LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] My vodafone... voor eeuwig storing??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door kluus »

Ook ik word er zo langzamerhand schijtziek van dat je alsmaar geen beltegoed kunt opvragen. :x Nu kreeg ik in juli 2 rekeningen, nou zeg, niet te geloven........... beide zat ik bijna € 50 buiten de bundel van mijn tegoed heb ik nog nooit gehad. Heb de nota's uitgeprint en ga dit eens heel goed contrôleren. Ik zie nu al nrs, die ik niet ken. Het kost tijd maar ik ga het zeker uitzoeken. Ik baal hier van. Mijn abo is binnenkort afgelopen en ben bezig uit te zoeken wat ik nu ga doen. Had het al heel vroegtijdig aangetekende brief opgezegd. Maar ik ga nu toch wel twijfelen :?: of ik eigenlijk wel weer vodafone ga nemen....... :evil:
Je kunt het beste een brief sturen naar Maastricht naar
KLANTENSERVICE, POSTBUS 1500 6201 BM MAASTRICHT I.P.V. 1200 bellen. Daar zeggen ze ook maar wat, zitten w.s. hulpkrachten of i.d. Sterkte everybody met je problems.............

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

De rekening niet betalen is geen oplossing van het probleem.

Ik adviseer om dit bedrijf schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen in het beschikbaar maken van inzage in specificatie van facturen gedurende .... maanden.
U geeft hen 4 weken de tijd om u schriftelijk een specificatie van de gesprekken t.a.v. van de maanden ......, ....., ...... waarvan u onjuiste facturen heeft ontvangen.

Maak kopie van uw brief en bewaar bewijs van verzenden goed.

Mocht Vodafone u na 4 weken de specificaties niet verstrekt hebben, kunt u bij de Geschillencommissie Telecommunicatie kijken of dit reden is om een Geschil voor te leggen.

Het lijkt mij handig om dit dan gezamenlijk te doen zoals Swas w.s. al voorgesteld heeft, zie zijn site.

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door areyouben »

Heb ook een gepeperde versie van de VF rekening ontvangen deze maand. Lekker verdienen zo voor VF, want je kan toch niet weten hoeveel je hebt gebeld. Op My Vodafone staat nu ook al weer dat ik 17 euro gebruikskosten over de maand juli heb; zou niet weten waarvoor. En heb net de maand mei aan gebruikskosten nagerekend, en dan berekenen ze dus ook 10 euro teveel. Maar ja de medewerkers van de klantenservice snappen net zoveel van rekeningen als het My Vodafone systeem van je huidige TeGoed, dus hier weer een roeper in de woestijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

AV Vodafone:
5 Betaling zal altijd moeten plaatsvinden binnen veertien dagen
vanaf de datum van de factuur. Het moment waarop Vodafone de
betaling ontvangt, geldt als betalingsmoment.
6 Bezwaren tegen in rekening gebrachte bedragen moeten binnen
veertien dagen na de datum van de factuur schriftelijk kenbaar worden
gemaakt aan Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201
BM Maastricht. Vodafone zal geen beroep op overschrijding van deze
termijn doen, indien de bezwaren redelijkerwijs niet binnen deze termijn
kenbaar konden zijn. Het indienen van een bezwaar zal de betalingsverplichting
voor geleverde Diensten niet opschorten. Verrekening van
onverschuldigd betaalde bedragen of opschorting van betaling is alleen
mogelijk met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vodafone.
7 In alle gevallen waarbij de bezwaren van Contractant tegen een
factuur betrekking hebben op bedragen die door Vodafone ten behoeve
van een derde voor diensten en/of zaken van die derde via de factuur
van Vodafone in rekening worden gebracht, dienen de vragen over en
bezwaren tegen deze bedragen uitsluitend bij de desbetreffende derde
te worden ingediend. Het indienen van dergelijke bezwaren zal de
betalingsverplichting van Contractant niet opschorten.
8 Vodafone mag de (administratie)kosten van onderzoek wegens
de bezwaren op een factuur in rekening brengen, indien Contractant
bij herhaling ten onrechte bezwaren heeft ingediend tegen facturen en
Contractant desondanks de bezwaren handhaaft.
-------------------------
Dus schriftelijk aangetekend bezwaar indienen, zie mijn vorige bericht. Laat Vodafone bewijzen dat de naar uw mening onjuiste facturen juist zijn. Dit kan m.i. alleen door een specificatie van de gesprekken die tijdens de periode waar de factuur overgaat ter inzage wordt overlegd.

Lex_Michdezuk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2008 23:38

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Lex_Michdezuk »

Hallo Radar en bijbehorende forumgebruikers.

Ook ik heb last van het niet kunnen inzien van mijn rekeningen. Er wordt (inderdaad hoger dan gebruikelijk, maar dat kan altijd nog aan mezelf liggen) gewoon van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb geen flauw idee WAT ik allemaal aan het betalen ben.

Ik krijg iedere maand een mailtje met de melding dat de nieuwe rekening te bekijken is, maar na inloggen staat er te lezen dat de dienst niet beschikbaar is.

Het begint in ieder geval behoorlijk te irriteren, zeker als je bedenkt dat je als klein consumentje niet kunt opboksen tegen het aanhoudende kluitje-riet verhaal van het grote Vodafone. Het komt er uiteindelijk toch op neer dat ze je een behoorlijke poot uitdraaien en dat dingen als storneren je alleen maar meer (financiële) schade opleveren dan je al had toen je je zonder bezwaar liet oplichten.

Ik houd dit draadje een beetje in de gaten en ik hoop dat er op TV door Tros Radar eens flink aan de tand wordt gevoeld bij Vodafone. Het is belachelijk dat ik al maanden niet kan zien hoeveel tegoed ik nog heb.

Ik las ergens dat nu ook de klantenservice geld is gaan kosten, kan iemand dit wellicht bevestigen?

In gebruik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:11

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door In gebruik »

@Lex
De klantenservice kost 25 cent per minuut bij die verradelijke Scherp abonnementjes, bij "normale" abonnementen volgens mij niet.

En ik ben uiteraard mijn vertrouwen ook kwijt. En het lijkt ook nog helemaal niet aan de betere hand te zijn, dat staat er wel, maar vervolgens loopt de recentheid van je tegoed weer af van 3 dagen naar 4 dagen naar 5 dagen...
Als ze nou vantevoren het onderhoud aangekondigd hadden of op z'n minst toezeggen dat in de toekomst te doen... En als ze nou maar het oude systeem nog in de lucht hadden gehouden of dat in ieder geval zolang nu weer zouden doen, totdat het opgelost is. En als ze nou eens inhoudelijk je email beantwoorden en daar niet 3 mails voor nodig zijn en dan alsnog komen met "ik weet niet waarom niet en ik kan niet beloven dat we dat in de toekomst wel doen".
Kortom als ze nou eens gewoon zouden leren van hun fouten...
Het verlies aan klanten nu, zal wel gecompenseerd worden door de extra inkomsten van dit gedonder. Want ook al houd je het inmiddels in de gaten, je zit er bijv met zo'n scherp abo natuurlijk zo boven, doordat je teller die minuten niet afrondt, en zo niet dan is er nog het andere deel dat angstvallig minder belt en die minuten kunnen maar beperkt meegenomen worden, dus weer extra inkomsten voor Vodafone... Bovendien kan het merendeel natuurlijk nog helemaal hun contract niet opzeggen en eer dat dat wel kan, gokken ze er vast op dat dit "akkefietje" naar de achtergrond is verdwenen...

Lex_Michdezuk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2008 23:38

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Lex_Michdezuk »

Het is overigens ook uitermate opmerkelijk dat de webrelationsaccounts alleen maar reageren in het begin van een topic en zich daarna nooit meer laten zien. Het ziet er in het begin uit alsof ze iemand uit de brand helpen, maar de gevallen die ze laten liggen zie je niet.

Ik las elders ook dat ze topics of reacties in scene zetten om het zo te laten lijken dat ze problemen van gebruikers oplossen.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit slechte dingen over Vodafone te vertellen had, maar dit begint toch echt ontzettend te frustreren.

Weet iemand toevallig of het niet verplicht is om alvorens het geld af te boeken, een rekening moet zijn verstuurd? Ik kom gewoonweg niet bij mijn rekening, omdat de dienst ALTIJD onbeschikbaar is. Het wordt dus een verrassing wat ik aan het eind van de maand kwijt ben. Natuurlijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid te zorgen dat er voldoende budget is voor hetgeen ik verbruik, maar het is toch erg vervelend om steeds een schatting te moeten gaan doen. Zeker wanneer het niet eens zeker is of ze afschrijven waar ze recht op hebben...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zie mijn bericht boven die van Lex.

Gaat over wat hierover in de AV van Vodafone staat enz

Lex_Michdezuk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2008 23:38

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Lex_Michdezuk »

Ja, er staat binnen veertien dagen na facturering, maar dat zou betekenen dat ze geeneens geld mogen afboeken, want ik heb nog geen rekening gezien. Wel een email dat er een nieuwe rekening is, maar als ik ga kijken is de dienst niet beschikbaar.

Dan klopt er toch iets niet?

Xtra
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jun 2008 21:32

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Xtra »

TdeHond


Geplaatst op 07 Aug 2008 16:29 door TdeHond


--------------------------------------------------------------------------------

Zie mijn bericht boven die van Lex.

Gaat over wat hierover in de AV van Vodafone staat enz


Zo werkt het natuurlijk niet helemaal...
Voorwaarden moeten wel redelijk zijn en OOK Vodafone heeft zich aan regels en wetten te houden.


VF heeft ook plichten richting hun klanten en het mag duidelijk zijn dat ze daar al heel lang niet aan voldoen.

Dus ik blijf erbij dat je niet zomaar overal mee accoord moet gaan en gewoon (tijdelijk) niet moet betalen.
Zo geef je hun het innitiatief om het op te lossen.

Op mijn verzoeken per telefoon, fax en mail wordt namelijk niet bijster vlot gereageerd.....

Lex_Michdezuk
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2008 23:38

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Lex_Michdezuk »

Ik las dat jij (Xtra) het geld ging storneren (terugboeken)? Ik denk dat je dan toch uiteindelijk aan het kortste eind trekt, Vodafone is een maatje groter dan de kleine consument...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

U hoort minimaal online of schriftelijk het eindbedrag te kunnen zien, maar m.i. tevens de gespreksspecificatie. Hierdoor kunt u controleren of de factuur klopt.

Kan men online geen specificatie laten zien hoort men u als u daarom verzoekt een schriftelijke specificatie te sturen. Zeker als u een klacht indient dat de factuur onjuist is.

Als u geen inzage in factuur heeft en vodafone boekt toch af dan handelt Vodafone niet conform eigen voorwaarden.

U heeft een termijn de tijd, zie AV om een klacht in te dienen bij Vodafone conform hun AV. Let hierop, want als u te laat een klacht indient weet Vodafone wel waar staat in AV hoe lang u de tijd heeft om te klagen.

Dus een schriftelijk aangetekende klacht over factuur met verzoek tot zending specificatie gesprekskosten. kopie brief en verzendbewijs goed bewaren.

Niet aangetekende brieven raken "zoek" of via TNT of in de papierversnipperaar volgens het bekende ontmoedigings beleid van bijna alle providers.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

N.B. storneren is niet verstandig. Dit leidt tot blokkeren van de dienst ( u kunt dus niet meer bellen) en als u niet alsnog betaalt het incassobureau. Sommige providers sturen meteen incassobureau bij betalingsachterstand omdat zij het begrip minnelijke incassoprocedure niet lijken te kennen.

De procedure is: klacht indienen over onjuiste factuur en schriftelijke gespreksspecificatie vragen waardoor de provider kan bewijzen dat zijn factuur klopt.

Komt provider niet binnen een maand met inzage over de brug en wordt niet ingegaan op uw klacht dan kunt u kijken bij de Geschillencommissie of u hier dit probleem neergelegd kan worden.

--------------------------------------------------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Uw sanctie ( niet betalen) maakt geen indruk op de provider.
Ik ben het met u eens dat de termijn waarin bezwaar gemaakt mag worden absurd kort is volgens AV Vodafone.

Niet betalen leidt tot afsluiten dienst, aanmaningen tot betalen, incassobureau, rechtzaak , vonnis rechter.

Mijn plan van aanpak is effectiever. Leidt tot schriftelijk bewijsmateriaal voor u, vooral als Vodafone in gebreke blijft met toezenden van schriftelijke gespreksspecificatie.
Gevolgd door talloze zaken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie als iederen dit plan van aanpak opvolgt + klachten ingediend via Consuwijzer.nl Opta zal ook wel enthousiast raken over Vodoafone als er vele klachten rond de spookfacturen van Vodafone ingediend worden:

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

U maakt uiteindelijk uw eigen plan de campagne.

Ellyg
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 16:15

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Ellyg »

Goh het verbaast me dit allemaal te lezen...

Ik had altijd een abonnement bij KPN wat me goed beviel. Ik ben overgestapt naar Vodafone omdat ik dacht goedkoper uit te zijn.

Bij KPN had ik altijd een abonnement van rond de 30 euro, en ook bij vodafone. De laatste 2 rekeningen bij vodafone waren ineens een stuk hoger. Zo rond de 80 euro.

Toen we daarover belden, kwam ze met een apart verhaal dat de laatste rekening zo hoog was omdat er nog een deel van de maand daarvoor bij zat. Ik dacht toen dat zal wel komen doordat ik in het buiteland gebeld heb, maar de bedragen zijn wel erg hoog vind ik voor die paar minuten.

Nu ik dit hier allemaal lees ga ik toch nog meer twijfelen aan mijn rekeningen...

elfje9
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2006 18:23

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door elfje9 »

Mijn factuur over juni lijkt een soort roulette spel.
Het ene moment heb ik wel tegoed, het andere weer niet dus kosten buiten tegoed. Een uur later toch weer tegoed, volgende dag weer niet, en dat zet zich zo voort de hele maand. je hebt tegoed of je hebt het niet.De klantenservice vindt dit normaal.Het zouden "oudere"gesprekken zijn, die pas later verwerkt zijn. Maar vlgs. mij valt b.v. 14/6 om 13.45 altijd op 14/6 om 13.45 en niet op b.v. 3/2 om maar een zijstraat te noemen. Maar men blijft beweren dat de gegevens kloppen.
Ik heb een brief aan directie VF gestuurd, maar niet aangetekend, deze provider kost mij al genoeg. Geen reaktie? Opnieuw sturen, en nu ook klacht bij andee organisaties/instanties.
Begrijp trouwens niet dat de kranten (Telegraaf?) hier niet eens op inspringt, zoveel komkommertijd nieuws gehad in de afgelopen weken, iermand had écht speurwerk kunnen verrichten!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Niet aangetekende brieven lijken een miraculeuze verdwijning in de papierversnipperaar te ondergaan.

Ik denk dat als elke klant bij Vodafone schriftelijk aangetekend een klacht indient over dit al maanden durende gegoochel met beltegoeden en onmogelijkheid tot inzage van facturen, om vervolgens een klacht neer te leggen bij de Geschillencommissie met als eis dat u uw contract met onmiddellijke ingang mag beëindigen omdat Vodafone weigert u schriftelijke specificatie van de facturen over ... maanden toe te sturen.

Tevens allemaal klacht indienen bij Consuwijzer.nl
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

dan wil ik wel eens zien wat Vodafone gaat doen als de klanten massaal het zinkend schip verlaten.

De in gebreke blijvende providers rekenen erop dat hun klanten geen kosten willen maken om voor hun rechten op te komen. Dat lijkt sommige een vrijbrief te geven om langdurig de klant te benadelen.

schuller
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:31

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door schuller »

Ik zit nu 2 jaar bij Vodafone en was tot enige tijd geleden een tevreden klant. Doordat er blijkbaar nu dingen misgaan bij Vodafone kan ik niet meer controleren hoeveel beltegoed ik heb. Gelukkig weet ik uit ervaring dat ik altijd beltegoed over heb, maar ik zie ook dat ik kleine bedragen buiten mijn bundel moet betalen. Dit kunnen natuurlijk een paar gesprekken zijn die tijdens mijn vakantie in Frankrijk gevoerd zijn, maar ik kan dit niet controleren. Mijn vertrouwen in Vodafone wordt minder. Wordt dit mijn laatste jaar bij Vodafone?

ikke70
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2008 22:01

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door ikke70 »

ik zit nu 1 jaar(van de 2) vast aan een abbonement van Vodafone.
Dit abbonement zo (met internet korting) 14,95 kosten per maand.
Nu was ik van de week aan het internet bankieren en zag ik dat Vodafone op 21 juli en 6 augustus van dit jaar mijn abbonementsgeld had afgeschreven.
Ik ging eens terug kijken en zag dat er van de 12 maanden er slechts 3 maanden bij waren waar 14,95 was afgeschreven de rest van de maanden allemaal meer.
Vorige week nog eens op MyVodafoen gekeken had ik meer dan 27,50 beltegoed 2 dagen later had ik geen bel tegoed meer terwijl ik in die 2 dagen tijd hooguit 4 smsjes gestuurd had waren wel 2 hele dure smsjes.
Toen ik vandaag mijn rekeningen na wilde kijken via MyVodafone kon het nietr door het verlopen van een of ander certificaat kan ik niet meer terecht op MyVodafone en als ik de verhalen hier zo lees over Vodafone vrees ik voor mijn volgende afschrijven hoeveel hoger dit wel niet zal zijn.
Mijn vrouw heeft er ook een abbonement en die heeft tot nu toe niets vreemds meegemaakt wat betreft haar afschrijvening,maar ook zij kan niet op MyVodafone terecht.

Rees88
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:16

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Ongelezen bericht door Rees88 »

Ben nu twee jaar tevreden klant bij vodafone. Helaas behoort dit nu tot het verleden. 3 maanden geleden had ik ineens een achtelijk hoge rekening van 80 euro (normaal zit ik rond de 20 euro). en kon zoals iedereen niet inloggen op my vodafone. Ik heb direct de klantenservice gebelt, ik kreeg een man aan de lijn die zei er is veel naar 0900- nummers gebelt is via uw nummer dus ik zei nou meneer dat bel ik nooit. Heel ja nee discussie dus ik vroeg hem welk 0900 nummer dit was ja dat mocht hij me uit prive redenen niet vertellen. Daar was dus alles mee gedaan. Ik vroeg hem nog of er iemand anders via mijn nummer kon bellen etc. Dus hij zei oooo dat is vast het probleem iemand pakt uw telefoon en belt( mijn telefoon zit altijd in mijn zak of afgesloten kluisje onmogelijk dus.) Ben ontzettend kwaad naar de vodafone winkel gegaan. daar zat een man die mij vertelde dat het wel degelijk kon dat iemand via mijn telefoon inbelde. ook hij kon mijn rekening niet bekijken. Dus heb mijn nummer verandert en dacht er toen mee klaar te zijn, helaaasss.. Mijn volgende rekening was weer ontzettend hoog en heb weer gebelt deze mevrouw vertelde mij dat er helemaal niet naar 0900-nummers is gebelt maar dat ik buiten mijn bundel bel....Ik heb toen kwaad gezegt dat ik er in twee jaar nog nooit overheen ben gegaan en dat het wel vreemd is dat ik er nu opeens twee maanden achter elkaar 60 euro overheen zit zonder dat dat ik meer/of minder bel. Toen kreeg ik een heel slap verhaal over veel korte gesprekken en dat dat dan snel oploopt...nou me....;)
Heb toen mijn rekening maar laten opsturen. aangezien ik hem nog steeds niet kon bekijken. En daar zag ik het probleem een fout bij vodafone..... Steeds als ik bel zijn er een aantal nummers binnen mijn bundel en dan een aantal nummers buiten mijn bundel......daar na weer een aantal binnen etc. Het zou inderdaad best kunnen dat je na 3 weken binnen je bundel bellen je bundel op is en dan buiten je bundel belt. Maar het lijkt mij toch onmogelijk dat soms opeens je belbundel op is en je moet betalen om daar na weer binnen je bundel te bellen. En hij daar na weer spontaan een paar dagen op is. Dus ik heb vodafone gebelt en heel vrolijk en lief mijn verhaal weer gedaan. wat krijg je te horen....Mevrouw dat ziet u vast verkeerd. Kwader kunnen ze me niet krijgen. Ik ga straks mooi even langs de winkel en ik zorg dat ze niets meer van mij rekening af kunnen halen en ik gewoon accepgiro's thuis krijg. Dan wil ik eerst alle rekeningen zien voor ik ze ga betalen.... Bij de albert heijn betaal je tenslotte ook niet bij de voordeur om daar na pas je boodschappen te halen. Want een ontzettend slechte service.

Gesloten