Pagina 2 van 2

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 17 okt 2008 00:22
door Ellekew
Ziggo? Niks zo!

Het lijkt zo aantrekkelijk. Zeker als je vanuit huis werkt en een belangrijk deel van je communicatie via internet verloopt. Een combipakket van Ziggo voor internet, telefonie en TV. Tenminste als je de TV-reclame mag geloven. Maar elk voordeel heeft z’n nadeel. Zo moeten wij het dankzij dit voordeelpakket al twee weken zonder internet en telefoonverbinding stellen.

Een geval dat niet op zichzelf staat. Getuige de ervaringen van collega’s en familie. Wachttijden van drie weken voordat de problemen zijn opgelost zijn eerder regel dan uitzondering. Maar Ziggo is van goede wil. Zeker 15 verschillende call center medewerkers hebben ons inmiddels te woord gestaan. Met steeds een compleet ander verhaal, waarbij de versies van collega’s in twijfel worden getrokken. Het zou aan een kapotte modem moeten liggen. Als het beloofde nieuwe modem er na de aangegeven 3 en later aangegeven 5 dagen nog niet is krijgen we te horen dat er een verkeerde code is meegegeven met de bestelling. Een variatie op de mededeling die een collega van ons kreeg: de bestelling was op een “verkeerde stapel” terecht gekomen.

Na een goede codering wachten wij de 3 “deze keer gegarandeerde” werkdagen af. Ok, we zijn geduldig, maar na 5 dagen toch maar weer eens met toenemend gevoel van irritatie contact opgenomen met Ziggo. Het is snel duidelijk. Ziggo is bezig met het overzetten van de klantgegevens naar een nieuw systeem. Een systeem waarin wij niet meer blijken voor te komen. Weg bestelling, terug bij af. We kunnen opnieuw beginnen zodra Ziggo de tijd heeft gevonden om ons in te voeren als klant. We geven de medewerker nog het advies mee om direct een formulier in te vullen en dit te regelen. Dit blijkt erg lastig. We vragen herhaaldelijk naar de chef. Maar doorverbinden met een supervisor is niet geoorloofd, bovendien schijnt deze ons niet beter te kunnen helpen. Klachten kunnen we zoals gezegd indienen op een adres dat we kunnen vinden …via de website van Ziggo.

Teneinde raad contact gezocht met een bevriende Ziggo-medewerker. Hij weet voor ons te regelen dat er na 3 weken een monteur langskomt. Het blijkt niet eens een kapotte modem, maar een defecte voeding en binnen 5 minuten is het voor elkaar. Dolblij over het feit dat het modem werkt, starten wij, na vertrek van de monteur, internet op en pakken de telefoon. Alle lijnen zijn dood. De 16e call center medewerker vertelt ons dat het modem niet meer voorkomt in het systeem. Dit dankzij de goedbedoelde, maar ongeoorloofde, eerdere herstelpogingen van andere medewerkers. Opnieuw onze vriend gebeld. Hij weet te regelen dat internet diezelfde dag weer werkt. Voor de telefoon moet de technische dienst ons opnieuw aanmelden, wachttijd…. 5 werkdagen.

We geven Ziggo nog een laatste kans en wachten weer geduldig af. Inmiddels zijn we weer 5 werkdagen en in totaal bijna 4 weken verder en nog steeds geen telefoonverbinding. Wat blijkt na een telefoontje met medewerker 17, we komen nog steeds niet voor in het systeem. Opnieuw wordt toegezegd dat het formulier ingevuld gaat worden om ons weer op te nemen in het klantensysteem. Gelukkig stemmen alle medewerkers ons gerust door te zeggen dat we niet de enige zijn met deze problemen.

Los van het ongemak dat er niet meer vanuit huis gewerkt kan worden, de extra mobiele telefoon- en reiskosten die we hierdoor moeten maken, voelen wij ons ernstig tekort gedaan en niet serieus genomen. Een klantje meer of minder, het lijkt Ziggo niet te deren. Wie de kabel heeft, heeft de macht lijkt het wel. We roepen “lotgenoten” op om hier tegen te protesteren en deze misstanden openbaar te maken. Dan lukt het Ziggo misschien toch nog om mensen te ”verbinden”.

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 23 okt 2008 20:59
door dtyssen
Ziggo is in mijn ogen gewoon te waardeloos voor woorden, ik ben geen klant van ze, toch krijg ik een brief dat ze erachter zijn gekomen dat ik gebruik maak van hun diensten maar hiervoor geen factuur ontvang, en dat ik nu alsnog een verhoogde factuur zal ontvangen!!!!!
Na bellen met helpdesk (eerst een kwartier in de wacht) krijg ik eerst een vriendelijke jongeman aan de lijn die me uitlegt dat het waarschijnlijk mis is gegaan bij upc (mijn oude kabelmaatschappij, abbo hier is gewoon opgezegd) Upc is overgenomen door Ziggo, en daar waren wel meer probleempjes uit voorgekomen. Deze jongeman verteld me dat hij me gaat doorverbinden met de afdeling Opzeggen, die kunnen me uit het systeem halen, en ik zal uiteraard geen factuur ontvangen. Nou lijkt het dus goed te komen, ware het niet dat de meneer van de afdeling Opzeggen mij eerst praktisch al voor leugenaar uitmaakt (u staat in het systeem dus u hebt zich gewoon bij ons aangemeld, dus moet gewoon betalen) Mededelingen mijnerzijds dat ik toch al echt al 1,5 jaar satteliet heb, en de mededeling dat ik de eindafrekening van UPC gewoon in mijn bezit heb maken niet echt indruk, volgens deze heer heb ik voorheen kabeltv gehad van Casema (die levert bij ons geneens) dus kan ik geen eindafrekening hebben volgens hem!!!! Hij kan alleen maar het abbonement stopzetten, maar de kosten moeten wel gewoon betaald worden! Vervolgens weigert hij ondanks 3 verzoeken zijn naam te geven (dat heeft toch geen zin meneer) Een ding weet ik zeker, ik was geen abbonee, en ik zal het nooit worden ook!

Zit ik net lekker op de bank, zie ik de nieuwe tv reclame van Ziggo, Ziggo 3 in 1, Zonder abbonement toch 39,95 per maand, tja.........

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 24 okt 2008 07:23
door TdeHond
Even klacht indienen bij Consuwijzer dat medewerker Ziggo u zowel onheus bejegent als weigert zijn naam bekend te maken.
+ reden waarom u contact opnam met Ziggo.

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 24 okt 2008 10:16
door dtyssen
Ik wacht eerst even af wat er nu gaat gebeuren, het meest rare vind ik het verschil in reactie tussen de 1e en 2e medewerker die ik aan de lijn kreeg. Als ik gewoon netjes een bevestiging ontvang dat ik uit het systeem verwijderd ben, zonder dat ik ook maar iets hoef te betalen is de kous af wat mij betreft, iedereen maakt fouten, en ook iedereen heeft recht op een pisbui op z'n tijd, als je de fout maar hersteld word.

Moet er wel bij vermelden dat ik er een hard hoofd in heb dat het goedkomt, heb een beetje rondgelezen hier en op andere fora, en das niet echt hoopgevend

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 24 okt 2008 11:13
door TdeHond
Wel staan op schriftelijke bevestiging! Zodat hier later geen problemen over ontstaan!

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 05 nov 2008 14:35
door dtyssen
Heb na versturen van klachtenmail op 03/11 reaactie gehad
Naar aanleiding van uw mail kunnen wij u het volgende mededelen.

Wij hebben uw abonnement van TVZ1 beëindigd per 30 november 2008. U krijgt over de maanden dat u bij de Ziggo onterecht bent aangesloten restitutie van de geïncasseerde abonnementskosten.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben
Lijkt dus toch nog goed te komen, en dat nog wel via de mail!!!
Er is dus hoop mensen :D

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 05 nov 2008 15:00
door TdeHond
Als dit geen schriftelijke reactie was verzoek dan om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst en bewaar dat tot in lengte der dagen.

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 05 nov 2008 16:15
door dtyssen
was via mail, is uitgeprint in 4-voud, ingelijst en opgehangen.

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 05 nov 2008 16:19
door TdeHond
< gggggg>

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 11 nov 2008 13:28
door smeekes
Hallo ziggo fans.
Ik doe maar weer op deze wijze reageren en in ieder geval te melden dat er sinds de uitzending van radar wat ons probleem betreft totaal geen reactie is van ziggo
Ben nu alweer 110 mails verder , tig brieven per post verder, drie aangetekende brieven verder maar helaas na 46 dagen nog steeds geen telefoon.
Hierbij ook een kopie van mijn vandaag gestuurde mail , 11 november aan Ziggo.( vanwege privacy adresgegevens weggelaten).

DAG 46!!!!
Ondanks de vele mailtjes retour van ziggo waarin melding wordt gemaakt dat ons probleem binnen drie werkdagen is opgelost zitten wij nu al vanaf 26 september 2008 zonder telefoon.
Op na de vierde aangetekende brief?
Op na 110 mails?
Op na de veertigste brief per normale post?
Op na de trosradar uitzending van komende maandag 17 november?
Waar blijft Ziggo met haar belofte om binnen twee/ drie weken de klachten te hebben opgelost?
Wij zitten nu al bijna zeven weken met een klacht die op geen enkele manier is opgelost!!!!
We hebben een voordeelbundel telefoon, internet en digitale televisie waarin ziggo beloofd diensten te leveren die bij deze bundel horen?????
Indien dus al zeven weken dit niet het geval is is hier dan sprake van een wanprestatie????
Bij het niet leveren van een beloofde dienst staat het de klant dan vrij hier ook niet voor te betalen?
Ik hoop dat deze week ( 10 tot en met 15 november)het probleem nu wordt opgelost.
Voor de tigste keer hier onze gegevens en de vraag om vooral met ons contact op te nemen!
L Smeekes

Ik stuur ook via de normale post een kopie van deze mail aan de klantenservice en aan dhr J Evers.
Ook zal ik een kopie sturen aan trosradar en indien ik deze week geen reactie krijg in ieder geval weer een aangetekende brief sturen!

Wie heeft er nog tips voor mij om eindelijk na bijna zeven weken weer een vaste telefoonaansluiting te krijgen via ZIGGO??

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 13 nov 2008 18:54
door Webcontact01
@smeekes

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen.
U kunt het webformulier invullen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam. Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname te vermelden.

Zodra wij het formulier hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 13 nov 2008 21:58
door smeekes
Reactie!
Ik wil best wat invullen ( alweer na 110 keer en drie aangetekende brieven enz,)
En wilt u mij duidelijk maken wat een nickname is ( volgens mij bijnaam?)
Verder zijn al mijn gegevens bekend bij ziggo. jullie hoeven maar op de juiste toetsen te drukken van de ziggo computer.
Verder heb ik sinds 11 november bericht gekregen dat het ziggo 19 november gaat lukken ons weer aan te sluiten wat betreft de telefoon.
Wij wachten dit natuurlijk in spanning af of dit dan eindelijk na 8 weken gaat lukken?????????

L Smeekes

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 15 nov 2008 18:17
door vinpris
:evil: Echt bar slecht daar, loop ik vandaag in het winkelcentrum, staan ze weer nieuwe klanten te werven, zo probeerde ze het ook bij mij, maar omdat ik dus (helaas) klant van hun ben, heb ik ze maar medegedeeld dat ze beter eerst hun puinhoop in orde kunnen maken i.p.v. nieuwe leden werven die dan ook weer zoveel ellende moeten krijgen. :twisted:


Zie mijn verhaal onder ZIGGO

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 19 nov 2008 18:14
door Ulbe
Die nieuwe klanten die Ziggo werft vallen ook midden in de ellende!, :evil:

Laat Ziggo eerst maar de bende bij zichzelf eens opruimen!, en een stabiele en adequate helpdesk opstarten,

Dat dit klanten kost twijfel ik niet aan, maar op deze manier helpt ziggo de klanten niet mee!, en veel mensen moeten wachten op hun geld en pakketten, en dan is het natuurlijk heel verleidelijk om Ziggo figuurlijk een schop onder de kont te geven en te switchen naar een andere provider!,:twisted:


Vriendelijke groeten,


Ulbe.

Re: Lang leve Ziggo

Geplaatst: 15 jan 2009 11:15
door ripley1998