok voor een dag, maar nu gaat het voor onbepaalde tijd zijn. Leg mij maar eens uit wat mijn redelijke alternatief is. (En wat als ik moeilijk ter been zou zijn geweest? etc)
Wat ik schandalig vind is dat er nog steeds geen bemiddelaar is aangesteld. Er wordt ook gewoon niet geprobeerd om een oplossing te vinden....
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 15:42
door Bailey
Er is hulp ingeroepen van de overheid, maar die willen niks doen.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 16:07
door Mieshka
Maarten1234 schreef:Overigens verleent ieder bedrijf een dienst en het is gelul dat je afhankelijk bent van het OV. Het lijkt wel alsof je dan niet meer zonder ergens kunt komen. Nou er zijn mogelijkheden zat hoor. Diegeen die hier tegen zijn, moeten niet zo zielig doen en lui zijn. Ga je hersenen eens gebruiken als je die tenminste hebt. Er is altijd een manier je moet er alleen iets voor over hebben en creatief denken. Ook collega's van mij die met het OV naar hun werk rijden zijn het dupe hoor van die stakingen, want ook zij moeten namelijk op hun werk verschijnen. Dus ook zij moeten alternatieven verzinnen. Niet iedereen woont namelijk ook in de plaats waar hij of zij werkt. Sommigen, net als ik, wonen 35 kilometer van mijn werk af. Helaas heeft mijn auto het sinds 2 weken begeven. Dus ook ik moet op zoek naar alternatieven. Zoals het meerijden met collega's. het nemen van de fiets of ander OV. Soms leen ik de auto van mijn ouders. Ik moet toch wat en toch kom ik telkens op tijd op mijn werk..... Knap he. Dus als ik het kan dan kan iedereen het. Gewoon creabea zijn. Kun je dat niet.... Where the **** heb jij dan je hersenen leren gebruiken...... Tot nu toe gaan wij dalijk per 1 juni definitief voor onbepaalde tijd plat dus je hebt nog even de tijd om wat te gaan verzinnen, want wij houden echt geen rekenening met dit soort verwende mensen hoor. Verder zijn wij geen hulpverlener en is men niet afhankelijk van OV. OV is een luxe wat handig en ingeburgerd is. Vroeger deed ik ook alles, door weer en wind, op de fiets.
Wat een belachelijk stukje!
Tegenwoordig ga je er natuurlijk vanuit dat je normaal kunt reizen met het OV zoals dat al jaren kan. Net zoals je er vanuit gaat dat energiebedrijven gewoon stroom leveren, de ziekenhuizen gewoon zorg leveren, de scholen gewoon onderwijs leveren, je wasmachine gewoon de was doet etc.
Stel je voor dat de energiebedrijven ineens de boel volledig platleggen en dan zeggen: "Ja, we hebben ervoor gewaarschuwd hoor, mensen moeten maar alternatieven verzinnen en creabea zijn. Kun je dat niet, where the f*ck heb jij dan je hersenen leren gebruiken! Vroeger had men ook geen centrale verwarming of gasfornuis of magnetron maar redde men zich met een vuurtje en een warme deken. Mensen zijn maar verwend hoor! Blablabla." Je kunt vroeger sowieso niet met nu vergelijken. Ik vind dus dat het ov het gewoon niet kan maken om de hele boel lam te leggen. Ga dan verder met die acties van geen vervoersbewijzen controleren of alleen tijdens de spits rijden of rijd desnoods volgens de zondagsdienst.
Ik ben speciaal ergens gaan werken waar ik makkelijk met het ov kan komen, ik heb geen rijbewijs en dus geen auto. 35 km heen en 35 km terug is niet echt een lekkere fietsafstand en het dichtstbijzijnde treinstation is bijna 20 km ver. Collega's waar ik mee mee zou kunnen rijden heb ik ook niet in de buurt wonen en er is echt niemand te porren voor 70 km omrijden. Zoals eerder gezegd: als je een alternatief hebt voor het ov, dan reis je niet met het ov, je doet dat niet voor je lol. Ik kan me nu verheugen op dagelijks 40 km fietsen en extra onkosten voor de dure trein. Vervolgens komt bovenstaande mij nog even vertellen dat ik maar verwend ben. Nou, hier: dikke vinger voor jou! Tsss.
Ik ben goed pissig om deze acties en kan er totaal geen sympathie voor opbrengen.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 16:33
door Mieshka
Ik heb trouwens gehoord dat je je extra gemaakte onkosten door de stakingen kunt proberen te verhalen op Connexxion. Of dat zin heeft is natuurlijk een tweede, maar ik doe graag een poging!
Ik heb al een dikke fietsreparatiebon (ik zou immers niet de moeite nemen mijn fiets te laten repareren als de bussen niet zouden staken, daar ik deze verder nauwelijks gebruik) en straks een lading treinkaartjes.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een brief naar de klantenservice met onkostenoverzicht en bonnen? Of is er een speciaal formulier ofzo voor? Bij de NS weet ik wel dat ze er een speciaal formulier voor hebben en dat je dan ook nog wel eens wat geld terugkrijgt, maar hoe dit bij Connexxion werkt, weet ik dus niet.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 18:46
door tilo
even kijken;
1) geen doorbetaalde pauzes; hebben ik en honderdduizenden anderen ook niet.
2) ATV-dagen; heb ik ook niet en honderdduizenden anderen ook niet
3) stress op het werk; hebben honderdduizenden anderen en ik ook
4) de hele zitten tijdens je werk; kan ik niet, ik moet me een bult lopen, anderen (vrienden van mij) sjouwen zich een breuk de hele dag
5) de buschauffeur heeft een gezin; heb ik en honderdduizenden ook, 6) en die moeten nu gaan besparen op anderen zaken (Ik ontvang een loontje van 9,50 bruto, let wel ff op, he?) omdat ik ten eerste een duur abonnement heb gekocht, voor niets nogmaals, en omdat ik als alternatief (ik zoek wel naar alternatieven, hoor) nu OOK nog eens dure treinkaartjes moet kopen.
Wel ja, he? Het kan niet op.
Er zijn echt heel veel mensen die het beroerder dan jullie chauffeurs hebben, hoor. Neem dat maar van mij aan..... het kan echt, echt, nog veel slechter...
Tel je zegeningen, pluk de dag, en denk maar eens aan anderen die de gehele dag opgesloten in een gebouw zitten, de zon niet zien schijnen, geen raampje los kunnen zetten, nog veel MEER gezeik aan moeten horen op een werkdag, enzo... bla bla bla....
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 19:14
door Bailey
Tilo ga eens een paar dagen mee met de chauffeurs, dan *** je wel anders.
Ik kan nu met deze discussie, hoe moeilijk dat ook is. De meeste mensen zullen het toch nooit snappen!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 19:27
door JRG
Beste Tilo.
In de 6 punten die jij heb beschreven kan ik mij heel goed vinden en kan daar voledig achter staan.
De heren chauffeurs kijken alleen maar naar zich zelf.
Ze zouden eens in het echte bedrijfsleven moeten gaan kijken, Hier zijn mensen die het veel slechter hebben.
Het antwoordt zal waarschijnlijk zij: " Had je maar een vaak moeten leren"
Als dit zo doorgaat zullen er ontslagen vallen in het OV streekvervoer
Wat anderen dan zullen zeggen kan je wel raden
Had je maar niet moeten staken of een ander vaak moeten leren.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 20:02
door DriverG
Ach ach achchh die * arme * Tilo en JRG toch, en zoooooooooo afhankelijk van het OV, en maar schelden op die buschauffeurs, DIE OOK NU AL KNOKKEN VOOR DE TOEKOMSTIGE COLLEGA`S die MEER willen verdienen als die * lullige * 9.50 van tilo !!!......DAN HAD JE INDERDAAD MAAR EEN VAK MOETEN LEREN, of ben je inderdaad zo`n WATJE dat je je af laat beulen door je werkgever voor een habbekrats ??........nou, ga dan vooral zo door, dan kun je binnekort 45 uur per week gaan werken voor NOG MINDER, en misschien wel geen pauze, en minder vakantie, en dan kan JULLIE werkgever een NOG VETTERE BONUS meenemen aan het einde van zijn GOED BETAALDE JOB !!!
Maar verder is het eigenlijk wel lachen met jullie domme gezwam hier in het forum........jullie houden de gein er wel in...........net zo goed als dat wij DOORSTAKEN tot we onze RECHTEN betaald zien !!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 20:06
door tilo
Beste Bailey, DriverG, en wie al niet meer.....,
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van het openbaar vervoer en het allemaal van erg dichtbij meegemaakt. Ik heb vaak genoeg met chagerijnige chauffeurs meegereden.
Verder heb ik vrienden die op kleinere bussen de routes voor een regionale vervoerder rijden, dus met stempeltje en al, in dienst van een taxibedrijf, waarvan de arbeidsomstandigheden, werktijden, salaris, en onzekerheden vele malen groter zijn, dan op de grote bussen.
Maar ze hebben onwijs veel plezier in hun werk, en ze nemen de voordelen en de nadelen zoals ze komen.
Zoals ik al zei; tel je zegeningen......
Het kan echt veel slechter.....
En DriverG; je reactie is echt karakteristiek voor een chauffeur; grote muil en alleen maar aan je eigen behoud denkend.....
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geplaatst: 01 jun 2008 21:20
door Boisbas
En wat zegt de juffrouw van het FNV vanavond in het journaal:
"Ouderen kunnen niet met het openbaar vervoer (zijn m.a.w. de dupe) en dat kun je de werkgevers verwijten".
Kijk dat is nu manipulatie en onbeschoftheid.
De staking is georganiseerd door het FNV/CNV en tegelijkertijd doen ze
net alsof ze niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun daden en bedenksels.
Dat schuiven ze op het bordje van de werkgever. Lekker makkelijk.
Nee, FNV/CNV, dat is een kwestie van onderhandelen, in overleg gaan, de werkgever op een creatieve manier onder druk zetten.
Een actie bedenking die positief uitpakt.
Zo'n uitspraak is nu een zwaktebod van een juffrouw die er weinig kaas
van heeft gegeten.
Jammer, want zo schieten de buschauffeurs erbij in.