LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Joris1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 07:34

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Joris1971 »

Mijn vriendin heeft ook zo een Fake brief gekregen, ze heeft helemaal niet meegedaan aan die puzzel dus dat is al leugen 1.

EIgenlijk zou je met zo een 20 mensen daarnaartoe moeten gaan en gewoon allemaal gaan schreeuwen dat het oplichterij is..
Schandalig dat dit soort dingen gewoon gebeuren en dat vooral oudere mensen hiervan de dupe zijn.. die zijn makkelijk over te halen namelijk.

Wat kots ik op zulke 'bedrijfjes' als BTI , die gewoon mensen oplichten!

GA ER NIET HEEN HET IS EEN GROTE OPLICHTERIJ!

groet Joris

Geerke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:58

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Geerke »

hallo,

ik ben net met mijn moeder ook naar de bijeenkomst geweest. Wij zijn alleen na vijf minuten al weggegaan omdat we ons verschrikkelijk beledigd voelden.

Herman, van BSM, begon met te vertellen dat het niet normaal is dat er mensen te laat kwamen op een zeer kwade manier. Vervolgens vroeg hij wie er niet geloofde in het aanbod uit de brief. Ik en nog wat anderen staken de vinger omhoog. Hij reageerde hier boos op en begon een betoog dat we hem niet serieus namen bla bla bla en dat dat niet normaal was. Hij vertelde dat hij ook al veel negatieve houdingen in de zaal gehoord onder het bakje koffie. Hij had zo'n agressieve houding dat wij op zijn gestaan en gelijk weg zijn gegaan. Ik heb gezegd dat ik mij niet zo laat beledigen. Hij keek enigszins genoegzaam dat hij die oproerkraaiers kwijt was. Ook hier zaten voornamelijk oudere mensen, die niet voor zichzelf op durfden te komen!

Ook hoorden wij dat de beloofde warme maaltijd toch echt gewoon een broodmaaltijd was, waar wij ook een briefje voor in moesten vullen. Ga er vooral dus niet naar toe!

Ik heb me nog nooit zo beledigd gevoeld. Wij komen een prijs ophalen van een wedstrijd waar we niet eens aan mee hebben gedaan en dan gaat hij zo te keer! Niet normaal!

emmina
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:34

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door emmina »

hallo

ik heb vandaag ook een brief gekregen dat ik aan een europa- raadsel had meegedaan en een 3 daagse reis heb gewonnen maar ik heb helemaal daar niet aan mee gedaan het staat zelf op mijn meisjes naam en er is maar 1 waar ik zo sta ingeschreven en dat is de
NECKERMAN .maar ik ben dus uitgenodigt om bij ons in het dorp naar Cafetaria Zaal`Centrum te komen op 3 september 2008 om 18:00 uur
hoofdstraat 245,9686PC beerta er staat zels onder aan de brief
LET OP:kom op tijd .Wanneer de zaal vol is bestaat er geen aanspraak meer op toegang dit is echt wel oplichting :roll:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Je hebt een reis gewonnen maar je mag niet naar binnen als de zaal vol is......toen ik dat las op mijn brief (ik kreeg er zelfs 2 onder 2 verschillende namen), rook ik al onraad.

Voor de lol zou u er heen kunnen gaan, zien wat er gebeurd.
Helaas kon ik toen niet tot het einde blijven, ik kreeg geen reis mee naar huis omdat er een 20 minuten verhaal aan vast zat.... :lol:

anoukje
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 21:31

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door anoukje »

hoi een paar maanden geleden ook een brief gekregen had ook een prys gewonnen maar ben er zeer duidelyk niet op in gegaan en kryg er nu nog steeds dan heb ik een reisje gewonnen en dan geld dit moesten ze verbieden het zijn allemaal lokkertjes als die brieven bij mij aankomen landde ze direct in de prullen bak dat moesten ze allemaal doen

nelvanr
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:48

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door nelvanr »

TRAP ER NIET MENSEN,BEN OOK EEN KEER ZO DOM GEWEEST,ZE DROPPEN JE ERGENS IN DE MIDDLE OFF NOWERE EN DE DAG ERNA ZIT JE DE HELE DAG BINNEN OM VERKOOP PRAATJES AAN TE HOREN
IK GOOI DE BRIEVEN DIE IK ER NU VAN KRIJG ONGEOPEND WEG

anno 1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:46

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door anno 1950 »

de adressen worden simpelweg verkocht door o.a neckerman yves roche en wehkamp. mijn vrouw koopt regekmatig bij yves roche en daar zit altijd een folder van koop garant bij een postorder bedrijf wat eigendom is van neckerman ik heb hier een negatieve ervaring mee gehad als je daar wat koopt en je wilt het retoer sturen moet je eerst een duur nummer bellen van select mail ik verdenk hun er ook van dat ze de adressen uit het bezorg bestand door verkopen.

MarianneL
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 17:33

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MarianneL »

Ook ik had een reisje gewonnen. Achterdochtig maar nieuwsgierig ben ik naar de bijeenkomst gegaan in Wassenaar. Er werd ons gezegd dat dit absoluut geen verkoop show was want waar waren de bedden en dekens die ons verkocht zouden moeten worden?!
En ja hoor, binnen 5 minuten waren ze bezig om reisjes aan de man te brengen. Toen ik zei 'dit is toch geen verkoopshow" werd dit mij niet in dank afgenomen. Zeuren en chagarijnen konden ze niet gebruiken. dus mond houden en niet kritisch zijn. De koffie en het gebak dat ons beloofd was in de uitnodiging zou, zo werd gezegd, na afloop van de presentatie zijn omdat dat anders de aandacht zo zou afleiden. Ook hier werden formulieren uitgereikt waar je voor "de administratie" en om in aanmerking te komen voor extra lage prijzen voor de reisjes, je gegevens op moest invullen. Toen ik het formulier leeg terug gaf leverde dit een hele vuile blik op. Uiteraard won ik geen kortingsbon maar ik heb mij verbaasd over de mensen die geen "prijs" hadden en toch heel erg hun best deden om een kortingsbon te bemachtigen. Uiteindelijk kreeg iedereen die een reisje boekte automatisch een kortingsbon. De koffie heb ik maar niet meer afgewacht. Ik vond het zo zielig voor iedereen die zo in de maling werd genomen.

PiAir
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 16:58

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door PiAir »

Belangrijk! Prijs gewonnen! Zomaar! Zonder als en maar...

Ik met m'n moeder er naartoe. Ze hadden inderdaad namen en adressen gekocht.
Neckerman is daarbij is daarbij geen onbekende en de Pabo (erotiek webwinkel :lol: ) ook niet...
Neemt niet, weg er werden busreizen aangeboden naar bestemmingen binnen europa. Voor elke reis werd inschrijfgeld gevraagd. Voor normale reizen €21 pp en voor de "gratis" reis €30 pp.

Ik zei nog wel dat ik het veel vond, dertig euro per persoon. Maar na overleg met de verkoper, die ook zei dat je er zelf niet voor op en neer kan rijden naar de Eifel, hebben 'mijn moeder en ik ons toch ingeschreven en de dertig euro betaald. Ik kon pinnen en kreeg netjes een bonnetje en een folder.

Wij gaan dus toch mee en zien wel wat er komt.
Wij dachten: even kijken en koffie met gebak is gratis dus waarom niet.
Er zullen weer nieuwe reizen verkocht worden als we daar zijn. En als het ons goed bevalt, wie weet....

Ik was eerst best wantrouwend. Het viel mij hardstikke mee. Als je van goekope reizen houd is het mischien best interessant. Zo niet, lekker thuis blijven... En ja, wij gaan drie dagen weg voor dertig euro, wie doet je wat voor dat geld.

Er vallen mij hier veel negatieve reacties op. Ik kan geen rare dingen ontdekken. Ben vaker met Mercator en WTI meegeweest. was altijd hardstikke leuk... Ga nu dit, zonder verkoopdemonstratie, eens proberen en we zien wel.

Wij wachten af en maken er wat leuks van! :arrow:

Groetjes uit Assen,

P en M

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

dick ten Cate
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 13:28

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door dick ten Cate »

Wij kregen een telefoon van een kennis, ik heb een prijs gewonnen.
Ik kan niet, maar ik gun jullie hem namelijk.
Zij is slechtziend en kan daarom niet zomaar op vakansie.
Toen ik de brief had gelezen, was het al vreemd, je geeft geen prijs van 318,000 euro zomaar weg.
Ik vroeg aan haar heb je meegedaan aan een Raadsel ooit.
Nee nooit gedaan, ik weet ook niks van deze reisburo af.
Dit is voor mij een duidelijke taal.
Ik belde een kennis op, die had veel ervaringen met zulke reizen.
Zij hebben mij alles verteld, hoe de zaak er uit zag.
Want zij zijn er ingetrapt een keer, daarom wisten ze goed wat aan de hand was bij deze reisburo.
Toen we thuis kwamen zijn we gelijk achter de computer gedoken, en dit opgezocht.
Ik kwam uit bij jullie, en rustig gelezen.
Wat zo gemeen is, ze laten oude mensen en die het gevaar niet zien.
Een reis beloven, die ze eigelijk niet kunnen beloven.

ze had een uitnodiging op 02-09-2008 om 18:00 uur
Hotel Restaurant Royal York
Stationsweg 19-21 9671 AL Winschoten
De reis is 3 dagen Eifel, Duitslands mooiste natuurgebied.

Tip trap er niet in

Groeten van ten Cate

Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste topic lezers,

Ik heb al op zoveel topic's op Tros Radar, en andere topic's zoveel ellende gelezen over mensen welke telefonisch, of per brief uitgenodigd worden voor een zogenaamde gratis vakantie of reis, dat ik me verplicht voel uit mensenlijk gevoel, om ook hier eenieder te waarschuwen voor de praktijken van deze oplichters in de dop.

Ik kan niet anders zeggen mensen trap er NIET in!!!

Wij van het web log en kennisbank http://timesharesprookjeofnachtmerrie.blogspot.com krijgen dagelijks verzoeken van mensen hoe te handelen om er van af te komen, wanneer er een maal getekend is of betaald, is er namelijk maar in heel weinig gevallen nog van af te geraken.

Lees eerst eens alle ellende welke mensen is over komen op onze web log en hebt u toch nog vragen die daar (nog) niet beantwoordt worden stuur dan een mail naar ons en wij proberen u van goed advies te dienen of we verwijzen u door naar andere organisaties welke misschien wel iets voor u kunnen betekenen.

Ons mail adres is : [email protected]

met vriendelijke groet
De radactie van Time-Share Sprookje of Nachtmerrie

dolfin20
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 21:14

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door dolfin20 »

hallo beste mensen ik wil even zeggen ik heb het hartsikke leuk ervaren en niks opdringerig om het maar te verkopen. wij gaan mee met de 3 daagse reis en hebben wel vaker met zulke reis organisatie's mee geweest en het is altijd goed verzorgd en totaal geen klachten.
een gratis reis is het wel alleen je moet de administratie kosten en annuleringverzekering betalen zo zit dat nu helemaal in elkaar niet alles is gratis. waar boek je anders een reis voor zo weinig geld nergens.
en die mensen werken ook niet voor niks en de bussen enzo rijden ook niet op water dus op zich logiesch dat ze er wat voor vragen.

wij hebben dit als zeer prettig ervaren en doen het vaker wij vinden deze beter dan alle andere die hebben pas lange demonstratie's en dergelijke maar toch is het altijd gezellig.
probeer dat maar ergens anders voor elkaar te krijgen zo gratis reizen.

Oost-Groninger
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2007 15:24

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Oost-Groninger »

Het lijkt mij dat BTI GmbH & Co ook in Nederland handlangers moet hebben, die postbussen regelen en die zorgen voor de aanlevering van adressen van oudere mensen. Dan kun je denken aan de advertentiebranche.
De firma zit in Cloppenburg op een adres waar ook zusterorganisaties als WTI GmbH & Co (Winston Touristik International), Stern Reisen, BSM Touristik Berge, Sonne und Mehr GmbH & Co. en Europe Travel Tours GmbH zitten.
In Duitsland opereerden de afgelopen maanden firma's die gebruik maakten van Nederlandse adressen als Raadhuislaan 55 te Oude-Pekela en Postbus 51 te Veendam. Het eerste adres herbergt meerdere firma's die ervaring hebben met het organiseren van verkoopreizen (Kaffeefahrten) en verkoop van nepmedicijnen. Het laatste adres heeft banden met de advertentiehandel. Ook de adressen A.J. Romijnweg 8 en Zeefbaan 16 te Winschoten worden in dit verband meermalen genoemd.

Oost-Groninger
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2007 15:24

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Oost-Groninger »

Degene die van het contract af wil, moet binnen acht dagen de overeenkomst opzeggen. Mocht het bedrijf BTI niet bereikbaar zijn, bel dan het moederbedrijf te Cloppenburg +49.447191140, FAX:+49.4471911414. Hier zetelt mevr. Gudrun Meyer, die de website http://www.bti-gmbh.info en vele verwante websites heeft geregistreerd.


Artikel 1, lid c van de Colportagewet:

Colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet

Alle regelgeving uit deze colportagewet is dus hierop van toepassing. Annulering is echter mogelijk binnen 8 dagen na dagtekening van het koopcontract door de KvK (mits het aankoopbedrag hoger is dan Eur 34.00).

Aanvulling hier een foto van het bedrijfspand en een lijst van alle internetsites die hier in 2007 stonden geregistreerd:
http://www.antispam.de/forum/showthread.php?p=169463

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Zie de reportage op RTV Noord/ Noord Nieuws
http://www.tvnoord.nl/nieuws/index.asp? ... &pid=75408#
dat filmpje was wel duidelijk
jee 30 euro reserveringskosten, belachelijk!!!! oplichterij!!!!!

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door pele »

Vandaag kreeg ik ook een envelop in de bus. Door mijn succesvolle deelname aan een interne verloting heb ik 3 dagen Sauerland gewonnen. Ik word 11 november verwacht in een zalencentrum in poortugaal. Ik mag al mijn familie en vrienden meenemen, maar let op kom op tijd want als de zaal vol is bestaat er geen aanspraak meer. Als je het zo ziet lijkt het heel wat, maar nee ik trap er toch maar niet in.Even dit forum lezen wat ik toch al vaak doe en je weet gelijk dat je het juiste besluit hebt genomen. Het wordt tijd dat er een einde aan deze "reclame"komt. Trouwens ik ontving ook vaak post dat ik een geldsom heb gewonnen, dit is geen adres in Duitsland maar in Nederland. Nadat ik een brief heb gestuurd dat ik uit het adressenbestand wilde heb ik geen post meer ontvangen.

Koos Kweekel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 13:48

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Koos Kweekel »

Ook ik heb vandaag een brief van BTI gekregen met een vakantie prijs. Ik ben naar deze site gegaan en heb veel gelezen over andere prijswinnaars. Nergens heb ik iemand kunnen vinden die wel de prijs geacceoteerd heeft eb hoe het hem/haar is verlopen. Stel ik sta heel sterk in de schoenen. Ik trek mij nergens van aan. Accepteer de prijs, niks bijbetalen en ga op pad met de BTI. Wat is daar op tegen? Wie kan mij antwoorden voor 20 november 2008. De datum van prijs uitreiking. Met veel groeten :roll: :roll:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

zonder betalen geen prijs

manja62
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 15:09

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door manja62 »

Hallo ook ik kreeg een brief met het bericht dat ik een prijs heb gewonnen bij een interne verloting! Ik weet van niks en heb ook nooit ergens aan meegedaan. Reageren wordt moeilijk want ik ben niet van plan om het telefoonnummer dat erin staat te bellen, het is volgens mij in Duitsland en dat zal wel weer veel geld kosten, daar trap ik niet in, het hele gebeuren vind ik raar want hoe kan je wat winnen als je nog nooit ergens aan mee hebt gedaan en nog nooit op reis bent geweest? Echt bedrog dus. Weet iemand hoe je van deze onzin af kunt komen, het is n.l niet de eerste keer dat ik zo'n brief krijg.

Gesloten