Had ik begrepen Toolboy...
Maar duurder maken zodat het te duur wordt voor de mensen die zonder kunnen betekent ook dat het duurder wordt voor diegenen die om wat voor reden ook niet zonder kunnen! En dat zijn er heel veel.
Dus ik had je boodschap begrepen maar ik hoop dat jij mijn boodschap ook begrijpt.
Vriendelijke groeten,
Acjzr1
Haha dat begreep ik ook wel.
Edoch daar is een andere oplossing voor beroepsgoederenvervoer niet meer laten betalen.,wat mij betreft zelfs verlagen.
Er zijn in dit land veel te veel mensen die onnodig gebruik maken van hun auto 10 min eerder uit bed en je kan je kids per fiets aar school brengen
Als het niet aan de grote brandstofmaatschappijen ligt dat de brandstofprijzen zo hoog zijn, hoe verklaar je dan dat bijv. Sheel elk jaar weer veel meer winst maakt en dat er dan bij gezegd wordt dat dit komt door de hoge olieprijs?
De prijzen zijn zo hoog door de vele speculanten die de prijzen lekker op blijven drijven en daar doet o.a. Shell ook aan mee.
Als de pomphouders van de grote merken er zo weinig aan overhouden, waarom geven steeds meer tankstations ook een korting van € 0,03 ct.?
Leggen ze dit bij uit eigen zak? Denk het niet.
shell maakt meer winst doordat het verschil tussen winningskosten en olieprijs grofweg de winst voor shell is. Als de olieprijs stijgt met een bedrag hoger dan de winningskosten dan wordt de winst groter. In principe geven zo'n beetje alle tankstations die niet aan de snelweg/grote weg liggen korting varierend van 1 t/m 12 cent per liter. Dit kan afhankelijk van locatie (c-locatie is goedkoper), servicegraad (onbemand is goedkoper) en gedeeltelijk kan het door in te leveren op de marge.
En het spijt me, maar de echte speculanten zijn niet de oliemaatschappijen, daar hebben ze de expertise niet voor.
Hoi Schorpioen,
Ik werk niet voor Shell, noch voor enige andere oliegerelateerde werkgever. Als je nog steeds denkt dat Shell de boosdoener is, zoek dan maar eens zo een mooi tabelletje met hoe de brandstofprijzen zijn opgebouwd. De grootst hap gaat rechtstreeks de staatskas in.
Van het deel dat Shell verdient gaat ook nog eens een deel naar de staatskas omdat een groot deel van de aandelen in handen van de staat is. Ra ra wie zou toch de oorzaak zijn?
Er zit inderdaad behoorlijk wat accijns en belasting in de benzineprijs, maar dat is niet de reden van de hoge pompprijzen.
Trek deze toeslagen er eens af en vergelijk het dan nog eens met andere landen bijv. de USA.
Tsja, Wim Kok moet toch ergens van betaald worden.
Blijf jij maar lekker bij de grote maatschappijen tanken.
Da verder ook niet meer klagen over de hoge brandstofprijzen.
Ik denk wel aan mijn portemonnee.
Hoezo, grote maatschappijen...?
De prijzen zijn overal het zelfde...
Dankzij de belastingen en accijnzen...
Mijn baas betaalt mijn brandstof, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met deze vorm van diefstal door onze overheid!
Welterusten!
De Nederlandse Antillen en Aruba behoren tot Nederland, hier is 1 liter euro benzine loodvrij 1 gulden 10. ( antilliaanse en arubaanse gulden),bovendien is de wegenbelasting per jaar betalen omdat ie zo laag is,hier in Nederland betaal je je groen en geel om om 1700 uur in de file te mogen staan.