LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Holt de service van Xs4all achteruit?

Ja
25
46%
Nee
10
19%
Valt wel mee, maar er is zeker iets aan de hand
8
15%
Ze zijn net zo slecht geworden als de rest
5
9%
Het is er nog beroerder dan bij de rest
1
2%
Nee, het wordt er beter op
4
7%
Neutraal, niet beter, niet slechter
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

BBCS
Lees de openingspost eens en probeer het dan weer eens!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

corvanderlaak schreef:
Het onvermijdelijke is dan eindelijk gebeurd. Zelfs Xs4all is gezwicht voor de verlokkingewn van de markt en het grote geld. De voorheen beste provider van Nederland groeit als kool, mede dankzij haar uitstekende reputatie. Helaas heeft dat ook tot gevolg dat ze niet meer leveren wat ze beloven. De wachttijden voor helpdesk zijn structureel te lang geworden. De kwaliteit van de medewerkers is bedroevend, tenzij je met veel geluk nog een medewerker van de oude garde aantreft.
Helemaal droef gesteld is het met de service wanneer je iets bijzonders van ze vraagt. Een verhuizing bijvoorbeeld. Dat is echt te moeilijk voor ze.
BBCS schreef:

Vind je het gek wat er met Xs4all gebeurd is?

Zolang de meeste internetgebruikers steeds een goedkopere provider wilt hebben, moeten de providers met een goede service ook aan de kostenreductie doen, omdat veel mensen roepen dat die providers anders te duur zijn.

Terwijl Europa de bedrijven dwingen om duurzame kwaliteitsproducten en goede diensten te leveren, willen de consumenten voornamelijk zeer goedkope diensten en producten.

En kwaliteit en zeer lage prijzen gaan nu eenmaal niet samen.

De consumenten roepen wel dat ze kwaliteitsproducten willen hebben en ook goede diensten willen hebben, maar dan moeten die consumenten die dan ook gaan kopen en niet goedkope zooi gaan kopen en maar roepen dat die kwaliteitsproducten zo duur zijn.

Wil je kwaliteitsproducten of diensten?
Daar zit altijd een prijskaartje aan.

Wat dus niet mogelijk is om kwaliteitsproducten te leveren tegen zooiprijzen en kwaliteitsdiensten leveren tegen zooidiensten.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door st doe »

Ik moet BBCS toch enigsinds gelijk geven.

veel consumenten willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, die kiezen voor prijsvechters. ZOnder te onthouden dat goedkoop dan meestal duurkoop is. Voor service en ondersteuning betaal je gewoon extra. Die goedkope aanbieders zijn iet voor niks zo goedkoop.

De nederlandse blijkt alleen vrij gierig, zie de massale overstap naar alice en telfort. Of de klanten die zakelijk hun internet nodig hebben en dan het allergoedkoopste hetnet instapsurfen abonnementje voor 19;95 nemen..

Voor kwaliteit en ondersteuning betaal je gewoon extra, maar de gemmidelde klant kijkt alleen naar de MB's in het spotje en de prijs. ja dan kom je bedrogen uit.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 01 Jul 2008 21:54 door st doe

Of de klanten die zakelijk hun internet nodig hebben en dan het allergoedkoopste hetnet instapsurfen abonnementje voor 19;95 nemen..
Net als UPC levert Het Net alleen aan consumenten en niet aan zakelijke klanten. Met name het "instap surfen abonnementje"
http://www.breedbandwinkel.nl/provider/het-net
De zgn. zakelijke klanten van Het Net ontvangen gewoon facturen op hun 'prive' naam en niet op hun bedrijfsnaam. Bij de rechtsvorm 'eenmanszaak' maakt dat natuurlijk niet zoveel uit. Maar zowel UPC als Het Net zal nooit een factuur op naam van een B.V. (of Nederlandse N.V.) sturen. Dat weet ik uit eigen ervaring. B.V.'s zijn natuurlijk pas de 'echte' zakelijke klanten.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

BBCS
Met jou discussiëren is verspilde moeite, want een post gped lezen doe je niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

gravedigger schreef:
BBCS
Met jou discussiëren is verspilde moeite, want een post gped lezen doe je niet.
Ik heb de post wel goed gelezen.

Alleen ben ik bang dat jij niet wil horen wat ik zeg en jij gaat daarin ook niet mee.

Mensen klagen steen en been over bedrijven dat de service behoorlijk slecht is en dat de kwaliteit van de producten hard achteruit is gegaan.

Maar ze zijn wel doof voor de oorzaak ervan.

Als iedereen maar blijft klagen dat alles veel te duur is en dat men voornamelijk veel goedkope producten blijven kopen en goedkope diensten afnemen, dan zal vanzelf de kwaliteit ervan omlaag gaan.
En dat wil men maar niet begrijpen.

Mijn punt:

Als men goede kwaliteit producten wilt hebben en ook goede diensten willen afnemen, dan moet men die prutkwaliteitsproducten niet meer gaan kopen en voornamelijk kwaliteitsproducten gaan kopen.

Maar men wilt dus kwaliteit, maar dan voor de prijs van prut.
En dat kan dus niet.
En dat wilt men ook maar niet begrijpen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 02 Jul 2008 08:25 door BBCS

Ik heb de post wel goed gelezen.
Dan geef je wel een heel vreemde reactie:
Vind je het gek wat er met Xs4all gebeurd is?

Zolang de meeste internetgebruikers steeds een goedkopere provider wilt hebben, moeten de providers met een goede service ook aan de kostenreductie doen, omdat veel mensen roepen dat die providers anders te duur zijn.
Want dat was een reactie op wat TS schreef:
De voorheen beste provider van Nederland groeit als kool, mede dankzij haar uitstekende reputatie. Helaas heeft dat ook tot gevolg dat ze niet meer leveren wat ze beloven.
Dus juist dankzij de uitstekende reputatie (kwaliteit) met de bijbehorende hogere prijs is XS4All gegroeid als kool. Dat is precies het tegenovergestelde van wat jij steeds beweert. :roll:

Dat geeft toch wel aan dat je berichten niet goed leest of in ieder geval een uiterst eenzijdige kijk op zaken hebt. Een dergelijk probleem heeft bijna nooit maar één oorzaak. :wink:

Angeleyez
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:49

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Angeleyez »

Bij elke provider treden er problemen van korte of langere duur op. Bij xs4all is dat niet anders maar minder dan bij andere providers,afgaande op de klachten betreffende providers op de consumentenfora.

Feiten: http://www.xs4all.nl/overxs4all/feiten/tests.php

/groet

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

Er is wel duidelijk iets gaande bij XS4all.
Ben vanaf maart bezig €20 terug te beuren voor een onterecht berekend gesprek, waarbij het probleem constant wordt doorgeschoven.

Heb deze week een paar x geprobeerd de helpdesk te pakken te krijgen met een vraag over een modem.
Je maakt contact en dan wordt gezegd dat het momenteel te druk is en probeer het later nog eens.
Dat is al een paar dagen zo.
Gratis PC-Zapper is niet meer beschikbaar.
De voordelen die deze provider had, schrompelen langzaam weg.
Betaal wel €54 p/m voor die fun, en daar verwacht ik ook iets voor.
Als ze mijn problemen niet binnen afzienbare tijd oplossen gaan ze exit.

N@ncy
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:03

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door N@ncy »

Ik ben, tot nog toe nog steeds tevreden met xs4all. Ben een half jaar geleden zonder probleem overgestapt van gewone xs4all internet naar xs4all only. En toen er ondanks die hinderlijke storing was geweest lag er een week of wat later netjes een verontschuldiging in de bus mét een tegoedbon. Dat vind ik netjes

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

Klopt helemaal nancy. Daatpm verbaasde deze reactie van moortjeboen me zo
eerst die storing van een week, waarvoor je als klant nul compensatie krijgt
Ten eerste heeft die storing- bij mij althans- 48 uur geduurd en verder heb ik ook dat aanbod van die cadeaubon gejregen. Dus, hoezo geen compensatie??

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Ik snap jullie berichten over 'dubbeltje op de eerste rij niet'. Als jullie mijn bericht goed hadden gelezen, hadden jullie gezien dat ik graag een meerprijs betaal voor meer kwaliteit. Daarom heb ik in eerste instantie ook voor xs4all gekozen. Maar dan moeten ze die meerkwaliteit ook blijven leveren. En dat is gewoon niet meer het geval, punt. Ophouden met die xs4all-propaganda, ze onderscheidt zich niet langer meer van de rest.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Gravedigger

Bij mij duurde de storing vier dagen, en daarna was de verbinding nog een hele week niet wat het geweest was. Ik vind dat geen kattepis. Maar misschien ben jij geen telewerker die voor zijn werk afhankelijk is van het net. Compensatie is aangeboden, maar nooit geleverd (wel bonnetje ingevuld) - dat krijg je als je de service en afhandeling uitholt na een fusie. By the way: voor een week in gebreke blijven is een T-shirtje met de bedrijfsnaam erop natuurlijk een lachertje: mogen de gedupeerden nog reclame voor je maken ook. Reken dan gewoon geen abonnementsgeld voor die maand, of een korting erop. Er zijn genoeg claims ingediend, hoor, dus ik ben de enige niet die zijn wenkbrauwen hierover optrekt.

Mijn klacht betrof vooral de achteruitgeholde dienstverlening. Of ik nu vandaag, morgen of gisteren met de helpdesk bel: je staat minstens een kwartier in de wacht. Dit is allemaal sinds het is overgenomen door KPN. Nogmaals: ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij, ik wens netjes behandeld te worden als klant. En dat gebeurt niet meer. De exclusieve service van xs4all is weg, omdat zij, niet ik, vielen voor het grote geld en voordeel. Ik vind het ietwat verdacht hoe mijn kritiek en die van de poster ervoor, door jullie weggehoond wordt. Ik trek dan de conclusie dat jullie zelf werken voor xs4all, of dat jullie zelf nog geen beroep op de helpdesk hebben hoeven doen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

Het laatste is dus het geval. Sit was de eerste keer sinds Demon is overgenomen, dat ik down was bij XS Dat kan nou ssnmaal gebeuren, IOverigens was bij Demon een wachttijd van een half uur of meer ook heel normaal. Het enige voordeel daar was, dat de helpdesk nog gratis was.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Ik kom ook van Demon. Daar hoefde ik werkelijk nooit een half uur te wachten, had altijd meteen iemand aan de lijn. De helpdesk is nu nog een 020 nummer, dus in ieder geval geen 0900 nummer. Maar dat komt nog, mark my words.
De reden dat ik (nog) niet overstap, is dat andere providers geen steek beter zijn. Ik zou werkelijk nog een tientje er bovenop gooien voor meer service, maar helaas. Je moet gewoon niets verwachten van dit soort molochen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

moortjeboen schreef:
Mijn klacht betrof vooral de achteruitgeholde dienstverlening. Of ik nu vandaag, morgen of gisteren met de helpdesk bel: je staat minstens een kwartier in de wacht. Dit is allemaal sinds het is overgenomen door KPN. Nogmaals: ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij, ik wens netjes behandeld te worden als klant. En dat gebeurt niet meer. De exclusieve service van xs4all is weg, omdat zij, niet ik, vielen voor het grote geld en voordeel.
Nu komt het punt:

Niet iedereen wil het goedkoopste, maar als de meeste mensen alleen maar naar de prijs kijken en alleen het goedkoopste willen hebben, dan MOETEN de overige wel met de prijzen naar beneden.
En dat kan dan maar op 1 manier en wel dat de kwaliteit in het gedrang komt en deze zal dan naar beneden gaan.

En zolang de meeste mensen wel voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dit ook keihard afdwingen, zal het alleen maar erger worden. En wat gebeurd er dan? Die gasten gaan dan ook nog steen en been zitten klagen.

En het ironische van alles is dat ze het zelf doen.

Angeleyez
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 dec 2003 20:49

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Angeleyez »

Na 6,5 jaar vrijwel probleemloos internet bij xs4all heb ik niets te klagen [ik werk niet voor xs4all]. Als iemand niet tevreden is staat het hem/haar vrij om een 'betere' [prijs/kwaliteit] provider te kiezen.

Zie geen noodzaak om in de klacht van iemand anders mee te gaan omdat ik anders word verdacht van propaganda,terwijl ik zelf geen klachten heb over mijn provider. :roll:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

dan MOETEN de overige wel met de prijzen naar beneden.
En dat kan dan maar op 1 manier en wel dat de kwaliteit in het gedrang komt en deze zal dan naar beneden gaan.
Punt is alleen, zoals aangegeven wordt, dat de service acheruit holt, maar de priijs wordt door XS NIET verlaagd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------
maar de priijs wordt door XS NIET verlaagd.
------------------------------------------------

Nou herinner ik me nog telefoonrekeningen van FL 350.00 per 2 maanden en toen was ik ook al bij XS4all.
Ze waren toen nog 1 van de weinigen die nog abbo kosten berekenden, terwijl anderen dat al lang gratis deden.
In principe waren ze toen al duurder.
Toen was het de meerprijs waard, want als een van de weinigen werkte het altijd.

Ik ben mee gegaan in het only verhaal.
Gelijk met een omzetting van ISDN 2.
Vanaf die tijd is het bagger hier.
Dit hebben ze volgens mij niet meer in eigen beheer, maar ondergebracht bij een of andere Franse toko.
Wie van de only gebruikers kent niet de Franse meldingen?
Deze storingen zijn lang en vasthoudend aanwezig geweest.
Only heeft een tijdje redelijk (en niet meer dan dat) gewerkt.

De snelheid is niet om over naar huis te schrijven en dat komt door mijn oude modem.(speedtouch home) die ook geregeld bij een telefoontje de gehele internet verbinding er uit gooit.
Een nieuw modem hadden ze zonder meer min of meer gratis aan moeten bieden op het moment dat only kwam.
Dit werd later wel mogelijk gemaakt, maar met een abbo verlenging van 1 jaar, en dat is nu net wat ik niet wil.
Heb zelf een ander modem er tussen gezet, wat een groot gedeelte van de problemen ophief.

Ik ben er klaar mee.
Ze rechtvaardigen niet meer de meerprijs die ik betaal tov bvb Telfort.
De opzegbrief ligt klaar.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door acjzr1 »

?
voor een week in gebreke blijven is een T-shirtje met de bedrijfsnaam erop natuurlijk een lachertje: mogen de gedupeerden nog reclame voor je maken ook.
?

XS4ALL heeft cadeautjes gegeven vanwege het 15 jarig jubileum.

Ik heb op de zelfde dag twee brieven ontvangen, Een met excuses voor de storing (waar ik geen last van heb gehad). De andere brief bevatte de cadeaubon vanwege het 15 jarig bestaan. Ik weet niet of het bij moortjeboen ook zo gegaan is, maar bij mij waren het twee brieven die niets met elkaar te maken hadden. 8)

Gesloten