LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Geplukte Kip
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 17:43

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Geplukte Kip »

Als het om een priverekening gaat waar geen machtigingen op zijn gegeven (bv. gas water en elektra) dan is het eenvoudig om deze rekening op te zeggen. Want je heb dan geen ooverstapservice nodig.Je print een opzegbrief uit op de site van SNS en eventueel kan je ook een informatiewijzer uitprinten of bekijke. Je maakt een kopie van je paspoort en je neemt ook je pasje mee naar een filiaal en levert alles daar in of je stuurt het op.

Eliseh5
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Eliseh5 »

Bij ons zijn er eind juni ook 2 brieven in de brievenbus gevallen van de SNS, wij hebben daarom 2 rekeningen opgezegd, stond toch niets op. En we hebben salaris laten storten van mijn man naar de SNS rekening. Echter vandaag keek ik en er werd gewoon € 2,45 van de rekening afgehaald en geen € 1,95. Ik gebeld naar de SNS, de reactie van de dame die ik aan de lijn had was: "Er is in mei en juni een pijldatum geweest voor het storten van het salaris, als je toen het salaris niet op die rekening hebt gestort, dan heb je gewoon een Basis pakket, dus € 2,45 wordt er maandelijks van de rekening gehaald."

Ik vind dit echt van de zotte, zeker omdat wij pas de laatste week van juni de brieven hebben ontvangen. Helaas kunnen wij niet makkelijk bij de SNS weg ivm participatie-certificaten en 2 garantplannen (als we weggaan verliezen we gewoon geld).
Wanneer deze aflopen in 2011, gaan we direct weg bij de SNS.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Jan1 »

SNS bank biedt u de mogelijkheid om uw SNS ParticipatieCertificaten 2 te verkopen. U kunt vanaf 1 mei 2003 ieder kwartaal een of meer certificaten aanbieden via een door SNS bank aangeboden handelsfaciliteit. In het prospectus leest u precies hoe dat in z’n werk gaat. Is dit niet iets voor je om wat vlugger van deze bank verlost te zijn?

Eliseh5
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Eliseh5 »

Het is een mogelijkheid om deze participatiecertificaten te verkopen, daar ben ik al van op de hoogte, maar wij hebben ook garantplannen van de SNS welke tot februari 2011 lopen. Dus we zitten toch tot 2011 aan deze bank vast. Ik ga de garantplannen niet met verlies verkopen, dan ben ik een dief van mijn eigen portomonnee. En niemand is graag een dief van hun eigen portomonnee.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ Eliseh5

Ik heb ook ook betaalrekening bij SNS en bezit ook SNS Participatie certifcaten (5,16%) vanaf 2003. Al 5 jaar geniet ik dus van een mooie rente waar gewone spaarrekeningen de afgelopen 5 jaren niet tegen konden tippen, wel.....certificaten zijn net zoiets als obligaties. Als de coupon rente (5,16%) hoger is dan de marktrente (over restant looptijd van de rentevaste periode van de certificaten) dan is de koers van de certificaten beneden pari (100%). Dus verkopen betekent ook minder krijgen dan de nominale inleg. Wellicht toch beter de totale rentevaste periode (10 jaar) uit te zitten en dan pas te verkopen. Beleggen in obligaties is voor een consument vaak termijnsparen en niet tussentijds uitstappen, tenzij je een actieve "belegger" bent.

Overigens, volgens mij:
- kan je ook je betaalrekening opheffen en je effectenrekening laten staan bij SNS Bank;
- een klacht indienen bij SNS Bank en aangeven dat je nu wel salaris hebt laten storten en eisen, mede gezien de producten die je afneemt bij SNS, dat ze je omzetten naar het pluspakket (1,95). Gewoon niet accepteren dat je moet wachten op een nieuwe peildatum.

Ik ben benieuwd als je deze acties uitzet naar SNS wat ze gaan ondernemen. Ik verneem graag wat de uitkomst is van je acties. Veel succes.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door axasjaak »

Venco Dropje heeft volkomen gelijk.
Ook wij hadden een effectendepot + gekoppelde betaalrekening waar geen enkele mutatie op plaats vond , behalve dan de ontvangst van rente op participatiecertificaten.
Toen wij de brief ontvingen dat ook op deze betaalrekening maandelijkse onkosten zouden worden geboekt , hebben wij contact opgenomen met de
SNS bank in de regio.
De oplossing was het opheffen van het effectendepot + betaalrekening en het tegelijkertijd openen van een Effectenrekening.
Wel even een papieren rompslomp , maar de SNS heeft dit verder keurig voor ons geregeld.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

precies, dus eerst een klacht indienen en aangeven dat als ze niet je eis willen indienen (van 2,45 naar 1,95) dan aangeven dat je de betaalrekening wil opheffen en de administratieve rompslomp aan SNS Bank overlaten. Laat ze maar stoeien bij SNS Bank.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door axasjaak »

In de praktijk is het zo dat de opdracht om de betaalrekening op te heffen niet wordt uitgevoerd omdat er al kosten "betaalpakket" zijn geboekt , die dan eerst nog betaald zouden moeten worden.
Na enig aandringen neemt het SNS regiokantoor dan deze kosten boekhoudkundig voor haar rekening.

vaalst
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:48

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door vaalst »

hiero zelfde ervaring. sns neemt (na enig aandringen) de kosten voor haar rekening. :lol:

Eliseh5
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Eliseh5 »

Bedankt voor het advies, donderdagavond zullen we eerst nog een keer naar het regiokantoor gaan. Als het daar niet gaat lukken zal ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor.
Ik hou jullie op de hoogte.

JarreFan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 23:03

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door JarreFan »

Na op 24 juni 2008 de brief te hebben ontvangen van de SNS bank dat er kosten voor het gebruikt van de girorekening berekend gingen worden, heb ik onmiddelijk de betreffende girorekening opgeheven.

De internetspaarrekening die tengevolge daarvan ook opgeheven zou worden, is wel opgeheven. Helaas half augustus kwam het afschrift van de kennelijk *niet* opheven girorekening die inmiddels in de nieuwe rekening was veranderd.

Dat was juist niet de bedoeling, het geld van de internetspaarrekening was wel bij de andere bank ge-arriveerd. Geen enkele schriftelijke bevestiging hiervan van de SNS, dus ik kon het alleen vernemen bij die andere bank.

Gelijk half augustus duidelijk gemaakt bij opsturen van dezelfde opheffingsbrief als eind juni dat de kosten voor gebruik van de rekening
in de maand juli veroorzaakt zijn door een fout bij opheffen van de rekening door de SNS Bank.

Weer geen enkele bevesting vanuit de SNS bank, wel de 2,45 Euro eraf en het restant teruggevonden op de girorekening bij de andere bank na opheffen. Weer geen bevestiging hiervan vanuit de SNS Bank.

Jammer, erg teleurgesteld, kan me niet voorstellen dat het met hetzelfde SNS logo als Regio Bank wel het woord service kent.

Begin dit jaar was er al het afschrijven van de kosten van de 'gratis' passen die in dit jaar kennelijk ook geld moesten kosten, slechts op de website gemeld en een keer op een afschrift. Ook in dit geval geen of slechte informatie aan mij als klant, of laat (een week de tijd om te reageren op een brief is wel erg kort). Passen gelijk ingeleverd...

Kortom: SNS weet niet meer wat service is, ik merk er niets van.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Noble »

@ JarreFan

ik denk dat ze de pik op alleen jóu hebben... :?


Want alle andere SNS gebruikers (dat ben ik niet..)
róemen de SNS service..... :roll:


Al die andere hebben schijnbaar wél duidelijke informatie/voorlichting gehad......


(ssttt, ik geloof joúw versie... :wink: )

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ Noble, het is ook duidelijk dat jij "de pik" hebt op alle grootbanken, incl. SNS.

@ JarreFan, welke bank heb je nu voor de "betaalrekening". Ben benieuwd waarom deze bank.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Noble »

@ Noble, het is ook duidelijk dat jij "de pik" hebt op alle grootbanken, incl. SNS.
KLOPT.... :lol:
en daar schaam ik mij niet voor,
hebben ze 't zélf naar gemaakt,
door de laatste jaren HARD te werken aan klant-ONvriendelijkheid.

En als je hier alle BANK posten leest....
ben ik ECHT niet de enige.. :wink:

JarreFan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 23:03

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door JarreFan »

@Noble Het is bij mij niet eens de rente die doorslaggevend was maar vooral toch wel het vertrouwen wat je hebt in een bank. Zeker van de grootbanken verwacht je het goede voorbeeld. Je weet dat het geld moet kosten, maar verwacht dat ze je als klant niet als een onnozel wezen zien die gewoon het maar moet slikken. Voelt als de chauffeur die even het geld uit je portemonnee pakt op weg naar een bestemming waar je niet naar toe wilt.

Dat er fouten worden gemaakt ok, maar ze dan niet rechtzetten en stommetje spelen... :evil:
Maar 2,45 Euro is ook geld, en voor de passen heb ik het hele jaar moeten betalen.. terwijl de rekening niet meer bestaat.
Dan zou ik toch geld terug moeten krijgen maar zeker niet moeten betalen. In januari 2008 hoorde ik de SNS niet over invoeren van betaalpakketten.

@ VENCO dropje
Ik had al de Postbank en heb daar geen problemen mee gehad,
spaarrekening vind ik lastiger, want als een grootbank al zo slecht communiceert...ik wacht even af en lees alle reacties goed.
De postbank stuurt wel keurig brieven als het nodig is, al weet ik dat
het niet de beste bank is.
Het moet vooral vertrouwen geven bij een bank, je zet er wel 'even' je vermogen weg...
Maar ik heb nog niet het gevoel dat er geen normale goed functionerende grootbanken meer zijn al bakt deze bank ze wel erg bruin!

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik moet erkennen, zoals ik je gegevens lees, dat SNS Bank wel een erg domme fout heeft gemaakt door in eerste instantie wel de internetspaarrekening op te heffen (was dat ook de bedoeling?) en niet je giro/betaalrekening.

Persoonlijk denk ik dat fouten/service van een bank ook erg afhankelijk is van wie je aan de lijn/achter internet treft. Ik ben tot nu toe altijd keurig geholpen door SNS bank maar ja je (en uiteindelijk ook SNS Bank) kan ook pech hebben.

Postbank, ook goed. Daar lees je ook weer iets over in dit forum.

Gesloten