Nou hier nog maar een verhaal.
Op 20 Augustus een I-Phone gekocht via de website van T-Mobile.
De telefoon kwam perfect binnen op 28 augustus via de koerier, maar het contract kwam maar niet.
De Sim kaart werdt ook maar niet geactiveerd, na een paar dagen ben ik gaan bellen.
Wat blijkt er zijn geen gevevens bekend!
Ik al mijn gegevens doorgegeven en het zou goed komen.
Mijn vrouw wilde ook een I-Phone, ik er nog 1 gekocht en die kwam ook
snel binnen via de koerier.
2 weken nadat ik mijn telefoon had ontvangen.
Echter mijn simkaart was nog steeds niet geactiveerd!
Hier staan normaal 2 werkdagen voor.
ik bellen met T-Mobile klanten service, en wat blijkt tot mijn verbazing.
De contracten staan door elkaar, mijn gegevens bij mijn vrouw en die
van mijn vrouw bij mij ???
Dit zou gecorrigeerd worden, na 2 dagen is mijn vrouw haar telefoon geactiveerd en die va mij nog steeds niet.
Drie weken zijn verlopen en het bellen helpt maar niet.
Ik ga weer bellen, voor de zoveelste keer geef ik alle gegevens door
want de klanten service vertelt mij dat ze geen gegevens hebben.
Vreemd want hoe kom ik dan aan de telefoon ???
Ik vertel ze dat mijn vrouw haar contract al netjes thuis heeft en dat terwijl haar toestel 2 weken later is besteld en aangekomen.
En dat de contracten door elkaar hebben gestaan.
Ik vraag beleefd waar mijn contract nu blijft en wanneer de simkaart nu ééns geactiveerd wordt ?
Ze hebben geen gegevens van me, ik vertel het hele verhaal wederom.
Ook geef ik wederom weer alle gegevens door.
Maar helaas niets helpt.
Ik word wederom boos en vertel haar nou dat is dan mooi, geen gegevens hebben jullie maar ik wel een telefoon voor 80 euro ?
Ja zegt de telefoniste maar we houden wel elke maand geld van je in.
Ik antwoord hierop nuchter oh ja ?jullie hebben toch geen contract en geen gegevens ?
En idd de maandelijkse abonnements kosten worden van mijn rekening gehaald.
Ik weer bellen na wat dagen, zeggen ze wederom dat ik mijn gegevens niet hebt doorgegeven en dat mijn identiteitsnummer ook niet klopt.
Die geef ik ze telefonisch door (sorry hoor maar dat is onmogelijk)
Ik reis hier ook mee naar het buitenland en het is gewoon een ID kaart.
Krijg ik nog ruzie ook met één van de medwerkers die verteld dat het mijn eigen schuld is.
Ik vraag naar iemand die bevoegd is als leidinggevende omdat ik niet zo behandeld wens te worden, zegt de medewerkster "oh sorry die is er niet jammer he"
Ik hang boos op en bel opnieuw met de klantenservice, die ik het hele verhaal vertel.
Ze zegt we hebben wel alle gegevens hier staan hoor.
Legitimatie, adres, bankgegevens, IMEI nummer, Telnr, Simkaartnr.
Ik vraag haar "maar waarom zegt je collega dan dat mijn gegevens niet bekend zijn en of niet kloppen"
Dat weet ze niet maar ze gaat er achteraan om het probleem op te lossen.
Mij wordt beloofd dat de telefoon binnen 48 uur wordt geactiveerd i.v.m. een achterstand is dit nog niet gelukt door de afdeling activatie.
Zo heb ik echt een stuk of 30 x gebeld vanaf 28 augustus !
Op 28 oktober heb ik weer gebeld en naar een leidinggevende gevraagd maar ik krijg hem niet te spreken !
Ik vertel dat de medewerkster mij vriendelijk te woord staat maar dat ik geen genoegen neem met de huidige situatie.
2 maanden wachten 3 x incaseren maar nog steeds geen contract of een geactiveerde simkaart.
Ze verteld mij dat ze ook nog niet kan praten over een compensatie regeling omdat de simkaart niet geactiveerd is.
Ook kunnen ze de telefoon niet simlock vrij maken omdat de simkaart nog niet geactiveerd is.
Ze vind het heel vreemd en begrijpt niet dat dit zo maar kan.
Toch krijg ik geen leidinggevende te spreken die de verantwoording op zich kan nemen en een beslissing kan maken!
Ze beloofd mij dat vandaag nog de telefoon geactiveerd wordt!
En dat ik word teruggebeld i.v.m. een compensatie.
Ik vertel haar dat ik nog geen 1 keer ben terug gebeld in die 2 maanden dat ik hier al mee bezig ben.
Maar die ene dag vertrouwen heb ik dan nog wel.
Helaas aan het einde van de dag werkt het nog niet.
Ik op 29 oktober weer gebeld, weer alles uitgelegd, weer krijg ik geen leidinggevende.
Ze verteld mij dat de telefoon vandaag geactiveerd wordt want gisteren was er een storing ?
Ik vertel de vrouw mijn rechtsbijstand in te schakelen als ik nu niet iemand te spreken krijg.
Ze gaat weer in overleg en verteld dat het voor 15:00 in orde is.
Ik geef wederom de 40ste kans ofzo, wel vertel ik haar ook als het niet werkt voor 15:00 en ik geen telefoontje krijg van een leidinggevende ik het gehele pakket aangetekend zal retouneren.
Afgesproken....
15:00 helaas weer moet ik bellen, ik vertel meteen duidelijk dat ik de afdeling voor retour zendingen wil hebben.
Dit omdat ik mijn contract wil beeindigen i.v.m. nalatigheid aan de kant van T-Mobile.
En ik vraag hoe ik alles retour moet sturen, en naar welk adres.
Ik krijg niemand meer te spreken alleen de afdeling die hier over gaat.
Ik word doorverbonden met dhr. Akoh die mij door de retour procedure begeleid.
Ik mag het toestel retour sturen naar Solidvision BV.
Afdeling M.B.
Postbus 1909
2280 DX Rijswijk
Aangetekend.
En zo handelen ze dit met de klant af.....
Maar ik ben hier niet klaar mee.
Want dan moet ik als nog achter mijn geld aan gaan.
80 euro voor het toestel 3 maanden abonnements kosten.
En dan ben ik volgens mijn ervaring over een jaar nog bezig.
Tevens heb ik ook al een slordige 150 euro aan software.
Dit verhaal gaat via de rechtsbijstand verzekering lopen.
Ik raad een ieder die in zijn recht staat gewoon de rechtsbijstand in te schakelen.
Ik heb op advies het toestel nog niet retour gestuurd maar éérst aangetekend een ingebreke brief geschreven.
Anders heb ik straks geen telefoon en wel een abonnement die niet werkt
S6 bij T-Mobile !!!