LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
WPdM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door WPdM »

Ik zeg nergens dat ik niet bereid ben om een bankafschrift op te sturen. Ik zeg alleen dat het niet nodig is ALS zij in hun eigen administratie kunnen nagaan waar de betalingen zijn gebleven. Dat dit op dag 1 na de 2e afschrijving niet mogelijk is vindt ik logisch en daarom geef ik ze vervolgens nog een week. Dat er met dat EERSTE gesprek een dag na de afschrijving dan al doodmakkelijk meteen wordt gevraagd om een afschrift dan weet ik al hoe laat het is: een medewerkster aan de lijn die zo snel mogelijk van de klant af wil komen en dit adviseerd in de hoop dat klantje daar dan een paar dagen zoet mee is en niet meer belt en vooral HAAR nu maar met rust laat met lastige vragen...

Als ik dan echter terug bel en nooit meer iemand aan de lijn krijg, dan houdt mijn geduld op. Overigens zat er bij die niet-aangetekende brief die ik vorige week verstuurd heb uiteraard een kopie afschrift, maar telt u eens op wat dit aan tijd en moeite kost voor een fout die door ZIGGO begaan is en waar ik dan nu al een aantal weken de dupe van ben. Alsof de telefoonkosten al niet genoeg waren.

Het komt ook neer op een principe: als je als bedrijf fout zit geef je dat toe en onderneem je stappen om dit zsm op te lossen. In mijn 10 jaar als helpdesker (jaja, onder andere ook op de 1e en 2e lijn van de toen-nog-Multiweb/Sonera helpdesk alsmede Tier 1 en 2 van @Home) en heb voor talloze klanten oplossingen kunnen vinden. Als je als medewerker maar net even dat ene kleine stapje verder gaat ipv alles maar af te schuiven naar andere collega's en afdelingen.

Alleen het LEF van de HD-medewerksters al om mij tot 2 x toe algemene nietszeggende standaardmails te sturen ipv inhoudelijk op de gestelde vragen in te gaan haalt het bloed onder mijn nagels vandaan en stelt mij niet echt gunstig tegenover nog meer moeite te moeten doen om hen iets duidelijk te maken...

Het kan anders en zoveel moeite aan de Ziggo-kant van het verhaal kost dat niet. Multikabel heeft me altijd adequaat kunnen helpen bij eventuele problemen. Een fusie is geen excuus om de klanten dan ineens maar in de stont te laten zakken, wat wel de attitude lijkt te zijn nu bij Ziggo...

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pvd »

Wat ik nou soms niet snap, en dat lees ik vaker, niet alleen bij ziggo.
Maar als klanten dan bijvoorbeeld dubbel betalen en de betreffende provider vraagt om evt kopietje van afschrift te sturen, de persoon in kwestie dit gewoonweg niet doet. (wat ik dus nu ook weer lees.)
Ik zou ook mijn afschrift niet sturen. Er staat allemaal privacygevoelige informatie op, waar zij niks mee nodig hebben.

Sommige banken sturen niet eens afschriften meer als je internetbankiert....

pvd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Afschrift?
Internet bankieren - screenshot - knippen en plakken - printen.

Klaar.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@ WPdM

Wij willen graag uw klacht behandelen. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "Webcare", nemen wij uw klacht in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Webcontact.

Ik heb nu al twee maal gereageerd en gevraagde gegevens verzonden.

1e keer : nog steeds geen antwoord (6 dagen later)
2e keer : mijn antwoord kwam terug als ' undeliverable - no such user '.

Dit ging om mijn prive klacht.
1e antwoord verzonden naar een [email protected]
2e verzonden naar [email protected]

de laatste blijkt dus niet te bestaan.
Handige manier van klachten managen!

moniquevanderveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2008 11:06

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door moniquevanderveen »

In verband met het plotseling overlijden van mijn vader hebben wij een verzoek bij Ziggo ingediend om de nota's e.d. op naam van mijn moeder te krijgen. Tot onze verbazing is (zonder daarover een bericht te geven) binnen 2 dagen alles afgesloten!!! Telefoonnummer, internet.En alles kwijt. niet meer terug te halen ook. Lekker als je een eigen bedrijf hebt en niet meer te bereiken via telefoon of e-mail. Nieuwe aansluiting plus kosten, iedereen informeren over een nieuw nummer (wat na 2 weken nog steeds niet actief is) Wie gaat dit betalen. Mijn moeder ontvangt alleen maar AOW....
Het overlijden van een dierbare is al een klap, en dan kunnen dit soort fouten er niet nog eens bij.
Monique

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het overlijden van een dierbare is al een klap, en dan kunnen dit soort fouten er niet nog eens bij.
Mijn oprechte deelneming met het overlijden van uw vader. Het lijkt mij voor uw moeder een groot probleem dat zij nu zowel telefonisch als via e-mail niet bereikbaar is in een periode waar juist alle steun van familie en vrienden hard nodig is.

Wat betreft de onnodige kosten die er gemaakt moeten worden.
Het lijkt mij terecht dat u bij Ziggo een klacht indient met het verzoek de onnodige kosten te restitueren.

Aanvulling.
ik heb even in de A.V. van Ziggo gegrasduind:
Artikel 20
overdraagbaarheid
1. Het abonnement is persoonlijk. De klant kan het abonnement niet zonder toestemming van Ziggo aan derden overdragen.

I.M.H.O. houdt dit in dat met toestemming van Ziggo het Abonnement aan uw moeder had overgedragen kunnen worden.
Postuum is verzocht het abonnement aan uw moeder over te dragen. Het had van compassie getuigd als e.e.a. zonder problemen was verlopen.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@moniquevanderveen

Eerst uiteraard mijn oprechte deelneming met het overlijden en wij willen dit natuurlijk met de grootste spoed voor u uitzoeken en oplossen.

U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggowebteam, Peter

rhc01
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:54

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door rhc01 »

Vandaag heb ik geconstateerd dat ZIGGO mijn prive gegevens heeft door verzonden naar een andere gebruiker!!!!! Dit vind ik een zeer KWALIJKE zaak.
ZIGGO blijf onbereikbaar!!!!
Mijn klacht is dat ik met mijn gebruikersnaam nog steeds niet mijn mail kan lezen deze klacht heb ik meerdere malen aangemeld (vanaf de overgang) via het web van Ziggo. Telefonisch aanmelden is geen optie gezien de lange wachttijden met als toetje omdat alle lijnen bezet zijn de verbinding abrupt verbroken (nadat je alle optie hebt doorlopen)

Mijn klacht is eenvoudig op te lossen ( ik ben nl zelf ict'er) maar kennelijk heeft ZIGGO niet de juiste mensen in huis om de problemen op te lossen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier kunt u lezen welke acties u kunt ondernemen omdat er niet zorgvuldig met uw persoonsgegevens is omgegaan.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ik_terecht

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@rhc01

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo webteam, Peter

rhc01
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:54

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door rhc01 »

Best T. de Hond.
Dank voor je info zoals je ziet heeft Ziggo gereageerd ik ben benieuwd hoelang het duurt om de klacht in behandeling te nemen en de oplossing te vinden.

Gr

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@rhc - reken op een behandeltijd van minimaal 14 dagen.
(eigen ervaring)

En zelfs dan - je stuurt een modem retour - maar men heeft niet het fatsoen om aankomst te bevestigen:(
Treurig.

Ik zou trouwens aangifte doen van het (ongevraagd) doorspelen van prive gegevens. Het college bescherming persoonsgegevens zal hier best interesse voor hebben.

Catharina1956
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 00:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Catharina1956 »

Bij alle grote bedrijven worden uitzendkrachten ingehuurd die via een scherm het antwoord bij uw vraag zoeken. En dit personeel wordt ook constant "ververst". Ze doen hun ding en voor de rest interesseert het ze niets. Dat kun je het bedrijf kwalijk nemen. Niet de werknemer, die worden totaal niet gemotiveerd. Het gaat alleen om de cijfertjes en de managers.De medewerker is een nummer en de klant ook.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Wubo »

dat is niet altijd waar, er zijn zat bedrijven die niet via een uitvraagscript werken, en dit allemaal uit het hoofd doen.

dax333
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2008 17:13

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door dax333 »

Ik heb ook een klacht. Mijn familie is klant bij Multikabel. Ik heb een paar jaar geleden een extra digatle decoder gekocht met kaart zodat ik op een 2e tv ook digitaal kon kijken. Heb geen abo want dat heeft mijn familie al, en zover ik weet kon je maximaal 3 kaarten op een abo hebben.

Heb ook bij multikabel nooit abo kosten hoeven betalen. Nu ineens is het ziggo geworden en zie ik dat er Euro 60.16 afgeschreven is van mijn rekening voor abonnement kosten t/m juli. Ik weet helemaal van geen abonnement of dat ik voor een incasso getekend heb. Als ik dan op hun site een account aan probeer te maken om de factuur te zien krijg ik de error melding dat het klantnummer vermeld op het afschrift niet overeenkomt met mijn adres gegevens.

Heb ze via het contact formulier via hun site het probleem voorgelegd, denk je dat je antwoord krijgt? Nee.

Heb ze al de hele dag proberen te bellen, je krijgt eerst te horen dat de wachttijd niet langer dan 10 minuten is en je hoort ze aftellen...denk je dat er opgenomen wordt als ze bij 0 zijn...nee heb daarna nog 12 minuten aan de telefoon gezeten tot ik moest ophangen omdat de batterij leeg was.

Daarna nog een keer gebeld en nu was de wachttijd niet langer dan 34 seconden, weer aftellen en wordt er opgenomen? Nope.

Heb toen het alternatieve nummer hier vermeld gebeld, krijg receptie van ziggo, vraag naar de klanten service en ze verbinden je gewoon weer naar dat antwoord apparaat zodat je weer voor niks kan wachten.

Ik blijf het proberen want dit moet gewoon opgelost worden.
Heb wel het incasso ongedaan laten maken en het geld terug laten halen.
Ik wil gewoon weten waarom dat geld van mijn rekening getrokken is terwijl ik geen abonnement bij ze heb, zover ik weet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wie heeft de smartcard die u gebruikt geregistreerd?
AV ZIggo Digitale tv
Klant
de natuurlijke of rechtspersoon die een Smartcard heeft geactiveerd of geregistreerd, een Aanvraag voor een Abonnement Aanvullend Digitaal Pakket heeft ingediend of dat Abonnement is aangegaan
---------
artikel 3 – Digitale Ontvanger en Smartcard
1. Om toegang te krijgen tot Ziggo Digitale Televisie moet de Klant een Digitale Ontvanger en een Smartcard hebben. De Klant registreert de Smartcard op de voorgeschreven wijze bij Ziggo. Voor deze registratie kan Ziggo bij de Klant een periodieke vergoeding in rekening brengen
-------------------------------

Ik lees niets over hoeveel smartcards er per abonnement in gebruik mogen zijn.

dax333
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2008 17:13

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door dax333 »

Nou dat is leuk dan, horen ze mij niet van veranderingen op de hoogte te brengen, als ze mijn adres gegevens hebben hadden ze een brief kunnen sturen, heb nooit wat van ze gehoord.

Ik heb de decoder en smart card in de winkel geregistreerd. En dat van die extra kaarten heb ik volgens mij op de multikabel site toen gelezen.

Plus dan het gevalletjes dat het klantnummer niet gekoppeld is aan mijn adres gegevens. Ik woon nog steeds op het zelfde adres en ik heb dat adres ook ingevuld op die kaart, dus dan zou ik toch een account op ziggo.nl aan moeten kunnen maken met het klantnummer dat zij gegeven hebben. Maar dat kan ik dus niet. Ik wil dat factuur graag zien om te zien wat er aan de hand is, maar dat kan ik dus niet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt óf via de site óf schriftelijk hierover een vraag aan Ziggo stellen. Telefonisch schijnt erg problematisch te zijn ;)

Misschien kunt u hier een antwoord op uw vragen vinden. Ik zou eerst hier kijken en ook de basisvoorwaarden + AV van digitale tv van ziggo lezen en dan vervolgens uw vragen aan Ziggo stellen:

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/tarieven/
De tarieven vóór overgangsdatum naar Ziggo gelden niet meer volgens de site.

Een ding is zeker en dat is dat zowel decoder als smartcard op uw naam geregistreerd staan, wat u destijds zelf geregeld heeft.

dax333
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2008 17:13

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door dax333 »

UPDATE:

Heb dus eindelijk iemand van ziggo klanten service gesproken en moet zeggen ik ben goed geholpen.

Blijkt dus dat er schijnbaar een typefout gemaakt is met het invoeren van de gegevens van een andere mevrouw die in juni een pakket had genomen, want die bleek in de computer hetzelfde rekening nummer als mij te hebben, wat niet kan natuurlijk.

Ze raadde me aan het incasso ongedaan te laten maken, wat ik al gedaan had en zij zou die mevrouw bellen om te kijken wat haar rekening nummer is en dat zou het dus moeten zijn.

Ik had dus ook geen abonnement en die extra smart card zou me dus ook niets gaan kosten. Maar ga hem wel schriftelijk opzeggen want heb geen zin meer in verassingen, plus ik kijk toch geen tv meer met dat ding, hij is al in geen maanden meer aangeweest.

Dus maandag ga ik even een aangetekende brief sturen om mijn smart card op te zeggen.

Gesloten